1.6HDI 90 много пуши

Производство: (1999-2008)

Автор на темата
NikolayHristov
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90

1.6HDI 90 много пуши

Мнение от NikolayHristov » 05 Дек 2023, 09:51

Здравейте, това ми е първо HDI . Колата върви много приятно с изключение на пушенето (бяло-сив дим) като при студено палене ,но продължава и на загрял мотор с разликата ,че на място доста намаля дима ,но като настъпя пуши яко някой път при настъпване изкарва черен дим ,но повечето пъти е бяло-сив. Грешки не дава. Дюзите на студен мотор 4та дава големи корекции като е стигала и до +4 (варират корекциите от 0 до 4,2) докато другите варират от - 2 до 0.8. като загрее колата корекциите на 4та са 0,70-0,80 на място.Съответно другите са в минус .
Някои ми казват ,че 4та дюза е тотал. Други ми казват че е в норми щото не се гледали корекциите на студен ,а на загрял мотор и тогава си ОК. Някви идеи?

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от gkanev » 05 Дек 2023, 22:39

Влиза антифриз в двигателя- евентуално гарнитура за глава или през топлообменника на ЕГР ако има такъв.


Жоро
 
 
Мнения: 171
Регистриран на: 20 Апр 2010, 17:00
Пол: мъж
Кара: C4, 1560 cm3, HDI, 80 kW, 2010 г.

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от Жоро » 06 Дек 2023, 19:10

Антифризът намалява ли?
Пушекът мирише ли на сурова нафта?
Разсейва ли се бързо, като пара?
Смени бензиностанцията и сложи почистваща добавка.
Бих почнал от последното, защото и аз имах проблем с изпушване при ускорение (черно) и се оказа от горивото.
При това зареждам от големите вериги.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от longgo » 07 Дек 2023, 16:21

Чак тоталка едва ли е, но вероятно е вече силно износена на 4-ти и не само на него а вероятно и на 1ви..
Хубаво са те посъветвали за веригата бензиностанции, но с добавка според мен няма да направиш абсолютно нищо.
Най-добрият вариант е да ги свалиш тия инжектори, и да ти ги качат на стенд и под различно налягане да си покаже в какво състояние са.
Обикновено сега в студа ще чуваш и повече "чукане" докато загрее. Не казваш как е нафтата от обратките..
Да предположа ли, че и подгряващите свещи не са сменени?
Ако колата е на над 250 000км и в зависимост как е карана, има големи изгледи да имаш вече проблем с дюзи. :amii:
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от gkanev » 08 Дек 2023, 22:25

longgo написа:
07 Дек 2023, 16:21
Чак тоталка едва ли е, но вероятно е вече силно износена на 4-ти и не само на него а вероятно и на 1ви..
Хубаво са те посъветвали за веригата бензиностанции, но с добавка според мен няма да направиш абсолютно нищо.
Най-добрият вариант е да ги свалиш тия инжектори, и да ти ги качат на стенд и под различно налягане да си покаже в какво състояние са.
Обикновено сега в студа ще чуваш и повече "чукане" докато загрее. Не казваш как е нафтата от обратките..
Да предположа ли, че и подгряващите свещи не са сменени?
Ако колата е на над 250 000км и в зависимост как е карана, има големи изгледи да имаш вече проблем с дюзи. :amii:
Според мен сиво-бял дим не е от дюзи, а от антифриз. Черното припушване е от 4-та дюза. Добре е първо да оправи този бял дим и след това да проверят инжекторите. Ако този мотор има топлообменник на ЕГР е добре да се провери, другото за което се сещам е гарнитура на глава.


Жоро
 
 
Мнения: 171
Регистриран на: 20 Апр 2010, 17:00
Пол: мъж
Кара: C4, 1560 cm3, HDI, 80 kW, 2010 г.

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от Жоро » 08 Мар 2024, 17:19

Интересно ми е колегата решил ли е проблема. Какво се е оказало.
Но както се случва в 99% по такива форуми някой търси помощ, когато е на зор, а после не мисли, че може да е полезен за останалите...


Автор на темата
NikolayHristov
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 18 Окт 2023, 11:36
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксара Пикасо 1.6 HDI 90

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от NikolayHristov » 03 Юли 2024, 11:44

Извинявам се за дългото отсъствие.
Проблема с черния пушек все още е налице .
ЕГР затапен софтуерно (предстои механично и премахване на охладителя на ЕГР)
Черния пушек го има дори на ниски обороти примерно на по-голяма предавка с ниска скорост при натискане дори леко на газта пуши)
Турбо пътищата са видимо здрави (интеркулера не сме проверявали ,че е труден за сваляне)

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от gkanev » 03 Юли 2024, 21:36

Недостиг на въздух, т.е. проблем с турбото. Направи една диагностика, няма да обеднееш.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от longgo » 04 Юли 2024, 11:04

Aко не му стига въздуха и има проблем с турбото при заявка на над 80% от максималния въртящ момент ще получи грешка за налягането и ще влезе в сервизен режим.. При леко натоварване турбото не играе особена роля защото въздухът доставян от естественото засмукване от буталата горе долу стига и от турбината има много малко допълнителен.
Колегата пише, че при леко натискане на газта пуши сиво а като я настъпи черно - това са все признаци че инжектор(и) не работят добре. В първия случай не разпръскват на мъгла, втория предозират или направо "пикаят" както модерно се изразяват майсторите по стените на цилиндъра..
Също, посочва ще че махат физически EGR. За мен остава загадка за къв хикс , игрек и една славянска буква ще махат целия ЕГР и топлообменника, като само се поставя една ламаринена подложка на изхода към тръбата на ЕГР е се приключва.
Та мисълта ми бе, след като ЕГР-а е до такава степен задръстен че чак да трябва да го махат значи тая кола отдавна не работи както трябва.
Не се споменават и километри, но като нищо може да е минала и 300 000... Което вече за малките инжектори си е "възраст".
Аз също залагам на минимум един цилиндър прецакан инжектор а щом и за него (както е посочил) компенсацията е голяма...
Не се казва също колата колко харчи на нормално не агресивно каране, има ли проблем с палене когато е вече загряла например...
Още по-лесния вариант е да се види колко е разликата в обратната нафта, да се проверят на стенд дюзите и да се мисли от там насетне.
Също така, спокойно може да има продухан меден уплътнител и плюс заминаващият си инжектор да пуши. И пак стигаме до казуса - махане на инжекторите...
Иначе, първо е пропушил, после ще се пропие и накрая по фолсвагени ще тръгне.. :bigsmile:
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5675
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от ivo-zx » 04 Юли 2024, 15:28

Да, проверката на обратната нафта е като проверката на свещите за бензинов двигател. Говори много, за тоя дето знае какво да гледа. Затова пък се прави лесно.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Rusev
Редовен
Мнения: 63
Регистриран на: 12 Мар 2010, 17:10
Кара: Xsara Picasso 1.6 HDI 109, 2006г.
Местоположение: София

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от Rusev » 08 Юли 2024, 12:55

NikolayHristov написа:
03 Юли 2024, 11:44
Извинявам се за дългото отсъствие.
Проблема с черния пушек все още е налице .
ЕГР затапен софтуерно (предстои механично и премахване на охладителя на ЕГР)
Черния пушек го има дори на ниски обороти примерно на по-голяма предавка с ниска скорост при натискане дори леко на газта пуши)
Турбо пътищата са видимо здрави (интеркулера не сме проверявали ,че е труден за сваляне)
Николай, провери смукателния колектор - най вероятно не уплътнява добре или е спукан

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: 1.6HDI 90 много пуши

Мнение от gkanev » 12 Юли 2024, 23:32

Според мен всмукателният колектор няма нищо общо с каквото и да е пушене !! Черен дим - недостиг на въздух т.е. проблеми с всичко свързано с входящия въздух като въздушен филтър
MAP или MAF сензор, но в крайна сметка се оказва управлението на турбото или самото турбо. Син Дим с мирис на масло- износен двигател. Бял дим със специфичен мирис -теч на антифриз обикновено от гарнитура на цилиндрова глава или охладител на ЕГР. Това е което се сещам.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта