ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Diesel additive?

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 24 Юни 2020, 21:34

Здравейте, колеги. Всъщност съм Ви колега от съвсем скоро. :D Преди няколко дни купих 2003 Citroen C5 Комби с мотор 2.2 HDI автомат. Колата е много добре поддържана и в добро състояние. Купих е за дядо ми който вече му е трудно да кара коли с ръчка. Колата е с всички екстри и дори съм сигурен че 70% от тях няма и да ги ползва.

Та така. Веднага като запаля колата се появява съобщение на английски на дисплея че трябва да добавя diesel additive за емисиите. Момчето от което купих колата беше много честно и преди дори да я видя беше обяснил всички забележки които са оказаха 100% реални. Обадих му се да го питам къде мога да долея такава течност, и каква всъщност е тя и той ми каза че колата е кара от 10 години и от 8 му излизало това съобщение. Нито е доливал нещо нито знае къде. На талона в действителност видях че е бил собственик на колата 10 години и си мисля че няма защо да ме лъже. :hmm:

В действителност има ли някакъв сериозен проблем при който обезателно трябва да долея такава течност? И ако е така, къде е казанчето и каква точно е течността? Порових се малко из темите но не успях на 100% да намеря отговор и за това направих нова тема, за което се извинявам ако вече има отговор! Благодаря.


member01
 
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Diesel additive?

Мнение от member01 » 25 Юни 2020, 21:42

Ако колата ти е с ФАП, ще трябва да долееш Eolis 176. Не е нещо просто или пък кой знае сложно. Ще ти трябва и Лексия. Екология. Дано да ти е читав филтъра. За доливане има теми.


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 25 Юни 2020, 23:04

Благодаря :evala ta bre: Щом се изписва този надпис, логично е да е с ФАП, нали? В смисъл изобщо не съм поглеждал под колата... Но прочетох че и там е казанчето така явно ще трябва са погледна.

И като гледам цените за този еолис... То ако ми трябва 4-5 литра то тва си е кажи речи почти 1/5 от цената на колата. :hihihi:

Аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 567
Регистриран на: 28 Дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 и 163 кончета
Местоположение: София

Re: Diesel additive?

Мнение от crazyfen » 26 Юни 2020, 22:49

Закарай я първо да я видят дали е там филтъра. След това го напълни за да пазиш природата. :)
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Online

kikorak
 
 
Мнения: 159
Регистриран на: 09 Яну 2008, 08:57
Пол: мъж
Кара: караше С5, 2.2hdi, комби,2002г., сега Citroen C5 X7 HDI 204 Tourer 2011 АL6
Местоположение: София

Re: Diesel additive?

Мнение от kikorak » 27 Юни 2020, 10:27

Ако нямаш фап, наливаш нафта на мястото за еолис и надписа ще изчезне.

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 391
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Diesel additive?

Мнение от C5Varna » 27 Юни 2020, 11:09

Еолисът няма нивомер.

ECU-то изчислява нивото му след ресет на база на изминати километри, брой регенерации и стил на шофиране.


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 27 Юни 2020, 12:27

crazyfen написа:
26 Юни 2020, 22:49
Закарай я първо да я видят дали е там филтъра. След това го напълни за да пазиш природата. :)
Точно това ще направя. :) Ама от това което ми е казано, може и да е премахнат.
C5Varna написа:
27 Юни 2020, 11:09
Еолисът няма нивомер.

ECU-то изчислява нивото му след ресет на база на изминати километри, брой регенерации и стил на шофиране.
Тоест ако ECU-то го изчислява на база минати км или стил на каране, с правилната техника можеш да направиш ресет без добавяне на Еолис, така ли разбирам?

И друго, точно Еолис 176 ли трябва да купя (ако се наложи) или има заместители на пазара както с adblue на Мерцедесите и други?

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 391
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Diesel additive?

Мнение от C5Varna » 29 Юни 2020, 02:59

C5Varna написа:
27 Юни 2020, 11:09
Еолисът няма нивомер.

ECU-то изчислява нивото му след ресет на база на изминати километри, брой регенерации и стил на шофиране.
Тоест ако ECU-то го изчислява на база минати км или стил на каране, с правилната техника можеш да направиш ресет без добавяне на Еолис, така ли разбирам?

И друго, точно Еолис 176 ли трябва да купя (ако се наложи) или има заместители на пазара както с adblue на Мерцедесите и други?
[/quote]


Можеш да я занулиш по всяко време, но ще извадиш системата от строя(в последствие ще светнат други грешки за неправилна температура и празен резервоар).

Еолис 176 се произвежда от много производители. Не съм чувал оплаквания от конкретни марки.


member01
 
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Diesel additive?

Мнение от member01 » 29 Юни 2020, 22:00

Около 120лв е литър еолис, стига докато хвърлиш колата :)


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 29 Юни 2020, 22:52

Благодаря на всички за отговорите. :drink:

Оказа са че ФАП-а си е на мястото, което значи че ще се долива. Не можах да преценя колко, но може би литър ще свърши работа. Добре че не са се изписали по-страшните грешки като filter clogged или нещо че има проблем с тази система (не помня как точно се изписваха другите грешки на английски) че тогава щеше да излезе кой знае колко и може би щях да премахна ФАП-а изцяло. Сега само доливам и дано всичко си е ок. :)


member01
 
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Diesel additive?

Мнение от member01 » 29 Юни 2020, 23:02

mitkogg написа:
29 Юни 2020, 22:52
Благодаря на всички за отговорите. :drink:

Оказа са че ФАП-а си е на мястото, което значи че ще се долива. Не можах да преценя колко, но може би литър ще свърши работа. Добре че не са се изписали по-страшните грешки като filter clogged или нещо че има проблем с тази система (не помня как точно се изписваха другите грешки на английски) че тогава щеше да излезе кой знае колко и може би щях да премахна ФАП-а изцяло. Сега само доливам и дано всичко си е ок. :)
Не знам при теб как е- не зле да погледнеш отдолу. Аз съм с 2.2 битурбо и ФАП може да се свали и просто измие с меглио. Регенерации след това са на над 1500км. При повече градско може и по начесто. С два катализатора съм Относно еолис разход за 30к км е по-малко от 500гр.


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 29 Юни 2020, 23:14

member01 написа:
29 Юни 2020, 23:02
mitkogg написа:
29 Юни 2020, 22:52
Благодаря на всички за отговорите. :drink:

Оказа са че ФАП-а си е на мястото, което значи че ще се долива. Не можах да преценя колко, но може би литър ще свърши работа. Добре че не са се изписали по-страшните грешки като filter clogged или нещо че има проблем с тази система (не помня как точно се изписваха другите грешки на английски) че тогава щеше да излезе кой знае колко и може би щях да премахна ФАП-а изцяло. Сега само доливам и дано всичко си е ок. :)
Не знам при теб как е- не зле да погледнеш отдолу. Аз съм с 2.2 битурбо и ФАП може да се свали и просто измие с меглио. Регенерации след това са на над 1500км. При повече градско може и по начесто. С два катализатора съм Относно еолис разход за 30к км е по-малко от 500гр.
Ще погледна по-подробно дали ще мога да го сваля. А какво ти е мнението за ей такива добавки като тази?

https://m.emag.bg/pochistvashta-i-vyzst ... v_pd-title

В английския Амазон има доста добри отзиви и много хора са доволни. Сега колко работи не знам, ама не е от най-скъпите и може би една проба няма да е зле.


member01
 
 
Мнения: 127
Регистриран на: 10 Май 2020, 23:48
Пол: мъж
Кара: xantia

Re: Diesel additive?

Мнение от member01 » 29 Юни 2020, 23:22

Не съм я ползвал и нямам мнение. Относно ФАП не се надявай на добавки. Не и за такива за 28лв. Има доста по скъпи, но ще ти трябва и Лексия , за да предизвикаш регенерация и пак гаранция франция. Пробвах други без успех. Отворите във ФАП са от порядъка на микрони. Моят беше така запушен, че меглиото и водата оставаха вътре! А нямаше признаци и съобщения. Голям зор и голям компресор ще ти трябва и поне 2 дена. Канех се да пусна тема, явно съм забравил.


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 02 Юли 2020, 21:18

Долях от Еолиса, поне там всичко ще е ок. Колата е пъргава от начало но стига до един момент в който натискам педала до дупка и повече не набира (не знам, побърках се вече може би я сравнявам с личната ми кола която е доста по мощна а тази е само 133 к.с.). Ще пробвам с някаква добавка и ако нищо не стане ще сваля ФАП-а и ще го почистя. :drink:

Аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 491
Регистриран на: 11 Мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Diesel additive?

Мнение от Rincewind » 03 Юли 2020, 11:10

Да не ти е счупен swirl клапана за вихровите клапи? Това е доста често срещан проблем при този двигател. Износва се или направо се пластмасовото рамо, което се закача на ябълката. Виж това и това видео горе-долу като ориентир, къде се намира (между маркуча на въздушния филтър и този над него за картерните газове).
Ако не работи, принципно проблемът се проявява така, че колата достига определена скорост и повече не може. Е, говорим за скорост примерно 140-150 км/ч и повече не може.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 03 Юли 2020, 14:01

Rincewind написа:
03 Юли 2020, 11:10
Да не ти е счупен swirl клапана за вихровите клапи? Това е доста често срещан проблем при този двигател. Износва се или направо се пластмасовото рамо, което се закача на ябълката. Виж това и това видео горе-долу като ориентир, къде се намира (между маркуча на въздушния филтър и този над него за картерните газове).
Ако не работи, принципно проблемът се проявява така, че колата достига определена скорост и повече не може. Е, говорим за скорост примерно 140-150 км/ч и повече не може.


Трябва да черпя, открих и друг проблем. :D Направо ме смръзна, за което ти благодаря. Проверих и ето какво намерих. Рамото е счупено. Та сега, как се казва това чудо на български за да го намеря и купя? И само този swirl клапан ли трябва да сменя или и там към това което се закачва (където е ябълката)?

Изображение

Аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 491
Регистриран на: 11 Мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Diesel additive?

Мнение от Rincewind » 03 Юли 2020, 14:59

Самият механизъм си работи, проблемът е в пластмасовата част. Аз си бях решил проблема, като подмених пластмасовата част с метална такава (съотвено и ябълката, че беше за малко по-голяма ябълка). Пластмасовата част е върху метална ос, т.е. можеш да махнеш пластмасовата част и на нея да нанижеш друга част (като предварително си бележиш дължината, за да дойде същата). Аз я бях залепил. Не знам, откъде да намериш, аз тогава бях в Германия и там я бях вземал от магазин за моделизъм.

Иначе парт номера би трябвало да е 0363.87 (в АМК е около 50 лв): http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... I9PQ%3D%3D
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


Автор на темата
mitkogg
Нов потребител
Мнения: 12
Регистриран на: 24 Юни 2020, 20:40
Пол: мъж
Кара: 2003 Citroen C5 2.2 HDI Break

Re: Diesel additive?

Мнение от mitkogg » 04 Юли 2020, 02:04

Rincewind написа:
03 Юли 2020, 14:59
Самият механизъм си работи, проблемът е в пластмасовата част. Аз си бях решил проблема, като подмених пластмасовата част с метална такава (съотвено и ябълката, че беше за малко по-голяма ябълка). Пластмасовата част е върху метална ос, т.е. можеш да махнеш пластмасовата част и на нея да нанижеш друга част (като предварително си бележиш дължината, за да дойде същата). Аз я бях залепил. Не знам, откъде да намериш, аз тогава бях в Германия и там я бях вземал от магазин за моделизъм.

Иначе парт номера би трябвало да е 0363.87 (в АМК е около 50 лв): http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... I9PQ%3D%3D
Мерси за инфото относно парт номера. След много търсене не можах да го намеря това чудо в нито един сайт за части в България... Само в eBay от Латвия, Полша, и естествено Франция. Цените са ок, но пък не ми се чака докато дойде.

Иначе ти спомена че горната пластмасова част се маха. Това мога ли да го направя без цялата част да е извадена от колата? Тоест да дръпна само тази част или трябва да се вади целия тоя swirl клапан, който виждам че е доста надълбоко и бая неща трябва да се премахнат за да се свали и той...

Аватар

Rincewind
 
 
Мнения: 491
Регистриран на: 11 Мар 2010, 00:06
Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
Местоположение: София/Хасково

Re: Diesel additive?

Мнение от Rincewind » 04 Юли 2020, 09:12

Аз моя на място го ремонтирах, без да го демонтирам.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!

Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997


simeca
Редовен
Мнения: 95
Регистриран на: 28 Ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Diesel additive?

Мнение от simeca » 05 Юли 2020, 00:08

В СФА или АМК може да се купи и струва 30-40 лв. Първо провери дали клапите се движат нормално и леко, а после можеш да си го ремонтираш на място, както е написал колегата, стига мембраната да е здрава. Това може да се провери, като след 2000 оборота рамото трябва да се движи. Самата смяна на мембраната няма да ти е най-приятния ремонт :wink:

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C5”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта