ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Производство: (2006-)

Автор на темата
kiromimi
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 авг 2017, 20:47
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6HDI

Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от kiromimi » 16 апр 2019, 11:17

Здравейте, колеги!
Някой сменял ли е компютър на двигател? Каква е процедурата? Предварително ли трябва да се програмира или след смяна се въвеждат настройки с Лексия. Трябва ли да се сменя и BSI модула и евентуално нещо друго като ключ-чип и т. н. Моля по-знаещите да споделят мнение!


steich
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 24 юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от steich » 17 апр 2019, 07:22

Коя година е автомобила и с какъв мотор ?

Кое налага смяната му ?
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Автор на темата
kiromimi
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 авг 2017, 20:47
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6HDI

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от kiromimi » 17 апр 2019, 10:42

Автомобила е 2007г. C4 Picasso 1.6 HDI, VIN-VF7UD9HZH45070696. Мисля да го сменя, защото ми липсват показания от единия инжектор, а имам още един комп1тър абсолютно същия. Инжектора е ваден и проверяван на стенд и дори е разменян с друг. Според майстора, който го проверява е възможно да е от компютъра. Иначе всичко работи добре, няма грешки с изключение на една ''f000 fault engine wiring housing ecu mute on the can'', която според мен няма нищо общо и се отнася за BSM модула, нея ще я разследвам отделно. Между другото, снощи закачих DiagBox и видях, че има опция смяна на ECU. Днес или утре сигурно ще пробвам но преди това исках да питам дали някой го е правил все пак.


steich
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 24 юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от steich » 17 апр 2019, 18:47

Може да се прехвърли информацията от оригиналния на донора, но и 2-та трябва да бъдат отворени ... тогава няма нужда от кодировки, обучения и т.н. ... 2-та компютъра стават напълно идентични.

Така както ми описваш, ако е това което аз се сещам ... може да е ровено в софтуера. При писане някой път се губят инжекторните кодове ... ако това си имал в предвид.
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Автор на темата
kiromimi
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 авг 2017, 20:47
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6HDI

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от kiromimi » 17 апр 2019, 19:46

Днес пробвах с Diagbox и Lexia, но не направих всичко както трябва. Трябваше да сменя кодировките на инжекторите и класа на алтернатора но не ми разреши да запомня настройките. Може би не спазих процедурата правилно, че бързах и нямах много време. Тъй като не можах да ги запомня, не посмях да пробвам да запаля двигателя и върнах стария комп. Утре ще пробвам пак. Имам и SuperScan и там май по-подробно и точно са написани стъпките по подмяната. Иначе на моят компютър кодировките на инжекторите са точни но забелязах че модела на компютъра има разлика с този, който разчита диагностичната програма, а именно върху компютъра пише EDC16C34, а програмата отчита EDC16C3, което е различно според Лексията а в списъка с модели в Superscan фигурират и двата номера, като различни модели. Утре ще има проби и ще пиша пак.


steich
Редовен
Мнения: 59
Регистриран: 24 юни 2006, 17:57
Пол: мъж
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 185hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp DW10FC/AHW engine 2015 Auto 6 speed S&S
Местоположение: София
Контакти:

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от steich » 17 апр 2019, 20:46

Има ги и 2та вида при 1.6 HDI т.е. EDC16C3 и C34 ... разликата е във размера на флаша/софтуера ... предполагам и не само. Ако Бош номера е еднакъв 0281хххххх то и типа компютър е същия, по скоро диагностиката не го разпознава точно може би.
www.fapremove.com
Програмиране на TPMS сензори.
Качествен чип тунинг. Премахване на FAP / DPF OFF, Adblue / SCR OFF, EGR / AGR OFF, Flaps OFF, O2 / Lambda OFF, DTC OFF и др. - 5 години гаранция на софтуера.


Автор на темата
kiromimi
Нов потребител
Мнения: 10
Регистриран: 29 авг 2017, 20:47
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6HDI

Re: Смяна компютър двигател-Engine Control Unit

Мнение от kiromimi » 18 апр 2019, 20:39

Не ми се получава. Спазих точно процедурата, както е описано стъпка по стъпка в програмите - копират се данните от стария, изключва се от контакт, изчаква се 5мин, откача се акумулатора сменя се компютъра, свързва се акумулатора обратно и когато дойде време да се запишат данните на новия, не разрешава записването. Пробвах с Lexia, DiagBox, Superscan, резултата е същия. Иначе компютрите са идентични EDC16C34 и номера на BOSCH 0281012281 всичко е еднакво. Знам, че могат да се копират данните от единия на другия но ще търся как или някой във Варна да го направи.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C4 Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост