ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Електрически вакуумен клапан - работи ли или НЕ

Производство: (2002-)
Аватар

Автор на темата
NasKolDin
Редовен
Мнения: 83
Регистриран на: 21 Май 2006, 00:04
Пол: мъж
Кара: BX 1,9 TRD / С3 1,6 HDI
Местоположение: Поморие

Електрически вакуумен клапан - работи ли или НЕ

Мнение от NasKolDin » 24 Ное 2021, 07:38

Здравейте малки, големи и още по-големи момичета и момчета любители на марката.
Някой може ли да ми каже (или да провери и да сподели) какво е положението на вакуумния регулатор на турбото (С3, 1.6HDI, 2006) при запален двигател работещ на празен ход? До него идва едно тъничко маркуче за вакуум от електрическия вакуумен клапан...при мен като извадя маркучето от регулатор на турбото, се вижда как стержена излиза навън (удължава се рамото) което значи, че електрическия вакуумен клапан пропуска вакуум към диафрагмения регулатор на турбината-това нормално ли е?
п.п. Като я понапъна повече колата ми излиза "Anti pollution faulty" - прочетох я и излиза, че турбото е вдигнало високо налягане (не се е разтоварило) а именно тези клапани са отговорни за това... Вакуумния според мен си работи, електро-вакуумния е въпроса дали е ОК?
Готино е да си ВАЖЕН, но по-важното е да си ГОТИН !!!

Аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1838
Регистриран на: 23 Яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Re: Електрически вакуумен клапан - работи ли или НЕ

Мнение от KnowHow » 24 Ное 2021, 12:24

Логиката на работа на клапана е такава:
При ниските обороти, съответно ниско натоварване на двигателя, електромагнитния клапан подава повече вакуум и щокът на турбината е издърпан надолу. С увеличаване на натоварването (оборотите) ел. клапанът намалява вакуума и щокът на турбината постепенно се премества нагоре, като отваря лопатките на геометрията, за да разтовари турбината.
Причината за пренадуването могат да бъдат основно две:
1. Ел. маг. клапан
2. Натрупване на нагар в турбината, който пречи на лопатките да се движат свободно и да се отворят, както трябва при разтоварването.
KnowHow


янко
Новак
Мнения: 176
Регистриран на: 28 Окт 2012, 17:26
Пол: мъж
Кара: CITROEN C4 1,6 HDI 109 FAP MAZDA 3 1,6HDI 90
Местоположение: Варна

Re: Електрически вакуумен клапан - работи ли или НЕ

Мнение от янко » 25 Ное 2021, 12:52

При мен потъва до долу.Клапана може да работи,но некоректно,както беше моя. .Пробвай да изчистиш клапана,може да има ефект,при мен нямаше.Моето не надуваше достатъчно.Аз скъсих лоста и колата тръгна,но вади други грешки.Вчера смених клапана и сега възстановявам дължината на лоста защото пренадува.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C3”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост