Вентилатора не включва
Модератор: vladi118
-
Автор на темата - Новак
- Мнения: 1
- Регистриран на: 08 Сеп 2023, 16:40
- Пол: мъж
- Кара: Citroen Saxo 1.1i
Вентилатора не включва
Здравейте колеги. Гледам че от много време никой не е писал, явно вече няма собственици на модела Saxo, ама реших да пиша.. Предварително да кажа че съм изчел всички постове на тая тема тук... Така че - имам следният проблем с моето Saxo 1,1i, бензин 2000г. Ако някой може да помогне да помага. Проблема е следният - преди около месец забелязах че вентилатора на радиатора не се включва. Знаете че няма как да знаете колко е температурата, такъв индикатор липса на таблото, само има една червена светлина която се включва когато колата почти е прегряла. Имам си едно Mini Elm327 Bluetooth Obd2, което го включих в диагностиращият порт и с телефона постоянно си следях температурата да не би да прегрея колата. Преди семица имах време, промих двигателя според мен много добре, налях му нов антифриз, смених температурният датчик и релето което е в една кутия при вентилатора на радиатора, но уви... проблема си остана! Вентилатора работи, проверен е, когато дам на късо на буксата на температурния датчик вентилатора се включва, на телефона ми показвна 145 градуса(нормално, буксата е на късо и дава информация че колата е прегряла) светва и червената лампа. После като включа датчика, тряба да изчитя грешката, гасне червената лампа и спира вентилатора. Имате ли идея какъв е проблема? Приемам всякакви идеи! И още нещо - на този модел с две скорости ли е вентилатора, и ако да на колко градуса се включва първа и на колко втората скорост. Много колеги пишат в други теми че Ситроените имали някакъв блок Битрон, даже описват къде стои но точно тоя модел като че го няма. Така че ако можете помогнете!!!
-
-
- Мнения: 2615
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: Вентилатора не включва
https://www.106parts.com/engine-cooling ... 16.97.html
Ako си с една степен и нямаш тия кутийки за контрол, намери температурният ключ като този на снимката и го провери или смени..
предполагам е вид буиметална пластина, но захранването на вентилатора минава през нея. Тъпа работа. Ако съм на теб, като го сменя ще прекарам тока на вентилатора през реле управлявано от него.
Имаш бушон F5 , тоя ключ , и директно тока към мотора. От бушона към мотора кабела е BM05 (BE) от там 159 (BE) . От ключа към маса кабела вероятно е зълтозелен и под номер М1505 (JV).
Ako си с една степен и нямаш тия кутийки за контрол, намери температурният ключ като този на снимката и го провери или смени..
предполагам е вид буиметална пластина, но захранването на вентилатора минава през нея. Тъпа работа. Ако съм на теб, като го сменя ще прекарам тока на вентилатора през реле управлявано от него.
Имаш бушон F5 , тоя ключ , и директно тока към мотора. От бушона към мотора кабела е BM05 (BE) от там 159 (BE) . От ключа към маса кабела вероятно е зълтозелен и под номер М1505 (JV).
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта