ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Няколко въпроса за С8

Производство: (2002-)

Автор на темата
iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Няколко въпроса за С8

Мнение от iVANchoo » 17 яну 2019, 23:08

Здравейте,

Пускам първа тема тук , защото от вчера се сдобих с първия си ситроен С8. След дълго чудене какво да си взема се спрях на евро вановете , защото има предостатъчно място и предлага удобство за тези пари. Колата е от Австрия на реални 240000км, с повечето екстри за модела ( няма панорама и телевизор на тавана). Колата е 2007 началото с 2.0 мотор 136кс. Днес смених езика на навигацият и сложих диск с новите карти , за което много като даря на съфорумците :) . Имам няколко проблема за решаване и няколко питания за колата. Ще се радвам, ако някой ми отговори и се извинявам ако е разисквано в други теми ( четох доста и в пежо форума) .

1. Първия въпрос ми е за вида крушки на ксенон-а . Гледах , че трябва да са D1S , но в книгата към колата (на швабски е) не успях да намеря точния модел . В момента фаровете ми премигват.
2. Температурата на колата не може да стигне 90 градуса. Предполагам , че термостат-а не функционира правилно. Ако може да ми споделите на вашите С8ци каква е нормалната работна температура?
3. Прозорците имат странно , насечено движение нагоре . Мисля да разглобя модула на шофьорската седалка да огледа за оксидация от намокряне и да я почистя. Дали някой е имал същия проблем?
4.Струва ми се малко шумна като я запаля сутрин( на малко под нулата ), но след минута заработва много равномерно. Не пуши и има приличен старт за килограмите си( по талон беше почти 2 тона)
5. Вратата на шофьора е провиснала. Някой дали е регулирал восочината и как става това?
6. Спирачките не ми се нравят много , някой дали е рециклирал апарати и дали това е довело до съществена промяна. Иначе ще подменя и дискове и накладки.
6. Когато натисна копчето за задния вентилатор , единствената промяна е върху дисплея. Не чувам да се включва нещо и назад въздух не духа. Това отделен вентилатор ли е ( ако да къде се намира) или клапа която пренасочва въздуха назад?

Благодаря предварително :)


marea-ta
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 23 окт 2014, 17:23
Пол: мъж
Кара: peugeot 807 2.2 hdi 2006
Местоположение: ямбол

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от marea-ta » 18 яну 2019, 12:07

1. Смяна на крушките да D1S е модела.
2. С колко не може да стигне 90 ? Ако е с една чертичка е нормално.
3. По скоро почисти водачите им сигурно са пълни с мръсотия.
4. Не ти се струва, шумна е но щом всичко е наред кво ти пука.
5. Туй на място тряа се види, ама на други коли при притворена врата просто я повдигам много здраво стигало се е и до ползване на крик.
6. Първо смени дискове и накладки и тогава ще решиш, то при смяната ще си кажат апаратите.
7. Отделен е предния/централен/ имаш и два за назад в гредите на предни врати от там през канали в тях отива назад.


Автор на темата
iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от iVANchoo » 18 яну 2019, 20:15

Благодаря ,че отговори .

- крушки поръчах
-за прозорците - проблема беше в модйла на шофьорската врата
- за температурата на ДВГ стига до средата между началото и 90гр
- за задните вентилатори и двата не работят. можете линда ми кажете дали са на общ бушон и кой е той?


pri_valo
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от pri_valo » 19 яну 2019, 13:48

Привет и от мен :)

Вече 5-ти месец съм с C8, много доволен съм засега :) Смених съединител, а сега съм на етап - ревизия на дюзи, понеже тази на 2-ри цилиндър още от покупката беше поела към залез и този месец дойде времето. И така и така целия мотор свалихме - всичко под ножа ;) Освен това дадох и турбото на рециклиране, щото се беше разсвирило.

Моята също е от Австрия и малко бера на ръждата плодовете, но засега е сравнително поносимо :)

На твоите въпроси - виждам, че за крушките имаш резултат, за вентилаторите също, но според мен ще е добре да провериш с диагностика тая 'малко по-шумна' работа на двигателя. Мисълта ми е да хванеш проблем с дюзите, ако е тръгнал, щото колкото по-рано се реши подобен проблем - толкова по-евтино :)

За прозорците щях да предложа да опиташ с обучение - поне за шибедасите при мен проработи - на затворено положение се задържа копчето пак все едно да затваря и така в продължение на 30сек. след това проработиха нормално. Иначе трябваше да натискам 6-7 пъти копчето, за да се приберат шибедасите.

Имам и липсващо нещо за подгрев на шоф. седалка, което скоро време ще си набавя, за да си имам и на нея топличко :)

Иначе колата е супер :) Голяма, сравнително достъпна за поддръжка.

За спирането - имай предвид, че това е доста тежка кола и спирачната система по принцип е една идея по-мудна от на нормална лека кола. Пък уточни - кое е това, което не ти се нрави - шум ли има несвойствен, просто бавно спира, спрямо предната ти кола или нещо друго :) Аз, например, бях с Octavia преди Citroen-а, и разликата в спирането е доста осезаема в полза на Octavia-та. НО си го обяснявам с масата на колата.


Автор на темата
iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от iVANchoo » 19 яну 2019, 14:13

Съгласен съм с теб . Спирането е доста различно в сравнение с другата ми кола( а4 от първите). Ръжда виждам и аз малко - под купето е добре , но в двигателния отсег има явно не добре обработени детайли които са раждиви . Иначе мисля да си я обработя сам пролетта. Ръждопреобразувател и после от онова черното дето е като гума.

Записах час с АвтоМотор за по другата седмица да я видят. Ще видим какво ще излезе. Хубаво впечатление ми правят сравнително иските цени на оригиналните части . Пак сравнявам с другата кола, там не си и помисля. да се обадя да дам запитване на цени. На ситроена термостата а ми казаха около 60лв със смяна и гаранция, което е повече от добре.

Да попитам и още някои дреболии:

Къде се долива “еолис” - има ли видим достъп и дали мога да видя какво количество има?

Някой сменял ли е страничните лостове за мигачите и фаровете от разни сайтове като ебай ( там са по 15тина долара) - после ще постна примерни линкове? Дали вършат работа и трудна ли е подмяната?

Гори ми постоянно бушона на ел. система на шофьорската седалка . Дали някой е имал тоя проблем.

Скоро някой правил ли си е печката автономна с аларма и къде? Ако може да ми дадете контакт?

Не успях да си подкарам круиз контрола . Като дам палчето да поддържа скорост и само мига все едно да си настроиш километрите. Иначе за ограничението работи( или го вдянах как става). Но ще разгледам още веднъж и струкциите , защото предполагам нещо не правя както трябва .

Иначе след първите ми 3 рена не вярвах , че се се върна към френските колици . Но .... тази ме грабна доста :) За път е повече от чудесна. Надявам се да нямам много разправии с ремонти:)


Автор на темата
iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от iVANchoo » 20 яну 2019, 16:19

Днес имах възможност да покарам малко повече . Вече съм на 4 дни и 400км. Впечатленията ми са повече позитивни. Не разбирам някой интериорни неща като :
-вдигащата се ръчна над нивото на седалката , а и позицията и при авария е не много съобразен
- липсата на втора поставка за чаша( място ли няма) , а и наличната не е супер стабилна за по-малки чаши

Всичко друго е супер :) което работи де :)

Разход за тия километри смесен 10 по борд(още съм с австрийска нафта и не искам да я смесвам за сравнение). Извънградско 7.6 , градско 11.5. И двата ми се виждат множко , но все още нз кое как работи на тази кола . Термостата със сигурност е за смяна и влияе негативно на разхода.

И да попитам още 2 неща:

Когато палите колата и позицията на фаровете е на изключено 0 на първа позиция ми се включват и денем късите. Знам че са автоматични , но моите се включват и през деня , подобно на волвотоо на баща ми. Та въпроса ми е така ли са си или имам проблем с датчика .

Другото е круиз контрола. Не иска да му настроя километрите . Само мига и това е . Има друга функция която ограничава максималната скорост и тя работи без проблеми. Ще се занимавам с нея тия дни :reading2:

Последното е за пръскачките на фаровете( надявам се да не бъркам какво са :) ) Имам ги на бронята и не са само капачки , но като мия прозореца не ми се мият фаровете . Или не работят или не знам как да ги пусна или изобщо не са това което мисля :aukolkosumhubava:

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 3958
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от liuliu » 21 яну 2019, 18:00

За пръскалките - виж бушонът, който отговаря за тях да не е свален или изгорял. Може да са изключени и с Лексия. На С5 е в двигателния отсек, малък и е само за пръскалките.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


marea-ta
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 23 окт 2014, 17:23
Пол: мъж
Кара: peugeot 807 2.2 hdi 2006
Местоположение: ямбол

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от marea-ta » 21 яну 2019, 18:44

Поставка за втора чаша да кофти е, ми няма място. Ръчна-конструкторска грешка или поскоро запазване на равния под.Фаровете имат автом. и постоянно вкл. влез в менюто и го промени. Пръскалките работят при вкл. фарове и ползване на пръскалки на челно стъкло. И с нашта нафта е толкоз, не е от нея а от тертипа на шофиране в БГ. С различни коли все на Видин пълня до капачката и карам почти до Германия разхода е един а обратно с Австийска нафта карам почти до Ямбол и само в БГ разхода скача. Може би там сме по-стриктни незнам но е факт при мен, а и при други познати пътуващи редовно.


pri_valo
Нов потребител
Мнения: 44
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от pri_valo » 24 яну 2019, 19:45

Проблема с втората поставка за чаши аз го реших чрез махане на пепелника :) Непушач съм и като го разкарах, се отвори идеално място за още една чаша. Дори е подходяща за по-малки чашки, понеже диаметъра е по-тесен :)

Това за ръчната също е въпрос на свикване, според мен :)

За разхода обаче не съм съгласен :) Не че няма значение маниера на шофиране. Но според мен на запад от Сърбия, нафтата е по-хубава. С предишната ми кола съм ходил насам-натам и разхода е по-нисък. А в България карам по същия начин. Съъ Citroen-а още не съм ходил нататък, но при първа възможност ще го сторя и ще споделя мнение :) Но дори и за в Бг, този, който си писал е височък.. Мисля, че е добре да си направиш една диагностика, за да имаш представа какво се случва из горивната система.

И накрая ще споделя лично мнение, което обаче си е мое лично - на подобен автомобил ремап си е направо задължителен. И то не в посока да е бегачка, ами да не е толкова тромава, колкото е по default :) Също така да се разкара FAP-а, по известни причини. Но това си е само мое мнение и не съветвам :) Само споделям.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 902
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от wbgenetic » 24 яну 2019, 21:06

Относно постоянно пуснати фарове... Най-вероятно през Лексия ти е активиран да е така. Аз така направих поне. За БГ така или иначе е адекватно и не го мислиш.

За датчик провери ако си на нула дали като влезеш в тунел таблото светва. Ако не светва или е датчик или ти е спряно от менюто.


Автор на темата
iVANchoo
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран: 16 яну 2019, 23:56
Пол: мъж
Кара: c8

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от iVANchoo » 24 яну 2019, 23:39

Датчика работи . Колегата по- горе писа че е опция от менюто и вярно беее :ideiaimam: там е . Иначе диагностиката ще я правя в понеделник , за да видя какво ина да и се прави . Иначе колицата и е пъргава и то доволно според мен ( нали знаете лафа за кучето ) :) . И аз. е съм пушач , ама от тая дупка за пепелника става толкова поставка , колкото и от истинската поставка в тая кола . Това да и е проблема :поп:

По въпроса с филтъра... ами надявам се , че в Австрия - тази държава на реда и възпитанието- , пък и защото имената на предишния собственик вдъхват приятно усещане :), някой може пък и да го е сменил скоро. Някак си ще изпадна в сложна дилема , ако не окаже че е в края на живота си. Парите да се сменя са сериозни, проблемите които създава също. Обаче все си мисля , че решението да си купя дизел си е лично мое и никой не ми е виновен за това . Предишните ми коли бяха до една на газ ( чиста екология , но плащах повече данъци от доста по- вредящи агрегати от моя) и мнението ми пушещите автомобили не е много добро. Та незнам ...... дано имам късмет да я покарам преди да започнат проблемите. Пък после ще го мисля - чистене, лъскане , дупчене, сменяне или махане :)


Brumbi
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 12 апр 2014, 20:14
Пол: мъж
Кара: C 8 2.2 HDI
Местоположение: Yambol

Re: Няколко въпроса за С8

Мнение от Brumbi » 04 сеп 2019, 18:54

късничко пиша, но сега се зачетох. фаровете са с опция за дневни (късите), но се активират през компа с лексия или подобно... датчика за светло ще разбереш, ако в тунела ти сменя цвета на дисплея с навигацията ( нощем е синкав, денем-жълт) и би трябвало с дневните светлини да нямаш габарити отзад...пръскалките се включват пак с лексия и да-работят заедно с миенето на предното стъкло, при светещи фарове (имам плахи спомени, че само на къси, ама зимъс сменях пръскалка заради мързел да сменя навреме лят/зим течност и тогава улових, че пръскат и на дълги-от автомотор се кълнат, че трябва да е така...) ръчната не излиза чак над седалката-виж и регулировката, а в задействано положение и издърпваш пъпката и пада на пода- явно е за да не пречи като си обръщаш седалката назад за да играете белот...и двете предни седалки се въртят на 180 градуса и слагаш софрата-яко! имам съмнение, че вентилаторчето на картинката е за духане чаак на последния ред (зад нормалните задни седалки, но не съм се ослушвал в багажника...) разходът на нафта е 6.0/6.5 извънградско с 90-100: около 6.7 (лете) или 8.0 (зиме) смесено и 7.5/8.5 (зиме+печка) градско. заради аеродинамиката всяко разфучаване над 120 ти бърка в джоба с 0.5/1.0 на всеки 10км/ч, ама не съм се оливал да търся над 10л на 100км...над 150км/ч по нашите "магистрали" си е лотария и тормоз над околните...и своята кола. за спирачките- явно е нормално 2тона кола да яде повече предните комплекти повече- моите пр дискове са сменяни и наближавам смяна(може би на около 350 000 км ще) , а задните са ориг и са добре...термостатът, дорде беше оригиналния, не мърдаше от 1 черт под 90 зиме/лете, само в жееегите и на 1ва или 2ра в баир ходеше до 1 черт след 90. обаче ме цакнаха с 1 маркуч, изтекоха ми водите и термото се окоти! не я прегрях, но оттогаз не ще да стои мирна на 90. смених термостата с нов - ядец и накрая в автомотор ми сложиха техен с 1г гаранц за 10% по-скъпо- при външна темп над +5 е добре, ама...октомври ще сменям ремъци/ролки/помпа/антифриз и ще видя как е...

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C8”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта