Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
-
Автор на темата
Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Здравейте и Честита ви Нова Година!
С регистрацията нещо не се получава и затова няма как да питам в съответните теми, налага се да пиша като гост (благодаря за тази възможност).
Накратко
Имам 2010 CITROEN C5 EXCLUSIVE, 2.0 HDI,138 BHP (103 KW), AUTOMATIC
Търся две помпи - хидравлична и кормилна (ако някой продава съвместими, може да се разберем нещо).
Ако намеря, как да съм сигурен, че стават на моята кола, преди да ги купя (какви номера трябва да се сравняват и как)?
Надълго и нашироко
Купих колата преди два месеца. След няколко дена забелязах, че след повдигане и смъкване чрез хидравликата пред предна дясна гума има локвичка (работа на място).
Закарах я в сервиз с добри отзиви, където ми обясниха следното:
1. хидравлична течност сълзи от хидравличната помпа;
2. колко е изтекла - неизвестно;
3. има въздух в системата (мехурчета в казанчето);
4. нищо не могат да направят по въпроса.
Запазих си час в сервиз на Ситроен, седнах и си поръчах пакет от четири по един литър LDS - щом изтича, значи трябва да се долива. Да, ама докато пристигне, прочетох, че не се долива току-тъй (първа кола ми е от този тип, още я изучавам). Дойде времето, оставих им и четирите литра, като им казах, ако е стара течността, да я сменят, а ако не стигнат, да долеят от тяхната (имали).
На следващия ден ми звънят - източили част от течността, долели (върнаха ми единия литър), почистили помпата, покарали из квартала - нямало теч. Прибирам се аз и пред къщи решавам да видя, как не тече. 2-3 пъти най-горно - най-долно положение и хоп - пак локвичка. Върнах им я.
На другия ден ми сервират две новини - лоша и още по-лоша. Лошата е, че трябвало да се сменят две помпи и на теория ремонтът щял да ми струва няколко хиляди, а още по-лошата е, че на практика тези части вече не се произвеждали и дори да съм бил съгласен да си платя, те нямало от къде да ги вземат, за да ги сменят.
Сега търся употребявани, пък за смяната - ще видим.
Та...колата си върви. Не издава странни звуци, нищо не свети по таблото...
Обаче, доколкото разбрах, спирачките са свързани с изтичащата течност. Ако съвсем свърши, ще мога ли да спра, или е по-добре да не карам, докато не се оправи?
Благодаря предварително!
С регистрацията нещо не се получава и затова няма как да питам в съответните теми, налага се да пиша като гост (благодаря за тази възможност).
Накратко
Имам 2010 CITROEN C5 EXCLUSIVE, 2.0 HDI,138 BHP (103 KW), AUTOMATIC
Търся две помпи - хидравлична и кормилна (ако някой продава съвместими, може да се разберем нещо).
Ако намеря, как да съм сигурен, че стават на моята кола, преди да ги купя (какви номера трябва да се сравняват и как)?
Надълго и нашироко
Купих колата преди два месеца. След няколко дена забелязах, че след повдигане и смъкване чрез хидравликата пред предна дясна гума има локвичка (работа на място).
Закарах я в сервиз с добри отзиви, където ми обясниха следното:
1. хидравлична течност сълзи от хидравличната помпа;
2. колко е изтекла - неизвестно;
3. има въздух в системата (мехурчета в казанчето);
4. нищо не могат да направят по въпроса.
Запазих си час в сервиз на Ситроен, седнах и си поръчах пакет от четири по един литър LDS - щом изтича, значи трябва да се долива. Да, ама докато пристигне, прочетох, че не се долива току-тъй (първа кола ми е от този тип, още я изучавам). Дойде времето, оставих им и четирите литра, като им казах, ако е стара течността, да я сменят, а ако не стигнат, да долеят от тяхната (имали).
На следващия ден ми звънят - източили част от течността, долели (върнаха ми единия литър), почистили помпата, покарали из квартала - нямало теч. Прибирам се аз и пред къщи решавам да видя, как не тече. 2-3 пъти най-горно - най-долно положение и хоп - пак локвичка. Върнах им я.
На другия ден ми сервират две новини - лоша и още по-лоша. Лошата е, че трябвало да се сменят две помпи и на теория ремонтът щял да ми струва няколко хиляди, а още по-лошата е, че на практика тези части вече не се произвеждали и дори да съм бил съгласен да си платя, те нямало от къде да ги вземат, за да ги сменят.
Сега търся употребявани, пък за смяната - ще видим.
Та...колата си върви. Не издава странни звуци, нищо не свети по таблото...
Обаче, доколкото разбрах, спирачките са свързани с изтичащата течност. Ако съвсем свърши, ще мога ли да спра, или е по-добре да не карам, докато не се оправи?
Благодаря предварително!
-
-
- Мнения: 2121
- Регистриран на: 28 Сеп 2005, 09:45
- Пол: мъж
- Кара: С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец); C5 X7 HDI 2.0 am6c1(Затъмнения Рицар)
- Местоположение: Перник
- Обратна връзка:
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Ако си от София, Ясен кв. Филиповци ул. 3 март номер 3(май) е твоя човек. Като влезеш във Филиповци 200м от ляво.
Нивото на течноста олд скул ситроенаджиите проверяваме по дедовия метод. Пускаш най долу и течноста трябва да е на дъното на цедката.
Нивото на течноста олд скул ситроенаджиите проверяваме по дедовия метод. Пускаш най долу и течноста трябва да е на дъното на цедката.
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (не кара вече)
BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (не кара вече)
-
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: 03 Юни 2010, 21:02
- Пол: мъж
- Кара: Xantia 2 HDI
- Местоположение: София, ж.к. Х.Димитър
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Зависи от къде капе или омаслява - може да е от маркучето за обратно масло от хидроцилиндъра - понякога се откача (особено ако е остаряло и се е напукала и се къса на мястото на снадката)
-
-
- Мнения: 4404
- Регистриран на: 08 Мар 2006, 19:01
- Пол: мъж
- Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
- Местоположение: София-Фондови жилища
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Е как уж всичко било наред, а след това да сменява помпи?
Колега, бягай от тоя сервиз с "добрите" отзиви, а ако и кажеш къде е...
Колега, бягай от тоя сервиз с "добрите" отзиви, а ако и кажеш къде е...
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.
-
-
- Мнения: 1763
- Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
- Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
- Местоположение: София
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
На С5 от 2010г. не би трябвало спирачките да са вързани с хидравликата.
-
-
- Мнения: 666
- Регистриран на: 22 Окт 2004, 12:39
- Пол: мъж
- Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW 2014г.
- Местоположение: гр. Попово
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
На С5 Х7 няма обратки от цилиндрите. Спирачките са отделно от хидравлика и волан. Огледай казанчето за хидравликата дали е здраво - пука се от незнаене, както и щуцерите за маркучите влизащи и излизащи от него. Помпата за сервото е точно под хидравличната помпа, ако е електрическа. Има връзка между казанчето и помпата на сервото - провери там. Гумен маркуч е и минава през подкалника.
-
Автор на темата
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Благодаря на всички за отговорите!
cholev, далечко ми е София, в Англия съм.
Stoyan_BG, от хидравличната помпа е. Мнооооого по мъничко. И на мен ми се искаше да е от маркучето...
liuliu, в „сервиза с добрите отзиви“ механикът си загуби около половин час от времето, за да почисти добре и да проследи откъде излиза тази течност, а когато поисках да му платя, отговори, че нищо не е поправил и затова не иска пари. Хидравлики не правят. Просто за сервиза на Ситроен трябваше да чакам 28 дни, затова първо помолих да я погледнат в друг.
Радвам се, че спирачките са отделно, а не като на Ксантията от тази тема:
viewtopic.php?t=20465
Помпата на сервото си работи идеално, но била недопустимо много ръждясала, според монтьора и затова трябвало да се смени.
Продължавам да се чудя, как да намеря правилните части за моята кола...
В този PSA сайт има нови - за хидравличната помпа не намирам, а за сервото излизат, но нещо не мога да се ориентирам в номерациите...
https://www.pieces-de-rechange-classic. ... re-citroen
cholev, далечко ми е София, в Англия съм.
Stoyan_BG, от хидравличната помпа е. Мнооооого по мъничко. И на мен ми се искаше да е от маркучето...
liuliu, в „сервиза с добрите отзиви“ механикът си загуби около половин час от времето, за да почисти добре и да проследи откъде излиза тази течност, а когато поисках да му платя, отговори, че нищо не е поправил и затова не иска пари. Хидравлики не правят. Просто за сервиза на Ситроен трябваше да чакам 28 дни, затова първо помолих да я погледнат в друг.
Радвам се, че спирачките са отделно, а не като на Ксантията от тази тема:
viewtopic.php?t=20465
Помпата на сервото си работи идеално, но била недопустимо много ръждясала, според монтьора и затова трябвало да се смени.
Продължавам да се чудя, как да намеря правилните части за моята кола...
В този PSA сайт има нови - за хидравличната помпа не намирам, а за сервото излизат, но нещо не мога да се ориентирам в номерациите...
https://www.pieces-de-rechange-classic. ... re-citroen
-
Автор на темата
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Ще погледна, благодаря!
-
Автор на темата
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Да докладвам - оказа се, че съм купил колата със счупено пластмасово казанче, а не с повредена хидравлична помпа. Сега си имам ново резервоарче и от никъде, нищо не изтича. Разминах се евтино.
Благодаря на всички за съветите!

Благодаря на всички за съветите!













-
Автор на темата
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
То хубаво, ама се оказа, че аз нямам най-горно положение.
Вдига се до средно, а когато натисна бутона за нагоре, появява се надпис, че ще се вдига, но само помпата започва да бръмчи. Нито задницата помръдва, нито предницата. Натискам бутона за снижаване, помпата спира да бучи и се показва съобщение, че колата е в средно положение. Натискам още веднъж и тогава слиза на нормално. Де факто, имам три положения, вместо четири: долно, нормално и средно.
Вдига се до средно, а когато натисна бутона за нагоре, появява се надпис, че ще се вдига, но само помпата започва да бръмчи. Нито задницата помръдва, нито предницата. Натискам бутона за снижаване, помпата спира да бучи и се показва съобщение, че колата е в средно положение. Натискам още веднъж и тогава слиза на нормално. Де факто, имам три положения, вместо четири: долно, нормално и средно.
-
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 08 Авг 2006, 21:53
- Пол: мъж
- Кара: Бивша С5 2.0 ХДИ 2004г. Сега DS5 2.0 HDI DStyle 2012
- Местоположение: Ливърпул
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Липса на течност, В кой град си колега.
Ако си близо..... имам лексия.
Ако си близо..... имам лексия.
Никога не карай по-бързо отколкото ангела ти хранител може да лети. ,
Тате тате, защо лъвчето на пежо е изправено?
Оглежда се за сервиз сине.
Тате тате, защо лъвчето на пежо е изправено?
Оглежда се за сервиз сине.
-
Автор на темата
Re: Как да намеря правилните части за Ситроен C5?
Близо съм - в Лондон.
Като нищо мога да цъфна в Ливърпул около 10-11 ч. в събота, или в неделя. Имам два и половина литра LDS за доливане, ама не съм забелязал следи от изтичане, след като сменихме казанчето на помпата.
Може ли да е нещо друго?
Като нищо мога да цъфна в Ливърпул около 10-11 ч. в събота, или в неделя. Имам два и половина литра LDS за доливане, ама не съм забелязал следи от изтичане, след като сменихме казанчето на помпата.
Може ли да е нещо друго?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост