ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 10 Май 2021, 17:11

Здравейте. Регистриран съм от отдавна, ама главно чета, за обща култура. Той форума поумрял малко, но все пак ще пиша за моята каляска.
С5 2010, 2.0 HDiF 138 hp, комби (estate ли, tourer ли, не знам). От няколко дни почнаха грешките. На дисплея на километража ми излизат парктроник и електронна ръчна спирачка. Със спирачката знам какъв е проблема и съм поръчал нови спирачни апарати. Ще прикача и снимки от диагностика (не лексия, поръчал съм я, чакам да дойде), след което ще ви преведа през моя мисловен процес.

Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Та, какво си мисля аз. Понеже задните спирачни апарати задържат и двата (има го проблема и с пластмасовия накрайник на едното жило на ръчната, ама ще бъде сменен щот от Волво пасват), си мисля, че от там предава грешна информация за скороста на колата, от което пък идва грешката в окачването (задава грешен клиренс), от което и адаптивните светлини отказват да работят адаптивно, щото височината нали. Поправете ме ако греша.

Грешките по мотора не знам как да си ги обясня, не съм много наясно с двигателите. Понякога на дисплея при километража ми излиза Anti Polution system fault. Само когато я изпъна на ниска скорост да ускори бързо. Не изписва нищо никъде за нивото на Eolys (което ще съм благодарен, ако някой ми каже каква точно течност ми трябва за там), но като покарам 10-15 минути на магистралата, изгася и запаля, изчезва.

Другото което ме дразни е парктроника. Никога не съм го ползвал, ама искам да работи. Всички датчици дават Not Recognized, а последната грешка (BBDB) не знам как да я тълкувам. Проверих му ECU-то, не е при резервната гума, а в ляво зад стопа. Няма влага, няма нагар, няма ръжда, няма мръсотия. И трите куплунга са като нови. Идеи?

P.S. Aко имате нужда от VIN, ще го осигуря. Също така, не се намирам в България. Живея с Швеция. Благодаря на отзовалите се предварително :)

Аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1262
Регистриран на: 19 Окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от CitroZ » 10 Май 2021, 17:41

Ха, по-лесно ще ти е да се видиш с колегата @longgo. Той като малко съсед по географска ширина се пада, мисля.

Antipollution Fault e всичко, което влияе на разхода. Ама всичко. Може да ти задържат апаратите, оттам неестествено покачване на разхода. Може да е от задръстен FAP. Щом след каране по магистрала се оправя, значи по-скоро е от това.

Каква е добавката, някой с достъп до системата, ще ти каже (по VIN). Ама системата вече е платена. 7€ за един час е най-малката ставка. И ти можеш да провериш ако не ти се струва скъпо. Отдавна не съм влизал - откакто я направиха платена...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 10 Май 2021, 17:48

CitroZ написа:
10 Май 2021, 17:41
Ха, по-лесно ще ти е да се видиш с колегата @longgo. Той като малко съсед по географска ширина се пада, мисля.

Antipollution Fault e всичко, което влияе на разхода. Ама всичко. Може да ти задържат апаратите, оттам неестествено покачване на разхода. Може да е от задръстен FAP. Щом след каране по магистрала се оправя, значи по-скоро е от това.

Каква е добавката, някой с достъп до системата, ще ти каже (по VIN). Ама системата вече е платена. 7€ за един час е най-малката ставка. И ти можеш да провериш ако не ти се струва скъпо. Отдавна не съм влизал - откакто я направиха платена...

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Даже не знам за каква система говориш, ама ако прави доклади, които могат да се експортват, дай линк и ще я пробвам. Иначе, ако фап-а е задръстен, какви са вариантите? Щото Не знам има ли няма ли Еолис (нищо не казва колата за него), ще проверя следващата седмица казанчето ръчно. Но да речем не е от това, сменям фапа?

Аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1262
Регистриран на: 19 Окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от CitroZ » 10 Май 2021, 18:09

https://service.citroen.com/pages/index.jsp

Данни за фирма искаше навремето при регистрация. Сега не знам.

За фап-а. Една спринцовка от твоя еолис 50-60мл в резервоара и после 500-600 километра по магистралата в най-топлото през лятото без да спираш. Измисли си посока. Това като първо решение.

Другото е сваляне на ФАП-а, Меглио за накисване, водоструйка. Възможно е да трябва да се повтаря пак след 50000км, после след още 40000, после след още 30000 и накрая с бургия 12 примерно - 4-5 дупки в различни посоки, доколкото може. Не една голяма дупка. Така не се отклонява на тестовете. Само съм чувал, не съм го виждал (още)....

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 10 Май 2021, 18:45

Добре, фап ще купя, не е скъп. Ще чакам предложения по другите казуси.

Аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1262
Регистриран на: 19 Окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от CitroZ » 10 Май 2021, 19:20

Ама не бързай, това че се задръства е нормално, ако нямаш поне 50% магистрални напоследък....

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 10 Май 2021, 19:50

Горе долу половината ми километри са на магистрала, минимум 70, нормално около 100 км/ч. Може пък да го сваля да го прегледам. Ама не смея все още никакви интервенции да правя, преди да е дошла лексията (и някак си много се плаша от инсталацията на diagbox-а :D )

Аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1262
Регистриран на: 19 Окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от CitroZ » 10 Май 2021, 21:01

Тая кола май по- ще я прочетеш с Диагбокса. Старите С5 и С6 се четат с лекия. Останалите вече не.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 11 Май 2021, 01:55

Да де, всъщност инсталирах го вече. 7.82 не знам дали ми трябва по-нова версия. Сега само чакам китайчето да дойде.


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 11 Май 2021, 18:12

Общо взето нема включване от никой, освен колегата по-горе..


member01
 
 
Мнения: 721
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от member01 » 11 Май 2021, 20:57

Ми той колегата дрънка празни глупости па и ти.
:eiii:


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 13 Май 2021, 00:16

Замразявам ремонта, че утре влизам по спешност за малка операция в болница. Скоро я почвам обаче.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2288
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от longgo » 16 Май 2021, 19:59

Tози пакет от грешки свързани с турбо, маф, захранване на релето и т.н. повече изглеждат да са предизвикани от едно място. Дали маса, дали неподходящо захранване, окислени контакти или защо не и изгорял бушон някой.. :skratch: Случвало ми се е преди време да ми мътнее фар и след това угасна. Бушона 10А, но от тези които не са прозрачни, а само тънката част предназначена за изгаряне в прозорец отгоре.
При проверка за проводимост с уреда пищи.. Смених с чисто нов и всичко бе шест. :amii:

За ръчната : https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=63213 - ако искаш разгледай. Има и схеми. Аз лично нямам преки наблюдения над ел.ръчната на с5 защото не съм отварял никога, но подобен филм с прецакани зъбчатки съм виждал в такава от друга марка.
Или пък заклинили жила, скъсано такова в ролката до ел мотора.. и т.н
При теб виждам е с жило като на Авенс, а не с електромотор директно зад накладките. Казано иначе, ако искаш да провериш теорията със задържащ апарат просто откачаш жилата, едно кръгче за проба като преди това си изчистил грешката и готово.
Но ако имаш до такава степен задържащо колело, че да ти дава разлики в ABS-a и предизвиква проблем с окачването то целия апарат ще става супер горещ и ще мирише на феродо доста осезаемо.

Като вдигнеш на стойки колата, и примерно някой завърти по едно колело, на системата в живите данни виждаш ли сигнала? Вероятно ще е още по-добре ако може да се завърти всяко колелото с едни и същи обороти за да може да сравняваш показанията.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 19 Май 2021, 22:02

Така, вече сме вън от опасност и сме на 100%.

Ръчната е оправена, задните спирачни апарати са обслужени с нови уплътнения, цилиндри, почистени, смазани, минати през песъкоструйка, единия спейсър на жилата на ръчната е побългарен, но работи отлично (не ми се чакаше от ибей).

Пакета от грешки мап, турбо, етс, не знам кво се случи, ама вече го няма. не съм правил нищо по мотора. Но почистих бушониерата до акумулатора, извадих всички бушони и зачистих гнездата йм. В момента като проблем имам само подгревни свещи, поръчал съм Бош 119мм комплект, скоро ще дойдат.

Лексията също дойде. Като цяло не е сложен софтуер, просто е излишно разбъркан до безобразие.

В момента, според Лексия имам следните проблеми:

1. Telematics ECU unit not recognized

2. Electronic secondary break communication error

3. ECU on top of the steering column communication error

Возилото е с RNEG myWay, което работи отлично, въпреки орязаните си функции. Telematics до колкото знам е някъв пакет от GPS, GSM и не знам си кво още, за известяване на авариините служби в случай на инцидент. Това как да разбера изобщо имам ли го? И ако го нямам, защо BSI мисли, че го имам и не го разпознава?

Относно втория проблем, до колкото съм запознат, ECU на спирачките се управлява от ECU на АBS/EPS като Master/Slave. Спирачките си работят отлично, нямам грешки излизащи с бутона Check.. та, идеи?

Третия проблем.. Това ECU даже не го знам за какво е, тука ще ми трябва пояснение.

Други:

Дневните светлини не са активирани. И нямам никаква идея с Лексията как да ги активирам. В момента постоянно са ми активирани Side Lights (зелената лампичка до тази на "изключен автоматичен режим на ръчна спирачка") като не знам за какво са тия Sidelights. Directional Head Lights си работят перфектно, при завой и страничните светлини светват. Съвет за Дневните? Искам да ги активирам, щото са задължителни, а скоро влизам в преглед.


Механично колата е адски поддържана, въпреки навъртяните километри. Единствения проблем е, че вчера чух преден десен лагер, да трака, не да вие. Понеже карам със затворени прозорци (още ми е студено), а те са от тия със звукоизолация, не съм го чул като е почнал да вие и вече е тотално разбит. Поръчах нова главина с лагер SKF, ще бъде сменено. Ще пристигне заедно с моторно масло, набор филтри, свещи. Ремъците са сменяни преди 20-30 хиляди.

По данни на борд компютъра, за последните 500 км които са ми 90/10 градско/извънградско, колата харчи 8 на 100. След два месеца тръгвам с нея за България, пък до където ме закара :D

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2288
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от longgo » 20 Май 2021, 21:01

За дневните светлини, при вас може да са задължителни но не е задължително да са автоматични :bigsmile:
Колата угасена, задържаш лявото търкало на волана и даваш на контакт. Не ти ли вади меню в което трябва да има тия опции да пускаш и спираш DRL-a. Или нещо такова. Най-малкото в книгата за модела го има това меню и опциите. Едва ли ще ти трябва лексия, но иначе би трябвало да е в опциите на BSI.

Ако не ти намира разни модули, има вероятност като те е попитало за RPO номер да не си написал твоя (от стикера) и за това ти дава предложения които очаква да ги имаш. Това е заявка повече от компа към колата а не от BSI

Едва ли ABS модула ще си приказва с този за ръчната като master/slave, след като в колата имаш CAN network, и например сигнала за скоростта отива и към таблото и към радиото за да може да ти усилва музиката със скоростта и т.н.
Натиснат педал на спирачката за да запалиш се взима от BSI / engine ECU / ABS / EPB ... Малко по-комплексо ще да е.

За другото не съм сигурен, че поне аз разбрах за какво става дума.. :skratch:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 20 Май 2021, 21:25

longgo написа:
20 Май 2021, 21:01
За дневните светлини, при вас може да са задължителни но не е задължително да са автоматични :bigsmile:
Колата угасена, задържаш лявото търкало на волана и даваш на контакт. Не ти ли вади меню в което трябва да има тия опции да пускаш и спираш DRL-a. Или нещо такова. Най-малкото в книгата за модела го има това меню и опциите. Едва ли ще ти трябва лексия, но иначе би трябвало да е в опциите на BSI.

Ако не ти намира разни модули, има вероятност като те е попитало за RPO номер да не си написал твоя (от стикера) и за това ти дава предложения които очаква да ги имаш. Това е заявка повече от компа към колата а не от BSI

Едва ли ABS модула ще си приказва с този за ръчната като master/slave, след като в колата имаш CAN network, и например сигнала за скоростта отива и към таблото и към радиото за да може да ти усилва музиката със скоростта и т.н.
Натиснат педал на спирачката за да запалиш се взима от BSI / engine ECU / ABS / EPB ... Малко по-комплексо ще да е.

За другото не съм сигурен, че поне аз разбрах за какво става дума.. :skratch:
Tова за дневните ще го пробвам по-късно или утре. В менюто Lights дето го достъпвам от лявото скролче на волана няма опция Daytime Running Lights. А трябва да е там май?

Иначе грешките в комуникациите се оказаха от стара версия на firmware на VCI. Ъпдейтнах до 4.3.2 и почти всичко си дойде на мястото. Единствено телеметрията е ECU not recognized. Мисля, че има RNEG системи без телеметрия и тая може да е от тях. Много ме дразни, че не мога да изкарам трип компютъра на нея и накрая ще се прежаля едни 200-300 евро и ще поръчам някой андроид..

Не е ABS, a ESP. ESP ECU контролира EPB, което също си има ECU. Tва го за*бавам щот го оправих.

Общо взето некви малки неща ме дразнят от много време, на които се старая да не обръщам внимание, ама скоро ще ми писне и ..


member01
 
 
Мнения: 721
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от member01 » 25 Май 2021, 22:54

В крайна сметка автомобили ли караме или компоти, пардон компютри? Мотора щом мърка , окачването, ходовата част, кормилото и спирачките щом са наред що требе да се мъчиш акъла със софтуерни бози???
:eiii:

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2288
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Кара: КIA CEED CRD
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от longgo » 27 Май 2021, 12:01

Защото когато единия от компютрите даден невярна информация другия ще я уважи и ще ти тегли майната.
Преди време на BMW CD ченджъра заклинваше. Например като угасиш колата минава проверка на системите, дроселите се връщат в нулева позиция и за съжаление това важеше и за CD ченджъра. Понякога заклинва. Това се отчита като опит за грабеж от централния компютър и той блокира стъкла, врати и имобилайзера на мотора.. Седиш и я гледаш като голям камък и толкова..
ESP системата ако е правилно програмирана може да ти вкара в LIMP MODE двигателя за твоя безопасност замо заради някой дефектен ABS датчик.
Временно откачил датчик за темперурата на нафтата, водата ще ти изкарат един хубав надпис - engine failure и до там. Нищо че маркучите студени и всичко е пушка..
В друг случай на място мотора ще работи като коте но.. ще си до 2000 оборота. Това става ако компа реши че нещо с горивната система не е наред, а там датчици, кабелчета с по 5v бол.. поне 4 карти в компа да те резнат в сервизен режим..
А и ако в Швеция на прегледа закачат всички коли след 2000-та на OBD тест, то дори да си имал някаква грешка но е останала ще те върнат да я оправиш..
Така е.. уви в новите коли всичко е направено за да ти се стъжни ужасно ако караш кола на под 5г.. Но в C5 ставащото е нищо на фона на цени и веселба при Мерцедес :bigsmile:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V
- kia ceed 1.6 CRD


member01
 
 
Мнения: 721
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia 1.8 и 2.2 битурбо
Местоположение: СЗ

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от member01 » 29 Май 2021, 00:39

Искам Москвич 408И, там за първи път подуших бензин.
:eiii:


Автор на темата
silvering
Нов потребител
Мнения: 14
Регистриран на: 23 Мар 2015, 00:01
Пол: мъж
Кара: C5 X7 2010 2.0 16V 140
Местоположение: Stockholm

Re: След 10 години шофиране ми започнаха проблемите

Мнение от silvering » 09 Юни 2021, 22:53

Реших си всички проблеми, къде с четене, къде с логика. Остана само Battery charge status unit. Купих друг юнит, монтирах го, и него не разпознава. И ме дразни супер много. Не че не мога да накарам BSI да върши и неговата работа, ама ме дразни, че го има и не работи.

Относно прегледа в Швеция. Закачат верно, ама не баш всяка грешка е предпоставка за неминаване на преглед. Примерно имам две, една на огледалата и една на seat memory control module ли квото е там. Тва са ghost грешки. Имам също p1351 и u2006, които също са ghost, само дето звучат сериозно. Electronic air suspension control unit нямам изобщо монтиран от завода, а другата няма как да я взема на сериозно, щот теста се извършва в покой на място. Тъй че за некви такива глупости нема ме скъсат.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C5”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост