ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Depollution System Faulty

Потребителски аватар

ivan0v
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 16 юни 2016, 11:35
Пол: мъж
Кара: C4 1.6 HDI 80kW '06
Местоположение: България, град Русе

Re: Depollution System Faulty

Мнение от ivan0v » 16 апр 2018, 09:00

Датчика за вакуум сменяш и си ок.

Потребителски аватар

niki_tashkov
 
 
Мнения: 717
Регистриран: 25 авг 2010, 20:24
Пол: мъж
Кара: С5 v6 бенз
Местоположение: Sofia

Мнение от niki_tashkov » 17 апр 2018, 12:35

ivan0v написа:
16 апр 2018, 09:00
Датчика за вакуум сменяш и си ок.
Дали? :hmm:

Добавено от автора след 3 часа 37 минути 4 секунди:
Днес взех Цеката - Боби каза ,че всичко било ОК , заради задръстването и само градското на което го карам се е появила грешка на ламбда сондата .... Изчистил я е и в момента привидно наистина е така.
Не ми се вярва да е толкова лесно ,но пък ми се ще ... :hihihi:
Изкуственият интелект е нищо на фона на естествената глупост.


ЧефоС
 
 
Мнения: 783
Регистриран: 15 окт 2005, 19:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен С4
Местоположение: Белащица, до Пловдив

Мнение от ЧефоС » 17 апр 2018, 18:45

И при мен се появява когато си иска. След няколко запалвания изчезва. Вече не и обръщам внимание. Няма проблеми с работата на двигателя, нито с мощността, нито с друго.

Преди доста години имах Трабант. Желязна машина.

След това имах ВХ16TRS - УНИКАЛЕН АВТОМОБИЛ С ПЕРФЕКТНА ВОЗИЯ.

В момента съм с С4 от 2005 - пълно разочарование. Нищо общо с БХса. Още тъгувам за него.


Jovani
 
 
Мнения: 3493
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 17 апр 2018, 19:48

TRSa още го имаме, но чака по-добри времена за реставрация на купето. Иначе и сега да му покажеш ключа пали и тръгва.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

niki_tashkov
 
 
Мнения: 717
Регистриран: 25 авг 2010, 20:24
Пол: мъж
Кара: С5 v6 бенз
Местоположение: Sofia

Мнение от niki_tashkov » 01 май 2018, 09:58

Както и предположих - след по-малко от 300 км. отново светна... :(
Явно ще се търси генерално решение на проблема...
Изкуственият интелект е нищо на фона на естествената глупост.

Потребителски аватар

niki_tashkov
 
 
Мнения: 717
Регистриран: 25 авг 2010, 20:24
Пол: мъж
Кара: С5 v6 бенз
Местоположение: Sofia

Мнение от niki_tashkov » 15 май 2018, 11:03

Здравейте ,отново!
Чопли ме тоя проблем... :ti ma prebi:
Та не ми се дават 1000 лв за катализатор , но като ровех из нета видях ето това:
https://store.emk-33.com/product/133904 ... -jmkc.html
Някой има ли опит с подобни приспособления (не ми се вярва да е истински катализатор за 100 лв...) ?
Евентуално колко би струвал труда по подмяна и най-важното ще изчезне ли поспортувалата грешка " depollution system faulty" ?
Дали колата ще работи нормално с това нещо? :hmm:
Изкуственият интелект е нищо на фона на естествената глупост.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 15 май 2018, 11:16

Това нещо тежи 3 кг ??? Само ако е почти празен.

Полски ми изглежда мъничко по-достоверно: http://auspusi.bg/%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0 ... %80%D0%B8/
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

niki_tashkov
 
 
Мнения: 717
Регистриран: 25 авг 2010, 20:24
Пол: мъж
Кара: С5 v6 бенз
Местоположение: Sofia

Мнение от niki_tashkov » 15 май 2018, 11:56

Виждат ми се едни и същи ментета ....
Полските само дето са 50-тина лв. по скъпи. Много се двоумя :skratch: какво да правя?
Изкуственият интелект е нищо на фона на естествената глупост.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 15 май 2018, 12:27

Ако ламбдата не мери температура и не участва в забъркваето на сместа - сложи муфа. Бензиновите катализатори се разрушават над 300 хиляди, не се запушват, ако колата не гори литър масло на 300 км. Оригиналният катализатор все още работи, не съвсем добре, но по-добре от тези.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

niki_tashkov
 
 
Мнения: 717
Регистриран: 25 авг 2010, 20:24
Пол: мъж
Кара: С5 v6 бенз
Местоположение: Sofia

Мнение от niki_tashkov » 15 май 2018, 13:03

Муфа има , но и с нея светна лампата...
Колата е на 250 000 (по километраж) и вероятно катализатора е заминал , но и аз си мисля ,че с оригиналния пек ще е с по-добри показатели от тези ментета...
Вчера четох интересно мнение по проблем в рено форума - там колега със същия проблем е свалил катализатора (след като е слагал "универсален" и го е свалил на бързо) и го е промивал с мелио и после със сапун и вода. :eiii:
Пише ,че ефекта бил като от нов .... :skratch:
Уточнявам ,че иде реч за дизел и там процесите на пречистване на на съвсем различен принцип и катализатора му е пил запушен със сажди и други мизерии...
Та какво ли няма да измисли човек...
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=160405.0

При мен това няма да стане със сигурност!
Изкуственият интелект е нищо на фона на естествената глупост.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 15 май 2018, 13:41

Муфата не става отведнъж. Трабва да се вземе с малка дупка и да се разширява постепенно. С дължината също се играе. Може и ламбдата да е свършила. Първата свършва около 160 хил. За втората не си спомням, но май пак толкова. Ако не стане се слага електронна схема.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


306police
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 18 окт 2015, 10:07
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI 136hp exlusive
Местоположение: Ruse, Bulgaria

Мнение от 306police » 21 юни 2018, 07:28

Миналата зима колата стоя 2-3 месеца без да се кара и с махнат акумулатор. Когато сложих акумулатора и я подкарах светна "чек" и изписа въпросната грешка. От тогава така си карам. Нямаше загуба на мощност, но ми се струва, че с течение на времето стана малко мудна до към 2000 оборота и ми качи разхода. Другите две грешки, които ми излизат са за ESP датчика, защото просто липсва и за Еърбег/колан, която е супер дразнеща, но мисля че трите нямат връзка по между си. На скоро смених акумулатор, понеже оригинален Пежо-Ситроен 02.2015г. умря внезапно. Смяната на акумулатора не повлия. На две места ми казаха: дебитомер. Днес ще го сменям и ще видим. Колата е 2.0 HDI 136hp 2005г.


Jovani
 
 
Мнения: 3493
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 21 юни 2018, 09:27

Този дебитомер е почти вечен и най-много да греши леко в показанията, и ако работи (даже и грешно) няма да ти дава антиполюшъна, единствено ако е откачена буксата му. Що не идеш на едно масто дето ще ти закачат Лексията и ще покарате колата и да видите кои параметри във гориво -въздушните системи са извън параметрите и тогава да сменяте части?
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника


306police
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 18 окт 2015, 10:07
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI 136hp exlusive
Местоположение: Ruse, Bulgaria

Мнение от 306police » 21 юни 2018, 18:58

Ходил съм в Ситроен и лексията каза дебитомер. Днес го смених сам с нов, немски. Сега въртя километри да тествам. На третото, четвътото палене и грешката изчезна, но колата придърпва при 1500-2000 оборота. Мисля че ще се адаптира и ще спре. Така и ми казаха други хора. Утре ще отида да го закачим на лексията и да видим как е.


306police
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 18 окт 2015, 10:07
Пол: мъж
Кара: C4 2.0 HDI 136hp exlusive
Местоположение: Ruse, Bulgaria

Мнение от 306police » 26 юни 2018, 17:14

Продължавам с мъките. Колата придърпва яко. Като я изрежа върви. Като откача буксата на дебитомера и спира да придърпва. От вчера ми изписва и че адитива за ФАПа намалява. Утре махам фап и егр и да видим. Имам едно питане: едното маркуче на "тройника" е леко цепнато на края. Играе ли някаква роля и има ли връзка с проблема?


peacekeeper
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 17 авг 2006, 22:09
Кара: Citroen Xantia II 2.0 16v,комби

Мнение от peacekeeper » 02 юли 2018, 19:43

Здравейте, от няколко дни съм собственик на С4 2.0HDI, 2005г. Още когато я взех имаше същия пробрем с грешка във FAP-a. След смяна на подгряващите свещи проблема се реши. След смяната навъртях около 250км., от които около 150 са градско и предупреждението не се е появявало.


xakepa
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 18 юли 2018, 21:59
Кара: Citroen C4 2.0 HDI

Мнение от xakepa » 18 юли 2018, 22:12

Здрасти на всички,
от една година съм горд собственик на C4 2.0 HDI, 2005 година. Като цяло не съм имал проблеми и съм доволен от колата, но наскоро турбото спря да работи. Оказа се датчика на променливата геометрия, коментиран по- горе в темата. След смяната му (не с оригинален не можах да намеря) изкара към 2 дена и пак замина. Моля някой ако разбира точно какво прави този датчик да ми каже дали може да се кара с такъв който не е монтиран а само включен? Преди да го монтираме (с триста зора) го пробвах така и турбото си работеше, а ме съмнява че се прецаква чак когато се монтира. Дали ако се кара без монтаж нещо ще се скапе?

Благодаря предварително!


Jovani
 
 
Мнения: 3493
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Jovani » 19 юли 2018, 10:18

Този датчик казва как да надува или на турбото. Примерно ако даден режим на работа иска налягане 900мбар, за да ги достигне бързо, лопатките на променливата геометрия трябва да застанат в определена позиция спрямо турбинното колело (ако си си играл да духаш с компресор по вентилатор ще разбереш :) ) и обратно ако трябва да се намали налягането застават така, че да спират. Та този датчик е много важен и ако липсва или дава неверни данни компютъра на двигателя минава в авариен режим да не скапеш нещо. Първопричината може да е вакумната гъба (актуатора) който движи геометрията , а от там да се повреди датчика. Понеже се управлява с вакум, провери вакумните трасета, А конкретно причината за повреда е воден конденз там.
Конкретно на въпроса - не, не може да караш т.е. колата си е твоя де
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Съобщения от борд компютъра”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта