ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 11 авг 2019, 16:29

Да се похваля - имам кола! Върви, вдига се, сваля се и вози супер! Благодаря на Ситроенчев, за това, че ме светна за тези крикове- купих си за около 100лв. Казанчето взех от Стара С5-а, но пасна супер! Благодаря и за схемите и всичко на останалите съфорумниците! С правих се сам и съм горд! :debil: Всичко стана за по- малко от час и колата вози както трябва! Дано никой не е в такава ситуация!


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 14 авг 2019, 20:06

И сега след смяната май вози малко по- твърдо от преди. Но след смяната на казанчето, докато беше по легнала я долях с 3,5л масло и не я разхерметизирах, за да проверя нивото. Сега мисля да го направя с развъртяна капачка. Въпросът е дали след това като и дам команда през компа да се вдигне до нормално положение трябва да е с развита капачка или как? И има ли нещо друго, особено, което да знам преди да се захвана? Мерси предварително за помощта!

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3217
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Citroenchev » 15 авг 2019, 01:24

Най-добре е да завиеш капачката когато колата е вече на нормална височина. Самата капачка има клапан, т.е. той е отговорен за подържане на налягането в казана в рамките на предписаните нива (+/-) при вдигане или сваляне през бутоните на конзолата...

Това, което клапана не може да поеме е рязкото връщане на масло при кола вдигната на подемник без преди това да е сложена в горно сервизно положение ...

Тази капачка е хубаво да се сменя, поне на 5-7 години. Също не е вечна.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 15 авг 2019, 11:16

Да разбирам - свалям до "легнала по корем" през лексия, Доливам или източвам лдс до определеното ниво, и пак през лексията я вдигам до нормално ниво. Всичко това без капачката, завъртам я при вече приключена процедура. И всъщност по-твърдата возия се дължи на грешка в нивото или самата процедура по сваляне и вдигане с компютъра е начин за рестарт и калибрация на системата след шоковото изтърване?


JazzMaster
 
 
Мнения: 351
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от JazzMaster » 15 авг 2019, 12:08

Щом си с Лексия
Check - Topping up Hydraulic suspension circuit.pdf
(67.36 KиБ) Свален 16 пъти
Само не схващам какво искат да кажат с "If necessary add LDS fluid up to the maximum level "b". т.е. как се определя дали е необходимо доливане до 'b'. В общия случай по-голямото количество втърдява возията.


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 15 авг 2019, 12:42

До максимума в насилено долно положение, а разликата между макс и мин изглежда не повече от 50-100мл. Но там е казано да се махне капачката преди депрешарайз и после да се сложи когато е в ниско положение. Аз си купих същото ръководство вчера и това го прочетох. А на практика май много са го правили и исках да прочета мненията им за процеса. Ммого благодаря на всички озовали се с коментари и съвети!

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3217
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Citroenchev » 15 авг 2019, 18:22

Правилната процедура е при ниско положение - както в упътването. Но при гарантирано работеща капачка. Тогава при вдигането на колата, течността от казана отива в системата, образува се вакум, капачката пропуска колкото въздух е нужно и т.н.... всички сме учили физика

Аз просто смятам, че в общия случай стара капачка, с неясен клапан ... най-добре да не се разчита на нея. Затова завивам при автомобил на ниво, което гарантира липса на налягане (точно заради стария вече казан ...)
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 15 авг 2019, 18:59

Мерси, Ситроенчев! Ще го правя без капачката до края. Точно заради страх да не се обърка нещо пак, реших 1во да прочета и разпитам. Да не плача пак после! А по- твърдото возене свързано ли е по някакъв начин с тази процедура, все едно е разпознаване на нова част или е само заради грешно ниво на лдс?

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3217
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Citroenchev » 15 авг 2019, 23:16

Няма причина да е свързано. Налягането в самата система на ХА не зависи по никакъв начин от налягането в казана ... кога ще затвориш капачката и то ако клапана е неизправен, влияе само на налягането в казана (което сам се убеди е важно). А ако клапана е здрав, няма значение и кога ще затвориш капачката.

Нивото в казана е важно да не е ниско - в зависимост от това колко е ниско може да засмуче въздух помпата (когато вдигнеш колата най-горе примерно), а това е силно нежелателно за самата помпа ...

Повечето масло, не виждам как ще попречи на нещо.

Но е факт, че много хора споделят по-твърда возия при по-високо ниво ... аз лично смятам това за фолклор.
Също е факт, че и аз имам усещане за по-твърдо/нервно поведение след каквато и да е интервенция по окачването. Обикновенно след няколко дена се оправя ... или аз свиквам :great:
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 16 авг 2019, 01:27

Може би си прав за свикването. Аз като се кача в друга кола тогава усещам разликата! Все пак е важно да го проверя и в неделя ще го направя. И ще видим колко субективно е и моето усещане.

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1219
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Mitko64 » 16 авг 2019, 23:15

Citroenchev написа:
15 авг 2019, 23:16


Но е факт, че много хора споделят по-твърда возия при по-високо ниво ... аз лично смятам това за фолклор.
И аз така мисля,но се опитай да го кажеш това на Ванката ( Jovani) :cool:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


Автор на темата
cadmium
Редовен
Мнения: 51
Регистриран: 18 яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от cadmium » 20 авг 2019, 16:59

Здрасти на всички! Вчера я свалих до дупка с лексията и източих около 400мл. Оказа се, че моята програма няма опцията преглед на лдс течност. Щракам на бутона и отговаря, че функцията не е налична при мен, китайска работа, не знам. Вдигна се за около цигара време и направих кръгче - разлика нямаше във возенето. Днес отидох до работа и пак така. Но на връщане вече вървеше съвсем като лодка! Дали си въобразявам или не - не знам, но неравностите по пътя изчезнаха. Нов асфалт сигурно :great:. А може и да е просто субективното ми усещане. Поздрави на всички и лек и безавариен път и много километри!


Jovani
 
 
Мнения: 3410
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Jovani » 23 авг 2019, 17:54

Mitko64 написа:
16 авг 2019, 23:15
Citroenchev написа:
15 авг 2019, 23:16


Но е факт, че много хора споделят по-твърда возия при по-високо ниво ... аз лично смятам това за фолклор.
И аз така мисля,но се опитай да го кажеш това на Ванката ( Jovani) :cool:
Мите, ти с тия нестандартни гуми и джанти да мълчиш :)
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1219
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Пръснато казанче хидравлика на ц5 х7

Мнение от Mitko64 » 24 авг 2019, 22:28

Ванка,говорим за по-високо ниво на ЛДС-а ,(според теб), а не за нестандартни гуми и джанти :mrgreen: Пък и щом калкулатора ги позволява не са нестандартни. :notright:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта