Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Модератори: glorious, bateborko
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Първо ще откача маркуча за картените газове. След това може да направя запис на данните, но след като върна ключа от контакт за да изгася двигателя, Лексиа изпищява, че няма връзка и в този момент не знам дали записва данни. По стари спомени беше ми направило впечатление, че регулатора на дебита vcv след изгасване на двигателя стои на 15 процента и 800 миливолта, което е озадачаващо.
На контакт е същото. На празен ход е около 35 процента. ЕГР не мисля, че влияе на гасенето, пък и моят е нов оригинален сменен преди 2-3 месеца. Дроселовата клапа я свалях и ревизирах миналото лято- няма заяждане , зъбните предавки са перфектни- при подаване на 12в се затваря. Това негаснене не е болка за умиране, свикнал с него дори си мисля, че е полезно по отношение на турбото. Но грешката р0104 изкача след минута-две работа на празен ход и винаги при 6 об/мин!?? Това е от една година. Може би при гасене? Не усещам загуба на мощност, не свети чека. Карал съм и без дебитомер- върви си колата на по следващато палене вече светва чека и поне в градско не усетих загуба на мощност. Същата грешка тормози и колегата ITEV, но при него се губи мощност за чека не се сещам. Не знам дали е елиминирал евентуални течове на въздух от въздушния филтър до цилиндровата глава. Та тази грешка указва общо казано-прекъсващ сигнал късо и тем подобни глупости във веригата на дебитомера ,но при мен и ITEV последствията са коренно различни.
Нормалното положение на регулатора на дебита е отворен-за това се грижи една пружина. Ако изкарам кабела при работещ двигател, би трябвало веднага да угасне освен ако пружината не е омекнала или има заяждане.Т.е нищо не може да се разбере без замяна с нов регулатор. Пък и достъпа до кабела е проблем.
На контакт е същото. На празен ход е около 35 процента. ЕГР не мисля, че влияе на гасенето, пък и моят е нов оригинален сменен преди 2-3 месеца. Дроселовата клапа я свалях и ревизирах миналото лято- няма заяждане , зъбните предавки са перфектни- при подаване на 12в се затваря. Това негаснене не е болка за умиране, свикнал с него дори си мисля, че е полезно по отношение на турбото. Но грешката р0104 изкача след минута-две работа на празен ход и винаги при 6 об/мин!?? Това е от една година. Може би при гасене? Не усещам загуба на мощност, не свети чека. Карал съм и без дебитомер- върви си колата на по следващато палене вече светва чека и поне в градско не усетих загуба на мощност. Същата грешка тормози и колегата ITEV, но при него се губи мощност за чека не се сещам. Не знам дали е елиминирал евентуални течове на въздух от въздушния филтър до цилиндровата глава. Та тази грешка указва общо казано-прекъсващ сигнал късо и тем подобни глупости във веригата на дебитомера ,но при мен и ITEV последствията са коренно различни.
Нормалното положение на регулатора на дебита е отворен-за това се грижи една пружина. Ако изкарам кабела при работещ двигател, би трябвало веднага да угасне освен ако пружината не е омекнала или има заяждане.Т.е нищо не може да се разбере без замяна с нов регулатор. Пък и достъпа до кабела е проблем.
-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Здравейте колеги, включвам се тук, понеже виждам че има хора с доста познания, а проблема ми е сходен с този на автора на темата.
C5, 2.2, 170 к.с., 2009г.
Проблема е със забиване на турбото, види ли малко зор или повечко газ, забива и няма мощност (реално на всяко излизане от града). Като забие между 2000 и 3000 оборота няма ускорение, мине ли 3000 оборота все едно някой я ритва отзад. Грешката която излиза при закачане е P0299 (ниско налагане на турбото), като я карам и гледам данни от Torque, дава че турбото пренадува (стига стойности до 14-16-18 бар-а).
При изтриване всичко е ОК до следващото натоварване или излизане извън града.
Не съм много наясно, та затова може някои от нещата по-долу да ви се сторят смешни, за което се извинявам предварително.
Видях че клапаните са често срещан проблем, проверих ги и 4-те работят.
Дебитомера работи, защото при откачане мотора си променя звука (не знам дали е достатъчно това като проверка).
Маркучи, въздуховоди са ОК.
Вакумите не съм ги тествал все още, вакумната помпа би трябвало да е ОК, защото нямам проблем със спирачките.
В процес на сваляне съм на ЕГР. ДПФ-а е ОК (на 43-44%).
Оттам нататък, има ли нещо друго което мога да направя, без да свалям турбото и да го пращам?
Има ли вариант да се тества актуатор или да се разбере дали е забила геометрията без да се сваля турбото?
П.С Няколко човека с диагностика ми отказаха да гледат и изследват, казват че нямало как да се разбере проблема
C5, 2.2, 170 к.с., 2009г.
Проблема е със забиване на турбото, види ли малко зор или повечко газ, забива и няма мощност (реално на всяко излизане от града). Като забие между 2000 и 3000 оборота няма ускорение, мине ли 3000 оборота все едно някой я ритва отзад. Грешката която излиза при закачане е P0299 (ниско налагане на турбото), като я карам и гледам данни от Torque, дава че турбото пренадува (стига стойности до 14-16-18 бар-а).

При изтриване всичко е ОК до следващото натоварване или излизане извън града.
Не съм много наясно, та затова може някои от нещата по-долу да ви се сторят смешни, за което се извинявам предварително.
Видях че клапаните са често срещан проблем, проверих ги и 4-те работят.
Дебитомера работи, защото при откачане мотора си променя звука (не знам дали е достатъчно това като проверка).
Маркучи, въздуховоди са ОК.
Вакумите не съм ги тествал все още, вакумната помпа би трябвало да е ОК, защото нямам проблем със спирачките.
В процес на сваляне съм на ЕГР. ДПФ-а е ОК (на 43-44%).
Оттам нататък, има ли нещо друго което мога да направя, без да свалям турбото и да го пращам?
Има ли вариант да се тества актуатор или да се разбере дали е забила геометрията без да се сваля турбото?
П.С Няколко човека с диагностика ми отказаха да гледат и изследват, казват че нямало как да се разбере проблема

-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
КЛАПАНИ НА ТУРБОТО. Слабо място на този двигател. Да се заменят с нови такива. 9/10 случая това е проблема. И моята беше така. 1 година мъки и проблеми, накрая прочетох от-тук от там по чуждестранните форуми и след смяната колата не е имала повече проблеми. Отказват ти да го гледат, защото на диагностика не излиза никаква грешка, нито пък се появява някаква на таблото.v.ivanov написа: ↑01 Авг 2024, 00:09Здравейте колеги, включвам се тук, понеже виждам че има хора с доста познания, а проблема ми е сходен с този на автора на темата.
C5, 2.2, 170 к.с., 2009г.
Проблема е със забиване на турбото, види ли малко зор или повечко газ, забива и няма мощност (реално на всяко излизане от града). Като забие между 2000 и 3000 оборота няма ускорение, мине ли 3000 оборота все едно някой я ритва отзад. Грешката която излиза при закачане е P0299 (ниско налагане на турбото), като я карам и гледам данни от Torque, дава че турбото пренадува (стига стойности до 14-16-18 бар-а).![]()
При изтриване всичко е ОК до следващото натоварване или излизане извън града.
Не съм много наясно, та затова може някои от нещата по-долу да ви се сторят смешни, за което се извинявам предварително.
Видях че клапаните са често срещан проблем, проверих ги и 4-те работят.
Дебитомера работи, защото при откачане мотора си променя звука (не знам дали е достатъчно това като проверка).
Маркучи, въздуховоди са ОК.
Вакумите не съм ги тествал все още, вакумната помпа би трябвало да е ОК, защото нямам проблем със спирачките.
В процес на сваляне съм на ЕГР. ДПФ-а е ОК (на 43-44%).
Оттам нататък, има ли нещо друго което мога да направя, без да свалям турбото и да го пращам?
Има ли вариант да се тества актуатор или да се разбере дали е забила геометрията без да се сваля турбото?
П.С Няколко човека с диагностика ми отказаха да гледат и изследват, казват че нямало как да се разбере проблема![]()
'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
И четирите клапана ги замервах по този начин https://www.youtube.com/watch?v=6RWS_kogk9c
Ако тази проверка не е гаранция ще ги сменя, но от няколко места видях че така ги проверяват.
Ако тази проверка не е гаранция ще ги сменя, но от няколко места видях че така ги проверяват.
-
-
- Мнения: 2698
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Toва, че клапана има съпротивление и "цъка" при отваряне, не помага с с цялостната правилна работа. Може да изпуска покрай частта затваряща вътре или при намагнетизиране под товар да не задържа позиция. С това замерване той проверява просто крайните положения.
Не видях да поставя вакуум помпа с манометър и да погледне дали клапана задържа или не.. Отделно, целият корпус е пластмаса и при постоянно седене в отсег където е горещо..
Не видях да поставя вакуум помпа с манометър и да погледне дали клапана задържа или не.. Отделно, целият корпус е пластмаса и при постоянно седене в отсег където е горещо..
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Ама те и твойте цъкат и работят, но от време на време спират да цъкат и респективно да работят нормалноv.ivanov написа: ↑01 Авг 2024, 01:18И четирите клапана ги замервах по този начин https://www.youtube.com/watch?v=6RWS_kogk9c
Ако тази проверка не е гаранция ще ги сменя, но от няколко места видях че така ги проверяват.




'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Благодаря за разяснението. В такъв случай ще има смяна. А има ли начин да се провери кой е за смяна? Малко странно ми звучи да сменя 4-те, а да има 1 за смяна.
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Аз така направих и смених само 1. Не ми се получи, ядосах се и смених и останалите 3


'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Няман клапани под ръка, но ще измисля вариант да пробвам. Съмнението идва от това че имах проблем с датчика на изгорелите газове, който подаваше грешна информация към компютъра и колата не можеше да прави регенерация. Така беше около година. Смених датчика с оригинален още в началото, но проблема остана и никой не можеше да го открие. В крайна сметка се оказа разхлабена букса на компютъра. Оправих я и всичко неше 6. В случая съмненията са дали като не е е правила регенерация една година ЕГР-а или геометрията не са затлачени и оттам да е проблема с турбото.
Става въпрос за Велико Търново.
Става въпрос за Велико Търново.
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Не мога да кажа за този случай, но по описанието ти звучи точно както беше и при мене. Съвета ми е да започнеш с лесните неща като клапаните и след това да преминеш към трудоемките и скъпи забавления като сваляне на турбото и егр-а 

'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Току що проверих цена за клапаните ми е 300лв. Реално са 3бр., от които единия е двоен.
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Клапаните са 4. По два на всяко турбо. Конкретно за имена не съм на 100% сигурен но мисля че се казваха VT1,VT2, VC1 и VC2. Като пари и на мене ми стъпиха горе-долу толкова
'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
А къде е четвъртия? На схемата виждам 3бр. (номер 1 - 2бр. и номер 3 - 1бр., на който аз казвам двоен).
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Директно взето от French Car Forum с снимката барабар.
Operation of the turbocharging system
The turbocharging system is controlled by 4 valves (pneumatic actuators).
2 "All or Nothing" (TOR) valves located on the inlet air circuit of turbocharger 2 including:
"Vrec": Turbocharger 2 compressor air recirculation valve, which makes it possible to cause compressor 1 to operate outside its pumping zone when turbocharger 2 comes into operation
"VC2": Turbocharger 2 compressor isolation valve
2 "proportional" valves located on the air exhaust circuit:
"VT1": "Waste Gate" valve permitting regulation of the exhaust gas in parallel with the turbine of turbocharger 1
"VT2": Turbocharger 2 turbine isolation valve permitting the gradual start of rotation of turbocharger 2
The valves are activated by means of a vacuum.
This vacuum is provided by the solenoid valves (pneumatic control) which are controlled by the engine ECU and supplied with vacuum by the vacuum reserve.
The operation of the dual turbocharger system is divided into several phases :
Single turbocharger mode with "Waste Gate" regulation (zone limited by the EGR zone)
Single turbocharger mode with VT2 regulation (transitional phase permitting the start of rotation of turbocharger 2 to limit thermal impacts and guarantee comfort during the transitions)
Dual turbocharger mode with "Waste Gate" regulation
'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
Автор на темата -
- Мнения: 2412
- Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
- Пол: мъж
- Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Точно тази схема търсих , поместена в нашия форум. Която беше с доста по- добра резолюция. Но и тази става, защото е достатъчно информативна за положението на клапаните. Бих посъветвал колегата да се поразтърси във форума. За съжаление цялата информация, за управлението на битурбото, не е единствено в тази тема.
Another world is possible!
"Западът завладя света не чрез превъзходството на своите идеи, ценности или религия... а по-скоро чрез превъзходството си в използването на организирано насилие"
Самюел Хънтингтън
"Западът завладя света не чрез превъзходството на своите идеи, ценности или религия... а по-скоро чрез превъзходството си в използването на организирано насилие"
Самюел Хънтингтън
-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Извинявам се за невежеството, но правилно ли разбирам че:
(26) Електромагнитен клапан VT2: Устройство за управление на клапана (VT2), който е номер 1 на схемата която качих, управлява (8) Изолационен клапан 2 на турбината на турбокомпресора (VT2)
(28) Електромагнитен клапан VC2: Устройство за управление на клапана (VC2), който също е номер 1 от схемата (съответно са същите) управлява (21) Изолационен клапан на компресора на турбокомпресор 2 (VC2)
(27) Електромагнитен вентил VT1: Устройство за управление на клапана "Waste Gate" (VT1) и (29) Електромагнитен клапан Vrec: Устройство за управление на вентила за рециркулация на въздуха (Vrec), които са номер 3 от схемата
и управляват (10) Клапан за регулиране на налягането "Waste Gate" (VT1) и (18) Клапан за рециркулация на въздух на компресора на турбокомпресор 2 (Vrec).
Четох и във френския форум и в руски и в нашия, но като цяло мненията са противоречиви за проблема и за тази грешка, дори в темата от френския форум, от поста на колегата по горе, е писано: "........ след смяна на всички клапани, проблемът все още е там ...... " това е 2 поста преди този с обяснението и схемата.
Не съм чак толкова запознат с турбо системата и упралението и та затова питам.
(26) Електромагнитен клапан VT2: Устройство за управление на клапана (VT2), който е номер 1 на схемата която качих, управлява (8) Изолационен клапан 2 на турбината на турбокомпресора (VT2)
(28) Електромагнитен клапан VC2: Устройство за управление на клапана (VC2), който също е номер 1 от схемата (съответно са същите) управлява (21) Изолационен клапан на компресора на турбокомпресор 2 (VC2)
(27) Електромагнитен вентил VT1: Устройство за управление на клапана "Waste Gate" (VT1) и (29) Електромагнитен клапан Vrec: Устройство за управление на вентила за рециркулация на въздуха (Vrec), които са номер 3 от схемата

Четох и във френския форум и в руски и в нашия, но като цяло мненията са противоречиви за проблема и за тази грешка, дори в темата от френския форум, от поста на колегата по горе, е писано: "........ след смяна на всички клапани, проблемът все още е там ...... " това е 2 поста преди този с обяснението и схемата.
Не съм чак толкова запознат с турбо системата и упралението и та затова питам.
-
-
- Мнения: 291
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Всъщност това е и най-лошото за тази система на двигателя. Вече е на 10-15г+ и все още никой точно не е разгадал какво и как работи. Възможно е разбира се и да смениш клапаните и проблема ти да не се реши. Но пък като се замислиш е най-евтиния и най-лесния ремонт от предишно изброените неща 

'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Тия налягания 14-16-18 бара са абсурдни.Проблема е със забиване на турбото, види ли малко зор или повечко газ, забива и няма мощност (реално на всяко излизане от града). Като забие между 2000 и 3000 оборота няма ускорение, мине ли 3000 оборота все едно някой я ритва отзад. Грешката която излиза при закачане е P0299 (ниско налагане на турбото), като я карам и гледам данни от Torque, дава че турбото пренадува (стига стойности до 14-16-18 бар-а).
Този двигател не е с променлива геометрия!! Разтоварващият клапан 8 от горнатата снимка не работи коректно, Причини- теч на ваккуум, спукана мембрана на клапана, заяждащ механизъм. Най-вероятно проблемен е разпределител на налягането 26, намира се долу вляво под подкачваща круша гледано отпред . Клапанът 8 и вакуумните пътища се проверяват с вакуум помпа. Рапределителят на налягане също.
С ЕГР и дебитомер не се занимавай. Направени са много стабилно, особено ЕГР. Пишман станах, че ги смених.
Ето и презентация и елсхема на този двигател . https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Благодаря за инфото. Възможно най-скоро ще пробвам с вакуум помпа пътищата и разпредителя. Дано да е там проблема. 

-
- Нов потребител
- Мнения: 33
- Регистриран на: 28 Окт 2019, 15:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 III, 2.2HDI, 170к.с.
Re: Дебитомер и управление на битурбо на С5 2.2 170кс
Сега виждам че може би съм ви подвел, загледах се в показатели те от Тorque, но не знаех че има разлика между psi и bar. Това което съм писал по горе (стойности до 14-16-18 бар-а) всъщност са psi. Psi стига до 20, като това е при по ниска скорост (ускорение до около 100).От 100 до 150 км/ч. се вдига постепенно от 2 до 10 psi. На 170-180 отива на 17-18 psi. Честно казано не са ми ясни тези стойности и параметри, но доколкото прочетох 1 бар = 14,504 psi 

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта