ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проект zx 1.8 16v

Производство: (1991-1998)

Модератор: zx_zvqr

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 12 мар 2019, 00:02

Здравейте! Днес взех една ксара купе - 1.8 16v, в приемливо състояние за донор :bigsmile: Като целта е да се прехвърли всичко на ZX-a - Мотор, скорости, инсталация, компютър, и прочие , евентуално и ABS, но не знам до колко ще е възможно и оправдано (това с ABS-a) . Ще съм благодарен ако някой има опит в подобни изпълнения и даде някой съвет преди да съм започнал. В общи линии съм наясно с какво се захващам, само частта с електрониката не ми е напълно ясна. Смятам да сменя всички течности по двигателя и скоростната кутия + съединителя така и така ще се сваля. - ZX-а е 1.4 две врати. :boom: :citroenlo2:

п.с. четох една подобна тема в един чужд форум и пича беше свалил двете инсталации и беше направил следното. от старата маха само частта от компютъра към двигателя и заменя със същата част от новата инсталация и окомплектова пак. Освен всичко много държа да си запазя климатика. (ксарата също е с клима)

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4399
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от ivo-zx » 12 мар 2019, 00:56

За ZX няма схеми. В Хайнеса има някакви до '91, но са далече от истината за модели след '94. За климатика са 2-3 сигнала на каквато и да е кола. Ти искаш да направиш Citroën Elysée. За него има схеми в Sedre.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 13 мар 2019, 19:29

Не баш, апък и не ми помагат. Най-лесния вариант е да гледам схеми от Зх и от ксара, но е мисия невъзможна май. Така че остава варианта с научкване. Другата седмица ще почна да разглабям ксарата сигурно, ще видим как ще се развият нещата.

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4427
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от liuliu » 14 мар 2019, 09:32

Огледай първо захващането за купето на двигателите - да не се налага преправяне.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 14 мар 2019, 19:09

Захващането доколкото знам и виждам е същото с изключение на магарето долу (леко е изместен в страни и напред ухото за тампона), но аз ще го сменя цялото с това от ксарата.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4399
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от ivo-zx » 14 мар 2019, 19:21

Полуоските също са различни, но тези които са с двигателя може би ще станат.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 16 мар 2019, 08:36

Какъв е начинът компютъра да остане “отключен” ? За да нямам проблеми после с bsi и прочие.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4399
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от ivo-zx » 16 мар 2019, 09:34

Кога се заключва?
Ключа е изваден, т.е. чипа на имобилайзера не е в обсега на четеца и запалването е изключено за повече от десет секунди
или
Ключа е положение изключено и запалването е изключено за повече от две минути

Кога се отключва?
Ключа е поставен, т.е. чипа на имобилайзера е в обсега на четеца
и чипа е разпознат
и запалването е включено

За да е включено винаги, поставяш чипа на имобилайзера близо до четеца завинаги или просто си ползваш ключ с регистриран чип.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 18 мар 2019, 21:51

ivo-zx написа:
16 мар 2019, 09:34
....
Мерси, извадих компютъра след като е работил двг и беше изключен, но на контакт. надявам се няма да има проблеми. По нататък ще го мисля.
Някой има ли идея какъв е тоя датчик и трябва ли да е хванат някъде?
Изображение
https://www.dropbox.com/s/jvfh7ultigapdr1/102.JPG?dl=0

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4399
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от ivo-zx » 18 мар 2019, 23:25

ECU-то се отключва и заключва от BSI. Ще ти трябва и BSI-то от донора и всичко около него, т,е, почти цялата инсталация. Датчика не ми прилича на нищо познато, нито на нещо откъртено от нещо познато.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 12 апр 2019, 17:04

Стигнах до извода, че ще е по-добре да премахна имобилайзера на компютъра вместо да прехвърлям всичко и да вържа само инсталацията на двигателя. Проблема е, че няма кой да разкодира компютъра (sagem sl96), затова ще търся разкодиран магнети марели IAW 1AP[20,40,80] от тази серия са напълно взаимозаменяеми със саджема. Не мога да намеря обаче схема на буксата на инсталацията на двигателя на ЗХ, която е в кутията с бушоните в двигателния отсек. Тя една кръгла голяма букса и няколко малки покрай нея има. Между другото и за ксарата нямам схема на буксите (там са две големи кръгли букси), ако някой разполага със схеми ще съм благодарен.

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 14 апр 2019, 14:32

Смених вчера феродовия диск и притискателния лагер, като почистих малко кутията преди това, че не се разбираше дали е направена от алуминий или от старо масло. И ангренаж + ролки. Малко зор ми даде монтажа с автоматичната обтяжна ролка ама се разбрахме накрая. Останаха гарнитурите на капаците на главата, че са кокал и семерингите на скоростната кутия, за всеки случай. И е почти готов за влизане в коша.
диафрагма с новия диск вече прибрана
Изображение
кутията на мястото си вече
Изображение
стария комплект свален
Изображение
новия монтиран
Изображение

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 30 апр 2019, 09:23

Вече новия двигател е в коша,вече има и ABS и механичната част в общи линии е готова, остана инсталацията. И с нея се движат нещата но малко по-трудно. Сигналните кабели към таблото ги оправих- всичко си свети. Даже и стартера върти, основен проблем ми е бензиновата помпа и климатика. В общи линии само те останаха. вързах към кабела за бенз.помпа 1 пин от ламбда сондата и кабела от инерционния прекъсвач който минава през компютъра (по схеми) и тръгва като дам на контакт, но не спира апък и остава един висящ кабел от 15пиновото реле(двойно реле?). Със стария двигател като давах на контакт, ако не запаля двигателя помпата работеше 2-3 секунди и изключваше, сега не спира да работи. А за климатика останаха 3 висящи кабела - един за компресора и 2 от компютъра и не ми е ясно още къде да ги вържа, не знам дали нетрябва да оставя релето от ЗХ,което е в двигателния отсек.
Днес ще купя масло и съм уговорил да взема едно магнети марели. И ще видим дали ще запали при това положение.

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар

Автор на темата
demerdzhiev
Редовен
Мнения: 58
Регистриран: 22 апр 2015, 20:26
Кара: zx 1.4i
Местоположение: Сливен

Re: Проект zx 1.8 16v

Мнение от demerdzhiev » 01 май 2019, 19:18

Запали! :jako: Едно момче от Сливен ми свърши работа, няколко компютъра пробвахме накрая с едно магнети марели 40ка заспаха нещата. Трябва да доокомплектовам инсталацията и съм почти готов. Сега излезе нов проблем, с маркуча на водния радиатор (долния) връзката не е със заключваща пластмасова скоба, а е от новите с метален накрайник и уплътнение, което тече. Уплътнение не се продава. Пробвах със силикон но капе и ще се купува нов маркуч.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “ZX”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта