ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем в сервото ХМ


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 26 Окт 2021, 12:43

Здравейте колеги
Карам ХМ 2.1тд. Особено, когато е студена, но не само, кормилото е доста неприятно за въртене. Сякаш не и достига налягане за сервото, лесно се върти, но се усеща малко насечено. При рязко ускоряване понякога за секунда дори напълно се губи сервото и волана се втвърдява.

Колата съска доста често и продължително, и майсторите казват, че помпата не смогвала да поддържа налягането, но не се наемат да диагностицират проблема.

Наскоро сменихме LHM-а, заедно с почистване на филтрите и смяна на акумулаторната сфера. Всички маркучи изглеждат стегнати и не изглежда да смуче въздух. Колата се вдига и сваля бързо и вози ок. Започвам да се съмнявам дали проблема не е в буталата, който разпределят потоците, FDV и т.н, ако някой има опит с такъв проблем, или налични части, би било полезно.
Мерси

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 27 Окт 2021, 20:43

Понеже не знам годината на производство, но виждам, пише Y3, това предполага, че си с еднокръгова хидравлична помпа. Първо вземи почисти, ако не са чистени, цедките в резервоара за LHM. Второ провери маркуча от резервоара до хидропомпата, да не смуче въздух от някъде. Трето, проблемът може да е в така нареченият “паяк“ или делител на кръговете на хидравликата. На времето се продаваше ремонтен комплект, за делителя, но сега нямам идея дали има такова нещо. Та, ако са заминали вътре гумичките, той започва да смесва кръговете на окачването и волана и затова той се втвърдява на моменти. Може да се ремонтира, ако намериш нужните гумени детайли.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 27 Окт 2021, 23:27

hristoxm написа:
27 Окт 2021, 20:43
Понеже не знам годината на производство, но виждам, пише Y3, това предполага, че си с еднокръгова хидравлична помпа. Първо вземи почисти, ако не са чистени, цедките в резервоара за LHM. Второ провери маркуча от резервоара до хидропомпата, да не смуче въздух от някъде. Трето, проблемът може да е в така нареченият “паяк“ или делител на кръговете на хидравликата. На времето се продаваше ремонтен комплект, за делителя, но сега нямам идея дали има такова нещо. Та, ако са заминали вътре гумичките, той започва да смесва кръговете на окачването и волана и затова той се втвърдява на моменти. Може да се ремонтира, ако намериш нужните гумени детайли.
Y3 e но 93та с ХА2 без антисинк, не знам какво точно значи еднокръгова. Цедките майсторите ми ги чистеха, когато сменяха течността и се надявам са си свършили работата. Маркучът към помпата изглежда добре. Делителят на кръговете доколкото знам се намира до регулатора, за който е хваната акумулаторната сфера? Гледах за ремонти китове, но не съм намирал, в краен случай може да сложа от друга кола и да видя какво ще стане. Не знам дали са специфични за година и двигател, или взаимно заменяеми от всички ХМ-и.


pipilica
 
 
Мнения: 415
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от pipilica » 28 Окт 2021, 01:49

Еднокръгова значи че има само един кръг високо налягане и само една тръбичка, двукръговата има две тръбички стоманени. Маркуча от казана може да ти изглежда добре но с времето се одървя и не прилепя добре към щуцерите и лекинко си взима въздух.

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 28 Окт 2021, 03:50

Щом цедките са чистени, провери маркуча до помпата. Ако е твърд, сменяй го. Оригинален няма от къде, но маслоустойчив с подходящ диаметър ще свърши работа.
Делителят на потоците и да го смениш с друг, ако не е нов, нищо няма да се получи. Ако имаш друг, разглоби го и търси някой да ти изработи гумичките.
Ето каталог за сферите, намери си модела и ще видиш дали си с правилните.
https://shate-m.by/static/Catalogs/IFHS ... _11_LR.pdf
По скоро си с хидрактив 1(ХА1). Прати ми номера на шасито и ще ти кажа по точно.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 28 Окт 2021, 12:41

hristoxm написа:
28 Окт 2021, 03:55
Щом цедките са чистени, провери маркуча до помпата. Ако е твърд, сменяй го. Оригинален няма от къде, но маслоустойчив с подходящ диаметър ще свърши работа.
Делителят на потоците и да го смениш с друг, ако не е нов, нищо няма да се получи. Ако имаш друг, разглоби го и търси някой да ти изработи гумичките.
Ето каталог за сферите, намери си модела и ще видиш дали си с правилните.
https://shate-m.by/static/Catalogs/IFHS ... _11_LR.pdf
По скоро си с хидрактив 1(ХА1). Прати ми номера на шасито и ще ти кажа по точно.
RP 6030 е колата оригинално с 2 лъчев волан и Normal, вместо Comfort режим. VF7Y3AK0002АК5507
Маркучът е доста твърд поне като го стискам не поддава. И мисля че някой е сменял част от него, не знам как трябва да е заводско, може би смучи от свръзката между двата :hmm:
Изображение

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 28 Окт 2021, 14:09

По принцип всички гумени маркучи стават като бакелит след толкова години експлоатация. По принцип когато ги свалям от щуцерите винаги ги топля с пистолет за горещ въздух, за да омекнат, иначе се трошат, като сухи съчки. Специално захранващият маркуч за помпата, трябва да уплътнява на 100%, иначе засмуква въздух, който нарушава нормалната работа на помпата. Когато е връщащ, не е такъв голям проблем, просто омаслява неприятно.
Екранна снимка (15).png
Ето това е делителят на потоци, а отдолу е ремонтния комплект.
А в този форум има цяла статия, направи си регистрация и чети. Много добре и подробно е обяснено.
http://www.club-xm.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4553
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


cholev
 
 
Мнения: 2115
Регистриран на: 28 Сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец); C5 X7 HDI 2.0 am6c1(Затъмнения Рицар)
Местоположение: Перник
Обратна връзка:

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от cholev » 28 Окт 2021, 20:29

Моя ХМ си замина със същия проблем.
Диагнозата беше, проблем с хидравличната помпа.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (не кара вече)

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 28 Окт 2021, 21:09

Колега cholev, хидравликата, по точно помпата, няма нищо общо. При твоя бивш и при моя 2,5 ДиКаПиТи, хидропомпата е двукръгова(6+2), а при този е еднокръгова с делител. По принцип ХМ-ите първа серия имат проблем точно с делителя на потоците, а не с помпата.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 04 Ное 2021, 22:41

hristoxm написа:
28 Окт 2021, 14:09
Ето това е делителят на потоци, а отдолу е ремонтния комплект.
А в този форум има цяла статия, направи си регистрация и чети. Много добре и подробно е обяснено.
http://www.club-xm.co.uk/forum/viewtopic.php?t=4553
Проблемът е че нито имам опит нито място за сваляне и разглобяване, а работата не изглежда съвсем лесна. Тези гумички ако са просто О пръстени, дали не могат да се намерят отнякъде същия размер, или трябва някой да ги изработи?
Мерси

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 05 Ное 2021, 09:06

Не, не са само "О" пръстени. В Турция има онлайн магазин, dr Xantia. Пробвай там, ще ти пусна линк.
https://www.drxantia.com/index.php/en/
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 05 Ное 2021, 10:59

hristoxm написа:
05 Ное 2021, 09:06
Не, не са само "О" пръстени. В Турция има онлайн магазин, dr Xantia. Пробвай там, ще ти пусна линк.
https://www.drxantia.com/index.php/en/
https://www.bxparts.eu/en/overhaul-kits ... -bxxm.html

Това изглежда правилно.

Има ли някакви тънкости при сваляне, слагане. Поне при 2.1тд изглежда има лесен достиг и не се налага да свалям други неща.
Изображение

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 05 Ное 2021, 18:25

Няма проблем. Добре е да имаш срязана звезда 8, за да не заоблиш шестограмите на тръбичките. Прегледай статията на англичаните, там е обяснено добре, разглоби, измий всичко с коресилин, после намазваш всички детайли с ЛХМ и сглобяваш.
P.S. Вътре има едни много фини филтърчета, промий ги и продухай много добре с въздух, ако са задръстени.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 05 Ное 2021, 19:27

hristoxm написа:
05 Ное 2021, 18:25
Няма проблем. Добре е да имаш срязана звезда 8, за да не заоблиш шестограмите на тръбичките. Прегледай статията на англичаните, там е обяснено добре, разглоби, измий всичко с коресилин, после намазваш всички детайли с ЛХМ и сглобяваш.
P.S. Вътре има едни много фини филтърчета, промий ги и продухай много добре с въздух, ако са задръстени.
Благодаря ти. Поръчах го, като пристигне и ги сменя ще ъпдейтна дали се е получило.


pipilica
 
 
Мнения: 415
Регистриран на: 13 Ное 2008, 22:53
Кара: ХМ 2.1 turbo diesel
Местоположение: София

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от pipilica » 05 Ное 2021, 20:06

Много често тръбичката е хванала ръжда и се е залепила за холендровата гайка, ако напънеш и мое да скъсаш тръбичката, лекинко с ключа и ако искаш накваси тръбичката където влиза в гайката с ЛХМ предния ден. Като почнеш да отвиваш мое пак със спринцовка да капеш между тръбичката и гайката, брах подобни ядове та за това ти го пиша.


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 15 Ное 2021, 11:16

Свалихме го, почистихме и сменихме гумичките и уплътненията. Единият филтър беше здрав, а другия липсваше напълно, жалко че в ребилд комплекта няма филтри :D
Сервото на волана е идеално вече, няма насичане и е много лек. Само като го въртиш бавно има като съвсем леко съпротивление на стъпки, подозирам може да е нещо по механичната част на завиването. Не знам дали си въобразявам но колата се усеща по-мека.
Не сме обезвъздушавали системата, но предполагам ще е добре да се направи.

Аватар

hristoxm
 
 
Мнения: 5395
Регистриран на: 28 Юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw,черен металик, за жената Picasso 2.0 HDI
Местоположение: Горна Оряховица, България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от hristoxm » 15 Ное 2021, 11:34

Не си въобразяваш. Нямаш смесване на потоците и хидравликата работи по добре. Не е добре, че няма филтърчета. Търси друг разпределител на старо, без значение дали е от БХ, ХМ или Ксантия. Вече знаеш как става, ако намериш друг, само добави филтърчета към твоя и си ОК!
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Кара ексклузивен ХМ, черен металик 2,5 ТD и за жената едно Picasso 2.0 HDI


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 17 Ное 2021, 10:12

hristoxm написа:
15 Ное 2021, 11:34
Не си въобразяваш. Нямаш смесване на потоците и хидравликата работи по добре. Не е добре, че няма филтърчета. Търси друг разпределител на старо, без значение дали е от БХ, ХМ или Ксантия. Вече знаеш как става, ако намериш друг, само добави филтърчета към твоя и си ОК!
Мисля да обезвъздуша хидравликата, доколкото съм прочел колата трябва да е на High и да започна от задна дясна. Прочетох че и трябва да се обезвъздуши и ABS модула, ама не мога да намеря много информация къде се намира.


Автор на темата
mitki4a
Нов потребител
Мнения: 25
Регистриран на: 18 Дек 2020, 12:09
Кара: Citroen XM Y3

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от mitki4a » 23 Ное 2021, 11:01

Завиването беше окей за няколко дена след разглобяването на FDV-то, но се прецака пак. Насича най вече когато се студена.


chicho
 
 
Мнения: 782
Регистриран на: 31 Яну 2008, 20:52
Кара: citroen XM 2.5 TD Exclusive ORGA 7172; xantia 2,1td; C6 2,7hdi
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Проблем в сервото ХМ

Мнение от chicho » 24 Ное 2021, 17:15

Така :) Надявам се ти е писнало да се занимаваш с глупости? :) Сега си избери някой от форумните майстори дето знаят как работи системата и иди да ти сложат двукръгова помпа. Задължително обслужена. Щом проблема е по-осезаем на студено, много се съмнявам дали са ти сменили зеленото. Това масло е хигроскопично и пие вода. Колкото повече е попило, толкова по зле е на студено. Има достатъчно ХМ-и на части от където можеш да си набавиш всичко. Поздрави за ентусиазма да поддържаш ХМ :) :drink:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Хидравлика”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост