ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
ivo 2
 
 
Мнения: 140
Регистриран на: 15 Сеп 2008, 20:56
Пол: мъж
Кара: ситроен ксантия 1.9тд комби/96г 6 топки и ксантия 1,9тд хечбек/96г 6 сфери
Местоположение: Павликени

Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ivo 2 » 12 Юни 2019, 12:35

Здравей те. Да попитам една приятелка от скоро си взе С5 2.0 hdi 163кс, 2010 година, ходила е в сервиз и и казали, че компютъра отчита грешка и има проблем с дросел клапата. Предложи ли и да се смени срещу 400лв. Та дали има някакъв вариант да се почисти тази клапа или единствено само да се смени с нова? Предполагам за тази клапа става въпрос:
25193631o.jpg

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 398
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от C5Varna » 12 Юни 2019, 14:09

Задължително. Но, ако проблемът е електрически, няма да се размине с почистване.


Автор на темата
ivo 2
 
 
Мнения: 140
Регистриран на: 15 Сеп 2008, 20:56
Пол: мъж
Кара: ситроен ксантия 1.9тд комби/96г 6 топки и ксантия 1,9тд хечбек/96г 6 сфери
Местоположение: Павликени

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ivo 2 » 13 Юни 2019, 06:52

Благодаря, колега. Ще пробвам, дано се размине само с почистването


emopz
 
 
Мнения: 114
Регистриран на: 28 Авг 2008, 07:12
Пол: мъж
Кара: Xantia ІІ 98г. 1.9sd, 6 сфери-беше, Xsara 2003г.HDI-90кс. Citroen C5-2007г. 2.2 bi-turbo, 170кс.
Местоположение: Пазарджик

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от emopz » 18 Юни 2019, 16:51

Аз сменявах дроселова клапа но на 2.2HDI 170кс. Не подлежи на ремонт. Капсулована е. При мен не отваряше и затваряше в правилната позиция и ме вкарваше в авариен режим. След смяната е всичко ок. Мисля, че беше към 350лв.


Deleted User 36165

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от Deleted User 36165 » 18 Юни 2019, 23:18

Искам да и видя карантията. Колко и искаш на клапата??


Автор на темата
ivo 2
 
 
Мнения: 140
Регистриран на: 15 Сеп 2008, 20:56
Пол: мъж
Кара: ситроен ксантия 1.9тд комби/96г 6 топки и ксантия 1,9тд хечбек/96г 6 сфери
Местоположение: Павликени

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ivo 2 » 21 Юли 2019, 07:04

След смяната всичко си е на ред. Както е писал колегата emopz не подлежи на ремонт. ggergi колко даваш?

Аватар

liuben
 
 
Мнения: 1664
Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от liuben » 21 Юли 2019, 08:27

Преди две-три седмици отремонтираха такава клапа на Пежо 3008 със същия мотор. Проблема беше в привода на вакуум актуатора който я движи.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk



Автор на темата
ivo 2
 
 
Мнения: 140
Регистриран на: 15 Сеп 2008, 20:56
Пол: мъж
Кара: ситроен ксантия 1.9тд комби/96г 6 топки и ксантия 1,9тд хечбек/96г 6 сфери
Местоположение: Павликени

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ivo 2 » 21 Юли 2019, 12:39

И тук проблема е във вакуум актуатора на едната клапа, спукана мембрана. Би ли споделил къде е ремонтирана колега?

Аватар

liuben
 
 
Мнения: 1664
Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от liuben » 21 Юли 2019, 19:12

Аз съм я отремонтирал .

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk


Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2352
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ITEV » 17 Дек 2019, 15:56

emopz написа:
18 Юни 2019, 16:51
Аз сменявах дроселова клапа но на 2.2HDI 170кс. Не подлежи на ремонт. Капсулована е. При мен не отваряше и затваряше в правилната позиция и ме вкарваше в авариен режим. След смяната е всичко ок. Мисля, че беше към 350лв.
:ccc: Ето как е капсулована:
IMG_20191201_130055[1].jpg
Скоро смених дросела на 2,2 170кс и разглобих стария за да видя каква е хавата вътре. Изтече 300мл масло от вътрешността.
IMG_20191201_130206[1].jpg
Според мен, направата на капака предполага почистване и възстановяване в цялост изделието. След почистването си личи, че няма поражения по зъбите на колелата - често явление при супер замърсена клапа. Явно при мен проблема бе електрически, както и подсказа Лексията. След смяната на дросела, колата литна и не е влизала в авариен режим, когато не може да вдигне повече от 2300оборота.
Сега остава питанката - как да се разбере състоянието на електрическата система на дросела, без да се монтира на колата?
IMG_20191201_131530[1].jpg
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!
"Ние като нация търпим ежедневно, почти ежечасно да бъдем тероризирани от нагли шофьори, с арогантно поведение, със скъпи автомобили и с чувство за безнаказаност, които погазват правилата за движение по пътищата."
Димитър Илиев

Аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4828
Регистриран на: 06 Апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ivo-zx » 17 Дек 2019, 16:29

Виждам потенциометър на най-долната снимка. Не знам как са жиците, за бензиновите софтуера следи разликата между потенциометъра на педала и на клапата трябва да има някаква разлика не по-голяма от 20%. За процентите не съм сигурен, а и не ми се рови сега. Може да натискаш клапата с пръст и да мериш потенциметъра като начало. Може и моторчето да е умряло.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1178
Регистриран на: 19 Окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от CitroZ » 17 Дек 2019, 17:09

Оффтопик:
ITEV , снимките може да ги запазиш за Направи Сам раздела.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Аватар

ITEV
 
 
Мнения: 2352
Регистриран на: 25 Ное 2006, 17:15
Пол: мъж
Кара: С5 2006г комби 2.2 170кс; Ксантия 2001 2.0хди 90
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от ITEV » 17 Дек 2019, 17:26

Да, за това ги направих, но не съм стигнал до фаза да "подкарам" дросела в работещо състояние. За да имам право да споделя тази информация в "Направи си сам".
Постнах снимките, особено първата, за да покажа, че "закапсуловането" е обратимо. Поне според мен.
Another world is possible, защото когато Парите са всичко, всичко друго е нищо!
"Ние като нация търпим ежедневно, почти ежечасно да бъдем тероризирани от нагли шофьори, с арогантно поведение, със скъпи автомобили и с чувство за безнаказаност, които погазват правилата за движение по пътищата."
Димитър Илиев

Аватар

longgo
 
 
Мнения: 2247
Регистриран на: 30 Мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и С5 II 2.0 16v RFJ
Местоположение: Upnorth
Обратна връзка:

Re: Дросел клапа С5 2.0 hdi 163кс

Мнение от longgo » 18 Дек 2019, 17:30

ivo-zx написа:
17 Дек 2019, 16:29
Виждам потенциометър на най-долната снимка. Не знам как са жиците...
Точно така работи, като моторче за позиция на клапа за вентилация с обратна връзка. Компа подава колко процента трябва да е клапата. Мотора дори не е стъпков.(не би трябвало да е). Някъде трябва да има калибрирана таблица: на еди си колко ома толкова процента.
После чете МАФ сензора. Има в ЕКУ-то с колко трябва да намалее потока през него след като е отворил ЕГР-а. Ако между очаквано и случващо се стане разлика извън дадени граници пляс грешка.
За проверка вероятно откачане на мотора от зъбната предавка и подаване на захранване директно ще го завърти. Ако е наред разбира се.
След това замерване на потенциометъра с мултиметър и готово.. Какъв друг начин да има..

Само, че от тия снимки ми се вижда че дори да се отвори и почисти няма да може повече пъти да се направи. Тоест стегне ли се отново, при следващото отваряне и ..
Няма ли как да е направи като "прозорче". Например като алуминиева рамка стегната към капачето. А тя с малко капаче което е с 6 болтченца(да кажем) И като трябва ново почистване, се отваря, залива с алкохол обдухва и затваря.. :mrgreen:
Проблема(така си мисля), е в нагара по клапата.. И тя заяжда в дадено или дадени позиции и от там се започва.
http://longgo.eu
- xantia mk1 - 1.8-8V
- stilo 1.4 mpi
- xantia mk2 - 1.8 16v
- citroen C5 mk2 - 2.0 16V

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C5”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост