С4х /С41/ ревю

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!

Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 29 Сеп 2024, 19:38

Собственик съм на с4 х , 1.2 puretech 130 кс, автоматик, ниво plus от 3 дни и 500 км и като знам как няколко месеца се чудих каква кола да си купя ще споделя първоначални впечатление, които ще допълня с времето, за да спестя нерви и усилия на бъдещите мераклии. Тъй като има колеги , които имат колата от година - две могат да ме поправят или допълнят , за да е полезно за тия които са на "кантар".
Първо уточнявам, че сравнения мога да правя пряко само с коли в същия ценови диапазон- Тойота Корола, Шкода камик- Скала, Хюндай i30, пежата 308 и 2008 са над 60 000 лв и влизат в друг бюджет, опел астра е леко нагоре в парите и не съм го гледал подробно.
Хубавите неща :
- красива кола отвън , макар задника да прилича много на Тойота CHR със спойлера
- приятен волан , въпреки критиките , че не бил много директен, хидравликата е приятно лека и за девойките ще е пълно удоволствие
- приятна возия като цяло
- много приятно в голям град с автомата
- стабилна в завой
- пълна с асистенти за безопасност
- за цената си за мен е най-доброто от изброените по-горе марки в същия ценови диапазон
- много хубави и удобни седалки /отзад не съм сядал/
- много хубав звук от радиото
- много възможности за настройки на кокпита, "телевизора", всичко може да се персонализира в няколко профила и ако автомобила се кара от 2-3 човека всеки може да има персонална настройка - табло за водача , навигация и т.н.
- безжично пълна комуникация със смартфон , влючително и за car play, android auto
- много пъргава, бързо набира, изпреварва се лесно и без напрежение
- разхода по колонка ми съвпадна 1 към 1 с борд компютъра, за момента е 6.6 , но не е реален засега , защото имам доста на работещ двигател на място, за да настройвам и тествам
- до 150 км/ч / повече не съм я натискал , в разработка е двг/ няма шумове в купето, няма скърцания в купето
Какво не харесах аз / визирам само себе си /
- след всяка палене на двг връща в употреба две досади - старт - стоп и следене на лентата
- старт - стопа ми е досаден , защото двигателя на ниски обороти не се чува и извън еко изискванията е напълно излишно екстра - товари батерията и стартера в градско доста и евентулно повишава риска относително бързо да се стигне до недозареждане на батерията и ремонт на стартера
- следенето на лентата също се връща активно след рестарт на двг, тоест ако старт стопа работи , дори и да е изключено следене на лентата се самовъзстановява, не може да се запомнят и двете опции в профила
- следенето на лентата ви "дърпа" волана ако настъпите лентата / в лява много ясно/ или ако заобикаляте просто препятствие и нямате време да подадете мигач, и разбира се изпреварвате без мигач. При хлъзгава настилка може да доведе голям проблем
- колега беше споделил , че "притропва" в дупки - вярно е
- менюто е сложно и отнема много време за настройки, бързо връзва телефона, но гореупоменатите опции се самовъзстановяват след рестарт на двг
- няма чистачка на задното стъкло - зоната под спойлера става невидима в дъжд / спойлера пази завет /
- лоша видимост отзад през огледалото , поради малкото задно стъкло , назад само с камерата
- висок съм 177 см , 75 кг / не съм пълен/ - лявото ми коляно е опряло във вратата / автомат - левия крак почива/ - дясното коляно е в барчето, на практика малко тясно, но за утешение на пежо 3008 е съвсем същото, за 2008 няма да казвам
- версията plus няма зимен пакет / отопление на седалките и предно стъкло/
- няма резервна гума, мястото и оста за нанизване се там , но няма. Продава се за +- 400 лв репатрак , но е 16 цола , а джантите са 18 цола - безполезно
- гумите са 195/60/18 - тесни за това купе и скъпи / 350 + лв броя/, само премиум марки, даже Дъстъра ми е с 205
- тука лошо - спирачките са малко слаби, отчитам , че още не са напаснати дискове+накладки, надявам се на подобрение
- при гасене на автомобила ел ръчната спирачка се включва автоматично, но при първоначално потегляне се отключва когато се подаде газ и колата леко "подскача", ако трябва са прави маневра от парко място назад или напред и има препятсвие наблизо трябва да се внимава доста.
- основния дисплей за водача е малък и не предлага много - 3 положения много постни - скорост , гориво, температура на двг или оборотомер / напълно излишен за автоматик/ + скорост нататък само малки иконки и текстови и гласови съобщения.
- колата с версия амтомат е "скучна " за каране особено на магстрала - круиз , държиш волана и зяпаш в огледалата за джигити / да не те прегазят с 200 /
В заключение, ако утре трябва да купувам кола за градско каране бих закупил пак точно тая, за първи път се чувствам мързелив и спокоен зад волана, ако сте спокоен шофьор и имате предимно градско - това е колата
Само вметка : притежавал съм / прескачам соца / хронологично: опел, фиат, форд, алфа, пежо,пак форд, пак пежо, сега тая, карал съм от нови Дъстър, пежо и сега ситроен. Коли от 60 кс до 160.
Надявам се колеги с повече километри с тоя модел да допълнят темата .
Благодаря за вниманието !

Аватар

angel_hart
 
 
Мнения: 483
Регистриран на: 10 Сеп 2007, 21:49
Кара: С-5 II 2.0HDI 2006г. exclusive,Ситроен-С3 II 1.4HDI exclusive
Местоположение: гр.Хасково

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от angel_hart » 29 Сеп 2024, 19:53

Честито колега! Много подробно ревю само за три дни. Много безаварийни километри желая. За мен беше полезна и любопитна информация. :bravo:
Ситроен-Axel 1.1
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI

Аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 915
Регистриран на: 08 Май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: ше: Xantia 1.8 16v, Citroen C4 2.0 HDi '06 VTS Coupe. Сега кара Kia Proceed GT, 2024
Местоположение: София

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Ю.Вълчинов » 29 Сеп 2024, 22:57

Добро ревю колега, благодаря.

Аз съм с кореец (Kia ProCeed GT, 2024) и при мен също stop-start, заедно с поддържане на лентата винаги се включват при ново стартиране на двигателя без значение какво правиш в мултимедията, четох, че е изискване на ЕС. Мен старт-стоп не ми пречи и рядко го спирам, но поддържане на лентата го спирам почти винаги и го пускам когато съм изморен и карам извънградско.

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2219
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Anojarov » 30 Сеп 2024, 11:05

Старт-стопа пали с генератора/ремъка е усилен и се сменя на 120 000 км/ , следенето на лентата е активно след 70 км/ч/ако е включен "автопилота" от 40 км/ч. Резервната гума е "патерица - до 80км/ч и разстояние до 50 км . Гуми зимни има в Медина мед на Семперит 281 лв/на жената е С4 Х е с такива зимни. Спирачките са и ок, карал съм я , а и тя не се е оплаквала на 14 000 км. Н дълго Габрово - София разхода е 5.6 при средна скорост 90-91. Повече от 130 не съм я карал по магистрала и то само за изпреварване, обикновенно на 125 на авто пилот. Хубавите опции са автоматичнитв къси дълги, и автопилота Stop& Go. Ако свикнеш да тръгваш първо с много малко газ и след това да ускоряваш изключването на ръчната не се усеща. На С5Х ми е много рязко изключването /180 кс бензин/
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”

Аватар

VK
 
 
Мнения: 1337
Регистриран на: 09 Яну 2006, 20:08
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308; 1,6 diesel

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от VK » 30 Сеп 2024, 12:26

Честито на колегата.
И аз имам 2 въпроса:
1.Тези системи start-stop + асистента за лентата – не могат ли да се изключат по подразбиране, чрез достъп до главния компютър.
2.Електрическата ръчна спирачка – не може ли да се настрои да освобождава когато запалиш двигателя (а не при тръгване), съответно – да се включва при изгасяне на колата.

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2219
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Anojarov » 30 Сеп 2024, 12:36

VK написа:
30 Сеп 2024, 12:26
Честито на колегата.
И аз имам 2 въпроса:
1.Тези системи start-stop + асистента за лентата – не могат ли да се изключат по подразбиране, чрез достъп до главния компютър.
2.Електрическата ръчна спирачка – не може ли да се настрои да освобождава когато запалиш двигателя (а не при тръгване), съответно – да се включва при изгасяне на колата.
1. Не може/от 5-6 години и софтуерно не може/
2. А по кой начин автомобила да знае дали си решил да потеглиш или си запалил двигателя за затопляне/охлаждане
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”

Аватар

yan4o
 
 
Мнения: 1061
Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
Пол: мъж
Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от yan4o » 30 Сеп 2024, 15:29

За Старт-стопа. доколкото знам има някаква директива за производителите и това важи за всички нови автомобили да е така - да не може да се изключва перманентно, т.е. и друга марка да си вземеш - все тая ще е...
За ел. ръчната, лично аз си изградих навик, като потеглям, тъй като си слагам дясната ръка обикновено на подлакътника (с автомат съм), натискам с долната част на дланта бутончето, за да я освободя (обикновено докато бутам селектора на D) и така тръгвам. Струва ми се по-щадящо, отколкото да се напъва механизма и се задейства автоматичното освобождаване. Вече съвсем автоматизирано го правя, без да го мисля даже.
Иначе колегата добре е описал първи впечатления. Да, не всичко е перфектно, но за парите си е добра колата. За р-ра на гумите - явно това е модата напоследък - по-тесни гуми, на голям цолаж (моят С5 еъркрос е с 205/55/19), очевидно с цел икономия (на разхода). Аз не мога да се оплача от нестабилност. "Патерици" имаше доста да се продават в OLX-a, на прилични цени, неупотребявани или съвсем малко. На мен не ми е трябвало - с пълноразмерна съм, но бях гледал.
Иначе, както Ножаров е писал, автоматичните къси-дълги и за мен са супер, както и автопилота Stop&Go.
Минута смях прибавя година живот. Условно. :-)


Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 30 Сеп 2024, 18:29

По тази точка се самоопровергавам :
- при гасене на автомобила ел ръчната спирачка се включва автоматично, но при първоначално потегляне се отключва когато се подаде газ и колата леко "подскача", ако трябва са прави маневра от парко място назад или напред и има препятсвие наблизо трябва да се внимава доста.

Карал съм автомати , но за първи път притежавам - грешката е при мен, след палене просто се освобождава ръчната с бутона и потеглянето и маневрите стават плавни. Подскача ако тръгнеш на ръчна, защото я освобождава педала на газта - напълно неправилен начин за потегляне

- няма репатрак, фабрично идва с авариен комплект - компресор и пяна или каквото е. Дано не стигам до него.

старт стоп имам на дъстъра и на предната си кола / Пежо/ и двете имат бутон за он-оф на таблото, и повечето от колите са така, тука лека недомислица - през сетинга на колата и особено опцията следене на лентата иска и потвърждение. На двупосочна улица с по една лента , ако влезеш леко в ляво / паркирала кола , препятствие/ даже започва да квичи и излиза текстово предупреждение - карате в забранена улица / насрещното така го отчита/, даже и служебния бус е с бутон старт-стоп / Форд/

Аватар

yan4o
 
 
Мнения: 1061
Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
Пол: мъж
Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от yan4o » 01 Окт 2024, 11:25

Искаш да кажеш, че на С4-ката няма отделен бутон за изключване на Старт-Стопа? И на ф-цията за следене на лентата? Не знаех... При мен ги има и затова не смятах, че е някакъв проблем. Но ако трябва да влизаш в менюта и там да избираш - не е работа.... :notright:
Минута смях прибавя година живот. Условно. :-)

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2219
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Anojarov » 01 Окт 2024, 12:06

yan4o написа:
01 Окт 2024, 11:25
Искаш да кажеш, че на С4-ката няма отделен бутон за изключване на Старт-Стопа? И на ф-цията за следене на лентата? Не знаех... При мен ги има и затова не смятах, че е някакъв проблем. Но ако трябва да влизаш в менюта и там да избираш - не е работа.... :notright:
Има бутон за бърз достъп
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”


Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 01 Окт 2024, 18:15

намерих бързия достъп , но си е тегаво. Даже и климатика трябва да се настройва през "телевизора"

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2219
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Anojarov » 02 Окт 2024, 07:28

ivo_63 написа:
01 Окт 2024, 18:15
намерих бързия достъп , но си е тегаво. Даже и климатика трябва да се настройва през "телевизора"
При мен климатика има и отделен панел под екрана.
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”

Аватар

yan4o
 
 
Мнения: 1061
Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
Пол: мъж
Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от yan4o » 02 Окт 2024, 09:35

ivo_63 написа:
01 Окт 2024, 18:15
... Даже и климатика трябва да се настройва през "телевизора"
Е, при С4Х няма ли както и Ножаров е писал - отделен панел с врътки за климатика? Поне по снимки така виждам...
Виж, на моя С5 Aircross няма и това най ме дразни, ама... :amii:
Минута смях прибавя година живот. Условно. :-)


Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 02 Окт 2024, 19:31

има бутон за климатика, но всичко пак отива на телевизора, през бутоните само температура , ауто и вентилатор , откъде да духа - през телевизора, свиква .
В града по борд с изключен старт-стоп ми дава разход 10.5 по борд , на колонка ще видя като направя повече градско, стоейки по 60-70- секунди по светофарите и в задръствания сутрин и вечер пада много средната скорост и показва мисля нереално висок разход, но даже и 10 да ми гори е по-добре от болките с адблу.

Аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1553
Регистриран на: 04 Окт 2004, 16:47
Пол: мъж
Кара: Peugeot 308 II SW 1.5 BlueHDi, 130hp, 2019 г.; Преди: Peugeot 308 1.6 BlueHDi, 120 hp, 2016 г., Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г.; Xsara HDI 2.0 2002 г., 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.; Peugeot 205 1.4, 60 hp, 1984 г.
Местоположение: Пловдив
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от l_lazarov » 12 Окт 2024, 19:33

ivo_63 написа:
30 Сеп 2024, 18:29
... Подскача ако тръгнеш на ръчна, защото я освобождава педала на газта - напълно неправилен начин за потегляне...
Начинът си е много правилен при правилно боравене с педалите. Ръчната я освобождават педалите на газта и на съединителя заедно.
Поне при 308 е така. И при мен подскачаше, и аз освобождавах ръчната с бутона при натиснат съединител, докато не открих правилната комбинация - при лек полусъединител леко чукваш педала на газта и ръчната се освобождава без подскок.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!


Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 14 Окт 2024, 15:05

нямам нито лек , нито никакъв полусъединител , защото е автомат. Правилния начин го приложих щом намерих време : настройки, изключване на автоматичната спирачка и готово. Сега си спирам, на свободно положение си включвам ръчната, гася и минавам на паркинг / така е правилното за автомата /. Отделно ми беше като подготовка за идващата зима да анулирам тая опция / после ще махна и автоматичното прибиране на огледалата при гасене/. Просто нямах време в началото да прочета 292 страници упътване за автомобила и да отсея важните неща.


Хр. Инджев
Нов потребител
Мнения: 17
Регистриран на: 18 Мар 2023, 18:38
Пол: мъж
Кара: C3 Shine PureTech 83 S&S BVM5 E6.4

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от Хр. Инджев » 14 Окт 2024, 15:52

ivo_63 написа:
14 Окт 2024, 15:05
.................... после ще махна и автоматичното прибиране на огледалата при гасене....
Сигурно ще спестиш доста ток!


pvalchev
 
 
Мнения: 175
Регистриран на: 03 Дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от pvalchev » 14 Окт 2024, 21:36

ivo_63 написа:
14 Окт 2024, 15:05
нямам нито лек , нито никакъв полусъединител , защото е автомат. Правилния начин го приложих щом намерих време : настройки, изключване на автоматичната спирачка и готово. Сега си спирам, на свободно положение си включвам ръчната, гася и минавам на паркинг / така е правилното за автомата /. Отделно ми беше като подготовка за идващата зима да анулирам тая опция / после ще махна и автоматичното прибиране на огледалата при гасене/. Просто нямах време в началото да прочета 292 страници упътване за автомобила и да отсея важните неща.

Честито за новата кола! Според мен колегата си създава излизшни главоболия.
По темата за ръчната спирачка (всичко писано надолу е по моят опит от С4Р). Няма по-хубаво от това след като се загаси двигателя, ръчната да се активира сама. Сега моментът при тръгване при мен е следният - просто включвам на скорост (D или R) и с бързо и леко отместване на крака от спирачката на газта и обратно на спирачката, ръчната спирачка се деактивира. Тя се деактивира при мен, при леко докосване на педала на газта (оборотите едвам помръдват от празния ход). Колата не помъръдва, но се чува, че ръчната започва да освобождава. Когато чуя, че е ръчната се освободена, отпускам спирачката и тръгвам.
Огледалата при мен също се прибират автоматично, но това го ползвам да позная дали колата е закючена или не. Не мисля, че е голям проблем зимата, защото повърхностите са намазани.
При мен разхода варира, как се кара и какъв е сезона, при старата ми кола, която беше дизел, разхода сякаш беше закован.
Средният ми разход за около 98 х.км. е 7.8 л/100 км, като не съм сигурен дали е много или е малко. В градско движение зимата е около 9.5-10.0, преходните сезони около 9.0, а лятото пак се качва около 9.5 л/100 км. Най-нисъкия засечен разход е около 5.8 л/100 км. Прави ми впечатление, че разхода на магистралата се вдига с пътувания на юг и температури над 30 градуса. Също така, предполагам заради голямата челна площ, расте много със скоростта. Така например със 120 е около 6.2 л/100 км, със 130 около 7.2 л/100 км, а при 140 км/ч вече е около 8.0 л/100 км. При мен разхода по борд е по-оптимистичен от действителния и не мога да разбера защо.
Следенето на лентата беше много агресивно, когато беше нова колата, но след това в сервиза я ъпдейтнаха и сега е много вяло за моите виждания. Освен това в началото имаше и силен звуков сигнал, който сега почти не се появява. Това не беше непременно лошо, защото има "обучителен" ефект и трябва да се подават мигачи.
Стоп/Старт системата я ползвах винаги, особено в града има смисъл, но поне от 3 години не работи, за да заработи трябва нов акумулатор. Тук не трябва да има притеснения, двигателят и стартирацата система са гарантирани за поне 1 000 000 стартирания (не помня къде го бях чел).

Миналата седмица ми сменяха гумите в ситроен и докато чаках да изкарат колата разгледах какво предлагат и смятам, че ситроен се отдалечава от това което желаят клиентите. От всичките модели, само С4Х ми хареса, но електрическата версия мисля, че не си заслужава цената.


Автор на темата
ivo_63
Редовен
Мнения: 67
Регистриран на: 02 Окт 2013, 19:01
Пол: мъж
Кара: Citroen C4X Plus 1.2 puretech
Местоположение: Русе

Re: С4х /С41/ ревю

Мнение от ivo_63 » 15 Окт 2024, 09:17

Хр. Инджев написа:
14 Окт 2024, 15:52
ivo_63 написа:
14 Окт 2024, 15:05
.................... после ще махна и автоматичното прибиране на огледалата при гасене....
Сигурно ще спестиш доста ток!
Замръзват моторчетата през зимата , в Русе винаги имаме рекордни температури и в двете посоки. Ток няма да спестя , но може да си спестя 500 лв за ново огледало.
Разхода и при мен е като на колегата от горния пост, градско 9-10, извън града по същия начин според скоростта , да и на 150 км/ч отива на 7+/100. Старт - стопа ми е тегав, в Русе няма скоростни булеварди / като Цариградско например/ , няма скоростни тангенти и т.н., има много пешеходни пътеки, спящи полицай , светофари и най-вече яки дупки по всички улици. Повечето шофьори са от Делиормана, баби и ученички, и на светофар и кръгово си е пълзене. Русенците са в София ....

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта