Софтуерно премахване на AdBlue

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Аватар

Автор на темата
гмм
 
 
Мнения: 1802
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от гмм » 26 Юни 2024, 17:56

Здравейте! Някой скоро да е премахвал софтуерно AdBlue и физически DPF на автомобил, без значение от модела, моля да сподели как точно става и ако го е правил в София и околността и къде точно. Също така ме интересува дали е имало проблеми после при преминаване на ГТП и коя еко категория става колата,благодаря.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от longgo » 26 Юни 2024, 20:04

Ставането е така:
- закача се подходящ софтуер (да кажем KESS/KTAG/Galetto) и файла се сваля. От тук може да се даде за малко пари на кварталния гуру ползващ кракната стара версия на DPF Remover свалена от руски тракер който да осере пейзажа или да дадеш на наистина разбиращи хора имащи например достъп и ползващи SWIFTEC да ти направят пълно и качествено елиминиране.
Силно опростена логиката е нещо такова - представи си тези функции в на компютъра като логическо условие: ако имам температура Х на водата и температура У на DPF-a. Дай на променлива "делта' = 1 . Ако са изминали Z километри от брояч алфа, сега се движи колата с ХХХ кмч постави променлива "гама" = 1. Ако делта и гама са =1 активирай микро програмата за регенерация. С такова премахване, се нанасят корекции в така наречените ключове като тези променливи става постоянни, и дадени условия биват прескачани. Така "потока" в логиката на софтуера подминава заложениете цикли за регенерация и впръскване на AddBlue. Oтново, това е силно опростена идея какво точно се случва и прави..
Положителното е сваляне на разхода, увеличаване на потока през ауспуха и колата "диша" и "попръцва" :bigsmile: по-леко и бързо. Лошото е, че всички тежки фракции излизат директно навън.

- принципно за да ти замерят количеството на димността, трябва да я форсират до 2000-2500 оборота. Дизела работи с гориво според натоварването. За 2000 оборота при автомобил под товар ще бъдат пуснати примерно 60мг нафта. За да достигнеш обаче на място 2000 оборота вероятно ще ти трябва около 4-5мг.. и турбото няма да има почти никакво участие..защото до определно количество нафта въздуха който е засмукан от двигателя е досатъчен за добра стехиометрия и чисто изгаряне.
Дизела в обороти около максималния въртящ момент (примерно 1800-2200) дори при пълна газ, ако всичко му е наред (няма пикаещи инжектори, има идеална центровка на ремък и валове, турбото работи перфектно), ще има относително идеално изгаряне. На място трябва да е доста зле колата та да пуши като... "дизел" :cool: Особено ако не е наред центровката на ангренажа...

Да го кажем така - ако колата е евро 4 или ранно евро 5. Инжекторите са в хубава кондиция (посочено по-горе), няма влизащо масло в цилиндрите.. и няма каруцарски тунинг по колата, вероятността да "изпушва" леко е само в областта на ниски обороти когато я настъпиш до ламарината рязко е да предположа реалистична. С малко вдигане примерно 1-1,5° на аванса може да се тушират доста от тях, но дори без това вероятно ще минеш теста.

Еко категорията вероятно ще е според това измерено на ауспуха.. Колко са границите за всяка категория не мога да кажа...
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила


Валентин297
 
 
Мнения: 254
Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
Пол: мъж
Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
Местоположение: Плевен-София

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от Валентин297 » 26 Юни 2024, 20:57

Аз пък се чудя, не може ли един нов филтър да се сложи? Това с рязането и премахването е силно НЕ препоръчително откъм финансова гледна точка. Дочух че ще има доста сериозно затягане на ГТП-тата, и коли без филтри, EGR системи, катализатори хич няма да могат да минат. Колко ще е така, Ще видим :) Опитваш се да го изчистиш филтъра, ако не стане- нов и готово. Щом от завода е излезнало така, го оставете по този начин :) А и другия ми въпрос е - не казвам че тук това е случая но предполагам, защо си купувате дизел за градски шофиране? Дизела определено иска яко натискане независимо къде се кара. Моята С5-са също е с ФАП филтъра от 2007ма година, и нямам никакви проблеми с него. Просто не го жаля като излезне на магистралата и си му давам обороти сякаш е бензинка :D

Нека не звучи като хейт, просто разсъждения
Успех :drink:
'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'
:citroenrulz:

Аватар

Автор на темата
гмм
 
 
Мнения: 1802
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от гмм » 26 Юни 2024, 23:58

Благодаря на колегата longgo за изчерпателния отговор.👍 Знам какви усилия трябват за да напишеш толкова дълъг коментар! Отговарям на колегата Валентин, първата и най- основна причина да купя дизелова кола е тази,че след 2014- 15 няма читав бензинов двигател на PSA, та дори и от по ранни години- някъде след 2010 всички бензинки са леш и това продължава до наши дни!!! Еко системата на дизелова кола 2007 и след 2014 с адблу нямат нищо общо. Нещата не се свеждат само до един фап филтър. Едно от първите неща, които се скапват в адблу системата е дюзата разпръсквач,като втора употреба не сработват а нова е около 4 -500 лв. След това следва една сонда,която за съжаление също се купува нова около 700 лв. За да има ефект от чистене на фап филтър трябва да инвестираш поне едни около 300 лв. Еолиса когато се скапе, същото трябват едни около 300-400 лв.за да сработи отново Дори и да си готов да дадеш тези пари най-накрая се обажда помпата в резервоара на адблуто и когато тя замине варианта ти е нов резервоар за адблу с всичката периферия около 2 500 -3000 лв. Да не говорим, че дори всичко да работи по тази система, много колеги се оплакват от набиване на една и съща грешка за ниско налягане в системата и не откриване на проблема!!! Доста често резервоарите за адблу са сменяни гаранционно при нови коли в рамките на три -пет години. Колкото и да имаш здрави нерви и пари и да искаш да бъдеш в норма, просто в един момент си казваш баста!!!


Валентин297
 
 
Мнения: 254
Регистриран на: 05 Апр 2018, 20:12
Пол: мъж
Кара: C5 2.2HDi 175 (2007) / С6 3.0i (2008)
Местоположение: Плевен-София

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от Валентин297 » 27 Юни 2024, 00:20

Ами щом сте опитали и не се е получило, тогава не знам :amii: За бензиновите двигатели е ясна сагата. Последните са 2.0i и 3.0i но те са до определени години. Лошото е че и дизелите са с много и сложни системи.. та ей такива неща се получават често :tupo: Аз затова не искам да преминавам на по-нови модели на марката като C5 X7 примерно :ccc: Единствено нещо по-старо.
Само късмет да имате, че тези нашите политици не се знае какво ще им хрумне и коя глупост да напишат и да вкарат като закон :ccc:
'Nothing rides You,like a Pneumatic Citroën'
:citroenrulz:

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от gkanev » 01 Юли 2024, 23:12

https://www.xnews.bg/koli-s-eko-standar ... i-za-vnos/
Т.е. сега не е подходящ момента за премахване на всякакви еко щуротии наложени от Евросъюза! Свърши вече това с рязане на катализатори и дпф филтри. Колите под евро4 отиват за скрап.

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4638
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от liuliu » 02 Юли 2024, 15:31

Валентин297 написа:
27 Юни 2024, 00:20
Аз затова не искам да преминавам на по-нови модели на марката като C5 X7 примерно :ccc: Единствено нещо по-старо.
:evala:
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Софтуерно премахване на AdBlue

Мнение от gkanev » 03 Юли 2024, 22:12

гмм написа:
26 Юни 2024, 23:58
Благодаря на колегата longgo за изчерпателния отговор.👍 Знам какви усилия трябват за да напишеш толкова дълъг коментар! Отговарям на колегата Валентин, първата и най- основна причина да купя дизелова кола е тази,че след 2014- 15 няма читав бензинов двигател на PSA, та дори и от по ранни години- някъде след 2010 всички бензинки са леш и това продължава до наши дни!!! Еко системата на дизелова кола 2007 и след 2014 с адблу нямат нищо общо. Нещата не се свеждат само до един фап филтър. Едно от първите неща, които се скапват в адблу системата е дюзата разпръсквач,като втора употреба не сработват а нова е около 4 -500 лв. След това следва една сонда,която за съжаление също се купува нова около 700 лв. За да има ефект от чистене на фап филтър трябва да инвестираш поне едни около 300 лв. Еолиса когато се скапе, същото трябват едни около 300-400 лв.за да сработи отново Дори и да си готов да дадеш тези пари най-накрая се обажда помпата в резервоара на адблуто и когато тя замине варианта ти е нов резервоар за адблу с всичката периферия около 2 500 -3000 лв. Да не говорим, че дори всичко да работи по тази система, много колеги се оплакват от набиване на една и съща грешка за ниско налягане в системата и не откриване на проблема!!! Доста често резервоарите за адблу са сменяни гаранционно при нови коли в рамките на три -пет години. Колкото и да имаш здрави нерви и пари и да искаш да бъдеш в норма, просто в един момент си казваш баста!!!
Какво общо има Еолис с адблу!???? Колата ми е 2006г. има си и Еолис и ФАП филтър. С адблу е служебната дачия 2019 и никакви проблеми за последните над 4 години. Просто автомобила се обслужва. На един братовчед на косъм да му думне гаранцията на пежото два месеца преди да изтече- признаха я въпреки, че е зареждал евтино адблу.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта