Проблеми съединител


Автор на темата
swimmer96
Новак
Мнения: 1
Регистриран на: 22 Юли 2024, 16:24
Кара: C4 1.6

Проблеми съединител

Мнение от swimmer96 » 22 Юли 2024, 16:33

Здравейте,

Закупих април месец C4 120к.с. 1.6 2014та година. Колата беше на 112к км. След покупката, на първите 150км съединителят потъна и превключването на скорост беше невъзможно. От сервиза на Ситроен в Пловдив ми казаха, че не са установили проблем и са сменили горната хидравлична помпа. Предстоеше пътуване до Варна директно от сервиза - след още 100-150км се случи същото :) Колата след 30-тина минути престои разбрахме, че отново може да потегли и издрапахме до Варна. Там смениха и долната помпа (отново в официалния сервиз на Пежо). Упражнението беше сполучливо за следващите 2-3 месеца (10к км по-късно),но вчера абсолютно същия проблем се появи отново.

Моля за съвет, тъй като навсякъде ми казват най-различни неща - течност, въздух, некомпетентно сменени помпи или некачествени такива.

Най-узадачаващото, за мен лично е, че като се остави колата за 30тина минути, колата отново може да се подкара за кратко време, както и фактът, че немалко километри изминаха без проблеми.

Благодаря Ви предварително!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 695
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Проблеми съединител

Мнение от gkanev » 24 Юли 2024, 20:37

Загуба на спирачна течност има ли!!!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2698
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: Проблеми съединител

Мнение от longgo » 25 Юли 2024, 17:59

Не се спомена в първия пост дали над кутията където е пробката за обезвъздушаване да са сменени уплътнителните пръстени.
Нещо такова:
soft_clutch.JPG
Ако не са, има вероятност от там да засмуква въздух когато е много горещо около кутията или обратно, да изпуска течност. За второто колегата вече е посочил като въпрос, остава да получим отговор.
Защо известно време е било добре? Защото е имало долята нова течност.. Принципно е добре да се смени същата с нова и правилна такава! Ще стане със сигурност и DOT5.1
А каква е връзката с течността? Когато навън е вероятно около и над +30°С , под капака няма начин да не е яко горещо а казанчето и тръбите ясно къде са. При стара течност тя губи от функционалността си при много висока температура. Отделно при всяко по-рязко охлаждане може да се образува влага. Течността ако не е нова, я разпраща насам натам и нищо чудно да образува възглавница където не трябва.
И в двата случая когато са сменявали помпи и съединители едва ли някой е отделил внимание и време да сменят изцяло течността и обезвъздушат. Ако наистина е така, то да се има предвид какво може да се очаква със спирачките!

Поне на мен това лично ми хрумва, както и спукано казанче за спирачна течност. Но тези неща би трябвало да са проверени още със смяната на първата помпа.
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5794
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблеми съединител

Мнение от ivo-zx » 26 Юли 2024, 00:27

Аз съм с Ксара Пикасо и имах проблем с това уплътнение, но го имаше като позиция в каталога и го купих от СФА за 5-6 лева. За Ц4 виждам само целият маркуч за 100-тина лева. Но в този случай течността просто изтича и светят ламби за спирачки и пр.
мАркуч.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта