Здравейте,
Връщам се пак при ситроените - преди години имах Citroen C5 1,9 HDI 110hp, след това карах един Hyundai 1,6 CRDI, а след това KIA Sportage 1,7 CRDI. Сега реших да откажа дизелите - стига ми да се занимавам с ДПФ-и, масла, дюзи, помпи и т.н. Минавам на бензин!
Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S - 2019
Хубава кола, комфортно вози, не е шумна, върви добре...
Ето някои размисли и страсти:
- оказа се, че топлото не работи както трябва. От към страната на шофьора духа "марно", от към страната на пътника си духа хладно. Отидох в Ситроен /Петров Сервиз/ Стара Загора, там ми казаха, че има някакво радиаторче на парното което се запушва, поръчаха ми ново, ще дойде след 2 седмици от Франция.
- Старт-стоп системата не се включва. Когато трябва да се включи мига три пъти в зелено и толкова. Не че ми липсва, но е странно.
- като запаля колата, всеки път в ляво на дигиталния екран ми изписва "Спрян регулатор далече" с картинка на един път и кола. След няколко секунди изчезва. Не знам какво иска да ми каже колата.
- сега колата е с оригиналните 19 джанти. Смятам да си купя 18-ки и на тях да сложа зимни гуми. Има ли по принцип този модел датчици или работи със системата за мониторинг на ABS-а?
- забелязах, че като я вадя сутрин от гаража /гаража ми е на наклон/ включвам R и излизам. Спирам колата пред гаража на наклона на P. След като заключа гаража, пак се качвам и като превключа от P на N за да стигна пак до R, скоростната кутия ми хвърля един "къч", както казват "рита". Иначе като я карам през деня и спирам и тръгвам не го наблюдавам това.
Еми толкова за сега.
Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
-
-
- Мнения: 4681
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
Честито и много безаварийни километри!
Тоя двигател ако не е изчистен от проблемите си, ще се наиграеш. Като за начало, качествено масло и наблюдение върху разходът му.
Тоя двигател ако не е изчистен от проблемите си, ще се наиграеш. Като за начало, качествено масло и наблюдение върху разходът му.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
-
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
Честито, колега! Добре дошъл в отбора на C5 Aircross, много безаварийни километри с колата ти пожелавам!
Сега, по някои от въпросите ти:
- за старт-стопа - аналогичен "проблем" имам и аз. Бях нарочил акумулатора, смених го, но не се промени. Ходих на диагностига в СФА - според тях, колата като си прави диагностика на с-мите, детектва , че акумулатора (новия!) е на 65% и затова не сработва старт-стопа (трябва да е мин. 75%). Обаче като ми го замерят в магазина за акумулатори, със специалния уред за това - показва си показатели съвсем в норма, като на нов, т.е. над 75% капацитет. И засега съм в чудене - къде е проблемът?!?!
- "Спрян регулатор далече" - мисля, че е някаква стандатна инициализация, не го мисли.
- и аз съм на 19" джанти, не ми харесва при остри неравности как се усеща, но тъй като имам нови и зимни и летни гуми на тоя размер - ще си карам засега така. Иначе на хубав път - все тая, а и цените на 18 и 19 (за нашите размери гуми) са почти идентични. Ако реша - може би на 17-ки ще мина - 215 ширина ми се чини по-добре (за икономия), отколкото 235 при 18". За датчици - няма, работи с отчитане на оборотите на колелата и индиректно смята кога има промяна в налягането на гумите.
- това с "ритането" - обърнал ли си внимание, дали при студена кола го прави само, т.е. при незагряло масло в СК ? Аз забелзвам, че докато е студена, се усеща нещо между приритване или леко превъртане на зъб, но като загрее сякаш изчезват тия симптоми и работи "мазно".
Сега, по някои от въпросите ти:
- за старт-стопа - аналогичен "проблем" имам и аз. Бях нарочил акумулатора, смених го, но не се промени. Ходих на диагностига в СФА - според тях, колата като си прави диагностика на с-мите, детектва , че акумулатора (новия!) е на 65% и затова не сработва старт-стопа (трябва да е мин. 75%). Обаче като ми го замерят в магазина за акумулатори, със специалния уред за това - показва си показатели съвсем в норма, като на нов, т.е. над 75% капацитет. И засега съм в чудене - къде е проблемът?!?!
- "Спрян регулатор далече" - мисля, че е някаква стандатна инициализация, не го мисли.
- и аз съм на 19" джанти, не ми харесва при остри неравности как се усеща, но тъй като имам нови и зимни и летни гуми на тоя размер - ще си карам засега така. Иначе на хубав път - все тая, а и цените на 18 и 19 (за нашите размери гуми) са почти идентични. Ако реша - може би на 17-ки ще мина - 215 ширина ми се чини по-добре (за икономия), отколкото 235 при 18". За датчици - няма, работи с отчитане на оборотите на колелата и индиректно смята кога има промяна в налягането на гумите.
- това с "ритането" - обърнал ли си внимание, дали при студена кола го прави само, т.е. при незагряло масло в СК ? Аз забелзвам, че докато е студена, се усеща нещо между приритване или леко превъртане на зъб, но като загрее сякаш изчезват тия симптоми и работи "мазно".
Минута смях прибавя година живот. Условно.
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
Честито и много безаварийни километри! Относно старт- стоп ползвам 2 служебни Дачии- MCV 2021г. и Докер 2019г. На MCV старт-стоп работи нормално, но на Докер обаче ми прави впечатление,че се включва рядко. Това на градско в СЗ. И двете палят от раз, то тази година нямаше и зима.
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 4
- Регистриран на: 06 Авг 2016, 17:29
- Пол: мъж
- Кара: Citroen C5 Aircross 1.6i 180hp EAT8
- Местоположение: България
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
Здравейте, благодаря за пожеланията!
Относно старт-стопа - тези дни е относително топло, даже над 24-25 градуса, но старт-стопа пак не се включва. Не ми е проблем, да си се оправя сам, даже по-добре, че на служебната кола първото нещо като се кача е да натисна бутона за спиране на старт-стоп системата.
За джантите не ми харесва, че гуми 18 ги дават по-широки от гуми 19. А по принцип зимата нали се кара с по-тесни гуми а лятото с по широки. При мен ще стане точно обратното. Но все пак ми се искаше да е по-висока гумата, тея 19 са ми малко странни, имайки в предвид българските пътища и дупки. Ще сцепя някъде я гумата, я джантата.
Относно скоростите - сега изкарвам от гаража, слизам по-надолу където е равно, оставям колата и се връщам да затварям. Тогава не рита. Пробвано. Явно е нещо от наклона и още студената кола. Иначе кутията си превключва прилично, на по-ниските предавки в града, не е като да не се усеща въобще, усещам понякога, явно трябва да свикна как да подавам газ и да спирам. Защото има един бутон "ECO" за градско, и като го включа, педала на газта става някакси по-нечувствителен. Когато пък не го включа, е по-директен. И аз се обърквам понякога колко да натискам педала и как да върви колата
Относно старт-стопа - тези дни е относително топло, даже над 24-25 градуса, но старт-стопа пак не се включва. Не ми е проблем, да си се оправя сам, даже по-добре, че на служебната кола първото нещо като се кача е да натисна бутона за спиране на старт-стоп системата.
За джантите не ми харесва, че гуми 18 ги дават по-широки от гуми 19. А по принцип зимата нали се кара с по-тесни гуми а лятото с по широки. При мен ще стане точно обратното. Но все пак ми се искаше да е по-висока гумата, тея 19 са ми малко странни, имайки в предвид българските пътища и дупки. Ще сцепя някъде я гумата, я джантата.
Относно скоростите - сега изкарвам от гаража, слизам по-надолу където е равно, оставям колата и се връщам да затварям. Тогава не рита. Пробвано. Явно е нещо от наклона и още студената кола. Иначе кутията си превключва прилично, на по-ниските предавки в града, не е като да не се усеща въобще, усещам понякога, явно трябва да свикна как да подавам газ и да спирам. Защото има един бутон "ECO" за градско, и като го включа, педала на газта става някакси по-нечувствителен. Когато пък не го включа, е по-директен. И аз се обърквам понякога колко да натискам педала и как да върви колата
-
-
- Мнения: 1064
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
За старт-стопа най-сигурно е да отидеш на диагностика, тя ще си каже колата кой пар-р не ѝ е в норма, за да не сработва. Ще ми е интересно, дали и при теб ще е аналогичен проблемът. Иначе - да, не е болка за умиране, ама е добре да се знае "защо".
19-ките според мен са по-тесни от 18 (че и от 17-ките), за да не стават много тежки джанта + гума, което ще рефлектира осезаемо на разхода, особено с по-малките двигатели. А иначе докарват "фасон" ,не са и ужасно нископрофилни - 205/55 е стандартната пропорция за 16" гуми, с които са голям брой коли среден клас, просто при нас е на по-голяма джанта .
За "Есо" режима - това му е идеята, да е по плавно работата със скоростите, не се форсира рязко, превключва на по-ниски обороти, гони се икономия с две думи. При "Спорт"-а ще е обратното, ще стане "по-нервна", с по-чувствителен педал.
19-ките според мен са по-тесни от 18 (че и от 17-ките), за да не стават много тежки джанта + гума, което ще рефлектира осезаемо на разхода, особено с по-малките двигатели. А иначе докарват "фасон" ,не са и ужасно нископрофилни - 205/55 е стандартната пропорция за 16" гуми, с които са голям брой коли среден клас, просто при нас е на по-голяма джанта .
За "Есо" режима - това му е идеята, да е по плавно работата със скоростите, не се форсира рязко, превключва на по-ниски обороти, гони се икономия с две думи. При "Спорт"-а ще е обратното, ще стане "по-нервна", с по-чувствителен педал.
Минута смях прибавя година живот. Условно.
Re: Взех си Citroen C5 Aircross 1.6 PureTech 180hp EAT8 S&S 2019
При мен, когато излизам от гаража има мнооого лек наклон, ако изгася директно колата и затворя гаража, а после когато тръгна има леко като "удар"в скоростите... Обаче, ако преди да я изгася включа ръчната и чак тогава изгася двигателя, такъв "удар" в скоростите няма.
Колата е същата като модел и година. Колата си дойде с 18 ки и 17 ки зимни, не съм се замислял да минавам на 19, че по-ниския профил предполагам по-твърдо возене, а все пак съм взел колата заради меката возия и комфорта
Старт Стопа ми работи, но винаги го изключвам, че ме дразни в софийските задръствания, а и на няколко места попадам на мнение, че по-бързо се разтяга веригата при често сработване на старт-стоп. Много безаварийни километри желая
Колата е същата като модел и година. Колата си дойде с 18 ки и 17 ки зимни, не съм се замислял да минавам на 19, че по-ниския профил предполагам по-твърдо возене, а все пак съм взел колата заради меката возия и комфорта
Старт Стопа ми работи, но винаги го изключвам, че ме дразни в софийските задръствания, а и на няколко места попадам на мнение, че по-бързо се разтяга веригата при често сработване на старт-стоп. Много безаварийни километри желая
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта