ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

"горд" нов собственик на стара С5-ца

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2310
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

"горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от longgo » 01 сеп 2019, 00:22

Мараба,
Ей ма на в "грешния" раздел..
c1.jpg
c1a.jpg
c2.jpg
c2a.jpg
c3.jpg
c4.jpg
c5.jpg
c6.jpg
И така, тая щайга е модел 2004та някъде към края.. 147 300км, които са наистина толкова според тукашният регистър и ГТП данните ѝ.
Е добре де, малко повечко защото я покарах вече две седмици. Един собственик..
2.0 - 16V бензин RJF мотор.. , автоматични светлини, CD ченджър, прибиращи се огледала като пасажерското е с "памет" за заден ход, парктроници предни/задни , климатроник двузонов, два комплекта алуминиеви джанти, темпомат, подгряващи седалки, хидроактив 3..

Честно казано.. ако да съм фен на хидравличните щайги.. някак си или ксантия/бх/хм са ми влезли истински под кожата или това..просто е разочароващото бъдеще на всички по-нови автомобили. За последните 3-4г години се разправях доста с немски возила(ремонти в различни форми) и за тези 20 и кусур автомобила мога за себе си да обобщя че от 2000 > и при тях куцат ама яко неща които иначе са приоритет на "френските боклуци".. това как да е.. Все пак темата е за друго..

От това което до сега е сменяно по колата (дойде с цяло тесте фактури) има сменяни термостат два пъти , съединител на 95 000, ремък на 120 000, помпа чистачки, преден лагер, тръбичка на климатика..?! Два пъти накладки ....

Какво ми допадна:
- по-широка спрямо ксантия и не само нея
- дълга база и учудващо добра маневреност за размера
- за хетчбек има достатъчно голям багажник
- има висока оценка за безопасност (поне когато е излязла)
- има ESP (не знам дали до зимата още ще е моя за да видя дали работи
- отчасти приятен волан за паркиране
- относително приемлив размер жабка
- чекмеджета под седалките
- подлакътници
- автоматично вътрешно електрохроматично огледало
- темпомат
- добри фарове като осветеност
- отделени спирачки от окачването (това отчасти)
- автоматични чистачки
- готови вградени парктроници
- все пак е хидравлично окачването..
- почти никаква особена ръжда освен по задните носачи и базата им към моста
- регулиране волана в дълбочина и определено голямо пространство за шофьора
- лесно сгъване или дори смъкване на задните седалки
- все още може да смениш лампи на фаровете без да сваляш гуми или брони..


Какво не ми допада:
- досадно скърцате по разни пластмаси из купето (не вярвам да е била идеална и чисто нова)
- големи седалки по които се търкаляш.. Въпреки че са големи, за мен нямат никаква стабилност на пътника в тях. В новия С5 са къде по-добре реализирани
- шофьорската седалка и пасажерската никаква настройка на ломбалната част в облегалката. Като самата шофьорска седалка на тази кола и няколко подобни на разлинчни километри в които съм сядал е странно еднакво издънена/отпусната в лявата си половина..
- доста по-твърда возия от ксантията. Дори да предположа (99% съм сигурен) че тази е с оригиналните си сфери, то на една от другите те бяха чисто нови.. И пак така. И думка доволно през кратки остри неравности/дупки.. Никаква промяна спрямо ксантия. Но то не е и неочаквано предвид устройството на самото окачване
- не може кола която няма и 150 000км да има нужда вече от смяна на лагери по носачи, колелета, да шурти масло от капаци на клапани(да и аз съм в кюпа), или пък да трябва да се разглоби половината торпедо заради некадърни клапи (тяхното решение може да намерите в раздел
"Направи си сам" където избрах селския метод на ремонт.. )
- тесни джобове във вратите които са и безмислено малки (отново сравнено с ксантията ми)
- огромно и кухо табло?!
- уредите са с големи стрелки и никакви скали за тези от тип температури и т.н., километража е подвеждащ малко(поне за мен), като цяло необмислено малко от към дизайн (лично мнение)
- около централната конзола няма никакво място да оставиш нещо като тоя пепелник и издънката пред скоростният лост са пародия
- идеята за бутилки / чашки до ръчната също е псевдо
- резервната гума е вътре в багажника - не че е нещо като проблем.. просто трябва да си свалиш целия багаж в дъжда примерно..Но пък отдолу ръждясва..
- никаква възможност за нормална замяна на стоковото радио с афтърмаркет без гимнастика
- дебилна позиция на лампите спрямо отвора за бъркане (предни)
- не може в други модели в аналогична възраст коланите да са като нови а тук да се прибира като охльов..
- защо трябва да се добави втора електрическа помпа, която да смуче масло от общ кръг с окачването като със същия успех спокойно може да се инсталира електрическа рейка. Така пак ще е на ток но няма да има тия безмислени гимнастики с маслата и сложната рейка. Също така, може да се направи и променливо усилие на волана с копче.

Още с попадането ѝ в ръцете ми:

- с лексия блокирах да не включва задната чистачка при заден ход и да не си прибира огледалата при заключване. Защо? Защото зимата тук пада и сняг и замръзва.. та не ми се сменят бушони или да оправям механизми заради глупости..

- смених LDS, явно никога не сменян.. Тук, първа стъпка към теглене на една майна. За да го източиш - сваляш гума, подкалник, маркуч.. но това не кофтито. За да се декомпресира системата или по-точно да се отворят явно всякакви клапани трябва компютър. Защо не е добавено в менюто на боди компютъра ще оставя да се сетите сами.. Същата тъпня като електрическата ръчна - няма жица няма шанс..
За сведение на други меркалии тъй като имам и Лексия и АутоКом 2014-а потвърждавам и чрез двете може да добавите ключ и да декомпресирате системата.Вече за специфични активации само с Лексия

- радио и MP3. Въпреки китайските копия на яносик или карлинк.. реших да заложа на оригинално PSA решение.
psa_mp3_1.jpg
psa_mp3_2.jpg
Това е оригинален модул който би трябвало да сработи на няколко вида PSA плеъри. Тъй като колата е със CD ченджър (някъде си из нея) то нямаше нужда да активирам нищо но например при опит за включване на CD ТЕХТ така и не сполучих да активирам тази опция. Въпреки, че могат да се ползват управляващите бутони под волана и работи добре като човек свикнал да има 25-30 папки музика към плеъра си някак си 5 папки с по 99 песни ми се вижда малко скучно.. Отделно, не се вижда какво точно свири.. До тук са все неща които се ядват някак , а и може да се пусне през AUX входа сигнал. Тук е втората "екстра". Този mp3 модул включва 3.5мм вход но например радиото оставва да изписва станцията а това влиза като микрофон. Все още нямам под ръка кабел за AUX1 за да видя там дали ще изпише AUX при избор на източник а не като подтискащ основният източник.
Отново - не мисля, дори и да бе нов този модул от явно някакъв склад в ибей си струва 90те евра.. За толкова пари спокойно се намира къде по-добър плеър. Гледах и темата на Jovani за модифицирането на пепелника и вкарване на радио.. но реших че няма да правя такива фокуси. Поне за сега не.
А говорейки за музика - още с вземането на колата.. ми направи впечатление че в предна шофьорска врата не работи колоната.
Свалих, проверих - здрава. Има проводимост по кабела но на едната жица по трасето плеър колона даде 20ома съпротивление.. :eiii:
Досъмня ме за прекъснат проводник и разкостването не бе проблем:
audio1.jpg
audio2.jpg
audio3.jpg
audio4.jpg
В общи линии се оказа че само напръскване с контактен спрей на буксите , "мъжката и женска" реши проблема.. Та ако нещо такова стане опитайте с мултиметър на съпротивление и ако трябва напръсквайте преди да играе голямата отверка

Волан - оригиналния или е някаъв с орнаменти или просто е седяла колата на слънце и лепилото се е разместило.. Това не бе проблем, подмених го почти веднага:
volan1.jpg
volan9.jpg
volan10.jpg
Смених късите с OSRAM LASER и моментално се натъкнах на рязани и подменени букси към лампите. :x Бива ли такова "нящо" в модерна кола..
farove-1.jpg
И второто дебилно нещо - как може да оставиш средно голям отвор за смяна на лампа и да я поставиш в едната страна :po tikvata: :
farove-2.jpg
Управление на прозорците - при смъкване надолу понякога ту тоз или онзи тръгва на пресекулки. Същото и за вдигане. Ако ги оставя леко смъкнати и заключа със задържане обаче прозорците се вдигат бързо и точно.. След приложено разглобяване и почистване.. всичко си дойде на място..
windows_buttons_2.jpg
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


Zygot
Нов потребител
Мнения: 33
Регистриран: 29 яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от Zygot » 01 сеп 2019, 03:14

Честито!

Моя с5 го търкалям година и половина и съвсем други неща ми правят впечатление:
-много слаби пластмаси моята кола е държана в гараж и нямаше никакво скърцане на пластмаси за едно лято (сега е второ) колата започна да издава паразитни шумове. Надявах се това да не се случи тъй като е на 45к км. Баща ми има 407 и положението е тежко там въпреки, че е карана само в бг и е на 240к км.
- седалки - в 407 са много по-удобни
- чистачки за да ми е чисто стъклото редовно минавам на мивка по 1 лев иначе ми се стича на стъклото мръсотията.
- механизъм заключване колан- някаква пружинка се чува да скърца
- окачването- при ниски скорости поведението е много лашкащо аз съм с 4 сфери 2.0хди и при повече завои става неприятно. В сравние с 407 не виждам голямата далавера от сфери етц. Дори бих казал, че 407 минава през дупките по-добре.,
-приятното наличие на екстри- моята е ексклузив и екстрите правят колата. Като свикнеш и няма връщане назад.

През годините поторите на пса се доказаха особенно 2.0хди, но останала чат от колата не им позволява да се продават повече въпреки явното предимство. Дано пооправят колите си защото с ел рволюцията съвсем ще изостанат.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3580
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от Citroenchev » 01 сеп 2019, 17:12

Дълъг, честшта нова придобивка ... :bigsmile:

Колегата с С5-та на 45 к км - прегледай клиренс и сфери. Карал съм и 407, нищо общо няма със здраво С5
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2310
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от longgo » 03 сеп 2019, 23:09

Ами благодарско! :drink:

Преимуществата на хидравличното окачване са далече в друга ниша пред минаване през дупки и лашкане.
С5 е по-високо купе от 407 например за това донякъде е разбираемо да "улита" Виж, ако е хидроактив 3 плюс с двойните носачи като в С6 или по високите версии на С5х7 тогава и неравностите са друга бира и усещането в завой..Към тях и не влачещата си гъза по пътя кола под товар.


Ситроенчев, защо не си поставил кавичките при честитенето.. :bigsmile:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3580
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от Citroenchev » 04 сеп 2019, 07:37

Защото новата кола, пък било то и стара :-P , винаги си е интересно събитие за такива като нас ...

А на колегата С5-та, ако не се лъжа е Х7 - дори да не е с 3 (2,2 204 к.с) или с 4 (бензинови и дизелови V6) датчика на клиренса, пак не трябва да залита и да е твърдо като 407.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Zygot
Нов потребител
Мнения: 33
Регистриран: 29 яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от Zygot » 06 сеп 2019, 00:06

Първия С5 фейс е като на колегата.

Състоянието и е безупречно. Самата кола не се клати толкова много, но ясно се усеща на път с много завои. За пръв път го забелязах на котленския проход. Който съм го вземал два пъти с астра г която е нищо особенно като окачване и съм карал доста 407-мицата на баща ми.
При динамично каране тип аха аха да тръгне задницата 407-цата е много по-добре.

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 354
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от C5Varna » 06 сеп 2019, 01:45

И аз мисля, че 407 стои по-добре в завой. По-твърдо вози(горе-долу като Х7 на Спорт), но и по-добре се усеща пътя и движенията на колата.Х7 е като много комфортен автобус - все едно друг кара, а не шофьорът, който има усещането, че по-скоро се вози в кресло, отколкото да управлява). Различна философия имат автомобилите - на мен лично понякога ми липсва по-директно окачване и взимам на жена ми колата за едно две кръгчета. Окачването на 407 е еталон за комфорт и стабилност(двойни А-рамена отпред като на Х7, независимо задно окачване мулти-линк). Много коли в класа не разполагат с такова сложно окачване.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 978
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от wbgenetic » 06 сеп 2019, 08:41

На Х7 не е ли същото като на 407,но вместо амортисьори със сфери реално?

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 354
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от C5Varna » 06 сеп 2019, 09:22

Със стоманеното на Х7 изглеждат еднакви. Вероятно могат да се ползват по-евтините оригинални части от дилър на Пежо и за повечето неща от хидравличното окачване(носачи, щанги, някои тампони).

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3580
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от Citroenchev » 06 сеп 2019, 23:32

Абсолютно еднакво е като кинематика.

Карал съм доста 407 2.2 битурбо - твърдо като дъска, без от това да става особенно стабилно. С5 Х7 с 4 датчика за клиренса е поне толкова стабилна и значително по-комфортна.

Но и двета са смешни пред Activa-та :super:
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2310
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от longgo » 07 сеп 2019, 09:49

И на мен нещо такова ми се върти в чутурата,че на 407 и на х7 окачването е едно и също само разликата е когато версията на ситроен е със сфери. Има обаче един друг момент - ако в пежо са поставили "одървящите" се амортисьори. Тогава би трябвало да има същите датчици (по един на колело) както в по-високата версия на х7 и съответно при накланяне в завой колата да става по-твърда.
Което разбира се би довело до по-голяма стабилност на пътя. Не съм гледал по каталог, но видимо ми изглежда ситроен е една идея с по-висока позиция на водача и по-висок от 407-цата. От там насетне по-високо качена маса по вектора на завоя.. естествено ще е друго усещането.
Но ми е доста интересно като прочета: при по-динамично каране :cool: Кое му е динамичното на х7 не мога да си обясня.. :hmm: Динамично е RS6...

Aktiva-та е отделна бира, но тя въобще няма общо с "нормалния" ситроен първо, и второ трябва да е изправна. А и като всяка ксантия от него време с изключително кофти усещане през къси резки неравности. Усещането е все едно чупиш нещо по колата.. :skratch:
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V


simeca
Редовен
Мнения: 76
Регистриран: 28 ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от simeca » 07 сеп 2019, 10:08

Точно така. На 407 3.0i V6 Има нивомери на четирите колела. Може и на някоя от другите модификации да има.

Потребителски аватар

Автор на темата
longgo
 
 
Мнения: 2310
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Re: "горд" нов собственик на стара С5-ца

Мнение от longgo » 13 сеп 2019, 17:24

И на печелившите честито..
markuch_1.jpg
markuch_2.jpg
Маркуча бе оригиналния от 2004-та. Пластмасата опечена. И тънкостенна. За това ако не сте сменяли скоро, поне този може със смяната на ремъка да го смените да ви е мирна главата.. Или побългарите като купите по-дълъг маркуч и снадите направо блока с радиаторчето.

В моя случай за някой друг ден докато дойдат новите бе така:
markuch_4.jpg
Десния има вътре метални елементи и почти няма чупене но тоя.. Тоест, ако искате, сменете и тоя с пробката с такъв като десния..
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост