вола се върти трудно и на пресекулки

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 04 Дек 2019, 16:36

Здравейте,
от известно време волана ми се върти тежко и на пресекулки докато се върти. Четох подобна тема, в която е описано, че проблема е в карето на кормилния вал, но така и не разбрах може ли да се смени само карето или е с целия вал. Друга възможна причина бил лагера на макферсона. Как мога да диагностицирам къде е проблема или .....се сменя на проба-грешка и наистина ли не се сменя само каре? Благодаря!

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5696
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ivo-zx » 04 Дек 2019, 16:50

Отвори капачката на хидравличната помпа. Ако вътре има масло и то е на пяна, вероятно помпата е за смяна. Наскоро моята протече и като я смених, колата се промени. Толкова тих мотор не съм имал и се върти с един пръст волана. StarLine, май Тайван, с резервоар, капачка и всичко което си трябва. 150лв с отстъпка. Без отстъпка май беше 220-240лв. Един час и 15 минути под дъжда работа на паркинга.
помпа.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5458
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от hristoxm » 04 Дек 2019, 18:00

Лагерите на McFerson-ът, се проверяват като вдигнеш предницата на колата на крик, хващаш съответно лявото или дясното колело и въртиш от пълно ляво до пълно дясно положение. Ако има повреден лагер, пружините на окачването започват да се усукват защото лагера оказва съпротивление. Ако лагерите са изправни, въртенето е без проблем. Карето може да го усетиш по същият начин. Ако тези неща са ти в ред, остава помпата.
ХМ, това не е кола...това е начин на живот! :citroenrulz:
C4Picasso 2.0 HDI exclusive, XM 2.5 TD exclusive

Аватар

гмм
 
 
Мнения: 1803
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от гмм » 04 Дек 2019, 22:24

Преди години когато и при мен се получи същото на ксарата, се оказа каре на волана .Доколкото си спомням само го раздвижиха и смазаха без да сменят нищо. Досега четири-пет години вече нямам никакви ядове.


Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 05 Дек 2019, 20:38

Има масло в резервоара и не е на пяна. Дано да се оправи само със смазване.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 355
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ilian.kirov » 06 Дек 2019, 13:45

Карето както се продава със самия прът лесно се намира но е скъпо. Може да се смени само карето. Избиваш го, мериш с шублера и купуваш същото - петнайсетина лв е.


Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 20 Дек 2019, 21:27

Проблемът е решен чрез смяна на кормилния прът. 160 лв. оригинален, воланът се върти супер.

Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2402
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ITEV » 05 Фев 2024, 17:20

Карето на волана на Ксантията май даде фира. Отначало помислих, че е нещо по хидравликата. Или дърпа въздух или е от цедките в казана със зеленото. Характерното запенване на хидравличната течност, когато дърпа въздух от маркучите, липсваше. Отворих казана и почистих сериозните отлагания по филтърчетата на двете цедки. Резултата бе почти нулев - същото затягане и отпускане на волана.
Остава каренцето на волана или, не е дай си боже, рейка.
Нови карета с прът май не се предлагат вече. Купувал ли е някой скоро от София и от къде каре с размер 15мм*16мм?
До колкото помня такъв беше размера...
Another world is possible!
"Западът завладя света не чрез превъзходството на своите идеи, ценности или религия... а по-скоро чрез превъзходството си в използването на организирано насилие"
Самюел Хънтингтън

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2211
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от Anojarov » 12 Фев 2024, 06:43

ITEV написа:
05 Фев 2024, 17:20
Карето на волана на Ксантията май даде фира. Отначало помислих, че е нещо по хидравликата. Или дърпа въздух или е от цедките в казана със зеленото. Характерното запенване на хидравличната течност, когато дърпа въздух от маркучите, липсваше. Отворих казана и почистих сериозните отлагания по филтърчетата на двете цедки. Резултата бе почти нулев - същото затягане и отпускане на волана.
Остава каренцето на волана или, не е дай си боже, рейка.
Нови карета с прът май не се предлагат вече. Купувал ли е някой скоро от София и от къде каре с размер 15мм*16мм?
До колкото помня такъв беше размера...
Вземаш едно 15 мм и едно 16 мм. И имаш две 15х16 мм
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”

Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2402
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ITEV » 12 Фев 2024, 15:25

Благодаря Ножаров. За тази идея бях информиран. Реших, че не е необходимо да се запасявам с толкова карета и потърсих такова 15х16.
Намерих това
https://www.auto-delchev.com/2380-/7263 ... 62572.html
Междувременно напръсках обилно карето с WD-40 и после с бяла грес и нещата се оправиха за сега.
Самото напръскване беше проблем, защото достъпът до карето предполага демонтаж на някои части. И по принципа "накарай мързеливото на работа - да те научи на акъл," направих 30см удължаване на тръбичките на спрейовете, при което пръсках директно върху карето.
Another world is possible!
"Западът завладя света не чрез превъзходството на своите идеи, ценности или религия... а по-скоро чрез превъзходството си в използването на организирано насилие"
Самюел Хънтингтън

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта