ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с генератор

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
T3nkata
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран на: 01 Май 2017, 23:16
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara 1.8i
Местоположение: София

Проблем с генератор

Мнение от T3nkata » 31 Юли 2020, 20:44

Здравейте, колеги,
от няколко дни имам проблем с генератора. Колата е 98 година 1,8и 90 коня.
Той се изразява в следното нещо: при палене, след измерване напрежението е 14,1-2в, което мисля, че е напълно нормално. При по-високо натоварване, например фарове, климатик и първа или втора степен на перките, когато колата се кара градско напрежението на генератора се мени много и доста често спада до около 10 волта. Лампата на таблото не свети.
Сменени са четките с релето с такива на Bosch, като старите бяха доста зле, но въпреки това нямаше промяна.
Основният въпрос ми е, възможно ли е това да е от т.н. диоден блок и как мога да го замеря, за да проверя дали е изправен?
Благодаря! :hi5:

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4864
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с генератор

Мнение от ivo-zx » 01 Авг 2020, 00:08

Възможно е да измери след като се разпои. Най-сложното нещо с ремонта на алтернатора е демонтажа му. След като е демонтиран, най-добре е да се обадиш във http://www.fransizkup.com/ и да питаш к'во да направиш. :) Аз бях на същото дередже, защото ми беше протекла хидравличната помпа и капеше върху алтернатора. Един ден спря почти напълно. Прибрах се на трета предавка по магастрала Хемус със 5-6 хиляди оборота. Когато паркирах напрежението спадна под 7.1 волта и колата напълно умря. Точно навреме. :) Купих си нов алтернатор, на старият беше за смяна почти всичко. Все пак си го запазих в гаража. Ако новият се прецака, ще дам старият за рециклиран във франсиз куп.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

гмм
 
 
Мнения: 1727
Регистриран на: 15 Мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Re: Проблем с генератор

Мнение от гмм » 01 Авг 2020, 23:27

Аз при подобни проблеми направо сложих нов алтернатор рециклиран с гаранция 6 месеца за 180 лв. И при мен когато колата се натоварваше започваха да се появяват проблеми.Светлините в купето примигваха,парното спираше,музиката и тя нещо накъсваше. Старият алтернатор беше Mitsubishi, майсторите ми казаха че не можели да видят къде е проблема и ми предложиха да го сменят с Bosch или валео мисля че беше.


member01
 
 
Мнения: 198
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Проблем с генератор

Мнение от member01 » 06 Авг 2020, 22:24

Проблеми при алтернатор,генератори т.н.
1. Ремък
2.Захранване на възбуждането на генератора. Например проблем с контактния ключ.
3.Регулатор на напрежение-30лв. може и нповече.
4.Четки, донякъде е свързано с горното-8лв.
5.Втулки на които лагерува ротора-4 лв.
По-малко верооятни проблеми-
-износен ротор по скоро колектор-лекува се, зависи от майстора.
-късо къединение в ротора-пренавиване, не е евтино.
-статор, нема проблем нема и ремонт
Не държа да съм изчерпателен. Ще отговоря на въпросите ви.
Очаквам колегите с големи знания да се изкажат.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4864
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с генератор

Мнение от ivo-zx » 06 Авг 2020, 23:03

Носиш го във Франзиз Куп и си вземаш рециклиран. Правил съм алтернатори на камиони Мерцедес по 20 на ден във СО-МАТ Малашевци. Имаше стенд, преса, поялник. Регулатора на напрежение беше платка със uA723 голяма колкото задният капак. Сменяваше се задължително при всеки планов ремонт. Сега нямам нищо подобно под ръка. Нося го където имат. :)
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


member01
 
 
Мнения: 198
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Проблем с генератор

Мнение от member01 » 10 Авг 2020, 00:40

ivo-zx написа:
06 Авг 2020, 23:03
Носиш го във Франзиз Куп и си вземаш рециклиран. Правил съм алтернатори на камиони Мерцедес по 20 на ден във СО-МАТ Малашевци. Имаше стенд, преса, поялник. Регулатора на напрежение беше платка със uA723 голяма колкото задният капак. Сменяваше се задължително при всеки планов ремонт. Сега нямам нищо подобно под ръка. Нося го където имат. :)
Според тебе когато се прееве регулатора на напрежение е добре да сменим генератора с рециклиран такъв на най си километри за месец до три гаранция??? И на следващия ден като дадат фира лагерите после гаранция Франция.
При положение че ремонт на регулатора може и да е под 2 лв! Рециклиран не значи като нов, просто работи.
Последно промяна от member01 на 10 Авг 2020, 00:47, променено общо 1 път.

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4864
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Проблем с генератор

Мнение от ivo-zx » 10 Авг 2020, 00:44

Когато ти се преебе камиона някъде на път и се наложи да хвърлиш 20 тона пилета кое е по-добре? Имаше представители на Мерцедес и те проверяваха дали всичко се прави както трябва. Всичко това влизаше в цената превоза.

ПП. Та значи като го ремонтираш на коляно ще работи по-добре от рециклиран?
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


member01
 
 
Мнения: 198
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Проблем с генератор

Мнение от member01 » 10 Авг 2020, 00:51

Донякъде си прав, но когато аз си пипам нещата съм сигурен в тях. Та пилетата може и да закъсат още в следващия момент когато си помислил че всичко е ок

Добавено от автора след 5 минути 9 секунди:
Сигурно на пътя ти идва франсизкуп като по поръчка и сичко точно. Не се пъни знам за какво става реч имал съм работа с тях.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “Xsara”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост