1.6HDI 90 много пуши
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
- Пол: мъж
- Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90
1.6HDI 90 много пуши
Здравейте, това ми е първо HDI . Колата върви много приятно с изключение на пушенето (бяло-сив дим) като при студено палене ,но продължава и на загрял мотор с разликата ,че на място доста намаля дима ,но като настъпя пуши яко някой път при настъпване изкарва черен дим ,но повечето пъти е бяло-сив. Грешки не дава. Дюзите на студен мотор 4та дава големи корекции като е стигала и до +4 (варират корекциите от 0 до 4,2) докато другите варират от - 2 до 0.8. като загрее колата корекциите на 4та са 0,70-0,80 на място.Съответно другите са в минус .
Някои ми казват ,че 4та дюза е тотал. Други ми казват че е в норми щото не се гледали корекциите на студен ,а на загрял мотор и тогава си ОК. Някви идеи?
Някои ми казват ,че 4та дюза е тотал. Други ми казват че е в норми щото не се гледали корекциите на студен ,а на загрял мотор и тогава си ОК. Някви идеи?
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Влиза антифриз в двигателя- евентуално гарнитура за глава или през топлообменника на ЕГР ако има такъв.
-
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 20 Апр 2010, 17:00
- Пол: мъж
- Кара: C4, 1560 cm³, HDI, 80 kW, 2010 г.
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Антифризът намалява ли?
Пушекът мирише ли на сурова нафта?
Разсейва ли се бързо, като пара?
Смени бензиностанцията и сложи почистваща добавка.
Бих почнал от последното, защото и аз имах проблем с изпушване при ускорение (черно) и се оказа от горивото.
При това зареждам от големите вериги.
Пушекът мирише ли на сурова нафта?
Разсейва ли се бързо, като пара?
Смени бензиностанцията и сложи почистваща добавка.
Бих почнал от последното, защото и аз имах проблем с изпушване при ускорение (черно) и се оказа от горивото.
При това зареждам от големите вериги.
-
-
- Мнения: 2696
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Чак тоталка едва ли е, но вероятно е вече силно износена на 4-ти и не само на него а вероятно и на 1ви..
Хубаво са те посъветвали за веригата бензиностанции, но с добавка според мен няма да направиш абсолютно нищо.
Най-добрият вариант е да ги свалиш тия инжектори, и да ти ги качат на стенд и под различно налягане да си покаже в какво състояние са.
Обикновено сега в студа ще чуваш и повече "чукане" докато загрее. Не казваш как е нафтата от обратките..
Да предположа ли, че и подгряващите свещи не са сменени?
Ако колата е на над 250 000км и в зависимост как е карана, има големи изгледи да имаш вече проблем с дюзи.
Хубаво са те посъветвали за веригата бензиностанции, но с добавка според мен няма да направиш абсолютно нищо.
Най-добрият вариант е да ги свалиш тия инжектори, и да ти ги качат на стенд и под различно налягане да си покаже в какво състояние са.
Обикновено сега в студа ще чуваш и повече "чукане" докато загрее. Не казваш как е нафтата от обратките..
Да предположа ли, че и подгряващите свещи не са сменени?
Ако колата е на над 250 000км и в зависимост как е карана, има големи изгледи да имаш вече проблем с дюзи.

- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Според мен сиво-бял дим не е от дюзи, а от антифриз. Черното припушване е от 4-та дюза. Добре е първо да оправи този бял дим и след това да проверят инжекторите. Ако този мотор има топлообменник на ЕГР е добре да се провери, другото за което се сещам е гарнитура на глава.longgo написа: ↑07 Дек 2023, 16:21Чак тоталка едва ли е, но вероятно е вече силно износена на 4-ти и не само на него а вероятно и на 1ви..
Хубаво са те посъветвали за веригата бензиностанции, но с добавка според мен няма да направиш абсолютно нищо.
Най-добрият вариант е да ги свалиш тия инжектори, и да ти ги качат на стенд и под различно налягане да си покаже в какво състояние са.
Обикновено сега в студа ще чуваш и повече "чукане" докато загрее. Не казваш как е нафтата от обратките..
Да предположа ли, че и подгряващите свещи не са сменени?
Ако колата е на над 250 000км и в зависимост как е карана, има големи изгледи да имаш вече проблем с дюзи.![]()
-
-
- Мнения: 191
- Регистриран на: 20 Апр 2010, 17:00
- Пол: мъж
- Кара: C4, 1560 cm³, HDI, 80 kW, 2010 г.
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Интересно ми е колегата решил ли е проблема. Какво се е оказало.
Но както се случва в 99% по такива форуми някой търси помощ, когато е на зор, а после не мисли, че може да е полезен за останалите...
Но както се случва в 99% по такива форуми някой търси помощ, когато е на зор, а после не мисли, че може да е полезен за останалите...
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
- Пол: мъж
- Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Извинявам се за дългото отсъствие.
Проблема с черния пушек все още е налице .
ЕГР затапен софтуерно (предстои механично и премахване на охладителя на ЕГР)
Черния пушек го има дори на ниски обороти примерно на по-голяма предавка с ниска скорост при натискане дори леко на газта пуши)
Турбо пътищата са видимо здрави (интеркулера не сме проверявали ,че е труден за сваляне)
Проблема с черния пушек все още е налице .
ЕГР затапен софтуерно (предстои механично и премахване на охладителя на ЕГР)
Черния пушек го има дори на ниски обороти примерно на по-голяма предавка с ниска скорост при натискане дори леко на газта пуши)
Турбо пътищата са видимо здрави (интеркулера не сме проверявали ,че е труден за сваляне)
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Недостиг на въздух, т.е. проблем с турбото. Направи една диагностика, няма да обеднееш.
-
-
- Мнения: 2696
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Aко не му стига въздуха и има проблем с турбото при заявка на над 80% от максималния въртящ момент ще получи грешка за налягането и ще влезе в сервизен режим.. При леко натоварване турбото не играе особена роля защото въздухът доставян от естественото засмукване от буталата горе долу стига и от турбината има много малко допълнителен.
Колегата пише, че при леко натискане на газта пуши сиво а като я настъпи черно - това са все признаци че инжектор(и) не работят добре. В първия случай не разпръскват на мъгла, втория предозират или направо "пикаят" както модерно се изразяват майсторите по стените на цилиндъра..
Също, посочва ще че махат физически EGR. За мен остава загадка за къв хикс , игрек и една славянска буква ще махат целия ЕГР и топлообменника, като само се поставя една ламаринена подложка на изхода към тръбата на ЕГР е се приключва.
Та мисълта ми бе, след като ЕГР-а е до такава степен задръстен че чак да трябва да го махат значи тая кола отдавна не работи както трябва.
Не се споменават и километри, но като нищо може да е минала и 300 000... Което вече за малките инжектори си е "възраст".
Аз също залагам на минимум един цилиндър прецакан инжектор а щом и за него (както е посочил) компенсацията е голяма...
Не се казва също колата колко харчи на нормално не агресивно каране, има ли проблем с палене когато е вече загряла например...
Още по-лесния вариант е да се види колко е разликата в обратната нафта, да се проверят на стенд дюзите и да се мисли от там насетне.
Също така, спокойно може да има продухан меден уплътнител и плюс заминаващият си инжектор да пуши. И пак стигаме до казуса - махане на инжекторите...
Иначе, първо е пропушил, после ще се пропие и накрая по фолсвагени ще тръгне..
Колегата пише, че при леко натискане на газта пуши сиво а като я настъпи черно - това са все признаци че инжектор(и) не работят добре. В първия случай не разпръскват на мъгла, втория предозират или направо "пикаят" както модерно се изразяват майсторите по стените на цилиндъра..
Също, посочва ще че махат физически EGR. За мен остава загадка за къв хикс , игрек и една славянска буква ще махат целия ЕГР и топлообменника, като само се поставя една ламаринена подложка на изхода към тръбата на ЕГР е се приключва.
Та мисълта ми бе, след като ЕГР-а е до такава степен задръстен че чак да трябва да го махат значи тая кола отдавна не работи както трябва.
Не се споменават и километри, но като нищо може да е минала и 300 000... Което вече за малките инжектори си е "възраст".
Аз също залагам на минимум един цилиндър прецакан инжектор а щом и за него (както е посочил) компенсацията е голяма...
Не се казва също колата колко харчи на нормално не агресивно каране, има ли проблем с палене когато е вече загряла например...
Още по-лесния вариант е да се види колко е разликата в обратната нафта, да се проверят на стенд дюзите и да се мисли от там насетне.
Също така, спокойно може да има продухан меден уплътнител и плюс заминаващият си инжектор да пуши. И пак стигаме до казуса - махане на инжекторите...
Иначе, първо е пропушил, после ще се пропие и накрая по фолсвагени ще тръгне..

- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 5779
- Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
- Пол: мъж
- Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Да, проверката на обратната нафта е като проверката на свещите за бензинов двигател. Говори много, за тоя дето знае какво да гледа. Затова пък се прави лесно.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!
-
- Редовен
- Мнения: 63
- Регистриран на: 12 Мар 2010, 17:10
- Кара: Xsara Picasso 1.6 HDI 109, 2006г.
- Местоположение: София
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Николай, провери смукателния колектор - най вероятно не уплътнява добре или е спуканNikolayHristov написа: ↑03 Юли 2024, 11:44Извинявам се за дългото отсъствие.
Проблема с черния пушек все още е налице .
ЕГР затапен софтуерно (предстои механично и премахване на охладителя на ЕГР)
Черния пушек го има дори на ниски обороти примерно на по-голяма предавка с ниска скорост при натискане дори леко на газта пуши)
Турбо пътищата са видимо здрави (интеркулера не сме проверявали ,че е труден за сваляне)
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Според мен всмукателният колектор няма нищо общо с каквото и да е пушене !! Черен дим - недостиг на въздух т.е. проблеми с всичко свързано с входящия въздух като въздушен филтър
MAP или MAF сензор, но в крайна сметка се оказва управлението на турбото или самото турбо. Син Дим с мирис на масло- износен двигател. Бял дим със специфичен мирис -теч на антифриз обикновено от гарнитура на цилиндрова глава или охладител на ЕГР. Това е което се сещам.
MAP или MAF сензор, но в крайна сметка се оказва управлението на турбото или самото турбо. Син Дим с мирис на масло- износен двигател. Бял дим със специфичен мирис -теч на антифриз обикновено от гарнитура на цилиндрова глава или охладител на ЕГР. Това е което се сещам.
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
- Пол: мъж
- Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Малко развитие . Оказа се проблемен ЕГР охладител + ЕГР клапан (не работи коректно )gkanev написа: ↑12 Юли 2024, 23:32Според мен всмукателният колектор няма нищо общо с каквото и да е пушене !! Черен дим - недостиг на въздух т.е. проблеми с всичко свързано с входящия въздух като въздушен филтър
MAP или MAF сензор, но в крайна сметка се оказва управлението на турбото или самото турбо. Син Дим с мирис на масло- износен двигател. Бял дим със специфичен мирис -теч на антифриз обикновено от гарнитура на цилиндрова глава или охладител на ЕГР. Това е което се сещам.
Това за белия пушек (по-всяко време) . Появи се проблем с изхвърляне на вода през капачката на разширителия съд. След софтуерно спиране на ЕГР нямаше проблем с охладителната система . Преди седмица върнахме стария софт за да заработи ЕГР и започна да хвърля пак вода което си е ЕГР охладител на 100%. Сега търся кой майстор да ми направи байпас или да го премахне нацяло(ако не пречи да е там) . Черния пушек може би е от MAF понеже наскоро заби грешка за MaF sensor. Първо обаче ще пробвам да намеря такъв за проба преди да купувам ,че малко ми дойде до гуша от тази кола и си купих електрическо колело и цяло лято почти не съм я карал
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Охладител на ЕГР е скъп самият клапан не е. ЕГР хладител може да се намери в някоя морга, клапан само от магазин. Не се занмавай със софтуерни простотии и байпаси, само ще забъркаш по-голяма каша. Никой не е по-умен от производитея. Успех. 

-
-
- Мнения: 2696
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Какъв толкова "сложен" е тоя байпас ? Слага се плочка да затвори отвора към тръбата на ЕГР-а и софтуерно се забранява. На някои модели трябва кабела да остане върху моторчето защото при палене се търси съпротивлението му. Ако софтуерно е забранен а после е станало нещо да мръка за МАФ вероятно нещо не е направено изцяло..
Охладителя би трябвало да е преди ЕГР клапана и от там водата да отива в купето? Ако е така, след поставяне на планката може да ти загрява по-бавно мотра и съответно парното вътре. Ако това има значение..
Колкото до това дето производителя бил много умен - компютрите в повечето коли са едни и същи. Разликата е частично в софтуера, организацията на картите в него и аксесоарите. ЕГР-а си е просто част от идеята за по-екологичен мотор.
"Глупавото" софтуерно премахване се състои в просто пренасочване логиката на софтуера дали да извърши цялата поредица от логически функции след ключ "ИМА ЕГР" или не ако той е сменен на "НЯМА ЕГР". За мен също е за предпочитане клапана да остане заради рециркулацията, по-бързо охлаждане на турбото и затопляне на салона (в зависимост от мястото на маркучите) но ако премахването е решение в случая, поне го направете правилно.
Охладителя би трябвало да е преди ЕГР клапана и от там водата да отива в купето? Ако е така, след поставяне на планката може да ти загрява по-бавно мотра и съответно парното вътре. Ако това има значение..
Колкото до това дето производителя бил много умен - компютрите в повечето коли са едни и същи. Разликата е частично в софтуера, организацията на картите в него и аксесоарите. ЕГР-а си е просто част от идеята за по-екологичен мотор.
"Глупавото" софтуерно премахване се състои в просто пренасочване логиката на софтуера дали да извърши цялата поредица от логически функции след ключ "ИМА ЕГР" или не ако той е сменен на "НЯМА ЕГР". За мен също е за предпочитане клапана да остане заради рециркулацията, по-бързо охлаждане на турбото и затопляне на салона (в зависимост от мястото на маркучите) но ако премахването е решение в случая, поне го направете правилно.

- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
- Пол: мъж
- Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Ами той клапана може и да работи и неправилната работа да се дължи на теча от охладителя .При първоначално палене показанията му варират от 20% до 90% на място както и в движение много варира , вече като по загрее колата работата му се нормализира и на място си е винаги на 90% затворен (незнам колко трябва да е) , но на загряла кола в момента в който спра и ЕГР е отворен започва да хвърля антифриз от капачката иначе в движение не. За маркучите от разширителия първо влиза в ЕГР охладителя и от там влиза в блока като гледах ,че може да влиза директно в блока ако се махне охладителя (схемата я видях на комплект за захапване с две ламарини ). Да доста по-бавно загрява колата с изключен ЕГР ,но работата на студен двигател е доста по-равномерна и една идея по пъргава в ниските обороти. Работата е там ,че достъпа е много ограничен и от познатите ми сервизи никой не иска да се захваща , понеже трябва да се работи отгоре (долу няма дори видимост към тези неща) . Трябва да намеря някой който го е правил за да знае какво да бара ,че там работата е почти слепешката (на напипване май)
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Турбото ми е недостъпно навряно в кучи гъз, обаче след разглобяване на това онова става достъпно . Просто махни това което пречи!!! Няма недостъпни места. На капав .й вълната му пречи.
-
-
- Мнения: 2696
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Ти май не си виждал конкретния модел и мястото на тия неща ама си приказваш..
Повечето "майстори" бягат от такива като неговия модели, защото се иска работа и защото като нищо е по-лесно да измъкнеш мотора пред това да си белиш ръцете по места където нямаш видимост.. И после ако му кажат една цифра за работата ще се облещи.
Ако като цяло всичко си е нормално с тоя мотор, не виждам защо трябва да се затапват разни неща вместо да се смени тялото на ЕГР-а и да си има пак парно.. Работата така или иначе по свалянето на този елемент и преправяне на тръбите ще е същата операция като това да се постави другия на място.. (принципно де..)

Повечето "майстори" бягат от такива като неговия модели, защото се иска работа и защото като нищо е по-лесно да измъкнеш мотора пред това да си белиш ръцете по места където нямаш видимост.. И после ако му кажат една цифра за работата ще се облещи.
Ако като цяло всичко си е нормално с тоя мотор, не виждам защо трябва да се затапват разни неща вместо да се смени тялото на ЕГР-а и да си има пак парно.. Работата така или иначе по свалянето на този елемент и преправяне на тръбите ще е същата операция като това да се постави другия на място.. (принципно де..)

- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-310Nm/144hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 8
- Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
- Пол: мъж
- Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90
Re: 1.6HDI 90 много пуши
Защото охладителя на ЕГР е 400+ и ако се окаже ,че и клапана е за смяна отиваме на 700 (без ремонта).След софтуерно спиране на клапана спира да надува и не хвърля течност през капачката което само по себе си говори за пък ат охладител на ЕГР . Байпаса е евентуално да не шурне тоя охладител след време и да ме остави на пътя или по лошо (тотал щета)
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта