ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!
Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 23 дек 2018, 14:48

Оглеждам се за 7 местен семеен автомобил, с който да заменя моята Ксара Пикасо.
Няколко пъти подпитвам Ясен и Гената и всеки път отговора е "С8, 807 са повече автомобили от Гранд Пикасо". С8 и 807 били по-читави и по-добре проектирани, съответно и по-здрави и надеждни от Гранд Пикасото.
Те и двамата са фенове на дизела, но аз търся единствено и само бензин - 2.0 или 2.2 литровите двигатели!
Знам, че се водят "масларки" и какво ли още не, но държа да е бензин!
Като цяло карам под 15000км на година - с моето Пикасо навъртях 60000 за 5 години.

Като оставим двигателите на страна - нека някой, който е имал или има двата вида автомобили, да сподели опит.
Возил съм се и в двата, като цялостен дизайн и размери ми харесва повече Гранд Пикасото, а и 2-те седалки в багажника ще се ползват сравнително рядко, но са използваеми само от деца и като се вдигнат почти не остава място за багаж. С8-цата ми харесва като вътрешно пространство, но ме притесняват тия плъзгащи врати. Но ми харесва високия клиренс!
Симпатично ми е и Рено Еспас късата база, те също са със 7 големи седалки. Гранд Еспас ми идва много голямо вече...

Моля за мнения, които не засягат вида двигател, а всичко останало!
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1359
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Пол: мъж
Кара: С Crosser 2.2hdi,207 1.6hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от daniel cvetkof » 23 дек 2018, 15:41

С8 и 807 не са ли вече доста на годинки?
По тая логика една Латвия също ще ти върши работа. :bigsmile:
Аз съм за Гранда ,но с ръчна кутия,а мотора си е по твой избор.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от pri_valo » 23 дек 2018, 16:41

Привет :)

Аз от скоро съм с C8 2004г.

Засега съм предоволен. Голяма кола, стабилна е, повече от широка отвътре. Много ме радва, че има място бол. Организирано е добре според мен, серийно има много екстри. Като за такава голяма кола, със сравнително дълга база, е и доста маневрена. Позитивно впечатление ми прави, че всички седалки освен предните 2, са бързи за махане и слагане, може да се извъртат една с/у друга. Арм. табло е сравнително ергономично и разположението на копчалъците поне за мен е почти идеално. Забележка например ми е мястото на бутона за аварийните - ск. лост малко пречи на бързия достъп. Но се свиква, а и не бих го определил като чак такъв кусур.

Много е яко обаче, че пода е равен :) Също яко е, че в предната част - предните седалки, кори на врати и арматурното табло имат доста жабки, джобчета, широки са и може много неща да се сложат там. За задните врати обаче не мога да го кажа това. Но пък при тях, както и при най-задните странични прозорци, има вградени щори.

Плюс е, че калниците са пластмасови и корозия по тях няма :)

Като се поставят и третия ред седалки има още място до задния капак. Според мен като купе е малко по-голяма от C4 Picasso. А мен лично и като дизайн отвън ме кефи най-много от брат'чедите. Горе-долу наравно с Fiat Ulysse.

Вратите отзад, честно казано и мен не ме кефи много много, дето са електрически. Ама ако не е Exclusive изпълнение май не са ел. Ако се развали нещо, ше ги правя :) Но засега са ок :)

Окачването е просто, а това е повод за сравнително малко проблеми. Понякога кормилната рейка е проблем, затова е важно тоя, който ще я ремонтира да си разбира от работата :) Е, няма как да не се разхлопа нещо по ход. част, особено тук в родината :) Но цените на части са поносими :)

Не ме кефи, че своеобразния багажник е доста постен откъм функционалност. Но това е в името на третия ред седалки и донякъде го разбирам. Ама ще си кажа, че ми липсва двойно дъно :)

Малко е неудобно като трябва да се прави нещо из двигателния отсек, но и това не ми нарушава като цяло позитивното впечатление за совалката :) Малко е лакома, ама като се тегли комбиниран разход идва около 8, и то в студовете. Иначе - зимен градски - 9-10, извънградски - 6-7.

Лятото е друга бира - с по литър-2 надолу. Без майтап.

Също малко кофти е и размера на гумите, но няма как, така е проектирана, така ще си я карам :) За зимни обаче купих с 10мм. по-тесни.

Каквото друго те интересува - питай :)

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 23 дек 2018, 20:36

Лесно ли се сменят крушките на предните фарове? На Ксара Пикасо и на тъмно мога да ги сменя без усилие... За С5 знам, че е някаква мъка...
Филтъра на купето на Ксара Пикасо също се сменя за отрицателно време, без никакъв зор. Радиаторче на парното, ако се скапе може да се смени за половин час, само една пластмасова кора се сваля и е пред теб...
Ако взимам С8 и компания, няма да е с електрически плъзгащи врати.
Скоростната кутия ще е ръчна.
Еврован 2 се прави до 2012-2014г. Бензинките май са до 2009-а.
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


pri_valo
Нов потребител
Мнения: 46
Регистриран: 02 сеп 2018, 10:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C8

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от pri_valo » 23 дек 2018, 22:11

Още не съм сменял крушка на фар, лявата се е*ва от време на време, ама още я трая :D но от това, което разглеждах под капака в дните след покупката - не изглежда да е зор. Филтрите също не се сменят трудно (купето, масления, въздушния, че и горивния) Все пак е добре да имаш подемник, щото масления без да си под колата, може и да е зор. Ако изобщо стане :)

Един от другите пичаги с C8-ца, каза, че крушките за мъгла се сменяли трудно.

За скоростите - и аз държа да са ръчни, щото иначе имам чувството, че карам не кола, а робот.

Вратите - щом търсиш да са НЕелектирчески - какво те притеснява? Според мен има точно толкова за чупене, колкото и при нормално отварящи се врати.

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от vkk » 24 дек 2018, 01:45

От изброените в темата вярвам, че C4 пикасото е най-гот.
Имах Крайслер Вояджър 2003 с въпросните плъзгащи врати, удобно е много, не виждам какво те притеснява в тях.
Ако трябва да ги подреждам като удобство и комфорт, на първо място бих сложил пикасото, плътно следвано от еспас, вояджър и еврована, като бензиновото рено е с турбо и е просто ужасия, карал съм и него.
Но имай предвид, че толкова голяма кола е много тегава за каране в градски условия - тромава, дълга, трудно се паркира в тесни улици, не е никак повратлива, доста индиректно управление, на баир ускорява като зил. За ремонт е просто ужаса на майстора - всичко е така набито, че за най-малкото заминава поне панела с чистачките. Недай Боже да вадиш мотор ... и това правих, просто не искам да ти казвам какво приключение е и колко време отне.
За извън града разбира се - няма равна, тя си е мислена за такава.
Силно ти препоръчвам ако не ти е жизненоважно да имаш толкова огромна машина, да преосмислиш начинанието...

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4474
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от liuliu » 24 дек 2018, 12:22

Човек качи ли се на подобен тип купе, трудно би избрал друго. Имахме служебни Форд Галакси 2,3 бензин от първите. Страхотни ванове.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1964
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от mIRIx » 27 дек 2018, 07:49

С8,806... и пр. са вече остарели модели поне за мен. с4 гранда незнам 2.0 дали го има ръчка или е роботизирана кутия. Латвиите(рено еспейса) също са ми бая грозновати, но те вървят на безценица а и си имат екстри също. 2.0 бензина е слаб, 3.0V6 познатия ни мотор е само с автомат. Както каза колегата, огледай се и за някой Ford Smax
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4474
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от liuliu » 27 дек 2018, 10:54

Берлинго след 2008-ма са с френските бензинови мотори 1,6 с 90 и 109 коня. Обаче са орязани от към екстри и са доста по-скъпи от C8/807/Ulysse.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 14 яну 2019, 22:44

От другите марки VW Touran много ми харесва като размери и общ дизайн. Май имат нормален бензинов двигател 1,6 литра и 102 коня, който може да се газифицира. Другите бензинки са TSI и FSI, които са с директно впръскване под налягане на бензина в цилиндрите...
Берлинго/Партнер след 2008-ма има варианти с нормални седалки в багажника и са ми симпатични. Даже предишното Берлинго Мултиспейс със стъкления покрив и всичките допълнителни отделения и жабки ми харесва, но то няма 7 местен вариант, ако не се брои измислицата с двете измислени сгъващи се седалки, с гръб към страничните задни прозорци.
Имам време да го мисля :)
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4474
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от liuliu » 15 яну 2019, 21:32

Берлинго/Партнер преди 2009-та е баничарка мечта, но ти такова си имаш. А возията на Туран след Пикасото няма да ти хареса.
Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 16 яну 2019, 09:46

А ти возил ли си се на Пикасото? :wink:
Моето имам чувството, че е със спортно окачване... Така и не му свикнах за 5 години как вози... Е, след 4 години на Ксантия де :hihihi:
Бащата караше по едно време служебно Кади Лайф и возеше по-добре от Пикасото. На Тоуран не съм се качвал още, не съм и ровил за инфо за слабите им места.
Иначе съм много доволен от Художника(като изключим возията). Даже бих си взел пак такова от последните производства 2008-2010 година, но просто предпочитам следващата семейна кола да е 7 местна. Иначе щях да си харесам някоя С5-ца фейслифт, комби, и пак да се радвам на хидропневматичното окачване!
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

haiasko
 
 
Мнения: 411
Регистриран: 31 окт 2006, 15:44
Пол: мъж
Кара: в момента нищо
Местоположение: plovdiv, burgas
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от haiasko » 16 яну 2019, 11:25

dzwer написа:
16 яну 2019, 09:46
А ти возил ли си се на Пикасото? :wink:
Моето имам чувството, че е със спортно окачване... Така и не му свикнах за 5 години как вози... Е, след 4 години на Ксантия де :hihihi:
Бащата караше по едно време служебно Кади Лайф и возеше по-добре от Пикасото. На Тоуран не съм се качвал още, не съм и ровил за инфо за слабите им места.
Иначе съм много доволен от Художника(като изключим возията). Даже бих си взел пак такова от последните производства 2008-2010 година, но просто предпочитам следващата семейна кола да е 7 местна. Иначе щях да си харесам някоя С5-ца фейслифт, комби, и пак да се радвам на хидропневматичното окачване!
За возията на Пикасото потвърждавам, кумът ми има Гранд Пикасо и доста често се возя с него, еми твърдичко си е :ti ma prebi: Ама и аз съм след 15 години на Ксантия :jako:
Kогато ми дойде мерак за работа, сядам и чакам да ми мине.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 16 яну 2019, 16:53

Гранд Пикасо вози по-добре от Ксара Пикасо :)
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 961
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от wbgenetic » 16 яну 2019, 18:04

Има и с въздушно окачвано... Ако има ентусиасти 😜


Валентин297
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 05 апр 2018, 20:12
Пол: мъж
Кара: C5 2.2HDI 175

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от Валентин297 » 16 яну 2019, 18:29

Здравей,нека споделя и моето непрофесионално мнение :)

Започвам с Grand Picasso- В семейството имаме едно такова-2007 1.6 110 Дизел с роботизираната кутия. Впечатленията ми си че колата наистина вози твърдо за миниван и донякъде некомфортно през нашите хубави магистрали. Кутията е доста тромава но с времето се свиква и като цяло става за каране,но не си мисли че ще дръпнеш някой друг миниван :D Разхода на колата е пък наистина смешен-колата тежи около 1600 кг. и на дълги разстояния може да гори около 5-6л. с средна скорост около 120. Като екстри колата не е лоша (Поне нашата). Обще взето не е лоша кола,но лично на мене не ми харесва,може би и защото още не ми е време за толкова голяма кола :D

Ulysse-Ами преди Пикасото имахме Ulysse първа генерация и смея да кажа че вози много по-приятно сравнение с пикасото. Откъм екстри беше оскъден,но все пак 1997г. няма какво толкова да се очаква :D Не мога да дам твърде много подробности относно Ulysse,понеже тогава не съм се интересувал от подобни неща :( Не знам как стоят нещата при новите генерации но мисля че Ulysse е една идея по-добрия избор от Grand Picasso

Като цяло бих те посъветвал да пробваш и 2-те и да си харесаш това което ти допада повече :)
От мене успех и дано да е полезна тази оскъдна информация :D
Или CITROËN или нищо. Няма по-добро и по-хубаво. :citroenrulz:

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от vkk » 16 яну 2019, 20:24

Като чета коментарите и гледам накъде задухва вятъра - ще взема да заостря вниманието отново към ... еспаса!
От всички изброени /без пикасото/ - еспаса е класи отгоре!
Само че за сметка на идея по-готината визия, най-вече в интериора, пикасото си е една кутия, пълна с проблеми, докато еспаса е корава и изпитана машина и не отстъпва почти по нищо. А спрямо еврована си е като машина времени.
Возията на еспаса е отлична! Правил съм директни сравнения с Вояджър, който пък от своя страна е колата с най-добрата возия, която съм имал! Смея да твърдя - е по-добра и от на Ксантията.
За така споменатите кадита и подобни кошери изобщо няма да коментирам!
Това изобщо не е в лигата дори на еврована.
Та, да затвърдим - вземи се огледай за готин и стегнат еспас след фейса :D
Предлага наистина много, на изключително скромна и дори незаслужено ниска цена.

Потребителски аватар

Автор на темата
dzwer
 
 
Мнения: 666
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: Citroen C4 Grand Picasso, 1.6HDi, 110hp
Местоположение: София
Контакти:

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от dzwer » 17 яну 2019, 17:49

Чак ме вкарваш в размисъл...
Като имам време ще поровя за Еспас и Вояджър след 2006-а какво пишат по форумите.
Баджанака има Гранд Сценик 2004-та и вози доста по-добре от Ксара Пикасо, ама не се чувствам добре като седна зад волана. Някак си не ми харесва цялостното усещане. И не ми е функционален интериора. И имам чувството, че волана не е точно центриран спрямо шофьорската седалка...
А за Юлис става дума за втората генерация, след 2004-та. Първите еврованове много ми харесват и знам, че возят добре, но много одъртяха и жената не ще и да чуе за дърта кола :)
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube

Потребителски аватар

vkk
 
 
Мнения: 186
Регистриран: 22 ное 2018, 08:34
Кара: C4 1.6i 109hp petrol

Re: C8, 807, Phedra, Ulysse или С4 Гранд Пикасо?

Мнение от vkk » 17 яну 2019, 19:31

е да, еспаса има необикновено табло, пък и форми, или го обичаш, или го мразиш, няма средно положение :)
За вояджър IV (2002-2008) - карах 5 години такъв - да го караш е супер, да го поддържаш обаче е ужас.
Основно проблемът идва от това, че сервизът на Крайслер е Балканстар, където цените на час труд са тройни на тези в АМК, части почти няма и всичко е с поръчка - 30 дни. За цените им не ми се говори дори.
Алтернативните части са с далеч по-скромен избор от масовите коли и купуваш каквото има и на каквато цена има. Аз го взех, защото ми трябваше голяма кола, детето ми беше малко, мъкнах детски колички, колела, три куфара дрехи и какви ли не кофички, лопатки, замъци лятото и куп ски оборудване зимата :D
Обаче порасна ... смалихме куфарите, архивирахме количките и сега съм със ..... Ситроен Ц4 :)
Според зора е и колата в моя случай.
Та - с две думи, с оглед горното - вояджър - по-скоро - не.
Еспаса е много по-народна кола, двигателите им са същите като в лагуна, меган, части - море.
Майстори - също.
Та така, просто споделям като човек, карал доста време ван и що-годе наясно с моделите на пазара.
Карал съм всички от споменатите в темата /юлис точно не, а пежо алтернативата/.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта