ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с паленето

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
Димитър_Горанчев
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 мар 2017, 00:20
Пол: мъж
Кара: Citroen saxo 1.4 vts
Местоположение: Шумен

Проблем с паленето

Мнение от Димитър_Горанчев » 21 мар 2020, 00:35

Здравейте,бях пуснал тема но тя замря,та ,ситроена ми е 1.6 hdi 2009 ,проблема е следния,на една от почивките на работа се качих в колата,запалих и я оставих да поработи да загрее малко и я вдигнах на 2000 оборота за да духа топло,постоя около 10 минути така ,и няколко минути след като пуснах газта и загасна,напомпих крушата и запали но не много след това пак загасна,и така няколко дена,докато не започна да гасне и в движение и изобщо при сякакви ситуаций ,след това вече 1 месец немога да чуя и 1 такт от нея ,излиза грешка "fuel volume regulator circuit open" или "p0001,свалих клапана на помпата ,чист и работи ,имах проблеми с турбото и магистралата,смених ,купих си горивопроводите с крушата и ги смених ,че се съмнявах дали не дърпа въздух от някъде но не и не ,колата не пали ,прави опити да запали само ако пръсна обезмаслител във филтъра,някой да има идея ?,в англия съм и сервизите отпадат като вариянти ,развивах тръбичките една по една на дюзите по малко колкото да изпуснат но нищо не излиза ,правих тес на обратната нафта нищо не изтече,не съм свалял само клапана на рейката,от него може ли да не пали ?,къде да търся проблема? ,

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 481
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 и 163 кончета
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето

Мнение от crazyfen » 21 мар 2020, 13:48

1во защо сервизите да отпаднат? Съгласен съм, че там са в пъти по- зле и от най- забутаните в Албания да речем, но все пак... Имаш проблем с горивната система, може би дюзи, може би горивен регулатор, може би боклук някъде по системата. :hmm:
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето

Мнение от ilian.kirov » 21 мар 2020, 19:09

Нямам представа дали тази кола има подкачваща помпа, ако има - провери нея. Щом не тече гориво от маркуча за излишното на помпата а и от холендерните тръби, предполагам че горивото не достига до ГНП - то. Което между другото обяснява, защо е палила като напомпаш с крушата - т.е. подкачваш на ръка горивото, което подкачващата помпа (пак казвам ако имаш такава) трябва да подаде. Ако си без такава помпа, може действително да дърпа въздух.

Потребителски аватар

XUD9
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Проблем с паленето

Мнение от XUD9 » 21 мар 2020, 20:08

Димитър_Горанчев написа:
21 мар 2020, 00:35
развивах тръбичките една по една на дюзите по малко колкото да изпуснат но нищо не излиза
Баце тая глупост не я прави НИКОГА, АМА НИКОГА ПОВЕЧЕ!!!!!!! Само една капчица гориво да изхвърчи под това налягане и ще мине през теб като куршум. Нямаш си идея какъв късмет си извадил. Карай колата в сервиз преди да си се осакатил от глупост.

Дивотиите с пръскане на спрей в колектора няма да ги коментирам.

Колата ти има електрически подгрев на парното и тръгва мигновено с паленето и без да е загрял двигателя.


simeca
Редовен
Мнения: 90
Регистриран: 28 ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Проблем с паленето

Мнение от simeca » 21 мар 2020, 20:55

Това с куршума не го пиши никога, ама никога повече!
1. При отвита тръбичка налягането не е високо.
2. Високото налягане е на изхода от дюзата, демек след разпръсквача.
3. При високо налягане нафтата, както и други течности се пулверизират и нищо не може да ти направи.


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с паленето

Мнение от ggergi » 21 мар 2020, 23:06

Димитър_Горанчев написа:
21 мар 2020, 00:35
Здравейте,бях пуснал тема но тя замря,та ,ситроена ми е 1.6 hdi 2009 ,проблема е следния,на една от почивките на работа се качих в колата,запалих и я оставих да поработи да загрее малко и я вдигнах на 2000 оборота за да духа топло,постоя около 10 минути така ,и няколко минути след като пуснах газта и загасна,напомпих крушата и запали но не много след това пак загасна,и така няколко дена,докато не започна да гасне и в движение и изобщо при сякакви ситуаций ,след това вече 1 месец немога да чуя и 1 такт от нея ,излиза грешка "fuel volume regulator circuit open" или "p0001,свалих клапана на помпата ,чист и работи ,имах проблеми с турбото и магистралата,смених ,купих си горивопроводите с крушата и ги смених ,че се съмнявах дали не дърпа въздух от някъде но не и не ,колата не пали ,прави опити да запали само ако пръсна обезмаслител във филтъра,някой да има идея ?,в англия съм и сервизите отпадат като вариянти ,развивах тръбичките една по една на дюзите по малко колкото да изпуснат но нищо не излиза ,правих тес на обратната нафта нищо не изтече,не съм свалял само клапана на рейката,от него може ли да не пали ?,къде да търся проблема? ,
Грешката която излиза е за регулатор на дебита (помпата за високо налягане) P0001-отворена верига т.е. прекъсване. Тук е описано как се проверява https://www.google.com/amp/s/www.troubl ... 001/%3famp . Ако не греша - вместо регулатора се свързва товар например лампа 12в 100 мА и на контакт трябва да свети. В противен случай се търси проблема назад по веригата до ECU и в самото ECU

Потребителски аватар

XUD9
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Проблем с паленето

Мнение от XUD9 » 22 мар 2020, 02:21

simeca написа:
21 мар 2020, 20:55
Това с куршума не го пиши никога, ама никога повече!
1. При отвита тръбичка налягането не е високо.
2. Високото налягане е на изхода от дюзата, демек след разпръсквача.
3. При високо налягане нафтата, както и други течности се пулверизират и нищо не може да ти направи.
Хич не е високо налягането в тръбите и рейла. Почти колкото от детски воден пистолет. Виж го на живи данни точно колко е. Даже хвани и запуши тръбата с пръст. А преди това отвори "Методи на ремонт" в service.citroen и виж какво са описали инженерите, преди да пишеш глупости.

Преди години колега от сервиза ходи в бърза помощ заради такива експерименти. Това не ви е ЮМЗ в ТКЗС-то. Въобще не е толкова безобидно.


simeca
Редовен
Мнения: 90
Регистриран: 28 ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Проблем с паленето

Мнение от simeca » 22 мар 2020, 13:50

Отвивал съм тръбички на HDI при въртящ мотор десетки пъти, та не ми разправяй колко е опасно!!! Сигурен съм, че четат още доста хора, които са го правили без никакъв проблем. Повярвай ми знам какво правя и какво пиша, а ти ако се осланяш само на нещо прочетено някъде, те съветвам да спреш да го правиш! Единствената опасност от това е да ти измие очите, нищо повече :wink:

Потребителски аватар

XUD9
Редовен
Мнения: 55
Регистриран: 27 фев 2016, 23:21
Пол: мъж
Кара: Изключително мощен ВХ 1.9D ; 2CV 6 Club

Re: Проблем с паленето

Мнение от XUD9 » 22 мар 2020, 19:46

Да отвиеш тръба, по която тече нещо под налягане 300-400-500бара (и нагоре при последните поколения) е меко казано малоумен диагностичен метод. Не ми е ясно и какво точно ти казва :po tikvata: Да се чуди човек защо в сервизната документация пише изрично (с червено!) да не се прави при никакви обстоятелства... Но добре дошли във форумите и България :) Преди години един пич ми обясняваше как си промивал двигателя с бензин вместо масло и колко много пъти го бил правил - нямало проблем и кой съм аз да му обяснявам че не е правилно :mrgreen: Същата история...

Само ти пожелавам да не ти се случва това на което бях свидетел.

На линия
Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4691
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с паленето

Мнение от ivo-zx » 22 мар 2020, 19:57

Така се обездушаваше системата като ти свърши нафтата на обикновените дизели. Първо помпата после една дюза.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


simeca
Редовен
Мнения: 90
Регистриран: 28 ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Проблем с паленето

Мнение от simeca » 22 мар 2020, 20:46

XUD9 написа:
22 мар 2020, 19:46
Да отвиеш тръба, по която тече нещо под налягане 300-400-500бара (и нагоре при последните поколения) е меко казано малоумен диагностичен метод. Не ми е ясно и какво точно ти казва :po tikvata: Да се чуди човек защо в сервизната документация пише изрично (с червено!) да не се прави при никакви обстоятелства... Но добре дошли във форумите и България :) Преди години един пич ми обясняваше как си промивал двигателя с бензин вместо масло и колко много пъти го бил правил - нямало проблем и кой съм аз да му обяснявам че не е правилно :mrgreen: Същата история...

Само ти пожелавам да не ти се случва това на което бях свидетел.
Вече е ясно на всички, че пишеш за неща, които не са ти ясни. Говорим за отвиване на тръба при въртене на стартер и в най-добрия случай работа на празен ход!!! :wink: Знаеш ли какво е налягането в момента на запалване? Хайде напиши да те видим колко знаеш! В момента на отвиване на тръбичката това налягане вече го няма, защото количеството нафта в тая тръбичка е нищожно. Да ти направя ли едно клипче на 2.2 HDI та поне да станеш свидетел и на истината, която така бурно оспорваш. Не гледай, че нямам аватар и рядко пиша тук.

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2210
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Проблем с паленето

Мнение от longgo » 24 мар 2020, 15:45

1600 и нагоре бара налягане през 0,3мм специална дюза са водоструйните машини които режат от метал до камък..Разбира се, примесено с пясък. Последната която аз поне работих с нея беше до 2000.. Но дори без пясък ако водата ти докосне пръста... си до там..
На 1.6 помпата трябва да е двукомпонентната. Тоест засмукващата част която е за ниско налягане тази за високо комбинирани в едно..
След като в рейката е от 300 до 1600 бара налягане..не вярвам да е честно казано напълно безобидно..
Все пак това не са помпа дюзи като при VAG за да е към 7 бара подавано до инжекторите а те механично да го компресират до 1900.. Тук налягането е в цялата рейка а инжектора е просто клапан.. Но всеки сам си решава какви рискове ще прави.. :amii:

Относно питащия: би трябвало да има един специален клапан на самата помпа за налягането и един датчик които ако не са наред колата няма да запали никога. "fuel volume regulator circuit open" - е явно точно проблем с тоя клапан който е монтиран на края на високото налягане и според скромните ми познания той първо заминава. След като дава отворена верига най-малкото може да го премериш с мултиметър. Ако има някакво съпротивление продължаваш да мериш напред по веригата..Дали има ток до него, през къде минава (бушони/релета наред ли са...)
Въпреки това в доста голяма степен просто замяната му решава проблема..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


simeca
Редовен
Мнения: 90
Регистриран: 28 ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Проблем с паленето

Мнение от simeca » 24 мар 2020, 23:10

Пак ще помоля да пишете само и единствено за неща, които сте пипнали собственоръчно!!! Тия с теориите ги пишете някъде другаде. Понеже виждам, че до момента не ви стана ясна картинката с отвиването на тръбичката, кога и защо се прави пак ще обясня за неразбралите:
Колата не иска да пали и имате съмнения за липса на гориво или налягане. Охлабва се една тръбичка към дюзата и някой върти на стартер. При това положение налягане няма!!! Къде ги видяхте тия наляганета, та чак и в куршум се превърна нафтата :D Ама мислете малко преди да пишете глупости и да давате съвети. В тоя форум съм сигурен, че има поне 10 човека, които са го правили това упражнение и още няма "прострелян" с нафта :D

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 481
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 и 163 кончета
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето

Мнение от crazyfen » 25 мар 2020, 11:12

Само да допълня, че скоро правих точно тази операция на 2.0 163 коня при сваляне на цялата рейка, дюзи и тръбички за ниско налягане има да си помпаш 3 часа. Тръбичките не бяха свързани към дюзите и след малко въртене зацърцори нафтичка,затягат се напомпаш още някой път за 100% успеваемост въртиш и палиш :)
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!


Автор на темата
Димитър_Горанчев
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 мар 2017, 00:20
Пол: мъж
Кара: Citroen saxo 1.4 vts
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с паленето

Мнение от Димитър_Горанчев » 27 мар 2020, 17:33

Смених клапана ,и нафта дойде до дюзите ,но колата не пали ,съмненията са ми вече в електрониката ,няколко пъти преди да спре съвсем прехвърлях акомулатори докато работи ,какво мобе ако е в това причината да е думнало,проверих всички бушони ,разкачих и напръсках със контактен спрей всички конектори и не и не ,шумът който се чува при клапите когато дам на контакт преди го няма и от тогава не пали

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, XA 8 сфери
Местоположение: София

Re: Проблем с паленето

Мнение от ilian.kirov » 27 мар 2020, 17:43

Обезвъздуши ли системата, по оспорвания начин с развиване на тръбите при дюзите :wink: Може да пробваш дали ще запали със спрей.


Автор на темата
Димитър_Горанчев
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 мар 2017, 00:20
Пол: мъж
Кара: Citroen saxo 1.4 vts
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с паленето

Мнение от Димитър_Горанчев » 27 мар 2020, 21:04

Със спрей пробвах прави опити но не пали ,и можеби прави опити единственоми само заеади спрея ,спра ли да пръскам пак си върти на умирачка без признаци

Добавено от автора след 2 минути 19 секунди:
И друго забелязох сега ,като извадя ключа и няколко сегунди след това светват фаровете (само фаровете ) и не огасват докато не отворя врата

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2210
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: Проблем с паленето

Мнение от longgo » 29 мар 2020, 15:46

Димитър_Горанчев написа:
27 мар 2020, 17:33
Смених клапана ,и нафта дойде до дюзите ,но колата не пали ,съмненията са ми вече в електрониката ,[u]няколко пъти преди да спре съвсем прехвърлях акомулатори докато работи[/u] ,какво мобе ако е в това причината да е думнало,проверих всички бушони ,разкачих и напръсках със контактен спрей всички конектори и не и не ,шумът който се чува при клапите когато дам на контакт преди го няма и от тогава не пали
Мога ли да поипитам защо е трябвало да се прави тоя номер на работещ мотор? Все пак модерния дизел е малко капризна техника

Относно клапите - 1.6 трябва да има дроселова клапа , дали заради екологии, дали заради сигурно угасяне на мотора не помня точно но все си мисля че има. Ако тя не отвори и/или EGR да е затворен за мен няма да запали колата.
В добавка, трябва да се сигурно че датчиците които указват позиция на коляновия и разпределителен валове (не съм сигурен втория имаше ли го или не при тоя мотор) са даващи показание в изисквания диапазон.

Така и да се върти до утре няма да има никакъв смисъл докато не се прочете какво не му харесва на компютъра. За това или поне един ELM327 донгъл (USB/BLUETOOTH) или още по-добре LEXIA / Autocom за да се провери всеки параметър преди и по време на опита за палене.
Евентуално и осцилоскопо за датчиците става но е къде по-скъпа техника от един ВТ донгъл.
От там насетне щом останалото е както трябва пробвайте със спрей.. Както и едно дребно нещо: ако навън е било много влажно и хладно, нека бъде охлабена капачката на резервоара и така да се опробва отново
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


ggergi
 
 
Мнения: 415
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с паленето

Мнение от ggergi » 31 мар 2020, 00:48

longgo написа:
24 мар 2020, 15:45
Относно питащия: би трябвало да има един специален клапан на самата помпа за налягането и един датчик които ако не са наред колата няма да запали никога. "fuel volume regulator circuit open" - е явно точно проблем с тоя клапан който е монтиран на края на високото налягане и според скромните ми познания той първо заминава. След като дава отворена верига най-малкото може да го премериш с мултиметър. Ако има някакво съпротивление продължаваш да мериш напред по веригата..Дали има ток до него, през къде минава (бушони/релета наред ли са...)
По горе за какво ручах жабетатата та се повтаряме??
Димитър_Горанчев написа:
27 мар 2020, 17:33

Смених клапана ,и нафта дойде до дюзите ,но колата не пали ,съмненията са ми вече в електрониката ,няколко пъти преди да спре съвсем прехвърлях акомулатори докато работи ,какво мобе ако е в това причината да е думнало,проверих всички бушони ,разкачих и напръсках със контактен спрей всички конектори и не и не ,шумът който се чува при клапите когато дам на контакт преди го няма и от тогава не пали


Сега си виж обратките!

Електрониката е последното нещо което ще сдаде багажа!


Автор на темата
Димитър_Горанчев
Нов потребител
Мнения: 15
Регистриран: 31 мар 2017, 00:20
Пол: мъж
Кара: Citroen saxo 1.4 vts
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с паленето

Мнение от Димитър_Горанчев » 04 апр 2020, 02:27

И обратките смених ,нямам време сега да се ровя вече,поръчал съм си лекксия,чакам я да дойде и ще видим

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта