1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Модератор: lendo
-
Автор на темата - Нов потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 02 Сеп 2016, 19:38
- Пол: мъж
- Кара: Xantia Activa 2.0 Tct
- Местоположение: София
1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Здравейте, колеги не успях да намеря тема, в която да става въпрос чак за такова налягане и затова пускам нова. След като сложих буусметър от любопитство какво точно се случва (колата е с чип слаган от предишния собственик) установих, че надува до 1.7 бара , като във високите разтоварва. Според мен е доста като се има предвид че заводски е на около 1 бар. С челен кулер е, тъй като заводските явно не издържат и реших да реша проблема с универсален кулер. След чипосването си е пръснала маркучите и са заменени със алуминиеви тръби и силиконови маркучи отново от предишния собственик. Въпроса ми е някой има ли опит с подобни налягания и какво може да се очаква?
-
-
- Мнения: 1704
- Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
- Пол: мъж
- Кара: ше най различни. Останаха Xantia 3.0 V6 and Activa TCT
- Местоположение: София
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Тая кола трябва да си къса гумите.
Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi Note 4x с помощта на Tapatalk
-
-
- Мнения: 1784
- Регистриран на: 05 Апр 2007, 20:01
- Пол: мъж
- Кара: Xantia HDI- 110к.с+++.-комби, Citroen C5 1 - 2,0ХДИ 109+++, Citroen C5 Х7 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic, Citroen C5 X PureTech 180 EAT8
- Местоположение: Русе
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Не съм чувал някой да е чепил така 2,0ХДИ-110 коня. Дори ми звучи малко съмнително това 1,7 бара. Със стокови дюзи и турбина ако си, не знам дори дали е възможно да се постигне такова налягане. Ако си поне малко разумен, няма да роди мотора, но виж турбината не знам колко ще искара на това налягане. Моята моментно може и да духне 1,15-1,2 бара, но държи твърдо 1,1 и мога да ти кажа, че е доста приятна за каране и радва откъм разход. Средния разход засичан при всяко зареждане много рядко надминава 6/100. За кола тон и половина си е за завиждане. Аз лично съм изминал почти 200 хиляди км с тези настройки и не съм пукал маркуч на турбо, турбината е в добро здраве и дори лампа за грешка не е светвала до този момент. Във по-високите обороти дори нямам пускано повече гориво и може да се каже, че там съм сток. Така, че не я закачам да я засилвам повече, защото да не се хвърлям в приключения със спукани маркучи, думнали турбини или пък кулер. В общи линии мотора наближава 300 хиляди км и няма никаква разлика в шум, динамика и разход от момента в който съм я взел до сега. Така, че на основния ти въпрос отговора ми е, че нямам опит с надуване от порядъка на тези стойности които ти мериш - чак до 1,7 . Иначе има в интернет клипчета на 1,4 надути, ама нагоре май не съм виждал.
Бивши-ВХ14RE-84г,ВХ-1,4ми-92г,Ксантия-1,6,Ксантия-1,9ТД,Ксантия-2,1ТД+++;Рено Лагуна 1, фаза 2-1,6-16v K4M; Фиат брава 1,9JTD+++;
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Citroen C5-1 2,0 HDI 109+++, Citroen C5 Х7 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic, HYUNDAI Terracan 2.9 CRDi 4WD дизел 163 к.с. Automatic, Citroen C5 X PureTech 180 EAT8;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!
Сега - Ксантия комби 2,0 HDI-110кс +++, Citroen C5-1 2,0 HDI 109+++, Citroen C5 Х7 2.0 HDi (163 Hp) FAP Automatic, HYUNDAI Terracan 2.9 CRDi 4WD дизел 163 к.с. Automatic, Citroen C5 X PureTech 180 EAT8;
Купи си Ситроен и ще забравиш останалите!
-
- Tuning men
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
- Пол: мъж
- Кара: Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2. HDI 173
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
1.7 надуване може и да изкара със стоковата турбина, ама съвсем друга тема е дали има смисъл, какви са температурите на входящия въздух и какъв е обема му...
За мен е прекалено високо това, освен, ако наистина не се търсят максимални стойност, но тогава ще трябва и достатъчно гориво, като разбира се трабява да се гледа и момента с раждането
Аз лично бих направил корекции, освен ако не гоня рекорди
За мен е прекалено високо това, освен, ако наистина не се търсят максимални стойност, но тогава ще трябва и достатъчно гориво, като разбира се трабява да се гледа и момента с раждането
Аз лично бих направил корекции, освен ако не гоня рекорди
Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2 HDI 173
-
Автор на темата - Нов потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 02 Сеп 2016, 19:38
- Пол: мъж
- Кара: Xantia Activa 2.0 Tct
- Местоположение: София
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Здравейте, колеги не ми оставаше време да отворя темата и видя какво сте писали. И на мен ми се видя високо налягането, което измерва буустметъра, затова мисля да взема друг за по-сигурни измервяния. Иначе мисля че добре си върви като за кола на нейната възраст и направени "подобрения". Дори ми направи впечатление че на 4-та и 5-та предавка стига и до 1.8 бара. Колата е с рециклирана турбина на около 15000км и като я проверих за луфтове беше без такива поне на момента . При мен е от около 7000км и разлика в работата на мотора не намирам, а изобщо не я карам икономично естествено след като влезе в работна температура мотора.
-
-
- Мнения: 166
- Регистриран на: 09 Яну 2015, 00:46
- Пол: мъж
- Кара: XSARA 2.0 HDI RHY + ИНТЕРКОЛЬО
- Местоположение: Стара Загора
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Колега, аз от няколко години си карам на 1.5 холт(1.65 пик), аз лично съм си настройвал турбината на толкова (по няколко манометъра) с бууст контролер. Това налягане за мен е оптимално за тази турбина ККК К03. При това налягане със стоков радиаотор и по- дълго цепене почва да вдига темп. на маслото и на антифриза, но си е нормално .
-
Автор на темата - Нов потребител
- Мнения: 41
- Регистриран на: 02 Сеп 2016, 19:38
- Пол: мъж
- Кара: Xantia Activa 2.0 Tct
- Местоположение: София
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Относно налягането, което измерваше китайския буустметър, реших да взема друг уред и се оказа, че поне според него имам 1.5 холд и 1.6 пик, което вече ми се вижда по-реално като стойности. Покрай новия буустметър засякох и среден разход - около 6.5л./100км смесен разход при по-неспокоен стил на шофиране.
-
- Новак
- Мнения: 1
- Регистриран на: 19 Май 2015, 09:17
- Пол: мъж
- Кара: ксантия 2.0 хди 109кс
- Местоположение: Бургас
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
А някой може ли да каже , как се прави тази турбина да надува на 1.5 примерно? Само софтуерно ли става?
Мерси предварително
Мерси предварително
-
- Tuning men
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
- Пол: мъж
- Кара: Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2. HDI 173
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Теоритично може само софтуерно, може да се натегне механично и гейта. Но друга тема е дали турбината ще направи налягане 1.5, а съвсем друга тема е, дали, ако направи 1.5, то обема и температурата на нагнетявания от нея въздух ще са добри.
Като цяло не винаги се гони само високо налягане.
Като цяло не винаги се гони само високо налягане.
Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2 HDI 173
-
-
- Мнения: 2619
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
A колко нафта ще се вкарва, че да се търси налягане на турбината?
За да върви колата (да има тяга) се изисква гориво. Енергията идва от горивото! Колко въздух ще има за да изгори това гориво зависи от турбината..
По документи: 1998 cm3 , или това е около 499см3 обем на цилиндър.
При 30°С на въздуха (оптимистично) имаме 1.164 кг/м3 или 0.000001164 g/mm3 или 0.001164 g/cm3
Около 400Нм или около 150кс би трябвало хипотетично да постигнеш да предположим със 70мг/на цикъл
Предполагам като за твоя компютър, не би трябвало да падаш под 15.5-16:1 съотношение въздух гориво..
Или : 70мг * 16 > 1120 мг въздух ще ти трябват..
Цилиндъра е с обем 499см3 но да кажем оптималната обемна ефектичност е 92% > или 499 * 0,92 > 459.08 см3
От тук 459cm3 * 0.001164 g/cm3 = 0.53436912 грама или 0.53436912 * 1000 = 534.4 мг
Вземаме колко въздух ни трябваше: 1120 мг / 534.4 мг = 2,096
Значи ако турбината ти надува на около 2.2 бара ще стане.. Но това е теоретично разбира се. Предполагам по-логичният ще е около 2.3
А вероятно около 80мг така или иначе ще е максимума на инжекторите така че при 70-80мг ще стигаш до 2.4.. Ако ще гониш над 17:1 съотношение вероятно може да ходиш и над 2.5..
Та пак на въпроса : колко нафта ще вкарвате на тоя мотор, как ще охлаждате въздуха, какви ще са инжекторите и налягането в рейката че да гониш 2.5 налягане на турбината?
За да върви колата (да има тяга) се изисква гориво. Енергията идва от горивото! Колко въздух ще има за да изгори това гориво зависи от турбината..
По документи: 1998 cm3 , или това е около 499см3 обем на цилиндър.
При 30°С на въздуха (оптимистично) имаме 1.164 кг/м3 или 0.000001164 g/mm3 или 0.001164 g/cm3
Около 400Нм или около 150кс би трябвало хипотетично да постигнеш да предположим със 70мг/на цикъл
Предполагам като за твоя компютър, не би трябвало да падаш под 15.5-16:1 съотношение въздух гориво..
Или : 70мг * 16 > 1120 мг въздух ще ти трябват..
Цилиндъра е с обем 499см3 но да кажем оптималната обемна ефектичност е 92% > или 499 * 0,92 > 459.08 см3
От тук 459cm3 * 0.001164 g/cm3 = 0.53436912 грама или 0.53436912 * 1000 = 534.4 мг
Вземаме колко въздух ни трябваше: 1120 мг / 534.4 мг = 2,096
Значи ако турбината ти надува на около 2.2 бара ще стане.. Но това е теоретично разбира се. Предполагам по-логичният ще е около 2.3
А вероятно около 80мг така или иначе ще е максимума на инжекторите така че при 70-80мг ще стигаш до 2.4.. Ако ще гониш над 17:1 съотношение вероятно може да ходиш и над 2.5..
Та пак на въпроса : колко нафта ще вкарвате на тоя мотор, как ще охлаждате въздуха, какви ще са инжекторите и налягането в рейката че да гониш 2.5 налягане на турбината?
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
-
- Tuning men
- Мнения: 2648
- Регистриран на: 03 Окт 2004, 02:08
- Пол: мъж
- Кара: Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2. HDI 173
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
И някой не е лошо да се сети да попита дали буталната група ще е доволна след горните сметки
На живо не искам да ги виждам буталата в какво настроение ще са
На живо не искам да ги виждам буталата в какво настроение ще са
Citroen C-Crosser 2.2 HDI и C5 2.2 HDI 173
-
-
- Мнения: 2619
- Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
- Кара: КIA CEED 1.6CRD
- Местоположение: Upnorth
Re: 1.7 bar налягане на турбото на Xantia 2.0 hdi 110hp
Опел имат 1.6 16V битурбо дизел със 150kc и 350Нм.. и около 310-320Нм при 1250мин-1..
Дори 1.6 на PSA може да стигне до 140кс и да си го караш нормално. Защо двулитровият мотор да не може да издържи поне толкова
Дори 1.6 на PSA може да стигне до 140кс и да си го караш нормално. Защо двулитровият мотор да не може да издържи поне толкова
- xantia mk1 - 1.8-8V - 101hp
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
- stilo 1.4 mpi - 95hp
- xantia mk2 - 1.8 16v-150Nm/118hp
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V-200Nm/140hp
- kia ceed 1.6 CRD-335Nm/140hp
- велосипед - 1 магарешка сила
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта