ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Удар на C5-ко.

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Автор на темата
liuliu
 
 
Мнения: 4433
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Удар на C5-ко.

Мнение от liuliu » 17 май 2019, 21:57

Днес един ме изпра отзад... с Шкода Фабия. Тоя е размазан, но добре, че е натиснал спирачка преди удара, та ми влезе отдолу и не можа да ми счупи врата. Обаче бронята ми е сериозно увредена, единия датчик го наби навътре (счупен), отдолу и кората е на трески, стоповете леко се отвориха и гледам, че е набръчкал легена за резервната гума (там ми е бутилката). Калниците не са мръднали. Питането ми е: легена оправя ли се по някакъв начин или го оставят така при ремонт; под бронята има една железна греда и евентуално държач ли? Те тия неща са скрити и ще се видят при разглобяване и втори оглед, но все пак да си знам. Криво ми е, но добре, че е малкия дявол!
Айде лека!

И карайте без да ползвате телефони по време на движение... не става дума за горния случай. ТОВА Е МАСОВО.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1125
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от CitroZ » 17 май 2019, 22:48

Леле. Броня и датчици са лесни. Тая греда да не е за теглич? Аз имам такъв и може би само със броня и датчици ще мина при подобен случай(дано не се налага). Щом имаш огъване в легена, значи лееко си свит навътре, но е извън пода.може да не му обръщаш внимание толкова, според мен. Гледай да си намериш здрава броня и тогава че си проличи дали геометрията е пострадала осезаемо.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 124
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от vkk » 17 май 2019, 23:44

Здравей, много са кофти тези ситуации, и на мен са се случвали във времето. Първоначално шокът е голям, но на второ четене виждаш, че не е толкова зле, вярвам, че и при теб ще е така.
Това желязо под бронята са оправя /или сменя/ без проблем.
Легенът силно се съмнявам, че ще има явни деформации по цялата си дължина.
Трябва ударът да е бил много корав, за да изкриви непоправимо.
Така или иначе - всичко се оправя, само гадният спомен остава.
Мен са ме отпаряли челно с ХМ-а преди години и пак я оправиха хората.
Важното е, че ти си добре, не се кахъри за тези неща.

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от mstef » 18 май 2019, 06:33

CitroZ написа:
17 май 2019, 22:48
... Тая греда да не е за теглич? Аз имам такъв и може би само със броня и датчици ще мина при подобен случай(дано не се налага)...
Под всяка броня си има една греда която реално да поема ударите- за нея става дума вероятно. И не разчитай на твоя теглич да ти е от помощ в подобен случай- неговата дебела греда е твърде здрава и пренася силата на удара към местата на закрепване (а те са част от силовата конструкция на купето) и огъването се оказва на доста по-неприятно място от легена на резервна гума. Аз съм го установил опитно + всеки майстор който ремонтира блъснати коли може да ти го потвърди.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1125
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от CitroZ » 18 май 2019, 09:10


mstef написа: Под всяка броня си има една греда която реално да поема ударите- за нея става дума вероятно. И не разчитай на твоя теглич да ти е от помощ в подобен случай- неговата дебела греда е твърде здрава и пренася силата на удара към местата на закрепване (а те са част от силовата конструкция на купето) и огъването се оказва на доста по-неприятно място от легена на резервна гума. Аз съм го установил опитно + всеки майстор който ремонтира блъснати коли може да ти го потвърди.
Мерси за поправката. Тегличът обикновено го закрепят за гредите. Тях имаш предвид.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

Автор на темата
liuliu
 
 
Мнения: 4433
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от liuliu » 18 май 2019, 10:54

Нямам теглич. Разгледах и схема от сервизния сайт, та се ориентирах. Гледах и в Мегапартс-а снимки на греди, буфери, държачи, датчици. Поне има избор за С5 (90 страници), а и са на добри цени. Надявам се Асет Иншурънс да обезщетят добре.
IMG-ec614389cd3b76ff3ba41412467ec19c-V.jpg
IMG_20190517_175722.jpg
IMG_20190517_175709.jpg
IMG_20190517_175645.jpg
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3512
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от Citroenchev » 18 май 2019, 13:25

Тези удари са коварни ... изглежда ОК, но може да е доста повредена. Ще се ориентирате като махнете бронята ...

Жалко
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

Автор на темата
liuliu
 
 
Мнения: 4433
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от liuliu » 18 май 2019, 15:28

Е-е, стига бре! Няма да я погребвам. :-P
IMG_20190518_143852.jpg
IMG_20190518_143823.jpg
IMG_20190518_143720.jpg
Сега като си поизпразних багажника видях, че бутилката е изкочила нагоре.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3512
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от Citroenchev » 18 май 2019, 16:02

Намери добър тенекеджия - мръднало е дъното бая ...

Жалко имах предвид, такива случки са неприятни ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

Автор на темата
liuliu
 
 
Мнения: 4433
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от liuliu » 18 май 2019, 20:28

Ще търся - да. Трябва да се изпъне според мен, колкото да легне бутилката горе долу, а от там ще се намести заключването на петата врата и ще се приберат стоповете. Мисля, че има такива "мастери" с дозери. Имам чувството, че челен удар се прави по-лесно... в случая на оня с Шкодата.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1341
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от Mitko64 » 18 май 2019, 22:20

Ебаси и Шкодата ,все едно в стена се е ударила.А С5-ко почти си е здрав на пръв поглед,дано няма някакви скрити посуквания. :ochki:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от mstef » 19 май 2019, 07:33

Интересно защо си мислиш, че нашите Ситроен-и ще изглеждат по-добре от Шкода-та при такъв тип удар? Най-простичко казано всяка кола е предвидена да се смачква по определен начин отпред докато отзад конструкцията е много по-здрава


nikunata
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 14 авг 2014, 21:37
Пол: мъж
Кара: peugeot 406 16v 136hp
Местоположение: Plovdiv

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от nikunata » 19 май 2019, 09:38

Искрени съжаления колега!Преди време съм имал подобен удар отзад,тенекеджийте правят една стойка вътре в багажника и с хидравлична преса натискат гредата.От там легена се изправя,но остава съвсем леко нагънат иска работа с чук-отгоре,отдолу до поносимо ниво на легена.Най големия проблем е заключването на багажника, иска много играчка с фиксатора от долната страна и накрая да го парнат с CO.Възможно е и леко разминаване накрая в /не знам как да го обясня -луфтовете между капака и калника -да се различават от двете страни/възможно е единя луфт да е по голям.Ти да си здрав,за нас няма резервни части!!

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 257
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от crazyfen » 19 май 2019, 11:47

В белите държави на тези години кола с подобен удар отива в кофата..
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Потребителски аватар

mstef
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 31 мар 2019, 18:06
Пол: мъж
Кара: С5-I Break, 2.2 HDI/ZF4HP20
Местоположение: Варна

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от mstef » 19 май 2019, 12:49

Е сега- що в кофата като могат да я пратят към БГ...

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3512
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от Citroenchev » 19 май 2019, 14:28

Няма проблем да се оправи, рросто в "белите" държави стойността на труда е такава, че за застрахователя е по-евтино да я обяви за тоталка и да плати на собственика.

Според мен това е малко прекалено ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 257
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от crazyfen » 19 май 2019, 14:40

Да, труда е майка си и баща си. Но и реално, възраста също играе роля. Ще се опъне и ще е ок, но май трудно ще се напаснат детайлите, както преди.
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Потребителски аватар

Автор на темата
liuliu
 
 
Мнения: 4433
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от liuliu » 19 май 2019, 15:15

Сега гледах на едно приятелче Корса с подобен удар. Ами легена са го направили добре. Резервната гума е била спукана дори. Така като давате мнения по темата ме успокоявате. Нищо и няма на колата. :drink:

Добавено от автора след 10 минути 38 секунди:
crazyfen написа:
19 май 2019, 11:47
В белите държави на тези години кола с подобен удар отива в кофата..
Тая кола освен, че е италианка няма точица ръжда или дори следи от камъчета по капака. Няма пребоядисвани елементи и всичко и е в оригинален вид (като изключим предното стъкло). Има дребни козметични забележки, (така съм я взел), които не желая да отстранявам, защото не знам на какъв майстор ще попадна и после ще съжалявам. Пазя, пазя и лум - клон от дърво пред нас, оставят си вратите по нея, сега някъв се учи да спира.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1326
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Пол: мъж
Кара: С Crosser 2.2hdi,207 1.6hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от daniel cvetkof » 19 май 2019, 17:38

Преди 5-6 години точно под Асеновата крепост бях спрял поради задръстване и един МБ Е класа спря в багажника ми с 50км/ч-направо ми изскочиха решетките на духалките на таблото,жената я боля врата сума ти време после.
Бронята ми беше тотал и като отворих багажника вече не можеше да се затвори-гредата беше хлътнала два пръста навътре ,легена беше нагънат толкова,че не можеше да се извади резервната гума без да се спихне.
Оня беше по зле понеже винаги ударената отпред кола понася повече щети-броня,фарове,капак,радиатори,перки...там си и остана.
Аз се прибрах без проблеми със вързан със сезал багажник :hihihi:
Майстора дето я прави изрично го предупредих,че не искам нагрявания и заварки за да не ръждясва после понеже исках да си карам още тая кола.
Оправи я много добре с крикове я разпъвал и още си върви в едно приятелче на сина,само броня взех здрава,стоповете бяха здрави.
Платиха ми по ГО близо 1000лв,а ремонта ми излезе около 700.
Та ти си много по добре от моя случай,пък и ламарина се оправя -ти да си добре :drink:
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

ilian.kirov
Редовен
Мнения: 76
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Удар на C5-ко.

Мнение от ilian.kirov » 19 май 2019, 17:49

И с на баща ми колата се случи нещо подобно. Той е спрял и друга кола го удря отзад. Външно като погледнеш колата, само драскотини по бронята. Отвътре обаче - счупени парчета на бронята, легена на резервната гума деформиран + че имаше и изгнило, отделно и купето беше леко засукано от преди това. Закарах я в сервиза на едни араби - пипнаха я идеално. Всичко изправено, изкърпено - никакви следи нямаше.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост