ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

STOP ENGINE TEMPERATURE

Производство: (1999-2008)

Автор на темата
spasov
 
 
Мнения: 211
Регистриран на: 16 Авг 2009, 21:03
Кара: ше xantia 1,6i, набор 98, цвят трепач
Местоположение: Пазарджик

STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от spasov » 14 Апр 2021, 21:18

Здравейте,

От доста време не мога да разбера защо не работи ниската степен на вентилатора за охлаждане на радиатора.
Като стигне 96-97 градуса, по показание от OBD буксата, излиза съобщение за прегрял двигател, включва се високата степен за няколко секунди и ако съм на градско каране или на магистрала се включва често.
Колкото и да съм я карал в жега и в задръстване, никога високата степен не се е включвала за повече от няколко секунди, не съм и засякъл да вдигне повече от 102°, доколкото може да се вярва на показанието от буксата.
Като включа климатика се включва и вентилатора, но не работи през цялото време, по скоро според колко е загрял двигателя, ориблизително 1:5 е времето в което работи:не работи.

Без резултат съм сменил:
Термостат, датчика за температурата, трите телета до радиатора, съпротивленията и за ниска и за висока степен.
При проверка с Lexia изписва, че ниската степен не работи, но не и защо.
Освен да сменя и самия вентилатор, има ли къде другаде да търся проблема ?
Бушон някакъв примерно ?
Макар че по други поводи съм ги проверявал и тези под волана и под предния капак и не съм видял да има изгорял и да влияе на вентилатора.
След като работи високата степен би трябвало да е здрав, нали той се контролира изцяло от другите уреди и по него няма някакви релета и т.н. ?

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 5102
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от ivo-zx » 15 Апр 2021, 00:55

На първо четене трябва да смениш резистор: https://www.autopower.bg/%D1%80%D0%B5%D ... 52939.html
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

mbb
 
 
Мнения: 1029
Регистриран на: 08 Апр 2007, 16:36
Пол: мъж
Кара: ше АХ 1.1Mi, XSARA 1.6i 16v, сега PEUGEOT 308SW 2014- 115 лъвчета
Местоположение: ВАРНА

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от mbb » 15 Апр 2021, 08:44

Това е схемата на старата ми Xsara. Би трябвало да е същата: два резистора, три релета и т.н.
Xsara II NFU RPO 8774 - Cooling fan.pdf
(957.26 KiB) Свалено 14 пъти
Не е важно дали котката е бяла или черна, важно е да лови мишки. Дън Сяо Пин
За да е щастлив cholev


Автор на темата
spasov
 
 
Мнения: 211
Регистриран на: 16 Авг 2009, 21:03
Кара: ше xantia 1,6i, набор 98, цвят трепач
Местоположение: Пазарджик

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от spasov » 15 Апр 2021, 11:51

Поне 2 пъти съм го сменял, а релетата преди седмица.
Нещо друго трябва да е.

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 351
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от ilian.kirov » 16 Апр 2021, 10:17

Съдейки по годината на колата ти, вентилатора би трябвало да се управлява от битрона, намиращ се в повечето случаи под бронята в областта на левия фар (при някой модели е около кутията с бушони и релета в двигателния отсек, а моята ксантия пък вообще няма такова нещо). Нямам представа как обаче да го провериш, освен ако не е скъп да вземеш втора ръка и на проба - грешка.


antoni2123
Нов потребител
Мнения: 11
Регистриран на: 16 Мар 2016, 09:28
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1,8i petrol
Местоположение: София

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от antoni2123 » 02 Май 2021, 15:03

Здравейте,
аз вече на 2 пъти имах този проблем със STOP ENGINE TEMPERATURE .... и за сега смених само термостат ... зашото когато отида на сервиз ... нищо не откриват ...
НО забелязах че когато климатика работи ..... и колата е в покой ... вентилатора пред радиатора на климатика не се включва ... :(
през есента ми смениха радиатора на климатика ... но от фирмата казват че всичко е точно от тяхна страна ... когато им звъннах да им споделя проблема.
...
успях и друго да забележа .... че индикатора за температура на таблото ... ИЗВЕДНЪЖ скача от нормална темепература в ЧЕРВЕНО и компютъра започва да пищи ... спирам ... огелждам при двигателя неще нередно .... .... почивам около 30 мин двигателя да изстине и после никакъв проблем ....
до момента за 2 месеца ... на 2 пъти ми изларва акъла ... и нищо ...

Някой справил ли се е с този проблем ? и за София някой майстор на който може да се има доверие ...


apollo11
 
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 19 Яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от apollo11 » 04 Май 2021, 21:16

Първо имах ядове с битрона...след години, оак имах тов проблем и се оказа окис в буксата на вентилатора...обаче за са стигнел до нея, махаш бронята

Аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 351
Регистриран на: 05 Мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: STOP ENGINE TEMPERATURE

Мнение от ilian.kirov » 05 Май 2021, 17:18

Пропуснах да спомена, винаги при пролем с вентилаторите, е хубаво да се започне с проверка на трите релета, в кутииката между двата вентилатора.

За проблема на колегата antoni2123, това което се сещам е, да провериш кабела от температурния датчик, до където имаш достъп, да не би поради нарушена изолация да окъсява на моменти и от там реакцията на стрелката.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта