По - високо положение на хидравликата С5-I

Аватар

Автор на темата
Dreamyboy
 
 
Мнения: 575
Регистриран на: 24 Юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от Dreamyboy » 31 Май 2024, 14:44

Здравейте, имам следния проблем. Колата С5 - I, не застава в нормална позиция, а седи 4-5см по-нагоре. Долната позиция я има и горните две. Но в нормално положение седи по-нависоко и така и върви, от което колата не е стабилна. Електрониката си работи нормално, помпата я проверихме, здрава е. Няма грешки на компа. Може ли при смяна на гумите да е станало нещо, защото се чу прещракване отзад.
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Аватар

Автор на темата
Dreamyboy
 
 
Мнения: 575
Регистриран на: 24 Юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от Dreamyboy » 31 Май 2024, 17:31

Доколкото разбрах проблема е в датчик отдолу до задната централна сфера. Колата не може да застане точно на позиция, а и хидравличната помпа си работи когато колата спре на горна позиция. С една пръчка ударих датчика и помпата спря. Въпроса е дали този датчик може да се намести механично или само като се свърже с компютър.
Дали е възможно да се е намокрил датчика или някой от майсторите дето сменяваха ремъци или гумаджия да го е закачил "без да иска". Някой да е имал проблем с тоя датчик?
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от longgo » 01 Юни 2024, 23:09

А каква е причината да го удряш ? Това не е ръждясала дворна врата.. :bigsmile:
Например почистване на буксата като за начало?
Дали може да се пипа? Принципно би трябвало да е достатъчен хода и в двете посоки на датчика за да отчита правилно. Може да охлабиш малко гривната на торсионната щанга и коригираш една идея позицията. Въпреки това се препоръчва закачане с лексия и да се нагласи през нея както трябва. Датчиците не мисля подлежат на 'ремонт'.
Защо си чул пукане ? Или при натисване на някъде колата е изкривила лостчето с което движи датчика или самата кривна е поддала.
Каква работа са имали там да пипат механиците не мога да кажа...
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

Автор на темата
Dreamyboy
 
 
Мнения: 575
Регистриран на: 24 Юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от Dreamyboy » 11 Юни 2024, 12:02

Датчиците за нивото на Ситроен С5 са два, закачени със скоби за щангите на двата моста. Легнах пред блока и се добрах само до задния и врътнах скобата която държи датчика. На 4-5 път успях да закрепя някак нивото, та поне помпата спря да работи при горно положение. При достигане на най-горно положение помпата продължаваше да работи, та поне това оправих.
Приказвах с един от Серизите на Ситроен и закарах колата, и я оставих. Оказа се че нивото му е добре, а заради гумите 17х45х225 изглежда че е дигнато положението на колата. Не се сетих, че ако сложа нископрофилни гуми, колата няма да слезе по-ниско заради датчиците. Така че вече си имам Ситроен със стойката на SUV. Логично колата е по неустойчива на клатене, но се свиква. Така или иначе редко карам с повече от 180км/ч защото съм се зарекъл.
Защо се получи така че ми изтече маслото и хидравличната помпа работеше без да спира. Когато ми сменяваха гумите, имаха нов крик и вдигнаха колата от едната страна много високо, после и от другата. Изглежда това е объркало датчиците и помпата, и при свалянето в нормално положение, нещо припука със стържене. Казаха от Ситроен, че рязкото вдигане високо, и ако не е вдигната докрай може да доведе до свръх налягане, и маслото избива някъде. Помпата бе останала без масло и едвам я довлекох до сервиза в Ботевград. Там спряха теча, някаква тръба и сипаха течност, и всичко бе ок с помпата, но след това си играх да я глася с датчика, а после и в сервиза на Ситроен я карах.
Колкото до височината, колата си седеше високо и преди, карал съм 2 други същите преди това. Колата не е в нормално положение, а малко по-високо, карам я 10г тази кола, но от Ситроен настояват че е нормално. Това че не ляга при заключване, не им прави впечатление.
Отделно возията е по-твърда, едно от по-ниските гуми, но ми казаха, че предните сфери са изпуснали. Те предните амортисьори са на 20г. и няма как да ги смена или поправя, та сферите само, едва ли ще решат проблема. Сетих се, че и предния път когато ми правиха колата бяха наляли много хидравлични масло и сега пак, та отлях малко и возията се пооправи.
От Ситроен ми предложиха оферта за смяна сферите, цените на сферите са 50% отгоре на пазарните. Това че не стои както трябва и че имаше повече хидравлично масло сипано, не ги вълнува.
Като си помисля, карам само по разбити пътища и по магистралата (Хемус), за какво ли ми е по-меко окачване, да подскача колата и да включвам Спорт за да не излетя по пътя. Пък и колата е вече много стара, въпреки че съм и сменил всичко което можах в близките години.
Евентуално мога да потърся Ясен да сменим някоя сфера, ако още работи. Никой не иска да прави хидравлика на Ситроен!
Лек ви път!
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от longgo » 11 Юни 2024, 20:54

Никой не ремонтира хидравлични ситроени, защото това в сервизите вече не са монтьори. И докато кола чат пат ще се научиш да поправяш, не знам с лекарите как ще стане...
Няма такива "фокуси" като на мен ми се струва височината това..ама ония казаха онова. Има си документ (дори май Jovani го бе пускал) където има нужните височини отпред и отзад. А ако тия наистина имат представа какво правят, няма да има такива разговори а за 10мин проверка на подемник/канал. В случай, че колелетата са 17" но с правилен размер гуми, то външната обиколка няма да е много по-различна от 16"-те, и съответно няма нужда от центроване на нищо.
Когато се вдига за гуми, се поставя колата на максимално горно сервизно положение и се сменя.. Не виждам какво толкова сложно има, а щом имаш тая кола от толкова време , значи знаеш. :bigsmile: Ако е на максимално горно положение одървена и я "джаснеш" да удари, това екстра налягане избива през някъде защото всичко е блокирано до макс. Пуска се бавно, независимо хидравлично, въздушно или прушинно окачване.
Но каквито са всички "майстори" такива са и тия..
Така е, прав си - хидроцилиндри (не амортисьори!!) няма вече или е предизвикателство да намеир човек. Още едно нещо, с което марката се ебава с феновете си. Сфери, ето ти примерен сайт:

https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/ ... fjb-rcrfjc

Teзи също би трябвало да пращат до България и са в Латвия-Естония:

https://spareto.com/products/febi-bilst ... sion/38286

А за маслото, някой умник ти е налял на нормално положение а не смъкната в сервизно чрез команда от програмата за диагностика..
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4638
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от liuliu » 11 Юни 2024, 22:49

За сфери не ти трябва Ясен или Неясен... вдигаш на най-горно, подпираш и пускаш на най-долно, развиваш, завиваш и готово... НО! Ако искаш да ти осере колата - иди...
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от gkanev » 11 Юни 2024, 23:10

С5-1 е с 15 или 16 цолови джанти и гуми, кои точно-можеш да провериш с VIN номера на колата. Слагаш стандартни джанти и гуми. Регулираш височината с Лексиа и ако вози твърдо или люлее се насочваш към сферите. Все пак колата е на 21-23 години. Кой знае с какви сфери си? Купуваш само нови! За какъв чеп ти са нископрофилни гуми за дупките по пътищата у нас? Или те интересува цената за заваряване на спукана джанта?

Аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1746
Регистриран на: 15 Авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г.,
Местоположение: Плевен - Ралево
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от stamenov1 » 12 Юни 2024, 12:56

https://clubcitroen.bg/forum/viewtopic. ... 20#p793220
Те тука има как се регулира окачването и много други неща.
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от longgo » 12 Юни 2024, 17:16

liuliu написа:
11 Юни 2024, 22:49
... вдигаш на най-горно, подпираш и пускаш на най-долно, развиваш, завиваш и готово...
Горе долу тъй.. само дето е: Смъкваш най-долу, с лексия/аутоком или подобна казваш че ще работиш по хидравликата. Помпата събира маслото, и компа отваря всички налични вентили. Чак тогава бараш!
Предните ДА - развий завий.. Само дето пак трябва хубав инструмент (никакви секачи, чукове и подобни извращения!) Аз съм ги свалял с хубав ключ тип гарги но за големи маслени филтри. Отзад..Е там вече е зависи колко си късметлия.. Я лесно от раз, я.. с много мамата, спрейове, калчища с йод, заварка на винкел върху фрезата, як ключ приспособление.. и т.н...
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила

Аватар

Автор на темата
Dreamyboy
 
 
Мнения: 575
Регистриран на: 24 Юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от Dreamyboy » 13 Юни 2024, 13:53

Колата е на 20 години, като изключим хидравликата и някои малки проблеми, колата си върви много добре. Возията се пооправи, така че да изкара още някоя година, па ще видим.
Гумите са с размер почти съответстващ на оригиналните. Те са по твърди и усилени. Карал съм С5-1 хечбек със 18/50/235 и то 4 години, без никакви ядове, та от 15' гуми с които комби не може да се кара, съм минал и през 16', 17'/55/225 съм карал последно 5 години без проблеми. Ако са хубави гумите и щофьора е добър, колата няма проблем с карането.
Колкото до сервизите, навсякъде има казвам да вдигат колата до горе, ама какво правят и как, не мога да видя.
От 20 години карам само С5, първите две ги помлех на аквапланинги, (без драскотина минах), тая изкара 10 г. откак я карам. Все ме питат, защо карам все този модел. Ми защото 20г не е имало случай да завъртя и да не запали (освен скапан акумулатор) и ли пък да ме остави на пътя. Първия със счупена скоростна кутия (автоматик) го закарах до сервиза, а пък този без хидравлична течност стигна до сервиза и нищо се не скапа. Като цяла колата е много здрава, сигурна и върви на пушка. Няколко пъти си карам със спукана гума до гумаджийниците без проблем. Товаря я доста понякога, без проблеми, но амортисьорите (хидроцилиндрите) вече остаряха много, а не мога да ги сменя.
Знам как да сменя сферите, но нямам къде, по сервизите в Ботевград не им се занимава. Така че ако се наложи занапред ще го мисля, засега си вози поносимо добре. Това че източих от казанчето малко от хидравличното масло, помогна за возията.
Дано някой ме пази от "автомеханици - майстори" и по пътя!
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от gkanev » 13 Юни 2024, 21:42

Гумите са с размер почти съответстващ на оригиналните. Те са по твърди и усилени. Карал съм С5-1 хечбек със 18/50/235 и то 4 години, без никакви ядове, та от 15' гуми с които комби не може да се кара, съм минал и през 16', 17'/55/225 съм карал последно 5 години без проблеми.
Пълни глупости!! Нямаше да има тема, ако не беше така! Не разбирам защо се хвърляш на големи джанти? Аз обмислям да мина на 15х65х205 гуми. 3 от стоманените джанти със зимни гуми16х55х215 вече са квадратни- през зимата дупките са пълни с вода и не можеш да прецениш. Интересно ми е да минеш по пътя Полски Градец-Светлина само 6 км е, неремонтиран от Костово време с 18-ките поне еднократно за да усетиш екшън :D ,път през който минавам почти всяка седмица. Има едни големи и внезапни ръбове, ще имаш по-голям проблем от джантите. Май си по-умен от инженерите създали колата-пиши им да се коригират :D . Това с 18-ки няма да коментирам, вярно гумите са по-широки и евентуално не пропадат в малките дупки, но е достатъчен един малък ръб или праг-Ситроен няма как да стане Порше! :D

Относно регулиране на височината не ми се налагало да го правя. Но при С5 не се мери с линийки височината, ако не се лъжа. Преди време ровичкайки из Лексиа, в меню окачване,измерване на параметрите попаднах на- измерено Х, зададено Y за предния и съответно задния мост, като разликата при мен бе 0.5см. Та влизайки в Лексиа с VIN номера, колата се разпознава със съответните гуми. Лексиата отчита показанията на датчика и ако е зацепен правилно казва ОК. С по-големи гуми какво става- датчика пак е в същата позиция, Лекцията одобрява, но колата стърчи! :D :D
Може и да греша, някой да поправи!!

Аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1746
Регистриран на: 15 Авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г.,
Местоположение: Плевен - Ралево
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от stamenov1 » 14 Юни 2024, 11:52

В линка който съм дал се мери и с линията до реперните точки за точна настройка.
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла

Аватар

Автор на темата
Dreamyboy
 
 
Мнения: 575
Регистриран на: 24 Юни 2008, 17:18
Пол: мъж
Кара: C5 /3,0/2004
Местоположение: Ботевград

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от Dreamyboy » 14 Юни 2024, 12:54

Относно гумите, каквито и да сложиш, колата си настройва сама височината и си остава там където и го задава компа. От Ситроен казаха, че няма как да се свали по-надолу от позицията която му е зададена за нормална. В този случай по-нископрофилните гуми не свалят колата надолу, да бях се сетил за това.
Нископрофилните гуми са с по-малък разход и са усилени, така че дупките не са такъв проблем, освен по някой офроуд път, каквито са много от 2 и 3 класните пътища в България. Рядко карам из такива пътища.
Ако някой от вас е карал Ситроен С5 с 18' гуми тогава нека да говори. Все пак колата беше тунингована със спойлери отвсякъде (Има някъде снимки из сайта). Не знаете какво е да карате с 200км се едно сте със 120км/час. Така че колата може да се кара със всякакви инчове гуми, но ако искаш скорост и стабилност не става с малки гуми. По тая тема може много да се спори, но аз говоря от опит. Да не ви казвам колко съм вдигал по едно нанадолнище към Варна. :D Колкото до комбито сега - V6, то унася на завои повече от хечбека, знам от опит и това, та затова карам с по-големи и по-широки гуми. Пък и понякога се налага да показвам, че и Ситроените могата да "летят". :wink:
Така че, който както иска да си кара колата. Имах проблем и просто го споделих.
Колите са като жените - остаряват и погрозняват и ха да ги смениш, но не... това е любовта! ... Но понякога съдбата е жестока!:(
Не важи ако имаш мнооого пари!

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: По - високо положение на хидравликата С5-I

Мнение от gkanev » 18 Юни 2024, 01:54

Не знаете какво е да карате с 200км се едно сте със 120км/час.
Не е за хвалене, това съм го минал преди повече от 30 години.

Направих едни снимки от Лексиата- измерено ниво и програмирано ниво стандартни за моята кола.
Програмираното ниво може да се променя различно от зададеното ниво. Например за джанти и гуми извън стандартните.
Когато закачиш колата на Лексиа, тя чете данните за положение на регулатор на окачването. Ако не е барнат, то той си стои на мястото и всичко е ОК.Сменяш гумите с по-високи, регулатора не мръдва!!!то няма и какво да го мръдне, просто колата отива нагоре, щото гумите са по-високи. Ще мръдне ако нещо натисне или повдигне колата. По-високите гуми повдигат колата все едно е на токчета- с големи гуми можем да я докараме да изглежда като СУВ, но регулатора на височина си е в същото положение.
Снимките са за 4-рите положения на окачването.

IMG_20240615_154353.jpg
IMG_20240615_150048.jpg
IMG_20240615_145936.jpg
IMG_20240615_145904.jpg
IMG_20240615_145826.jpg
IMG_20240615_145631.jpg

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта