ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

проблем с окачването

Производство: (1999-2008)

Deleted User 48361

Re: проблем с окачването

Мнение от Deleted User 48361 » 15 Апр 2021, 21:57

Какво сложно??- шарнири, кормилни накрайници, амортисьор и захващането му, тампони на носача и кормилна рейка. Шумовете от каретата са малко по-други.


The Saint
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Окт 2020, 09:48
Пол: мъж
Кара: Picasso 2.0i, auto

Re: проблем с окачването

Мнение от The Saint » 19 Апр 2021, 14:51

member01 написа:
15 Апр 2021, 21:57
Какво сложно??- шарнири, кормилни накрайници, амортисьор и захващането му, тампони на носача и кормилна рейка. Шумовете от каретата са малко по-други.
Иронично казвам, че е сложно... факта е, че още си тропкам...след като:

Смених тампон на скоростната кутия, при смяната майстора установил, че полуоските имат голям аксиален луфт - дал ги за рециклиране.
Сега съм с нов тампон на ск. кутия и рециклирани полуоски, но си тропкам и хлопкам по абсолютно същия начин... :ugas:

Вие имате ли някакви идеи? :ideiaimam:


Deleted User 48361

Re: проблем с окачването

Мнение от Deleted User 48361 » 19 Апр 2021, 20:33

Кормилна рейка! Тропа силно без да се усеща на волана-има една пружина, която обира луфтовете за един колега дето пита по-горе :). Вече съм позабравил, но се лекуваше с подложни шайби до един момент в който кормилото започва да затяга. Правил съм го на Ксантия и Пежо преди години. Как се проверява- вдига се едното колело на крик, бат бойчо хваща колелото и рязко го мандахерца налява и надясно с 200 :hihihi:. При липса на луфтове в кормилните накрайници вътрешни и външни ( проверяват се с пипане) се усеща луфт и се чува ясно тропане.


The Saint
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Окт 2020, 09:48
Пол: мъж
Кара: Picasso 2.0i, auto

Re: проблем с окачването

Мнение от The Saint » 22 Апр 2021, 16:19

Благодаря Колега! Ще слагам летните гуми скоро и ще тествам както казвате! :evala:


avent
 
 
Мнения: 131
Регистриран на: 07 Сеп 2014, 16:20
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 2.0HDI 2003г.
Местоположение: Veliko Tarnovo

Re: проблем с окачването

Мнение от avent » 04 Май 2021, 22:33

Сменете си каренцето на кормилният прът. Става от лада. Ще ви изчезне лопането и тропането

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 08 Май 2021, 07:38

Бих заложил на метода на member- истината бързо лъсва, но си трябва здраво клатене.

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


apollo11
 
 
Мнения: 1404
Регистриран на: 19 Яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Re: проблем с окачването

Мнение от apollo11 » 10 Май 2021, 20:05

member01 написа:
19 Апр 2021, 20:33
Кормилна рейка! Тропа силно без да се усеща на волана-има една пружина, която обира луфтовете за един колега дето пита по-горе :). Вече съм позабравил, но се лекуваше с подложни шайби до един момент в който кормилото започва да затяга. Правил съм го на Ксантия и Пежо преди години. Как се проверява- вдига се едното колело на крик, бат бойчо хваща колелото и рязко го мандахерца налява и надясно с 200 :hihihi:. При липса на луфтове в кормилните накрайници вътрешни и външни ( проверяват се с пипане) се усеща луфт и се чува ясно тропане.
Къде се подлагат тия шайби? Т.е., трябва се свали рейката, да се извадят маншоните и после...? Че не сещам вътре да има пружина


Deleted User 48361

Re: проблем с окачването

Мнение от Deleted User 48361 » 11 Май 2021, 20:04

Има едно чудо хванато с два болта за кормилната рейка нека го наречем глава. Та за тая глава посредством кардан е хванат кормилният прът, от другия край е конусно зъбно колело което пък се зацепва с гребена на кормилната рейка. Пиша по спомен отпреди 8-9 г та се сещам, че в главата няма пружина :skratch:, моя грешка . Има два семеринга които се сменят с к-маншони при теч и два или три по-специални о-пръстени които не се пипат. Има и подложни шайби с различна дебелина от отсрещната страна, чрез които се регулира хлабината между конусното зъбно колело и гребена. По дебелите шайби обират луфта до един момент в който кормилото започва да затяга- колата става опасна за каране и както спомена един колега по-долу проверете карето!

Сега като видях тази снимка :bravo:
кормилна рейка.jpg
се сещам, че под главата има една планка с два болта и има пружина и точно там са подложните шайби, т.е. главата не се пипа!
Стрелката в червено
кормилна рейка2.jpg

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 14 Май 2021, 18:45

Това го играх на цепеницата миналия месец. Всичко задраво, а тропа. Отдолу на рейката има една пластмасова тапа, под която има силиконова гума и профилна пластмаса която подпира пръта на рейката към пиньона(зъбното колело). Един клати здраво а другия полегнал под колата притяга с имбус 18(такъв е на цепеницата) докато тропането изчезне. :D
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 15 Май 2021, 07:22

2456570.jpg
Така е на С5 2007г..
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4354
Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: проблем с окачването

Мнение от liuliu » 17 Май 2021, 23:40

Румба, 17-ка е:
IMG20210517231310.jpg
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 18 Май 2021, 09:32

При мен 18 влиза плътно. Направил съм си инструмент – къс болт с навита и стегната гайка. Гайката е 18 и става перфектно :-P
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 29 Май 2021, 17:08

Та като казвам 18 ...
Capture.PNG
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


The Saint
Четящ
Мнения: 9
Регистриран на: 11 Окт 2020, 09:48
Пол: мъж
Кара: Picasso 2.0i, auto

Re: проблем с окачването

Мнение от The Saint » 22 Дек 2021, 14:40

The Saint написа:
19 Апр 2021, 14:51
Иронично казвам, че е сложно... факта е, че още си тропкам...след като:

Смених тампон на скоростната кутия, при смяната майстора установил, че полуоските имат голям аксиален луфт - дал ги за рециклиране.
Сега съм с нов тампон на ск. кутия и рециклирани полуоски, но си тропкам и хлопкам по абсолютно същия начин... :ugas:

Вие имате ли някакви идеи? :ideiaimam:
Колеги, аз само да кажа, че след 1 година и около 19К км проблема се реши!
Оказа се, че са ми били монтирали неправилните амортисьори!!!
Били са по-къси, с по-къса резба и с по-големи отговори на биалетките (от дизелово Пикасо, а моето е бензин)! :cry:
Бяха разбили вече и опорите.

Смених ги заедно с лагерите/опорите на мекферсона и сега спи града и всякакъв хлопот изчезна!


apollo11
 
 
Мнения: 1404
Регистриран на: 19 Яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Re: проблем с окачването

Мнение от apollo11 » 22 Дек 2021, 15:32

Т.е. трябва да разглобя снадката, да вкарам подложна шайба и после да натегна пластмасовия болт от другата страна...?
Питаю, щото отдавна Ситроен-я е при бащата, а не ми се иска да съм неподготвен като започна да го правя...

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1791
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI 136h.p.07г
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: проблем с окачването

Мнение от Rumen.Georgiev » 02 Яну 2022, 08:28

Ако няма аксиален луфт не барай главата на рейката. Просто натегни малко опората.
Capture.PNG
Capture.PNG (42.36 KiB) Преглеждано 89 пъти
2456570.jpg
2456570.jpg (6.08 KiB) Преглеждано 89 пъти
Така е на C5.
Има рейки при които този луфт се обира и с шайби, но това не е свързано с демонтаж на главата.Развива се тапата на опората и там се подлага шайба. Това са рейки при които тапата се стяга до упор.Провери как е при ксарата.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта