ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

1.6 hDI 90к.с. проблем или редица от проблеми...

Производство: (2004-)

Автор на темата
CTS-Crew
Четящ
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Май 2020, 17:59
Пол: мъж
Кара: Berlingo B9 1.6 e-HDI 92к.с.

1.6 hDI 90к.с. проблем или редица от проблеми...

Мнение от CTS-Crew » 13 Яну 2022, 22:51

Здравейте,
Собственик съм на C4 с гореупоменатият мотор, имам колата от около 2 години или грубо 50хил.км. , общо взето за това време освен нафта и консумативи(*в това число ремъци и ролки) друго не съм "барал" до преди 3 месеца... От април месец, при студен старт ми се чуваше нещо, като съскане в продължение на десетина секунди, като реших, че някоя дихтунга е опуснала и рано или късно ще вадя дюзи за обслужване, та Октомври месец най-накрая се наканих да го свърша, като преди този период не съм имал проблем с колата, единствено, тъй като започнах да карам предимно градско и то в Плевен, което не си е мегаполис, ми се виждаше, че малко взе да попушва черно и с оглед идеята да минат дюзите на стенд и профилактика запретнах ръкави да ги свалям.
Дюзи от първа до трета или от втора до четвърта, така и не схванах французите как броят тия цилиндри, от маховика ли, та от ангренажа ли, излязоха без много "бой", единствено с помоща на мили думи към роднините им по права и съребрена линия, но четвърта (или първа) реши, че ще се прави на борец и ми се наложи да я разглобя (премагнах горната част-за обратното гориво) за да мога с обратен чук да я извадя (което всъщност също си беше трудоемък проце), но излезе накрая. Тъй като бях разкостил мотора отгоре реших да сваля и колектора за да изчистя наслояванията вътре, които бяха доста стабилни, разбира се и на него сложих нови О-пръстени.
Тъй като бях разглобил дюзата, беше ясно, че трябва да мине на стенд, пратих ги в София Дизел Сервиз или нещо подобно, от където ми върнаха информация, че втора и четвърта дюза дават много големи отклонения и е добре да бъдат рециклирани или подменени.
Имах невероятното щастие да познавам човек, който наскоро беше въртял по таван, една 307-ца, която беше след основен ремонт на двигателя, с подменени "фабрично" рециклирани (От Интеркарс) дюзи, който бяха "малтретирани" не повече от 3000км и още по-голямото щастие, че бяха със същите кодове, като моите, както разбирате веднага се сдобих с 2 "нови" дюзи, исках и четирите, но колата беше пусната в продажба на части и бяха останали само 2.
Както и да е, взех дюзите, дихтунги, О-пръстени, малко грес и черта, колата запали и все едно не беше моята кола, работеше супер равномерно и тихо, веднага щом запали светна "чека", не разпознаваше дюзите, направихме 1 кръгче, нямаше никакъв проблем, колата си вървеше без грам затруднения, даже някои "терсения", които имаше преди, бяха изчезнали. Опитахме се да кодираме дюзите, през Делфи (оригинално или поне така ми твърди, момчето от което го взех), но не ставаше, стигам до положение за програмиране, пиша кодовете и не ги сменя, реших, че за целта ще намеря "френска" диагностика и някой, който да ги обучи, ДА АМА, след 30 минути загасена, паля колата, грешки няма, пускам диагностика, ГРЕШКИ НЯМА, влизам в модула за кодиране, ЧУДО, компютъра сам си е "набутал" кодовете, ЧЕСТНО И АЗ НЕ ПОВЯРВАХ В НАЧАЛОТО.
Както и да е, радост и смях, че видиш ли "кочинката" ми работи по-добре, но всичкото това отмина за около 3000км. или до преди 2 седмици, пътувам си към Варна, всичко е точно, колата си върви (колкото си може), на следващата сутрин паля и чувам подобен на уж отстраненият "съскащ" звук и колата работи неравномерно, всъщност неравномерно е неточен термин, колата по-скоро работи "тежко", имам чувството, че двигателя не може да се успокои и се клати цялата кола, вярно, че и двата тампона са ми за смяна, но все пак, силно ме съмянава от това да е проблема. Прибрах се към Плевен, извънградско колата няма грам разлика от нормалният си режим, движи се добре, не се чуват досадни шумове от мотора или колкото се може за нафтова печка, но вляза ли в града, тоест в нисък диапазон на работа, колата сякаш до 2200-300 оборота се тормози и не работи, "като хората". След няколко дни, отварям капака и ми се набива на очи, че около първа дюза (*към ангренажа) е духало масло, но не като от дихтунга, а по-скоро от колектора, връщам си мислите назад и си спомних, че когато чистих колектора ми се видя една цепнатина по него, точно в зоната до първа дюза, но ми се стори повърхностна, за капак на всичко, когато го чистих, по невнимание го бутнах на заемята от не малка височина, но не ми се стори да има увреждане, пластмаса е, но все пак би трябвало да е здрава.
Та мислих, струвах и миналата седмица в събота реших да купя нов и да го сменя, тъй като ми се стори най-логично от там да е проблема, за да си вържа гащите реших отново да извадя дюзите, да ги почистя (не че имаше какво да им чистя), отново да се набутам с 50лв. за комплект дихтунги и О-пръстени, речено-сторено, поиграх си за нялколко часта, старателно "счупих" колата наново, изчистих си всичко както трябва да е и я сглобих. Запалих и нещата звучаха една идея по ОК, казвам една идея, защото мотора отново ми се струва "напрегнат" на празен ход, но поне "съскането" го нямаше, на следващият ден направих една бърза разходка около 300км., отново колата извънградско няма абсолтно никаква индикация за проблем, върви, не пуши, нямам завишен разход на гориво или какъвто и да е симптом, върнах се в Плевен, отварям капака и ЧУДО, пак се е "оляла около първа и втора дюза и сега вече, на изчистен мотор си личи, че "изидша" от колектора. В понеделник, тази седмица сутринта паля и старата песен на нов глас, колата 10-15 секунди си "съска", като позагрее малко изчезва, но мотора все ми се струва все така "неспокоен", реално отново нямам загуба на мощност, нито завишен разход, няма черни пушаци, единственото, което започна да ми прави впечатление, сутрин на студен стар има миризма на гориво, но е за кратко, позагрее ли малко изчезва.
Днес ме пратиха при един "майстор", не съм много на ти с "уж механиците", който разбират от 32421412 марки автомобили, но се съгласих, обясних на човека, той ми вика "Ооо за клапани си, те тия франсета така правят", малко се стаписах от реакцията му, аз въпреки, че се хващам да си бърникам толкова по колата, не съм "сериозен механик", но все пак от 5 приказки и 1 чуване на колата да ми кажеш, че ще сваляш глава за клапани ми е някак си несериозно, та дори и да нямаш грам идея що е ДВГ.

Та, ако дори един човек е прочел всичката глупост, която написах, ЧОВЕЧЕ, МОЛЯ ТЕ ! дай съвет къде да търся проблема ?!

По ровене из форуми и тубата виждам, че доста хора са имали подобни симптоми (*разбира се без предишните мои интервенции и инженерни решения) и проблема е бил в зацапан EGR, което ми е някаква насока, защото видях, що за "гняс" излезе от колектора и си представям това малко клапанче как я понася, но честно казано ми е малко съмнително, може ли един отворен ЕГР да създаде такова налягане, че колектора да "опуска", та не знам...

Наистина ще съм много благодарен на всеки, който може да удари едно рамо или ако може да ме насочи към адекватен "МЕХАНИК", подчертавам го, тъй като "майстори" колкото щеш, в гр.Плевен, който наистина да разбира от двигатели, а не като мен, свалял 3 биалетки в живота си и дай ще вади и набива дюзи на лягане и ставане.
Иска ми се да си оправя "кочинката" ,доскоро имах и друга, по-нова и мощна, предполагам в скоро бъдеще пак ще имам и друга по-нова и мощна, но тази си ми е насърце, супер автомобилче е, супер икономична е, особено в града, пък и противно на 17-ките и задното спортно окачване, вози доста приятно, като за кола в този ценови клас(*към момента разбира се) и не ми се ще да я продам за кола "Качваш се и караш" при положение, че има проблем а и едва ли ще успея да и взема сериозна сума, че да си намеря друг що-годе адекватен "боен" автомобил.

Обратно към “С4”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост