ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Проблем с тресене на двигател 3.0 hdi

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
jorojm
Новак
Мнения: 5
Регистриран: 10 юли 2018, 19:33
Пол: мъж
Кара: c5 3.0 hdi v6

Проблем с тресене на двигател 3.0 hdi

Мнение от jorojm » 05 ное 2018, 19:49

Здравейте ,имам следния проблем от известно време.Доста четох из форума на две места ходих да правим диагностика ,проблема си остава .Двигателя започва да тресе ,прави го и при топъл и при студен двигател.Независимо дали е на паркинг или на директна.Тресе на място тресе и в движение .Карам я на темпомат с около 120 и от време на време претриса за няколко секунди и се оправя,след което колата си има мощност и всичко е ок.На моменти тресе през 20 30 сек за по 4 5 секунди.На моменти се оправя и работи добре .Когато тресе при подаване на газ нищо не се случва освен да усили тресенето,отпускам газта ,изчаквам 2 е секунди оораея си и после пак.Ако държа постоянно над 3000 оборота работи добре .Диагностиката показваше единствено запушен ФАП.След няколко консултации и опити за отпушване ,колебания махнах ФАП-а ,който беше към края на живота си така или иначе .Колата е малко по-добре ,но като цяло проблема си остана.Другото което е на ред е помпата за ниското налягане.Забелязах че при мен когато дам контакт помпата се чува че работи ,но не спира докато не върна контакта ,ако 5 мин стои колата на контакт 5 мин върти и помпата ,това не е нормално защото си го обяснявам че след достигане на налягане тя би трябвало да изключи докато не завъртя ключа.Ще пробвам да мерим налягането отпред на входящата нафта да видим дали тази помпа държи налягане .Имате ли някакви идеи и колегите с този мотор ,как се държи при тях помпата.Ще съм благодарен да споделите.Мерихме дюзи всичко в норма .

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 179
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от crazyfen » 06 ное 2018, 13:17

ЕГР клапан/и не знам колко са при 3.0 или някой сензор за въздух????
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!


Автор на темата
jorojm
Новак
Мнения: 5
Регистриран: 10 юли 2018, 19:33
Пол: мъж
Кара: c5 3.0 hdi v6

Мнение от jorojm » 06 ное 2018, 22:13

ЕГР е изключен заедно с ФАП-а ,не е от него

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3116
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 07 ное 2018, 20:41

От написаното не става ясно как е махант ФАП-а и ЕГР-те? Само механично и/или софтуерно? Кой и къде го е правил?
Но все пак , ако очакваш във форума с тази оскъдна информация, някой да ти каже точно какво става... няма как.
Датчици бол по този мотор, налягане на горивото и дебит на дюзите... дебитомери... изобщо трябва да се проследи всичко.
Закачане на лексия и четене на живи данни от човек, който разбира от дизелови двигатели (особено от този тип 2.7 и 3.0)... а не само които четат грешки и ги трият! Все едно, че ще се оправи сама колата като ги изтрият , много са ми сменшни подобни "майстори" :mrgreen: (не казвам, че твоят е такъв)

Успех, и пиши какво е развитието.
Citroen е начин на живот.


Автор на темата
jorojm
Новак
Мнения: 5
Регистриран: 10 юли 2018, 19:33
Пол: мъж
Кара: c5 3.0 hdi v6

Мнение от jorojm » 11 ное 2018, 08:18

Фап е махнат софтуерно и механично .Изключиха го момчетата от Адлер в Годеч ,механичната работа се извърши от друг човек в София .Всичко е запазено ,така че ако реша в даден момент да върна ФАП /замяна с друг или даже и този/то да може да се осъществи.Последно ходих в супер дизел на околовръстното до царско село и там ми казаха че нищо не ногат да направят,никакви грешки не записва .Колата не дава никакви грешки .Помпата за ниско налягане не е .Всички които гледаха колата казват че ако е дебитомер ше запише .Относно ЕГР ,изключен е софтуерно но механично не е чистен .Вчера я разходих пак за едни 500км ,прави ми впечатление че особено като види баир се побърква /повече от обикновено.Незнам каква повече информация да дам .Аз ако съм сигурен че в Ситроен ше ми решат приблема ше отида ,вече на там съм тръгнал .Опасенията ми са да не се почне една безумна смяна по метода проба грешка.


Автор на темата
jorojm
Новак
Мнения: 5
Регистриран: 10 юли 2018, 19:33
Пол: мъж
Кара: c5 3.0 hdi v6

Мнение от jorojm » 11 ное 2018, 08:22

crazyfen написа:
06 ное 2018, 13:17
ЕГР клапан/и не знам колко са при 3.0 или някой сензор за въздух????
Започва да ме съмнява ЕГР ,защото не е махан механично само софтуерно е изключен.ФАП е изключен софтуерно и премахнат механично.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3387
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 11 ное 2018, 11:08

ЕГР - се премахва когато започне да не отваря/затваря коректно ... т.е. механичното положение по някаква причина (замърсяване или повреда в изпълнителен механизъм) не съответства на зададеното от управляващия софтуер. При положение че компа вече не търси ЕГР-ите, но те са си там механично и дори не са чистени/затапени, има голяма вероятност някой от тях да пропуска (не добре затворен) и при определени режими двигателя да се магари.

Защо не започнеш от това ...наистина звучи логично.

А ако искаш помощ, не АМК е твоето място, а сервиза на Мето. Ще намириш инфо в съответния раздел.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 179
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от crazyfen » 11 ное 2018, 17:18

ЕГР се самопочиства при всяко изключване на ДВГ, щом го няма в компа значи мисля, че не може да го почисти.
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта