ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Светна лампата за зареждането.

Производство: (1993-2001)

Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Светна лампата за зареждането.

Мнение от TigerHunter » 08 дек 2018, 20:13

Привет, колеги!
Тази вечер при преминаване през една неравност, ми светна лампата за зареждането на акумулатора. Веднага след това изключи вентилатора на парното. Спрях пред един магазин за не повече от десет минути и след това не пожела да запали. Фаровете са дръпнали акумулатора.

Преди това, по време на движения, ми светна и лампата с поднасящата кола. За АБС-а мисля да е .
Ремъка е здрав и си има хидравлика.
Някой сблъсквал ли се е с подобен случай?

Потребителски аватар

Turnovec
Редовен
Мнения: 64
Регистриран: 29 апр 2013, 01:10
Пол: мъж
Кара: Ксантия Комби 2.0 хди 110кн. 99г.
Местоположение: София,Търново

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Turnovec » 08 дек 2018, 21:11

Колега виж клемите на акумулатор да ли не са разхлабени, ако не са отиваш на Алтернатор. Но преди да се сваля и тн. Ако можеш измери как зарежда. Имал съм на два пъти подобен проблем. Даже в студените сутрини като тръгвам да я паля и дан все едно паднал акумулатор, а всъщност проблема идваше от клемите на акумулатор.Ако не ти зарежда алтернатора осветление ще се намали осезаемо.

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L31 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1675
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Rumen.Georgiev » 08 дек 2018, 21:25

Аз залагам на лоша връзка някъде. Решението е четене по схемите и търсене на общото между АБС, алтернатор и парно. Това го играх преди време. Угасна в движение, не пали,таблото не работи, няма стопове, няма парно - оказа се спукана спойка на бушонния блок под волана. Ако не си карал много със светеща лампа на зареждането не би трябвало да не запали.
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4513
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 09 дек 2018, 00:39

Щом свети лампата сигурно е алтернатор. Може би са четки, ако причината е друсането. Щом свети лампата, то ток си има за първоначално възбуждане, да се е откачил дебелият кабел е малко вероятно. Може да се зареди акумулатора добре и без фарове и отопление да се закара на собствен ход до сервиз. Само за паленето трябва помощ че нафтовите печки си искат ток и за стартиране и за подгряване. После поне два часа ще върви без проблем.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1675
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 дек 2018, 17:41

Алтернатор, парно, АБС - търсете общото между тях. При мен общо беше 19ти бушон. :bigsmile: Входен + бушон изходен куплунг - уреда свири, но ток не минава(спукана спайка) :D
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 09 дек 2018, 18:09

Днес след обяд и сложих акумулатора от джипката, запалих я и я закарах на собствен ход на вилата. Не съм включвал никакви консуматори. Не светна друга лампа, освен тази за зареждането. Започнах да свалям алтернатора, но накрая се стъмни и оставих за утре. Остана един болт. Този под филтъра. Като го сваля, ще го почистя и ще го закарам да го прегледат. Междувременно ще прегледам и всички бушони и ще сменя маркуча към хидразвличната помпа. Наложи се да я сваля, така и така. Маркуча е доста понапукан.

ПП: Омаслен е алтернатора. Вероятно точно заради маркуча на помпата. Точно където се нахлузва на щуцера на самата помпа е в много лошо състояние.

Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1675
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Rumen.Georgiev » 09 дек 2018, 19:46

Да беше премерил дали има ток на възбуждането преди да сваляш алтернатора :skratch:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 09 дек 2018, 20:12

Не съм жичкаджия, имам мултисет, но нямам идея какво трябва да меря. Не са за мен токовете.

Потребителски аватар

Ю.Вълчинов
 
 
Мнения: 735
Регистриран: 08 май 2011, 21:29
Пол: мъж
Кара: Citroen Xantia '96 1.8 16V
Местоположение: Sofia

Мнение от Ю.Вълчинов » 10 дек 2018, 20:52

Аз два пъти правих ремонт на алтернатора, защото от помпата слъзеше и комбинацията от масло+прахоляк беше направила всичко вътре на красота. Оправих помпата, след това ремонтирах алтернатира и вече година и половина нямам проблеми.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 10 дек 2018, 21:33

Днес го свалих. Картинката е точно каквато я описваш. Масло + прахоляк.
Закарах го на една автомивка, където го измиха с пароструйката. Не знам доколко правилно е това, но ако го занеса на някой електричар така както беше, вероятно би ме изгонил. Занесох го на едно момче, което ми прави стартера на предишната Ксантия. Чакам да го разглоби и да каже присъдата. На помпата ще сменя маркуча и ще видя дали сълзи отнякъде другаде.
За сведение само: Свалянето на алтернатора не е от най-забавните занимания...


bandit
Редовен
Мнения: 54
Регистриран: 02 яну 2014, 20:43
Пол: мъж
Кара: xantia 2.0hdi
Местоположение: varna

Мнение от bandit » 11 дек 2018, 06:09

За свалянето на алтернатора-развиваш масления филтър и камък 16 с подходящ накрайник от гедорето.После проверка при ел авто монтьор+смяна на четки ,ако не стане-друг,втора ръка,но пак го провери дали работи преди да го сложиш.Два пъти го играх тоя филм-първия стопи теристорния блок,смених го с рециклиран,4 години издържа и скъса оста на ротора до шайбата на ремъка.Сега съм с втора ръка със сменени четки.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 11 дек 2018, 10:03

Аз реших да не свалям масления филтър и свалих хидравличната помпа. Разкачих тръбата на интеркулера откъм радиатора и го извадих нагоре.


Автор на темата
TigerHunter
 
 
Мнения: 191
Регистриран: 24 юни 2009, 23:44
Кара: Citroen Xantiа 2.0 HDI 110 Break Daihatsu Feroza 1.6 16V / '91г. KIA Sportage 2.0TD 2000
Местоположение: Дупница

Мнение от TigerHunter » 11 дек 2018, 20:24

Колата вече е в движение.
Оказа се тотално износен колектор и четки. Срещу 45 пари, всичко е както трябва.

Потребителски аватар

Turnovec
Редовен
Мнения: 64
Регистриран: 29 апр 2013, 01:10
Пол: мъж
Кара: Ксантия Комби 2.0 хди 110кн. 99г.
Местоположение: София,Търново

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Turnovec » 11 дек 2018, 20:29

Браво! Още много километри безаварийно

Изпратено от моят HUAWEI VNS-L31 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

Rumen.Georgiev
 
 
Мнения: 1675
Регистриран: 31 дек 2008, 10:11
Кара: CITROEN XANTIA 2.0 HDI 110 h.p. 99`
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Rumen.Georgiev » 14 дек 2018, 20:20

:evala:
Днес карам за втори път!
Ако на всяко кьоше сложиш по един глупак, пак ще останат глупаци без кьошета.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xantia”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта