ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Не загрява на извънградско.

Производство: (1999-2008)

Автор на темата
diavolo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 20 ное 2005, 11:52
Пол: мъж
Кара: citroen BX14RE,Xsara Picasso 1,6 16v 2006г.
Местоположение: Несебър

Не загрява на извънградско.

Мнение от diavolo » 06 окт 2019, 08:13

Здвавейте колеги!Колата е Ксара Пикасо 1,6 16клапана бензин.Като си карам колата в града загрява до нормалните три чертички на таблото.Когато тръгна извън града и пада на две чертички и така остава докато не вляза пак градско.От какво може да е ?Термостата ме съмнява.Ще съм благодарен за някъква помощ.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1704
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Rumen.Georgiev » 06 окт 2019, 09:01

Запали сутринта, изчакай малко да поработи и пипай дебелия маркуч, който влиза в горния край на радиатора. Ако е топъл сменяй термостат, ако ли не няма смисъл да го сменяваш.Ще да е нещо друго. Да питам, колата има ли газова?
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
diavolo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 20 ное 2005, 11:52
Пол: мъж
Кара: citroen BX14RE,Xsara Picasso 1,6 16v 2006г.
Местоположение: Несебър

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от diavolo » 06 окт 2019, 09:51

Здрасти! Да има газова.


apollo11
 
 
Мнения: 1304
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от apollo11 » 06 окт 2019, 10:31

Газовото трябва да е вързано последователно, а не успоредно на радиатора за парното;
Правилно е да е вързано на изходящия пт радиаторчето маркуч ..
Иначе залагам на ленив* термостат

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1704
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Rumen.Georgiev » 06 окт 2019, 10:50

Дори и при последователно свързване(и според мен правилно) , някои производители слагат една "дюза" в единия маркуч към парното. Газаджиите като го махнат да сложат техното изделие резултата е същия. Замислете се какво става без тази дюза :wink:
Аполо аз бих казал след мотора преди парното(първо сгрей изпарителя и после квото остане - гъзарете) :mrgreen:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4596
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от ivo-zx » 06 окт 2019, 11:58

На Москвич 408и парното се вземаше от изхода на радиатора. Първо сгрей мотора, пък после ... :) Изпарителя трябва да е свързан успоредно на парното. Така го свързват на фабричните газови. В номенклатурата на Ситроен има тройници за Xsara за тази цел. Изпарителя има по-голямо съпротивление от парното защото са му по-малки диаметрите на щуцерите. Ако го включим последователно потока през малкият кръг ще се определя от изпарителя и парното ще е зле. Ако пък е запушен радиатора за парното ще пречи и на изпарителя. Ако е паралелно, потока се разпределя пропорционално на съпротивлението. Това обаче не би трябвало да влияе на бързината на загряване защото съотношението голям/малък кръг се определя от разпределителя в тялото на термостата - щуцера за малкият кръг е 9/14/17мм а към радиатора 30/35/45. Ако термостата е отворен постоянно съпротивлението през радиатора е по-малко и водата се върти там и се охлажда. Както споменаха по-горе с пипане на дебелият маркуч може да се диагностицира.
Прикачени файлове
xsara-lpg.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

porko
 
 
Мнения: 201
Регистриран: 28 май 2016, 16:17
Пол: мъж
Кара: Citroen Xsara Picasso 1.8i 115 2000г. Бившата-VW POLO 2F
Местоположение: Русе България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от porko » 06 окт 2019, 12:32

Не съм специалист ,но си мисля,че извънградско с по-високата скорост радиатора се охлажда по-добре и температурата малко пада.При мен пък и градско и извънградско ми стои на две черти.Досега не съм виждал за три години и кусур да запали трета.Погледна ли в казанчето дали не е намалял антифриза? :drink:
de lz4an 73

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4596
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от ivo-zx » 06 окт 2019, 13:10

Температурата на всяка черта се програмира с Лексия. Истинската температура може да се контролира най-лесно през OBD, но това е температурата, която зависи от зеленият датчик и може да има разлика с истината. Аз имам един уред с термодвойка която стягам със скоба на
маркуча на малкият кръг. Уреда съм го купувал от Кауфланд за 7-12лв. :)

Изображение
Прикачени файлове
temperature.png
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1704
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Rumen.Georgiev » 06 окт 2019, 18:49

Иво, не казвам, че не си прав - паралелното свързване има своята логика и обяснение. Ако ти се запуши парното, при паралелно свързан изпарител само гъзарете ще са на студено, но каква е гаранцията, че ще минава достатъчно вода през него(изпарителя де)? И това не е ли сигурна предпоставка за по- бързо запушване от отлагания - било то на изпарителя или на парното(водата е гадно копеле и ходи по по-малкото съпротивление). Да Ситроен казва свържете го така с тези маркучи - ти колко газови видя монтирани според тази картинка? На мен газаджии ми монтираха газова на един Еспас - избутаха колата от сервиза и казаха готово - на следващия ден след като направих инсталацията да работи се връщах до сервиза да си търся маркуча с дюзата, че няма загряване. Тия ме гледаха тъпо и непрекъснато ми обясняваха колко газови са направили и нямало проблем че са изхвърлили маркуча с тенката дупка(като преди това гледаха тъпо и се чудеха защо тъпите франсета са сложили тая пластмаса с тенка дупка у маркучо). Относно малкия кръг на доста коли той е отделна система и ако прекараш много вода през парното(справка - тенката дупка) мотора се охлажда прекомерно при някои режими заради консумацията на парното. Затова не съм фен на паралелно свързване пък и можеш да си монтираш изпарителя където искаш без да си зависим много от дължината на маркучи. :)
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


apollo11
 
 
Мнения: 1304
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от apollo11 » 06 окт 2019, 18:58

Измествсте темата към газовото...
Изпарителя е по-топлоемък и затова е след парното ;) иначе ще тракат кокалите на жената и децата;
2 чертички са нормални за тия с тсбло с оранжевата точка, 3 на тия със синята ;)

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1704
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Rumen.Georgiev » 06 окт 2019, 19:03

Не точно. Ако е монтирана лошо газовата топлото отива при пилетата.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4596
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от ivo-zx » 06 окт 2019, 21:29

водата е гадно копеле и ходи по по-малкото съпротивление
Ако в една кофа на дъното пробием две дупки, по-големи, така че капилярните сили не действат, с различен диаметър, през коя дупка ще тече водата?
(а) - През малката
(б) - През голямата
(в) - През двете, като съотношението на изтеклата вода между дупките е обратно пропорционално на съпротивлението на дупката.

ПП. Газджиите свързват последователно защото им е по-лесно. Има и тройници с регулатор или и с регулатор и байпас. за такива случаи. Честно казано напоследък не съм виждал монтирани такива.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!


Автор на темата
diavolo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 20 ное 2005, 11:52
Пол: мъж
Кара: citroen BX14RE,Xsara Picasso 1,6 16v 2006г.
Местоположение: Несебър

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от diavolo » 07 окт 2019, 06:36

Благодаря на всички за мненията!Карам колата от шест години .В началото беше само на бензин и бяха три чертички.Сложих газовия инжекцион минах 80 000 км. на газ пак три чертички загряваше.Сега започна да го прави на последък това.Може би темостатът не затваря достатъчно .Знам ли?

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1704
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Rumen.Georgiev » 07 окт 2019, 06:52

Газаджиите свързват успоредно защото им е по-лесно :amii: Аз свързвам последователно, защото не знам от къде колко ще тече :tupo: :oops: Иначе трябва да наслагам флоуметри и кранове :bigsmile:
Колега пипай горния маркуч на радиатора и ако загрява докато мотора е още студен сменяй термостата(този явно не затваря).
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1846
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Stuman » 07 окт 2019, 07:40

Според книгите, изпарител се свързва успоредно, а не последователно. :)
И заговаряйки за майстори... при мен беше свързан последователно за охладителя на маслото на автомата. Няма проблеми. Като тръгна от Младост, обръща на газ в Овча Купел. :D
П.П. Така дойде колата от Германия. :)

Sent from my Mi 9 SE using Tapatalk


Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4596
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от ivo-zx » 07 окт 2019, 10:11

diavolo написа:
07 окт 2019, 06:36
Благодаря на всички за мненията!Карам колата от шест години .В началото беше само на бензин и бяха три чертички.Сложих газовия инжекцион минах 80 000 км. на газ пак три чертички загряваше.Сега започна да го прави на последък това.Може би темостатът не затваря достатъчно .Знам ли?
Всичко натам води. Палиш колата и чакаш да светне една чертичка. Тогава отиваш и пипаш маркуча който влиза отгоре в радиатора. Ако е топъл си за термостат.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1846
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; C4 II 1.6HDI 92

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Stuman » 07 окт 2019, 10:18

И аз подкрепям тезата за термостата. Аз имах същия случай. Не затваряше съвсем плътно.
Зимата веднага се усеща. Като е заграяла колата я изкарваш на път, където можеш да поддържаш 90км/ч и гледаш какво става с индикатора за температурата. Ако започне да пада рязко, значи работата е ясна - термостат. :)

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 807
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от Ю.Вълчинов » 12 окт 2019, 12:17

Не само, че може и да не затваря напълно, а е възможно и да не уплътнява плътно, съответно ако самата основа е крива пак да си минава водичката :)


Автор на темата
diavolo
 
 
Мнения: 202
Регистриран: 20 ное 2005, 11:52
Пол: мъж
Кара: citroen BX14RE,Xsara Picasso 1,6 16v 2006г.
Местоположение: Несебър

Re: Не загрява на извънградско.

Мнение от diavolo » 14 окт 2019, 22:23

Благодаря на всички за мненията!Ще сменя трмостатът .Няма какво да е друго!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта