МБ1-Ауто/MB1-Auto
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
МБ1-Ауто/MB1-Auto
Здравейте, споделям мнение за моя опит след ползванено на услугите на сурвиз МБ1-Ауто/MB1-Auto (Q Сервиз). Накратко - не препоръчвам сервиза. Следва обеснение защо.
Закупих DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс. Вкарана от Германия с технически преглед от Германия до Юли, 2024. Тъй като нямам доверен майстор - реших да се доверя на рекламираните от бричка Q сервизи и по-конкретно ползвах услугите на МВ1 Ауто в София. Самият сервиз споменавайки откъде съм чул за тях се учудиха, което пък изненада мен.
Та за опита ми от колата и сервиза - оставих колата за оглед и обслужване.
Сменихме доста неща по окачването, но и сменихме веригата (нов ангренажен комплект), водна помпа, термостат, комплект пистов ремък, най-различни гарнитури (масло) и много други (пълен списък най-отдолу).
След издаването на колата от сервиза имаше шум при палене и работа на ниски обороти и от сервиза смениха и обтягащо рамо пистов ремък...звука изчезна (оставам настрана защо колата ми беше издадена с този проблем първоначално ...ест първото, което ми казаха е, че колата си била с този проблем и преди това - абсолютно невярно и изключително непрофесионално меко казано да се изказваш така), но.... След 3-4 дена, при престой на място около 10 мин, при потегляне - от ауспуха излезе голям облак гъст дим, който 200 метра след потегляне изчезна и при работа на колата в движение - не пуши.
Върнах колата в сервиза и ми казаха, че трябвало да сменим капак на клапаните. И това направихме (500лв), но този път резултата беше нулев - абсолютно същия проблем.
Държа да отбележа, че при огледа на колата преди
закупуване - колата стоеше запалена на място над 10 мин и не е имало подобно пушене (ест не отхвърлям варинт да е била нопмпана с добавки за да се прикрие подобен проблем ако въобще има чак такива добавки).
Самата кола е много красива и наистина е удоволствие да се кара, но може би попаднах на кофти сервиз. Сметката след всички интервенции ми беше 3500лв. Уговорката с моя сервиз беше да се покара колата на дълго за да се види дали ще изчисти генерацията от натрупано евентуално масло в нея. Ефект отново нулев естествено и редовно ми светка SERVICE на таблото и изписва съобщение на конзолата за ниво на маслото - "Top up oil" да се долее.
От новия капак на клапаните започна да ми пропуска масло и целия капак е мазен. При писане обратно на сервиза, защото трябва да е в гаранция - този път отговор никакъв - предполагам вече не съм им в интерес, както когато им наливах пари с кофата. Сега ще трябва да си проверяват работата и естествено не съм им приятен вече.
След много проучване и обсъждания със съвестни майстори (МВ1 Ауто за съжаление ми демонстрираха точно обратното) - най-вероятно пушенето е от гумички на клапаните или сегменти.
Общо взето - голямо разочарование от Q-сервиз МВ1 Ауто. Докато им наливаш пари си им пръв приятел - в момента, в който трябва да си проверят нещата, които са свършили - вече рязко престават да ти отговарят.
Пълен списък на сменени неща и цени:
-комплект пистов ремък (179лв), външен кормилен накрайник (52.66лв), уплътнение корпус за масления филтър (23.87лв), семеринг колянов вал (31.24лв), комплект гарнитури капак на цилиндровата глава (48.77лв), болт(x2) плъзгач на ангренажна верига (18.17лв), смяна гарнитури маслен охладител (120лв), реглаж преден и заден мост (50лв), смяна шарнирен болт(х2) (72лв), смяна вътрешен кормилен накрайник(x2) (96лв), смяна ангренажна верига комплект (600лв), аксиален шарнирен накрайник напречна кормилна щанга (42.30лв), зъбно колело колянов вал (48лв), комплект ангренажна верига (225лв), външен кормилен накрайник (52.66лв), болт зъбно колело на разпределителен вал (6.53лв), болт, плъзгач на ангренажна верига (5.42лв), зъбно колело разпределителен вал (70лв), шарнири(x2) (72.19лв), болт зъбно колело на разпределителен вал2 (5.60лв), смяна термостат (120лв), термостат охладителна течност (256лв), водна помпа (111.91лв), въздуховод турбина (274лв), запалителна свещ х4 (118.80лв), комплект гарнитури маслен радиатор (26.90лв), антифриз концентрат 12+ х2 (39.60лв), обтягащо рамо пистов ремък (260лв), капак клапани (500лв).
Надявам се да съм бил полезен на други, които обмислят да ползват сервиза!
Закупих DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс. Вкарана от Германия с технически преглед от Германия до Юли, 2024. Тъй като нямам доверен майстор - реших да се доверя на рекламираните от бричка Q сервизи и по-конкретно ползвах услугите на МВ1 Ауто в София. Самият сервиз споменавайки откъде съм чул за тях се учудиха, което пък изненада мен.
Та за опита ми от колата и сервиза - оставих колата за оглед и обслужване.
Сменихме доста неща по окачването, но и сменихме веригата (нов ангренажен комплект), водна помпа, термостат, комплект пистов ремък, най-различни гарнитури (масло) и много други (пълен списък най-отдолу).
След издаването на колата от сервиза имаше шум при палене и работа на ниски обороти и от сервиза смениха и обтягащо рамо пистов ремък...звука изчезна (оставам настрана защо колата ми беше издадена с този проблем първоначално ...ест първото, което ми казаха е, че колата си била с този проблем и преди това - абсолютно невярно и изключително непрофесионално меко казано да се изказваш така), но.... След 3-4 дена, при престой на място около 10 мин, при потегляне - от ауспуха излезе голям облак гъст дим, който 200 метра след потегляне изчезна и при работа на колата в движение - не пуши.
Върнах колата в сервиза и ми казаха, че трябвало да сменим капак на клапаните. И това направихме (500лв), но този път резултата беше нулев - абсолютно същия проблем.
Държа да отбележа, че при огледа на колата преди
закупуване - колата стоеше запалена на място над 10 мин и не е имало подобно пушене (ест не отхвърлям варинт да е била нопмпана с добавки за да се прикрие подобен проблем ако въобще има чак такива добавки).
Самата кола е много красива и наистина е удоволствие да се кара, но може би попаднах на кофти сервиз. Сметката след всички интервенции ми беше 3500лв. Уговорката с моя сервиз беше да се покара колата на дълго за да се види дали ще изчисти генерацията от натрупано евентуално масло в нея. Ефект отново нулев естествено и редовно ми светка SERVICE на таблото и изписва съобщение на конзолата за ниво на маслото - "Top up oil" да се долее.
От новия капак на клапаните започна да ми пропуска масло и целия капак е мазен. При писане обратно на сервиза, защото трябва да е в гаранция - този път отговор никакъв - предполагам вече не съм им в интерес, както когато им наливах пари с кофата. Сега ще трябва да си проверяват работата и естествено не съм им приятен вече.
След много проучване и обсъждания със съвестни майстори (МВ1 Ауто за съжаление ми демонстрираха точно обратното) - най-вероятно пушенето е от гумички на клапаните или сегменти.
Общо взето - голямо разочарование от Q-сервиз МВ1 Ауто. Докато им наливаш пари си им пръв приятел - в момента, в който трябва да си проверят нещата, които са свършили - вече рязко престават да ти отговарят.
Пълен списък на сменени неща и цени:
-комплект пистов ремък (179лв), външен кормилен накрайник (52.66лв), уплътнение корпус за масления филтър (23.87лв), семеринг колянов вал (31.24лв), комплект гарнитури капак на цилиндровата глава (48.77лв), болт(x2) плъзгач на ангренажна верига (18.17лв), смяна гарнитури маслен охладител (120лв), реглаж преден и заден мост (50лв), смяна шарнирен болт(х2) (72лв), смяна вътрешен кормилен накрайник(x2) (96лв), смяна ангренажна верига комплект (600лв), аксиален шарнирен накрайник напречна кормилна щанга (42.30лв), зъбно колело колянов вал (48лв), комплект ангренажна верига (225лв), външен кормилен накрайник (52.66лв), болт зъбно колело на разпределителен вал (6.53лв), болт, плъзгач на ангренажна верига (5.42лв), зъбно колело разпределителен вал (70лв), шарнири(x2) (72.19лв), болт зъбно колело на разпределителен вал2 (5.60лв), смяна термостат (120лв), термостат охладителна течност (256лв), водна помпа (111.91лв), въздуховод турбина (274лв), запалителна свещ х4 (118.80лв), комплект гарнитури маслен радиатор (26.90лв), антифриз концентрат 12+ х2 (39.60лв), обтягащо рамо пистов ремък (260лв), капак клапани (500лв).
Надявам се да съм бил полезен на други, които обмислят да ползват сервиза!
-
-
- Мнения: 4650
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Като цяло си ударил греда с изборът на двигател... без да оправдавам некадърните майстори.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Наистина този избор на бензинов двигател, след като се знае че PSA са майстори на дизеловите двигатели. Не изключвам избора на човека да е повлиян и от анти-дизелова истерия и всички климатични глупости, които се говорят. Дори "комисар по климата" има в Европейската комисия.
Относно сервизите, наистина проблемът е голям, но пък да те юрнат да сменяш купища неща, би трябвало човек да се замисли. Но пък след толкова много сменени неща, би трябвало да караш дълго без проблеми.
Относно сервизите, наистина проблемът е голям, но пък да те юрнат да сменяш купища неща, би трябвало човек да се замисли. Но пък след толкова много сменени неща, би трябвало да караш дълго без проблеми.
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Благодаря ви за мненията, оценявам.
Може би трябваше да проуча още малко относно колата и двигателя, но като цяло не намерих лоши мнения за самия двигател (знаех за въможни проблеми с горивната помпа и турбото, но не и за самия двигател). В последствие ест чух и такива мнения и вашите го потвърждават.
Не знам колко точно живот има в колата, но мисля да я задържа, да я покарам и то ще си покаже. На 92000км е, което по принцип не е лошо, но пък гледах и една рейсинг вариант (207 коня нещо беше май), която за 90 000км беше сменила двигател 2 пъти, таааа.........
Ще пробвам със смяна на гумички на клапаните първо, но не съм особен оптимист, че пушенето ще изчезне.
Ако някой може да ми препоръча доказано добър сервиз, в който разбират от Ситроен/DS-и - ще съм благодарен!
Може би трябваше да проуча още малко относно колата и двигателя, но като цяло не намерих лоши мнения за самия двигател (знаех за въможни проблеми с горивната помпа и турбото, но не и за самия двигател). В последствие ест чух и такива мнения и вашите го потвърждават.
Не знам колко точно живот има в колата, но мисля да я задържа, да я покарам и то ще си покаже. На 92000км е, което по принцип не е лошо, но пък гледах и една рейсинг вариант (207 коня нещо беше май), която за 90 000км беше сменила двигател 2 пъти, таааа.........
Ще пробвам със смяна на гумички на клапаните първо, но не съм особен оптимист, че пушенето ще изчезне.
Ако някой може да ми препоръча доказано добър сервиз, в който разбират от Ситроен/DS-и - ще съм благодарен!
-
-
- Мнения: 4650
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
А маслото харчи ли го?
Влез в Пежо форум... в модел 308 и разгледай мненията.
Влез в Пежо форум... в модел 308 и разгледай мненията.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Ами вече смело мога да кажа, че да (наблюдавам я вече около 2 месеца), харчи масло и то не малко (мисля, че е доста повече отколкото е по специфики за модела/двигателя). ((
-
-
- Мнения: 2615
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
до сега не съм видял двигател с директно впръскване и турбина да не гори масло.. На ауди единият от 1.8Т версиите 1л/1000км било.. нормално! Там се оказват лоши сегменти. Ако искаш.. сменяш.. 1.4, 2.0... все тая.
1.6 турбо мотора е същият и в Мини и БМВ и си е на БМВ така или иначе.. Както и да погледнем, в САКСО имаше 1.6 литра мотор със почти 130кс без турбо, без вериги, специални клапани, променливи геометрии и сума ти л@йн@. Не гори чак в пъти повече, че да кажеш нещо изключително са направили с тоя новия мотор..
Същият 1.6 тубо си има доста проблеми, и това с маслото е един от тях. Нямам представа кои и какви са тези хора в сервиза, но ще спомена и друго: доста често родните (и не само!!!) джамбази слагат в двигателите доста добавки които допринасят мотора да е тих, да не покаже износването си, добавки за омекотяване гумичките на клапани и семерини тук там а и не само.. В момента в който я вземеш, смениш масла , отворят тук там където е мазано със силикон да не се вижда и след това се започва с цирка.
Ако предположим, че колата е била на реални 92-95 000км, то оптяжното рамо няма да има грам наченки на износване. Виж на 200 000км е напълно нормално да е омекнала пружината. И обикновено шума е в паразитните ролки не в оптегача. Не прочетох такива дали са сменяни.
Колкото до черният пушек, тези новите бензинови агрегати имат EGR, DPF и катализатор.. За да мине толкова масло че да изпуши (ако е било масло) то това ще направи доста поразии и по филтрите.. Случва се понякога когато е стояла малко по-дълго време и е по-хладно да изпуши леко. Но не и кълба тъмни сажди..
Наистина неприятна история, а колата като цяло не е лоша. А колкото до споменатите от колегата, сменили 2 двигателя на 90 000.. има хора и хора и зад кормилното да куца яко..
- не е ли по-добре да е в раздел сервизи тази тема?
1.6 турбо мотора е същият и в Мини и БМВ и си е на БМВ така или иначе.. Както и да погледнем, в САКСО имаше 1.6 литра мотор със почти 130кс без турбо, без вериги, специални клапани, променливи геометрии и сума ти л@йн@. Не гори чак в пъти повече, че да кажеш нещо изключително са направили с тоя новия мотор..
Същият 1.6 тубо си има доста проблеми, и това с маслото е един от тях. Нямам представа кои и какви са тези хора в сервиза, но ще спомена и друго: доста често родните (и не само!!!) джамбази слагат в двигателите доста добавки които допринасят мотора да е тих, да не покаже износването си, добавки за омекотяване гумичките на клапани и семерини тук там а и не само.. В момента в който я вземеш, смениш масла , отворят тук там където е мазано със силикон да не се вижда и след това се започва с цирка.
Ако предположим, че колата е била на реални 92-95 000км, то оптяжното рамо няма да има грам наченки на износване. Виж на 200 000км е напълно нормално да е омекнала пружината. И обикновено шума е в паразитните ролки не в оптегача. Не прочетох такива дали са сменяни.
Колкото до черният пушек, тези новите бензинови агрегати имат EGR, DPF и катализатор.. За да мине толкова масло че да изпуши (ако е било масло) то това ще направи доста поразии и по филтрите.. Случва се понякога когато е стояла малко по-дълго време и е по-хладно да изпуши леко. Но не и кълба тъмни сажди..
Наистина неприятна история, а колата като цяло не е лоша. А колкото до споменатите от колегата, сменили 2 двигателя на 90 000.. има хора и хора и зад кормилното да куца яко..
- не е ли по-добре да е в раздел сервизи тази тема?
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
-
- Мнения: 1115
- Регистриран на: 08 Апр 2007, 16:36
- Пол: мъж
- Кара: ше АХ 1.1Mi, XSARA 1.6i 16v, сега PEUGEOT 308SW 2014- 115 лъвчета, PEUGEOT 308 2011- 92 лъвчета
- Местоположение: ВАРНА
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Честито за придобиването на недвижимата собственост. Пожелавам Ви, възможно най- скоро да се похвалите с продажбата и, дори и на загуба.
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да лови мишки. Дън Сяо Пин
За да е щастлив cholev
За да е щастлив cholev
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Longgo - Благодаря за изчерпателното мнение.
Liuliu - погледнах в Пежо 308 форума. Открих тема с докладвани наглед абсолютно същите симптоми и човека си го е оправил със смяна на гумички, водачи клапани, сегменти, шлайф глава и легла клапани, гарнитури на главата и капака. След това проблемите с пушенето и разхода на масло се оправили. По-скоро съм на мнение, че и мен ме чака подобно нещо ако искам да я правя/карам. Дано до съм лош пророк, ноооо.... както казах преди - не съм оптимист. ((
Liuliu - погледнах в Пежо 308 форума. Открих тема с докладвани наглед абсолютно същите симптоми и човека си го е оправил със смяна на гумички, водачи клапани, сегменти, шлайф глава и легла клапани, гарнитури на главата и капака. След това проблемите с пушенето и разхода на масло се оправили. По-скоро съм на мнение, че и мен ме чака подобно нещо ако искам да я правя/карам. Дано до съм лош пророк, ноооо.... както казах преди - не съм оптимист. ((
-
-
- Мнения: 4650
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Колегата Navigator (мисля, че и тук има регистрация) беше споменал за такъв ремонт, но не е дал отзив... или поне не съм попадал на такъв. Може да го питаш.... Но мисля, че финансовото отражение в тая посока няма да е приятно. Не е нормално да правиш ремонт на двигател, който кажи речи е в процес на разработване.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Съгласен, но пък и не мога да лъжа някой и да я продам. А вече налях доста в нея и май ще я направя. И друга да взема пак няма гаранции никакви там какво ще излезе. Една от предишните ми коли беше Тойота авенсис и всички се надпреварваха да ми я хвалят колко здрава кола съм взел - пък счупи турбо.
Жалко, че сме такива хората, но живи и здрави. Важното е да се намират и свестни и когато можем да си помагаме.
Ще пиша пак като сменя гумичките.
Жалко, че сме такива хората, но живи и здрави. Важното е да се намират и свестни и когато можем да си помагаме.
Ще пиша пак като сменя гумичките.
-
-
- Мнения: 2615
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Ако охлаждането на маслото или главата не са много добре сметнати, възможно е и да опича гумичките бързо и то да предположим тези на изпускателните клапани защото там е по-топло.
Колкото до капака на клапаните и гарнитурата, вероятно ако четеш форума ще ти попадне и темата (темите) за 2.0 бензиновият агрегат на PSA монтиран в C5 който има два отделни пластмасови капака над всеки вал. Там има проблем с маслените сегменти, тези капаци, гумички.. един клапан за маслените пари.. Въобще неприятна ситуация.
Например в Ауди 1.8 турбо за който мисля споменах че гори 1л масло на 1000км заради лош дизайн на сегментите, същият има капак покриващ в предната половина едната от няколкото вериги. Само дето там профила е един такъв.. крив. Защо? Ми.. немци..
Почти никога не може да го стегнеш само с гарнитурата без силикон.. На него има два клапана управляващи геометрията на валовете и те имат също две семерини от които шурва доволно.. Плюс външната пластмасова водна помпа, която въобще не е надежден елемент, плюс верига която си заминава на 70-80 000км..
Има клипче в тубата за "тойотата на Васко" (мисля така се казваше). Виж там как трае добичето и върви.. Аз обаче имам други наблюдения антагонистични на неща от сорта "желязна безпроблемна машина".. Не генерализирам за тойота, но и не считам че са черешката на тортата..
Ако е сигурно, че е колата наистина е на малко километри тогава вероятно си заслужава "рециклирането". Когато си сменял веригата е било доста разглобено, и вероятно по-лесно да се свали и по-сетне и главата. А сега все едно ще платиш още една смяна на верига.
Чрез специален инструмент, или дори плътно въже (като такова за лодки) напъхано през отвора за свеща, може да се задържи клапана на място за да се махане пружината и чашката на клапана и така да ти сменят гумичките без сваляне на главата а само на валовете.
Така или иначе, този мотор има лоша слава и дори да ги оправиш тези неща остават примерно клапаните регулиращи фазите които може да се предадат внезапно и не са "всичко по левче" , за това гледай на 9-10 000км да си сменил маслото. Дано поне със сегментите да нямаш проблеми.
Колкото до капака на клапаните и гарнитурата, вероятно ако четеш форума ще ти попадне и темата (темите) за 2.0 бензиновият агрегат на PSA монтиран в C5 който има два отделни пластмасови капака над всеки вал. Там има проблем с маслените сегменти, тези капаци, гумички.. един клапан за маслените пари.. Въобще неприятна ситуация.
Например в Ауди 1.8 турбо за който мисля споменах че гори 1л масло на 1000км заради лош дизайн на сегментите, същият има капак покриващ в предната половина едната от няколкото вериги. Само дето там профила е един такъв.. крив. Защо? Ми.. немци..
Почти никога не може да го стегнеш само с гарнитурата без силикон.. На него има два клапана управляващи геометрията на валовете и те имат също две семерини от които шурва доволно.. Плюс външната пластмасова водна помпа, която въобще не е надежден елемент, плюс верига която си заминава на 70-80 000км..
Има клипче в тубата за "тойотата на Васко" (мисля така се казваше). Виж там как трае добичето и върви.. Аз обаче имам други наблюдения антагонистични на неща от сорта "желязна безпроблемна машина".. Не генерализирам за тойота, но и не считам че са черешката на тортата..
Ако е сигурно, че е колата наистина е на малко километри тогава вероятно си заслужава "рециклирането". Когато си сменял веригата е било доста разглобено, и вероятно по-лесно да се свали и по-сетне и главата. А сега все едно ще платиш още една смяна на верига.
Чрез специален инструмент, или дори плътно въже (като такова за лодки) напъхано през отвора за свеща, може да се задържи клапана на място за да се махане пружината и чашката на клапана и така да ти сменят гумичките без сваляне на главата а само на валовете.
Така или иначе, този мотор има лоша слава и дори да ги оправиш тези неща остават примерно клапаните регулиращи фазите които може да се предадат внезапно и не са "всичко по левче" , за това гледай на 9-10 000км да си сменил маслото. Дано поне със сегментите да нямаш проблеми.
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Здравейте, тъй като обещах да пиша като то направим - сменихме гумичките (без да сваляме главата да) и с не малка доза радост мога да споделя, че проблема с пушенето изглежда решен....засега за 400км не пипа и маслото, така, че съм оптимист, че и този проблем изчезна. Ще мога да коментирам с по-голяма сигурност на 1000км относно разхода на масло. Гумичките бяха доста изпечени (твърди) и на просто око се виждаше видима разлика в диаметъра на отвора спрямо новите, които бяха с доста по-тесен отвор и меки на пипане както трябва да са (за гумички, а не изпечена пластмаса ).
Благодаря на всички за споделените мнения. Може би ще я покарам все пак. Особено след положителната развръзка и впредвид всичко сменено по колата.
Благодаря на всички за споделените мнения. Може би ще я покарам все пак. Особено след положителната развръзка и впредвид всичко сменено по колата.
-
-
- Мнения: 2615
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Браво и честито!
Единствено което лично бих те посъветвал е да я караш с хубаво масло (да кажем на тотал) и да го сменяш най-много на 10 тина хиляди км..
Единствено което лично бих те посъветвал е да я караш с хубаво масло (да кажем на тотал) и да го сменяш най-много на 10 тина хиляди км..
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
Автор на темата - Четящ
- Мнения: 7
- Регистриран на: 03 Окт 2023, 18:38
- Пол: мъж
- Кара: DS3 2012, 1.6 турбо, 156 кс
Re: МБ1-Ауто/MB1-Auto
Благодаря! Да, с Тотал кварц 0W30 е (другото възможно, което и дават е 5W30). Чудя се лятото дали да я карам с 5W30...преди време чух от майстор, че 0-та ставала прекалено водниста лятото от жегата, но съм чувал и мнения, че стават и бели от по-гъсто масло (въпреки, че тук говорим за масло, което също е по специфики от производителя). Да, на всичикте ми коли, които съм имал съм сменял масло най-много на 10 хил км и никога на повече.
ПП - Тъй като темата беше отворена и основно за обратна връзка от сервиза споделям и за още един проблем, който нз дали е от услугите на сервиза или просто е скапана част. Болта на обтяжното рамо(НЛО ролка или нещо от сорта и викали) се отхлабил и в резултат гуменото покритие на колетото на водната помпа се изяде от външната страна, та сега ще го сменям заедно с пистовия ремък (и двете неща бяха сменени от въпросния сервиз преди това). Установих го защото при работещ двигател започна да шуми като дизелов двигател и не само...направо си звучеше като дрънчене (за късмет не беше веригата тъй като и тя е в зоната, от която идваше шума).
ПП - Тъй като темата беше отворена и основно за обратна връзка от сервиза споделям и за още един проблем, който нз дали е от услугите на сервиза или просто е скапана част. Болта на обтяжното рамо(НЛО ролка или нещо от сорта и викали) се отхлабил и в резултат гуменото покритие на колетото на водната помпа се изяде от външната страна, та сега ще го сменям заедно с пистовия ремък (и двете неща бяха сменени от въпросния сервиз преди това). Установих го защото при работещ двигател започна да шуми като дизелов двигател и не само...направо си звучеше като дрънчене (за късмет не беше веригата тъй като и тя е в зоната, от която идваше шума).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта