вола се върти трудно и на пресекулки

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 04 Дек 2019, 16:36

Здравейте,
от известно време волана ми се върти тежко и на пресекулки докато се върти. Четох подобна тема, в която е описано, че проблема е в карето на кормилния вал, но така и не разбрах може ли да се смени само карето или е с целия вал. Друга възможна причина бил лагера на макферсона. Как мога да диагностицирам къде е проблема или .....се сменя на проба-грешка и наистина ли не се сменя само каре? Благодаря!

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5654
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110hp, Suzuki Swift 1.3i 4WD
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ivo-zx » 04 Дек 2019, 16:50

Отвори капачката на хидравличната помпа. Ако вътре има масло и то е на пяна, вероятно помпата е за смяна. Наскоро моята протече и като я смених, колата се промени. Толкова тих мотор не съм имал и се върти с един пръст волана. StarLine, май Тайван, с резервоар, капачка и всичко което си трябва. 150лв с отстъпка. Без отстъпка май беше 220-240лв. Един час и 15 минути под дъжда работа на паркинга.
помпа.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5457
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от hristoxm » 04 Дек 2019, 18:00

Лагерите на McFerson-ът, се проверяват като вдигнеш предницата на колата на крик, хващаш съответно лявото или дясното колело и въртиш от пълно ляво до пълно дясно положение. Ако има повреден лагер, пружините на окачването започват да се усукват защото лагера оказва съпротивление. Ако лагерите са изправни, въртенето е без проблем. Карето може да го усетиш по същият начин. Ако тези неща са ти в ред, остава помпата.
ХМ, това не е кола...това е начин на живот! :citroenrulz:
C4Picasso 2.0 HDI exclusive, XM 2.5 TD exclusive

Аватар

гмм
 
 
Мнения: 1796
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от гмм » 04 Дек 2019, 22:24

Преди години когато и при мен се получи същото на ксарата, се оказа каре на волана .Доколкото си спомням само го раздвижиха и смазаха без да сменят нищо. Досега четири-пет години вече нямам никакви ядове.


Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 05 Дек 2019, 20:38

Има масло в резервоара и не е на пяна. Дано да се оправи само със смазване.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 355
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ilian.kirov » 06 Дек 2019, 13:45

Карето както се продава със самия прът лесно се намира но е скъпо. Може да се смени само карето. Избиваш го, мериш с шублера и купуваш същото - петнайсетина лв е.


Автор на темата
krasimirVT
 
 
Мнения: 407
Регистриран на: 07 Мар 2007, 18:17
Кара: citroen xsara 1.8i (XU7JB)exclusive 90hp 1999
Местоположение: Велико Търново

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от krasimirVT » 20 Дек 2019, 21:27

Проблемът е решен чрез смяна на кормилния прът. 160 лв. оригинален, воланът се върти супер.

Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2384
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ITEV » 05 Фев 2024, 17:20

Карето на волана на Ксантията май даде фира. Отначало помислих, че е нещо по хидравликата. Или дърпа въздух или е от цедките в казана със зеленото. Характерното запенване на хидравличната течност, когато дърпа въздух от маркучите, липсваше. Отворих казана и почистих сериозните отлагания по филтърчетата на двете цедки. Резултата бе почти нулев - същото затягане и отпускане на волана.
Остава каренцето на волана или, не е дай си боже, рейка.
Нови карета с прът май не се предлагат вече. Купувал ли е някой скоро от София и от къде каре с размер 15мм*16мм?
До колкото помня такъв беше размера...
Another world is possible! !
"Ние като нация търпим ежедневно, почти ежечасно да бъдем тероризирани от нагли шофьори, с арогантно поведение, със скъпи автомобили и с чувство за безнаказаност, които погазват правилата за движение по пътищата."
Димитър Илиев

Аватар

Anojarov
АМ - Габрово
Мнения: 2194
Регистриран на: 04 Апр 2007, 09:22
Пол: мъж
Кара: C5 X SHINE PACK PureTech 180 S&S EAT8 E6, C4 X SHINE PureTech 130 S&S EAT8 E6
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от Anojarov » 12 Фев 2024, 06:43

ITEV написа:
05 Фев 2024, 17:20
Карето на волана на Ксантията май даде фира. Отначало помислих, че е нещо по хидравликата. Или дърпа въздух или е от цедките в казана със зеленото. Характерното запенване на хидравличната течност, когато дърпа въздух от маркучите, липсваше. Отворих казана и почистих сериозните отлагания по филтърчетата на двете цедки. Резултата бе почти нулев - същото затягане и отпускане на волана.
Остава каренцето на волана или, не е дай си боже, рейка.
Нови карета с прът май не се предлагат вече. Купувал ли е някой скоро от София и от къде каре с размер 15мм*16мм?
До колкото помня такъв беше размера...
Вземаш едно 15 мм и едно 16 мм. И имаш две 15х16 мм
“Помни вчера, мисли за утре, но живей днес.”

Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2384
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: вола се върти трудно и на пресекулки

Мнение от ITEV » 12 Фев 2024, 15:25

Благодаря Ножаров. За тази идея бях информиран. Реших, че не е необходимо да се запасявам с толкова карета и потърсих такова 15х16.
Намерих това
https://www.auto-delchev.com/2380-/7263 ... 62572.html
Междувременно напръсках обилно карето с WD-40 и после с бяла грес и нещата се оправиха за сега.
Самото напръскване беше проблем, защото достъпът до карето предполага демонтаж на някои части. И по принципа "накарай мързеливото на работа - да те научи на акъл," направих 30см удължаване на тръбичките на спрейовете, при което пръсках директно върху карето.
Another world is possible! !
"Ние като нация търпим ежедневно, почти ежечасно да бъдем тероризирани от нагли шофьори, с арогантно поведение, със скъпи автомобили и с чувство за безнаказаност, които погазват правилата за движение по пътищата."
Димитър Илиев

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта