ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

разлика-съединител 128-170к.с.

Производство: (2002-)

Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 06 Юни 2020, 08:11

Здравейте отново :)

Дали някой има инфо - съвместими ли са комплектите съединител + притискателен диск м/у двигателите 2.2 HDI 128к.с. и 170к.с.?

Казуса е следния: преди малко повече от година и половина смених съединител в комплект с демпферния маховик. Марката е LuK, но за съжаление съм изтеглил късата клечка и притискателния диск (най-вероятно той, ще се види, като свалим кутията) не работи коректно. И най-вероятно ще се сменя и феродовия диск. Силно се надявам да няма поражения по маховика, щото +500 и отгоре за по-малко от 2г. не е нещо оферта.. :D

НО, тъй като бих предпочел нещо по-стабилно, се зачудих дали има изобщо разлика във въпросния консуматив. Все пак блоковете на 2.2 би трябвало да са еднакви, както и скоростните кутии. По предположение, разликата в мощността е освен в турбокомпресора (от това, че е bi-turbo) е логично да е получена от дюзи дс по-голям дебит (пак предполагаемо) и управляващия софтуер.

Ще се радвам да драсне някой идея :)

Поздтави! :)

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2248
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от longgo » 07 Юни 2020, 20:43

2.2 - 136k.c
2055 FK - диск
2052 61 / RP 2052 V5 - KIT
2051 37 - EXCHCLUTCH KIT - AGE >= 2

2.2 - 172 k.c
2055 W4 - диск
2051 35 - 01 KIT - UNTIL RPO 09793 AND AGE >= 2
2051 H0 - 01 - SINCE RPO 09794 AND AGE >= 2

По номера има разлика. По сервизните номера може да се провери разликата например в autodoc.bg
Конските сили са продукт от въртящия момент а той е който срива кутията. За това за по-новия двигател вероятно първичния вал е по-дебел и съответно съединител, притискателни пружини по-усилени..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 09 Юни 2020, 07:29

Много благодаря за мнението :) Ще оповестя какво става, като смъкнем проблемния агрегат :D


Zygot
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 29 Яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от Zygot » 12 Юни 2020, 19:33

Погледни Валео дават притискането в спецификациите си за разлика от другите производители.
Пример https://www.autopower.bg/%D1%81%D1%8A%D ... 08100.html
За сравнение на моята 2.0 136кс е 6900НМ.


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 13 Юни 2020, 08:14

Вече купих един конверсионен комплект. Valeo. Да видим тоя път пак ли ше изтегля късата..

Като подкарам пак совалката, ще ви споделя разликата (евентуална) в шум/поведение при превключване и т.н. :)


Zygot
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран на: 29 Яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от Zygot » 15 Юни 2020, 14:44

Прави впечатление, че твоя 2.2 133кс е с притискане 7750НМ, а моя 2.0 136кс 6900НМ. Би трябвало много да държи на твоя мотор.


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 15 Юни 2020, 19:38

Това за конверсионния ли имаш предвид? За силното притискане.

И аз се надявам да издържи, поненяколко години, щото не ми с еинвестират 1000лв. през 2г. :)

ИНтересно ми е защо 133к.с. го пишат на някои места тоя двигател, при положение, че той е 128.. Но не съм задълбочавал да търся :)


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 16 Юни 2020, 19:12

Абе пичове :) Споделете съвет, ако има някой инфо де :)

Току що ми звънна майстора, който сменя съединителя и съобщава за проблем.

Двигателя е 2.2 HDI, като съм взел конверсионен комплект на Valeo.

Пролема бил следния - понеже конверсионния комплект бил с обратно действие, спрямо двумасовия, не се било получавало отделянето на съединителя от маховика. По думите на човека - аксиалния лагер трябвало леко да прищрака при монтажа и да си застанел на мястото, след което всичко да е нормално. Но не се било случило. Напъвали били, не знам какво правили, но не. И въпреки това я затворили кутията. Логично - не се случило превключване на скорости.

Сега щели да свалят пак, за да проверяват къде е номера на китайката.

Та молбата ми е - ако някой има опит със конверсионен комплект на двигател 2.2 HDI, нека сподели как са се случили нещата, за да мога да споделя на майстора, в случай, че продължава да не успява. Прилагам и номер на рамата: VF7EB4HWG13189062

Моето мнение е, че щом се продава конверсионен комплект за този двигател - редно е да няма драми. Къде да се търси проблема - в аксиалния лагер или като цяло в комплекта? Щом маховика и притискателния диск си застават като хората, това е ОК. Но при монтиране на аксиалния лагер - има ли някаква тънкост, която би могла да е убягнала на майсторите?..

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от Rumen.Georgiev » 17 Юни 2020, 06:55

Номера на китайката колега е в майсторето.
Това го играх на пежото на сина - 2.2 бензин. Бързаците да покажат колко са добри слагат кутията и съединителя въпреки изричните указания да ме изчакат - ефекта едно натискане на педапа изщракване и липса на съединител. Следва сваляне на скорости и притискател. ремонт със свито сърце и монтаж на ново. Рязко връщане на вилката за закачане към лагера и пиене на заслужена бира.Колата си работи после дълго и тъжно до деня на продажба и сигурно още няма проблем със съединител. Повечето майсторета не умеят да слагат съединители ползват некви опашки и винтоверти(щото е модерно и мързеливо) и след това разправят приказки от 1001 нощ, докато с кански усилия и щанги се опитват да турат пустото желязо(кутията де) на място и то не ще ли не ще.Накрая успяват да завият по някой болт и пак с гайковерта прибират кутията да легне.Ефекта е точно такъв - не може да се закачи лагера(другите евентуални последствия от такъв монтаж не бих ти споделил за да не се притесняваш много).Нормално кутията ляга плътно лесно и болтовете се навиват на ръка до край и само се притягат с ключ. Точно по тая причина вече няма къде да си закарам колата да и се направи каквото и да е. Налага се сам да си свърша работа , а пусто вече ръцете не държат и доста ме мързи да се занимавам с некаков дръгел :wink:

ПП. Номера е във времето - аз с почти 40 години зад ключовете слагам притискателен дист за около 10-15 минути. Майсторетата го слагат за минута.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 17 Юни 2020, 08:17

Привет :) Много благодаря за мнението. Значи всичко просто трябва да си се направи леко и спокойно, без излишни усилия. Ще им звънна да им кажа. Щото те нещо се надъхват, че имало било, цитирам "Нещо вътре е големо менте"

Ще пиша тия дни какво се случва.

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2248
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от longgo » 17 Юни 2020, 16:46

Вероятно вътре има менте.. Доста вероятно в района на подемника
Ако комплекта е за твоята кола и е твърд маховик то той ще ляга на същото място и по същия начин както и стандартния.
Няма какво да "щтрака" принципно ..
- в бързината може да са поставили наобратно лагера към кутията не съединителя :bigsmile:
- да са поставили дискка наопъки на пук на надписи и гледане което се прави преди поставяне :cool:
- или да е било леко поставен (накриво)лагера и след натискане да се е отплеснал от вилката и потънал навътре.
Или просто нещо да не са намесили или да се е стчупило при монтажа и сега ще е "менте" частта :amii:

Но все ми е на ума, че ако идеш и кажеш: абе така и така във форума писаха/казаха.. ще ти се зарадват и изслушат.. :cool:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от Rumen.Georgiev » 17 Юни 2020, 20:29

:offtopic: longgo, преди 20ина години ми изпадна една книга написана на нашите 20на букви в която простичко беше обяснено как са направени и как работят много от компонентите на новите коли и мотори. Беше обяснено защо, как са направени и как работят новите горивни системи - дизелови и бензинови. Занесох книгата с най-добри чувства в сервиза на един приятел с който ходехме на времето по състезания(ралита) и я давам на двамата юнаци които работеха при него. Отговора който ми дадоха с насмешка беше да си я чета сам щото те тия работи ги знаели. Останах с впечатлението че те са измислили всичко и ми стана обидно. Приятеля ме дръпна на страни и ми се извинява от тяхно име тюхкайки се че това е най-доброто което до момента е успял да намери.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Аватар

liuben
 
 
Мнения: 1663
Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от liuben » 18 Юни 2020, 09:39

Rumen.Georgiev написа:Номера на китайката колега е в майсторето.
Това го играх на пежото на сина - 2.2 бензин. Бързаците да покажат колко са добри слагат кутията и съединителя въпреки изричните указания да ме изчакат - ефекта едно натискане на педапа изщракване и липса на съединител. Следва сваляне на скорости и притискател. ремонт със свито сърце и монтаж на ново. Рязко връщане на вилката за закачане към лагера и пиене на заслужена бира.Колата си работи после дълго и тъжно до деня на продажба и сигурно още няма проблем със съединител. Повечето майсторета не умеят да слагат съединители ползват некви опашки и винтоверти(щото е модерно и мързеливо) и след това разправят приказки от 1001 нощ, докато с кански усилия и щанги се опитват да турат пустото желязо(кутията де) на място и то не ще ли не ще.Накрая успяват да завият по някой болт и пак с гайковерта прибират кутията да легне.Ефекта е точно такъв - не може да се закачи лагера(другите евентуални последствия от такъв монтаж не бих ти споделил за да не се притесняваш много).Нормално кутията ляга плътно лесно и болтовете се навиват на ръка до край и само се притягат с ключ. Точно по тая причина вече няма къде да си закарам колата да и се направи каквото и да е. Налага се сам да си свърша работа , а пусто вече ръцете не държат и доста ме мързи да се занимавам с некаков дръгел :wink:

ПП. Номера е във времето - аз с почти 40 години зад ключовете слагам притискателен дист за около 10-15 минути. Майсторетата го слагат за минута.
Потвърждавам, смени сервиза. И аз съм се нагледал на простотии.

Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk



Добавено от автора след 5 минути 1 секунда:
Твърде вероятно да сте купили погрешен комплект съединител.
При вас той работи с издърпване а вие най вероятно сте взели обратния който работи с натиск.
Въпросът е що за майстори сте намерили и те да проумеят какво се случва. Бягай далеч от този сервиз.

Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk

Аватар

liuben
 
 
Мнения: 1663
Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от liuben » 18 Юни 2020, 09:44

Твърде вероятно да сте купили погрешен комплект съединител.
При вас той работи с издърпване а вие най вероятно сте взели обратния който работи с натиск.
Въпросът е що за майстори сте намерили и те да проумеят какво се случва. Бягай далеч от този сервиз.

Изпратено от моят YAL-L21 с помощта на Tapatalk


Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2248
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от longgo » 18 Юни 2020, 22:57

clutch.JPG
За това вероятно говориш, като на V6
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 19 Юни 2020, 16:32

Здравейте, приятели :)

Засега няма решение на казуса :( Майстора продължава да обвинява частта. За съжаление няма как да го контрирам, понеже не съм присъствал на счупването на аксиалния лагер.

Лошото е, че заместителите, които пробвахме - Luk и SKF имат разлика с 2мм спрямо оригиналния лагер от комплекта. Тъпото е, че Valeo само лагер е много трудно да се намери.

Крайния вариант е да закупя комплект притискателен диск и аксиален лагер.

Иначе - имам в себе си SKF, но не съм убеден, че е добра идея да правя манипулации по него, т.е. да му взимаме на лагерчето въпросните 2мм. защото съществува риска да не захапе с нужната здравина самата слънчева пружина за него. Което е кофти, щото поне навид, е доста по-стабилно изработен от Valeo-то. Но то преди да го счупи майстора, Valeoto също си изглеждаше ок.

Комплекта е с издърпване, не е объркан.

Вече ми е ясно кой е объркан на мен, но нека дойде понеделник, и ще ви опиша подробно случая.

Аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1688
Регистриран на: 31 Дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от Rumen.Georgiev » 28 Юни 2020, 08:17

Кой понеделник
Какво стана, или си още си без кола?

Sent from my Redmi Note 8T using Tapatalk

Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
pri_valo
Редовен
Мнения: 57
Регистриран на: 02 Сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: разлика-съединител 128-170к.с.

Мнение от pri_valo » 28 Юни 2020, 22:36

Привет :)

Още съм без. Успях да намеря аксиален лагер точно преди седмица - понеделник.

За щастие имам бойна машина, която ми помага сега ;)

Ще пиша, като се случат събитията, любопитно ми е как ще са се случили обаче.

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C8”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта