ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Турбо за 2.0hdi

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)

Автор на темата
sashkoss1
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 01 окт 2018, 21:46
Пол: мъж
Кара: citroen xsara exclusive 2.0hdi

Турбо за 2.0hdi

Мнение от sashkoss1 » 13 апр 2019, 19:43

Здравейте карам Citroen xsara Exclusive 2.0hdi - 90коня, 2001 година. От известно време почна да пуши черно ама много черно и то не на високи обороти към 2000 оборота вече е като влак-яко димилка. Преди карах с 10w40, но реших да пробвам 5w40, е пробвах ама камък. Аз го доливам то тече като чешма. Занесох я на майстор каза, че е от турбото теча. Намерих турбо от 2.0hdi, обаче за 110 коня, та въпроса ми е, ще стане ли за моятя, която е 90 коня или да търся от 90 коня. И вторият въпрос ми какви признаци други трябва да има за да съм сигурен, че турбото е за смяна, без да се маха да се види. От време на време пуши и бяло, чува се малко на умирачка едно странно виене от мотора, иначе си върви като преди няма ядове.

Потребителски аватар

ilian.kirov
 
 
Мнения: 106
Регистриран: 05 мар 2016, 12:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia 2.0 HDI 110кс, 8 сфери
Местоположение: София

Re: Турбо за 2.0hdi

Мнение от ilian.kirov » 13 апр 2019, 22:36

Наличието на бял и черен пушек означава два отделни проблема.

Черният пушек означава обогатена смес. Или турбото не е наред - не нагнетява както трябва или си нагнетява добре но между него и двигателя има спукан мъркуч и се губи налягането. За начало те съветвам да провериш точно това - огледай тръбите за въздух и уплътненията от турбото до смукателния колектор. Следи за пръски от масло около тях и ако видиш такива огледай за спукано точно там.

Белият пушек е индикатор, че колата гори масло. Това става или от сегментите (при износени или спекли сегменти попада масло в цилиндрите и се изгаря) или от турбото (при луфт в лагерите му се просмуква масло през тях и се вкарва в двигателя). Чрез мерене на компресията на цилиндрите ако се установи цилиндър с ниска компресия - проблемът е в сегментите. Ако компресията е наред, остава турбото. Също така, като откачиш мъркуча за маслените пари ако спре да пуши - проблемът е в сегментите. Ако продължи да пуши, проблемът е в турбото.


Автор на темата
sashkoss1
Четящ
Мнения: 6
Регистриран: 01 окт 2018, 21:46
Пол: мъж
Кара: citroen xsara exclusive 2.0hdi

Re: Турбо за 2.0hdi

Мнение от sashkoss1 » 14 апр 2019, 00:09

Много благодаря за изчерпателния отговор, ще хвърля едно око на тези неща който каза. :drink:

Потребителски аватар

l_lazarov
 
 
Мнения: 1626
Регистриран: 04 окт 2004, 16:47
Кара: Египетско син C4 1.6 e-HDi, 115 hp, 2012 г. Преди: Xsara HDI 2.0 '02 110 hp AL4; ZX 1.6i, 90 hp, 1995 г.
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Турбо за 2.0hdi

Мнение от l_lazarov » 15 апр 2019, 15:07

Турбината за 110 hp е с променлива геометрия. Не става за твоя двигател.
Днес е по-добре от утре, вчера - по-добре от днес!
Проверете преди да пишете!
Лентата е част от платно за движение!

Потребителски аватар

liuben
 
 
Мнения: 1655
Регистриран: 23 фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Турбо за 2.0hdi

Мнение от liuben » 16 апр 2019, 10:47

На 2,0 хди 109-10 няма никаква променлива геометрия. Просто начина на разтоварване на двете е различен.

Изпратено от моят ANE-LX1 с помощта на Tapatalk


Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта