C5 aircross
-
Автор на темата - Новак
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Юли 2024, 08:50
- Пол: мъж
- Кара: peugeot 5008
C5 aircross
Здравейте приятели, ориентирам се към закупуване на C5 aircross 2020 г. и нагоре. Моля за мнение , кой дизелов двигател е по добрия 1,5 - 131 коня или 2,0 - 181 коня
Благодаря предварително
Благодаря предварително
-
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
2020-а е последната година за големия, двулитровия дизел, след това остава само малкия - 1.5, който и досега се монтира.
Според мен и двата двигателя са добри, имат си своите предимства. Аз също бях пред подобна дилема и в края на краищата взех такъв какъвто излезе, т.е. като цяло гледах да ми допадне колата. Ако си с по-динамичен темперамент и не търпиш пред теб да има много коли - определено 2-ката ще ти даде повече тяга, динамика и спокойствие. Малкият е за по-спокойно шофиране и е по-икономичен в градски условия, според мен. Аз съм доволен от него, в комбинация с 8-степенния автомат ми дава достатъчно динамика, а и аз не обичам да се правя на състезател, карам сравнително спокойно (сигурно и годините си казват своето
). Тя и самата кола не предполага друго каране, де
. Може би единствено на магистрала бих се чуствал по-приятно с двулитровия, защото малкия над 130 не се чуства толкова добре - има тяга, не е проблем да ги държи и 140, и 150, но се усеща някак си, че не е неговата скорост това (на това купе). Но като цяло аз и не съм фен на магистралното каране - ужасно скучно ми е.
Та моят съвет е - гледай колата в цялост да ти допадне, като оборудване състояние, пък с който и двигател да е - ако е гледан, няма да ти създаде кой-знае какви проблеми извън обичайните за дизел с евро 6
.
Успех!
Според мен и двата двигателя са добри, имат си своите предимства. Аз също бях пред подобна дилема и в края на краищата взех такъв какъвто излезе, т.е. като цяло гледах да ми допадне колата. Ако си с по-динамичен темперамент и не търпиш пред теб да има много коли - определено 2-ката ще ти даде повече тяга, динамика и спокойствие. Малкият е за по-спокойно шофиране и е по-икономичен в градски условия, според мен. Аз съм доволен от него, в комбинация с 8-степенния автомат ми дава достатъчно динамика, а и аз не обичам да се правя на състезател, карам сравнително спокойно (сигурно и годините си казват своето


Та моят съвет е - гледай колата в цялост да ти допадне, като оборудване състояние, пък с който и двигател да е - ако е гледан, няма да ти създаде кой-знае какви проблеми извън обичайните за дизел с евро 6

Успех!
Минута смях прибавя година живот. Условно. 

-
Автор на темата - Новак
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Юли 2024, 08:50
- Пол: мъж
- Кара: peugeot 5008
Re: C5 aircross
Много благодаря за подробния и изчерпателния отговор.
Аз също не съм състезател(минаха тези години
), по скоро въпроса ми беше, да не би 2-ката да създава повече проблеми след определени километри.
Аз също не съм състезател(минаха тези години

Последно промяна от Plamen_Petkov на 25 Юли 2024, 16:01, променено общо 1 път.
-
Автор на темата - Новак
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Юли 2024, 08:50
- Пол: мъж
- Кара: peugeot 5008
Re: C5 aircross
Като настоящ собственик вече на такъв ситроен, какво Ви е мнението за тази кола във Варна:
https://www.mobile.bg/obiava-2172139240 ... hine-eat-8
https://www.mobile.bg/obiava-2172139240 ... hine-eat-8
-
-
- Мнения: 2696
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: C5 aircross
Има един английски готин лаф: no replacement for displacement ... Kазано иначе - няма алтернатива на обема.
За лесно сравнение : поставя се един разгънат лист от голям вестник на края на масата. Под него се поставя линия. Рязко се удря по края на линията стърчаща от ръба на масата. После се повтаря с лист А4.. Идеята ми е - големият вестник е големия мотор, с голямо бутало , лист А4 е малкия мотор.. но предполагам това бе ясно.
За да се постигне сериозна обемна ефективност от малък работем обем трябва по-високо налягане, което означава по-високо налягане на турбината, по-гоялмо натоварване на колянов вал, по-бавно загряване и т.н.
Принципно 2.0 дизел, с помпа за високо налягане която прави над 2000 бара, би турбо, и 8-9 степенна кутия би постигнал относително лесно почти аналогичен разход на 1.5.. Но предвид еко ситуацията и тренда, вероятно 1.5 е по-разумният избор... (просто предположение).
А дали не е по-добре да се направи по едно кръгче със всеки един от двата мотора и вземе решение? Или пък.. бензин-хибрид?
За лесно сравнение : поставя се един разгънат лист от голям вестник на края на масата. Под него се поставя линия. Рязко се удря по края на линията стърчаща от ръба на масата. После се повтаря с лист А4.. Идеята ми е - големият вестник е големия мотор, с голямо бутало , лист А4 е малкия мотор.. но предполагам това бе ясно.
За да се постигне сериозна обемна ефективност от малък работем обем трябва по-високо налягане, което означава по-високо налягане на турбината, по-гоялмо натоварване на колянов вал, по-бавно загряване и т.н.
Принципно 2.0 дизел, с помпа за високо налягане която прави над 2000 бара, би турбо, и 8-9 степенна кутия би постигнал относително лесно почти аналогичен разход на 1.5.. Но предвид еко ситуацията и тренда, вероятно 1.5 е по-разумният избор... (просто предположение).
А дали не е по-добре да се направи по едно кръгче със всеки един от двата мотора и вземе решение? Или пък.. бензин-хибрид?
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
- АМ - Габрово
- Мнения: 2231
- Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
- Пол: мъж
- Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
- Местоположение: Габрово
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
Този мотор не е "би турбо" т.е. с двойна турбинаlonggo написа: ↑25 Юли 2024, 18:14Има един английски готин лаф: no replacement for displacement ... Kазано иначе - няма алтернатива на обема.
За лесно сравнение : поставя се един разгънат лист от голям вестник на края на масата. Под него се поставя линия. Рязко се удря по края на линията стърчаща от ръба на масата. После се повтаря с лист А4.. Идеята ми е - големият вестник е големия мотор, с голямо бутало , лист А4 е малкия мотор.. но предполагам това бе ясно.
За да се постигне сериозна обемна ефективност от малък работем обем трябва по-високо налягане, което означава по-високо налягане на турбината, по-гоялмо натоварване на колянов вал, по-бавно загряване и т.н.
Принципно 2.0 дизел, с помпа за високо налягане която прави над 2000 бара, би турбо, и 8-9 степенна кутия би постигнал относително лесно почти аналогичен разход на 1.5.. Но предвид еко ситуацията и тренда, вероятно 1.5 е по-разумният избор... (просто предположение).
А дали не е по-добре да се направи по едно кръгче със всеки един от двата мотора и вземе решение? Или пък.. бензин-хибрид?
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”
-
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
Според мен, гледайки спецификациите на двата двигателя, "обемната ефективност" е сходна - при 3/4 от обема на големия мотор, малкия дизел развива (точно) 3/4 от въртящия му момент и приблизително толкова от мощността му, т.е. имат сходна мощност на литър обем. Така че, едва ли можем да твърдим, че "малкият е по-изцеден". Но това са мои, лаишки разсъждения. Виж, г-н Ножаров може да сложи по-обективна информация "на масата" и повече преки впечатления.

Минута смях прибавя година живот. Условно. 

-
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
Ако е към мен въпросът, както предполагам - тази автокъща е от най-редовните вносители на този модел (а и като цяло пежа и ситроени) от Франция. Конкретната бройка е с доста високо ниво на оборудване - изцяло кожения салон с подгрев (но няма на предното стъкло!). Пробегът, ако е реален, не е лош, т.е. нормален е, като за кола на 3 г и половина. Но дали е - кой знае...Plamen_Petkov написа: ↑25 Юли 2024, 16:13Като настоящ собственик вече на такъв ситроен, какво Ви е мнението за тази кола във Варна:

Бяха стигнали до мен едни слухове (!), че имат връзка с някаква рент-а-кар фирма, оперираща във Франция и голяма част от колите идвали от там, след като ги свалят от употреба, което лично за мен е "-". Но пак казвам - това е слух, не мога да потвърдя.

Най-добре е на живо да се види, някой път снимките "лъжат".
Минута смях прибавя година живот. Условно. 

-
-
- Мнения: 290
- Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
- Местоположение: Плевен-София
Re: C5 aircross
За кола на 3-4 години и 150к километра.. Направо си мирише на рентакарyan4o написа: ↑26 Юли 2024, 09:37Ако е към мен въпросът, както предполагам - тази автокъща е от най-редовните вносители на този модел (а и като цяло пежа и ситроени) от Франция. Конкретната бройка е с доста високо ниво на оборудване - изцяло кожения салон с подгрев (но няма на предното стъкло!). Пробегът, ако е реален, не е лош, т.е. нормален е, като за кола на 3 г и половина. Но дали е - кой знае...Plamen_Petkov написа: ↑25 Юли 2024, 16:13Като настоящ собственик вече на такъв ситроен, какво Ви е мнението за тази кола във Варна:![]()
Бяха стигнали до мен едни слухове (!), че имат връзка с някаква рент-а-кар фирма, оперираща във Франция и голяма част от колите идвали от там, след като ги свалят от употреба, което лично за мен е "-". Но пак казвам - това е слух, не мога да потвърдя.Иначе колата си изглежда добре, ако имате възможност да я проверите из платените сайтове по ВИН - може да излезе нещо като инфо, което да ориентира в достоверността на пробега.
Най-добре е на живо да се види, някой път снимките "лъжат".



'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'


-
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 17 Дек 2007, 15:46
- Пол: мъж
- Кара: C5 Aircross 2.0 HDi (Shine)
- Местоположение: София
Re: C5 aircross
За мен 2.0. Ето ти фишовете за двата двигателя, да си харесаш. Преди да взема моя, пробвах и двата. Малкия върви, но големия върви по-добре, и динамиката му е по-! И тягата. Виждам често вторачване в разхода (като принцип), за мен литър нагоре-надолу не е от значение за това което ще получа.Plamen_Petkov написа: ↑25 Юли 2024, 09:01Здравейте приятели, ориентирам се към закупуване на C5 aircross 2020 г. и нагоре. Моля за мнение , кой дизелов двигател е по добрия 1,5 - 131 коня или 2,0 - 181 коня
Благодаря предварително
- Прикачени файлове
-
Fiche_Mot_Diesel-DW10_FC.pdf
- 2.0
- (178.29 KiB) Свалено 29 пъти
-
Fiche_Mot_Diesel-DV6FC.pdf
- 1.6 - не актуален.
- (140.83 KiB) Свалено 19 пъти
Последно промяна от JazzMaster на 29 Юли 2024, 10:56, променено общо 1 път.
-
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
Х-ките, които си дал във втория файл са за 1.6 двигателя (DV6FC), който се произвежда от 2014-а, не за 1.5 (DV5RC, от 2018-а). Близки са, но все пак да е ясно, че не е същият.
А иначе, относно вървежа - няма спор кой върви повече, както и кой би бил по-икономичен при по-ниски скорости (факти). От там нататък - въпрос на субективно усещане и желание какво да се притежава. За един е без значение 1 литър повече разход, за друг 1-2 секунди по-бавно ускорение - хора разни
.
А иначе, относно вървежа - няма спор кой върви повече, както и кой би бил по-икономичен при по-ниски скорости (факти). От там нататък - въпрос на субективно усещане и желание какво да се притежава. За един е без значение 1 литър повече разход, за друг 1-2 секунди по-бавно ускорение - хора разни

Минута смях прибавя година живот. Условно. 

-
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 17 Дек 2007, 15:46
- Пол: мъж
- Кара: C5 Aircross 2.0 HDi (Shine)
- Местоположение: София
Re: C5 aircross
Да, извинете, то даже стария се води 1,6. Ето го текущия.
Имаше прилично ревю на двигателя 1,5 в една група във фейса от един словенец преди 2г. нейде... та човека накратко казва "на аутобана и с товар пътници и багаж му е малко зор, а ако трябва и изкачва, съвсем зор". Иначе прилично до 130 км/ч.
Имаше прилично ревю на двигателя 1,5 в една група във фейса от един словенец преди 2г. нейде... та човека накратко казва "на аутобана и с товар пътници и багаж му е малко зор, а ако трябва и изкачва, съвсем зор". Иначе прилично до 130 км/ч.
- Прикачени файлове
-
Fiches_Mot_Diesel-DV5_RC.pdf
- 1,5
- (107.28 KiB) Свалено 19 пъти
-
-
- Мнения: 1066
- Регистриран на: 09 Юни 2005, 11:30
- Пол: мъж
- Кара: С5 2.0hdi '03 - червения хипопотам; C5 Aircross 1.5hdi `20
- Местоположение: Варна
- Обратна връзка:
Re: C5 aircross
Потвърждавам. На баира обемът си казва думатаJazzMaster написа: ↑29 Юли 2024, 10:55... та човека накратко казва "на аутобана и с товар пътници и багаж му е малко зор, а ако трябва и изкачва, съвсем зор". Иначе прилично до 130 км/ч.


Минута смях прибавя година живот. Условно. 

-
Автор на темата - Новак
- Мнения: 3
- Регистриран на: 25 Юли 2024, 08:50
- Пол: мъж
- Кара: peugeot 5008
Re: C5 aircross
Здравейте приятели, на колко хиляди километра сменяте маслото на скоростната кутия (ЕАТ8).
Странното е, че в Ситроен казват, че маслото не се сменя, а в Пежо, че се сменя
Странното е, че в Ситроен казват, че маслото не се сменя, а в Пежо, че се сменя
-
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 17 Дек 2007, 15:46
- Пол: мъж
- Кара: C5 Aircross 2.0 HDi (Shine)
- Местоположение: София
Re: C5 aircross
Аз още не съм, на 35х. е колата. Много зависи от стила на шофиране и прочие... Може би на около 40х. пробег е добре да има смяна.
-
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 17 Дек 2007, 15:46
- Пол: мъж
- Кара: C5 Aircross 2.0 HDi (Shine)
- Местоположение: София
Re: C5 aircross Нещо интересно за 1.5BlueHDI
Това ми попадна, за хората с малкия дизел, копирам от форума на пежо:
Както е известно, двигателите 1.5BlueHDI имат проблем с веригата на разпределителния вал.
Засегнати са всички автомобили от групата с 1.5BlueHDI двигател, произведени преди февруари 2023г. включително.
Проблемът се касае във внезапното късане на веригата, което води до превъртане на гърбиците на разпределителните валове, изкривяване на клапани и в по-редки случаи потенциално повреждане на буталата и надиране на цилиндрите.
Като решение на проблема, PSA (STELLANTIS) въведоха две промени:
1. Смяна на разпределителната верига между валовете от 7мм на 8мм. Замяната НЕ Е директна! Налага се смяна на разпределителните валове, веригата, клапаните и капака на клапаните!
2. От януари 2024г задължително във всички двигатели 1.5BlueHDI се ползва 5W30 по стандарт Stellantis FPW9.55535/03
/ PSA B712297, a не 0W20 и 0W30 масло както беше първоначално за този двигател!
Разходите за ремонт се покриват на 100% от производителя, само и единствено ако:
1. Колата е на до 5 години.
2. Пробегът е под 150.000км.
3. Автомобилът е поддържан единствено и само в официален сервиз, без просрочване на сервизните интервали и е налична пълната сервизна документация за поддръжката на автомобила - фактури, сервизна книжка и тн.
Във всички останали случаи поемане на каквато и да е част от разходите са на добра воля.
Как да разберем с коя верига е колата?
На капака на клапаните има код.
Ако кодът е 9830580480 и капакът на клапаните над веригата има издатина, то веригата е 8мм.
Ако кодът е 9812647280 и капакът на клапаните на веригата е плосък, то веригата е 7мм.
Източници на информацията:
PSA ServiceBOX, сервизни бюлетини B1AW0144Q0, B1AW0145Q0 и др.
Както е известно, двигателите 1.5BlueHDI имат проблем с веригата на разпределителния вал.
Засегнати са всички автомобили от групата с 1.5BlueHDI двигател, произведени преди февруари 2023г. включително.
Проблемът се касае във внезапното късане на веригата, което води до превъртане на гърбиците на разпределителните валове, изкривяване на клапани и в по-редки случаи потенциално повреждане на буталата и надиране на цилиндрите.
Като решение на проблема, PSA (STELLANTIS) въведоха две промени:
1. Смяна на разпределителната верига между валовете от 7мм на 8мм. Замяната НЕ Е директна! Налага се смяна на разпределителните валове, веригата, клапаните и капака на клапаните!
2. От януари 2024г задължително във всички двигатели 1.5BlueHDI се ползва 5W30 по стандарт Stellantis FPW9.55535/03
/ PSA B712297, a не 0W20 и 0W30 масло както беше първоначално за този двигател!
Разходите за ремонт се покриват на 100% от производителя, само и единствено ако:
1. Колата е на до 5 години.
2. Пробегът е под 150.000км.
3. Автомобилът е поддържан единствено и само в официален сервиз, без просрочване на сервизните интервали и е налична пълната сервизна документация за поддръжката на автомобила - фактури, сервизна книжка и тн.
Във всички останали случаи поемане на каквато и да е част от разходите са на добра воля.
Как да разберем с коя верига е колата?
На капака на клапаните има код.
Ако кодът е 9830580480 и капакът на клапаните над веригата има издатина, то веригата е 8мм.
Ако кодът е 9812647280 и капакът на клапаните на веригата е плосък, то веригата е 7мм.
Източници на информацията:
PSA ServiceBOX, сервизни бюлетини B1AW0144Q0, B1AW0145Q0 и др.
-
-
- Мнения: 490
- Регистриран на: 10 Сеп 2007, 21:49
- Кара: С-5 II 2.0HDI 2006г. exclusive,Ситроен-С3 II 1.4HDI exclusive
- Местоположение: гр.Хасково
Re: C5 aircross
Здравейте колеги,
Във връзка с последната снимка и дебелината на веригата на този двигател дето съм го снимал според вас каква е веригата.
Във връзка с последната снимка и дебелината на веригата на този двигател дето съм го снимал според вас каква е веригата.
Ситроен-Axel 1.1
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI
-
-
- Мнения: 415
- Регистриран на: 17 Дек 2007, 15:46
- Пол: мъж
- Кара: C5 Aircross 2.0 HDi (Shine)
- Местоположение: София
Re: C5 aircross
Стрелката сочи само местоположението на въпросния код. Трябва да си го прочетеш.
-
-
- Мнения: 490
- Регистриран на: 10 Сеп 2007, 21:49
- Кара: С-5 II 2.0HDI 2006г. exclusive,Ситроен-С3 II 1.4HDI exclusive
- Местоположение: гр.Хасково
Re: C5 aircross
Лошото е,че колата е на100км от мен а търговеца не можа да открие въпросния номер и ми изпрати само снимката . 

Ситроен-Axel 1.1
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI
Ситроен-ХМ 2.0I
Ситроен-ZX 1.4 Aura
Ситроен-Xantia II 1.9TD
Ситроен-С5-I 2.2HDI
Ситроен-C5-II 2.0HDI
Ситроен-С3-II 1.4HDI
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта