Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Място където ще се хвалите или оплаквате от майсторите.

Автор на темата
JoroBechev
Новак
Мнения: 2
Регистриран на: 27 Дек 2023, 20:09
Кара: Citroen C3 1.6

Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от JoroBechev » 27 Дек 2023, 20:55

Здравейте колеги,
Имам Ц тройка 2012 и съм в един омагьосан кръг. Имам проблеми с първи цилиндър дава грешка за бобина. Сменихме ги със свещите заедно, пак грешка, друг майстор каза това са дюзите, сменихме ги, пак грешка, трети каза компютъра е , сменихме го и пак същата работа. Последно този който ни смени компютъра ни каза че според него проблема е в мотора и по специално в повдигача на клапаните, защото компресията е била отлична. Двигателя е бил на бмв и е много скапан и никой неще да се хваща с него. В безисходица съм, какво да правя? Препоръки за някой наистина добър, който да е в час и да си разбира от работата. ОМРЪЗНА МИ ОТ ПИШМАН МАЙСТОРИ, РАЗБЕРЕТЕ МЕ ПРАВИЛНО!


nikunata
Редовен
Мнения: 53
Регистриран на: 14 Авг 2014, 21:37
Пол: мъж
Кара: citroen c5x7 16v 140 hp
Местоположение: Plovdiv

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от nikunata » 28 Дек 2023, 11:34

За кой град с :) тава въпрос-Лондон,София????


Автор на темата
JoroBechev
Новак
Мнения: 2
Регистриран на: 27 Дек 2023, 20:09
Кара: Citroen C3 1.6

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от JoroBechev » 28 Дек 2023, 14:02

Пловдив!

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4638
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от liuliu » 28 Дек 2023, 16:04

Центровка на веригата гледана ли е?
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Аватар

гмм
 
 
Мнения: 1802
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от гмм » 28 Дек 2023, 18:57

Предполагам,че е 120 коня, а не 110, който е разработка съвместна между Peugeot и BMW. Моят съвет е да намерите във вашето населено място сервиз, който се е специализирал в ремонти на BMW, там може би по-добре ще знаят болежките на този двигател-успех👍

Аватар

gkanev
 
 
Мнения: 587
Регистриран на: 14 Юли 2021, 23:53
Пол: мъж
Кара: c5 DW12BTED
Местоположение: SZ

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от gkanev » 29 Дек 2023, 00:27

Нещо здраво куца тук- сменени дюзи, свещи, бобини , компютър и отгоре на всичко супер дупер компресия!? И въпреки това магарето е куцо. Няма логика!!!!

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2598
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED 1.6CRD
Местоположение: Upnorth

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от longgo » 30 Дек 2023, 20:13

Интересно каква е била грешката? Една и съща постоянно , разна, няколко едновременно..
Мотора освен грешката и вероятно лампа на екрана работеше ли зле? Като с липсващ цилиндър или тресящ и прекъсващ..?
При опит за чистене докато работи мотора какво и кога излизаше? При работа на празен ход, при изфорсиране..
Интересно, закачан ли е осцилоскоп да се види как работят датчиците?
Веригата проверявана ли е? На колко хил. км е колата? Ако е "нов внос" може да е на доста и над 300 000....

Надявам се преди да е започнало лудото сменяне на части, са сменяни местата на бубините поне за да се види дали грешката се мести от цилиндър на цилиндър или дали тя остава все на първи. Същото важи и за инжекторите.

Ако съм наясно горе долу от схемите, има два датчика за позиция на мотора - един на маховика и един на разпределителния вал. На разпределителният по принцип би трябвало да "каже" на компютъра кой цилиндър е в режим компресия за да запали него при стартиране и от там да следи вече позицията по този на маховика и да компенсира с аванса спрямо този на разпределителният..
Което ме навежда на идеята, че всъщност може веригата да не е разтеглена особено но да има задръстен оптегач и веригата да "играе". Или дори да има износен оптегач.
Друго което предполагам е проверено и май им е слабост на тоя мотор - хидравличните клапани управляващи променливите фази на валовете.. Въпреки, че според схемата трябва да има датчик за това каква е позицията на вала не е изключено фазите да не пасват на това което се очаква и от там да пали лошо и да не пасва маркера на първи цилиндър .. (пълен изстрел в тъмното)
Лично, проблема с хидравличните повдигачи мога да си го обясня по следният начин - лошо масло и частици от него влизат в каналите и дефакто повдигача не може вече да поддаде малко при натискането и клапан недозатваря и така компресията не е пълна. Токът който активира бубината не нараства както би трябвало при нормалната компресия и шибва грешка. Добре, ама тогава не може да има "отлична компресия" си мисля..

psa-bmw.jpg
на тази схема, ми се вижда че захранването на инжекторите и на бубините идва от едно място. Управлението на бубините и инжекторите почти съм сигурен че е чрез минуса с подходящи транзистори. Отново, сравнение на сигналите за всяка една/един с останалите чрез осцилоскоп предполагам също би показало дали там нещата са били зле.. още преди да се сменят частите..

Ако наистина са сменени компютри, бубини и инжектори и всичко си стои по старо му остава въпроса кабелите в какво състояние са и проверени ли са , и както другите казаха преди мен - зацепване на веригата. Или защо не и повдигачи но за повдигачите както споменах компресията едва ли би била идеална..

Ще бъде полезно ако поне след успешно отстраняване се удари някой ред.. :drink:
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила


mt58
Новак
Мнения: 3
Регистриран на: 24 Мар 2024, 19:21
Пол: мъж
Кара: C4 1.6vti

Re: Помощ Ц3 Бензин 1.6 110 к.с. бмв двигател

Мнение от mt58 » 15 Юни 2024, 16:27

JoroBechev написа:
27 Дек 2023, 20:55
Имам проблеми с първи цилиндър Двигателя е бил на бмв и е много скапан и никой неще да се хваща с него.
Най вероятно,като моя проблем с 4ти цилиндър,като загрее до работна температура започва да сеца,включва се чека и вентилатора!
Същият проблем е с 99 на 100 от всички с тоя двигател над 150000км,достигане на работна температура над 105градуса,леглата на клапаните падат,поради проектно недоразумение и се движат с клапаните! Частично проблема се решава с изключване на куплунга на датчика за валвтроника или минаване на спортен режим,ако е автомат!
След това сваляне на глава,избиване на старите легла и набиване на нови,с няколко стотни по плътни от металокерамика за работа на газ!Задължително всички 16,щото днес първи,утре останалите цилиндри,ще светнат,препасване,шлайфане и като нова лети!Та двигателя си е супер,но валвтроника не прощава грешки по главата,а и маслото на 7-8000 задължително!

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Сервизи”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта