Здравейте
От няколко дни взех да получавам следното съобщение "Oil pressure too low - Engine STOP" след което двигателя тръгва да гасне и колата спира.
По принцип проблема се оправя, като изгася и запаля отново двигателя, но бих искал да изчистя проблема и да не го мисля като тръгна на път.
В момента горивото ми е на доста ниско ниво (светна червената лампа), но и друг път съм карал така и проблеми не е имало.
Не съм много сигурен дали има връзка, но преди около 2 седмици, имах проблем с щеката за маслото. Общо взето, реших да проверя маслото и пръчката излезе без пластмасовия накрайник по които се мери нивото на маслото. С много зор с едно жило като пружина успях да захвана остатъчната част от щеката, но излезе само половината другата част се отчупи и остана някъде. Успях да сложа новата щека, и си мислех, че проблема е решен, но май-не е... Та общо взето от тогава получава това съобщение, но не знам дали е свързано...
1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
-
-
- Мнения: 2724
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
Грешката е за ниско налягане на маслото! Или помпата не успява да засмуче нужното масло и да го нагнети или пък парчета от щеката са попаднали къде не трябва и предизвикват горното. Това няма никакво отношение с горивото, но може да се наложи да се свали и почисти картера , както и да се види да не би парчета пластмаса да са се набили къде нямат работа...
А освен, че се машат лагери на колянов вал, разпределителен, се смазва и остта на турбото. При опит да се кара без нужно налягане на маслото по тези важни магистрали ще има определено не много весели последствия
А освен, че се машат лагери на колянов вал, разпределителен, се смазва и остта на турбото. При опит да се кара без нужно налягане на маслото по тези важни магистрали ще има определено не много весели последствия
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
Re: 1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
Направо карай колата в сервиз, проблема е сериозен. Особено с този 1.6 мотор.
-
-
- Мнения: 1968
- Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:07
- Пол: мъж
- Кара: C5 AirCross 1.2 Pure Tech 130; C3 (FCNFU) 1,6i
- Местоположение: Пазарджик
Re: 1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
Този двигател има неприятното свойство да си запушва цедката на приемника на маслото в картера с частици карбонови отлагания в маслото (сажди). От там идва и ниското налягане. Въобще недей да я караш така. Веднага трябва да се свали картера и да се измие отвътре, да се изхвърли старото масло заедно с филтъра, да се демонтира старата цедка на маслоприемника и да се смени с нова (старата няма начин да я се почисти качествено). Наливаш ново масло с нов филтър и след 1000 км. го сменяш отново. Това се прави за промивка на маслените магистрали. Ако има останали сажди от старото масло да се поизмият. От тук нататък маслото го сменяй най-много на всеки 10 000км. Винаги сипвай качествено масло 5W-30 (Пежо/Ситроен/ДС стандарт В71 2290) Такова е TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 B71 2290 или от друг производител, но задължително с този стандарт. Никога не сипвай никакви добавки в маслото.
След като се извършат тези неща пак няма гаранция, че няма да има други повреди, защото колата е карана известно време с недостатъчно налягане на маслото още преди да светне лампата и да се появи съобщението.
От това най-много страда лагерното тяло на оста на турбокомпресора и лагерните шийки на разпределителните валове.
6.1.8 - DV engines.
Engine type DV6TED4 (with particle filter)
Еngine identification 9HZ
0W20 oil - B71 2010
0W30 oil - B71 2312 OK
5W30 oil FPW 9.55535/03
5W30 oil - B71 2290 OK
5W40 oil - B71 2296 OK
10W40 oil - B71 2300 OK
След като се извършат тези неща пак няма гаранция, че няма да има други повреди, защото колата е карана известно време с недостатъчно налягане на маслото още преди да светне лампата и да се появи съобщението.
От това най-много страда лагерното тяло на оста на турбокомпресора и лагерните шийки на разпределителните валове.
6.1.8 - DV engines.
Engine type DV6TED4 (with particle filter)
Еngine identification 9HZ
0W20 oil - B71 2010
0W30 oil - B71 2312 OK
5W30 oil FPW 9.55535/03
5W30 oil - B71 2290 OK
5W40 oil - B71 2296 OK
10W40 oil - B71 2300 OK
KnowHow
-
-
- Мнения: 4719
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: 1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
Колегата да беше написал поне коя година и колко коня е това 1,6, защото след 2010-та са само осемклапанови и не страдат от турбини.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
Re: 1.6HDI Oil pressure too low - Engine STOP
Ще добавя, че сменя картера с по-голям и се следи нивото на маслото да не пада под средното. Има си сервизен бюлетин на Ситроен където всичко е описано подробно.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта