ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

C5 2,2hdi 2005 автомат

Искате да си купите Citroen, но не знаете какво да гледате или вече сте си купили. Погледнете ПЪРВО тук!

Автор на темата
tenatais
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 03 ное 2018, 22:19
Кара: Renault

C5 2,2hdi 2005 автомат

Мнение от tenatais » 03 ное 2018, 22:38

Днес бях при познат на салон и при него харесах
въпросното С5 2,2 hdi автомат с 4 скорости със сфери 2005 година
Прочетох из форума за +/-, но вса пак ако може да споделите
за какво да се оглеждам и какво да очаквам като начални разходи.
На кратко:
Мотор, турбо и дюзи +/-
Кутия +/-
Хидравличното окачване +/-
Електроника +/-
Разход на гориво
Колата с ДПФ ли е. Ако има проблемен ли е?

Поздрави


cholev
 
 
Мнения: 2401
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 04 ное 2018, 20:59

Отговарям понеже карам същия. Взех го 2006 за 5бини. На 192К километра.
Освен първоначалното обслужване съм сменил преден хидроцилиндър (течащ) (120лв със смяна) двете обратни маркучета към хидроцилиндрите (80лв), вакуумен клапан към swirl клапа (60лв) и две биалети. (30лв)
Двигател няма забележки- тегли и надежден
Скоростна кутия- недостатък 4 скоростна, но пък е една от легендите- слага се на много коли.
Разход 6.5 извънградско; 10 градско.
Удобен автомобил. Термоплот 2.80м х 0.75м събира със затворен заден капак.
Накратко красив, сигурен, евтин за подръжка комфортен автомобил. (е говоря за моя :-P )

цени закръглени:

км гранд тотал 7250
192200 2016
192200 5300 май
192200 масло тотал 5в30; филтри 200
192200 ремъци; ролки ангренаж 300
192200 биалетки 50
192200 летни гуми 520
193000 масло аск 3л 60
197000 вакуумен клапан привод само на свирл клапа 50
197000 филтър купе (поленов) 20
199000 2017
201200 ляв цилиндър (2-ра ръка) и обратно маркуче 160 май
216000 масло тотал 5в30; филтри 160
лампа ляв фар Н7 10
2018
220000 джанти оз 350 30.4.2018
220000 Обратна маркуче десно колело 45 30.4.2018
221500 лампа десен фар Н7 15 15.5.2018
лампа ляв фар Н7 10 1.10.2018
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 750
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 04 ное 2018, 22:42

Аз май обмислям да продавам моя. Точно такъв комби 😂


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 05 ное 2018, 07:06

На игра се май бързо с проекта "летящо килимче". Но така се прави - продава се, докато има поне някаква стойност. А не като мен, държа с години, наливам постоянно пари и на края за 1000лв. или скрап.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 750
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 05 ное 2018, 08:52

A, не ме разбирайте погрешно - просто с жената решихме, че искаме пак това поколение ама седан и плюш и почти задължително бенз :)
Модел и автомат определено си ги харесахме + килимчето вече е добре, евентуално може и още тунинг ама за сега нека е така :)

Относно въпросите:

Мотор, турбо и дюзи +/-
: Да чукам на дърво не съм имал проблеми. Ползвам винаги добавка БДЦ + 2Т масло. Двигателят си е като параход. Запалителната система май е Бош и е жеУезо :) Двигателят според майстора, който я поддържа е като за камион и ако не я караш 2 часа с 200км/ч нон-стоп е идеал. Турбото има лаг до 1700 оборота някъде. Някои колеги затапват ЕГР и леко се подобрява. Тунинг тази кутия доколкото се информирах не търпи. След 1700 дърпа повече от доволно по моему.

Кутия +/-
: Сменявал съм масло на АСК веднъж (веднага като я взех), скоро може би ще го обновя още веднъж (частична смяна) и няма удари етс.
От това което чета, ако има зацикляния и удряне и не се редуцират/изчезнат със смяна на масло то може да се наложат ремонти = нормални за всички АСК като цяло ... и в 1000+ зоната май. На мен рядко ми липсват повече скорости. Разбира се е е ясно, че ако имаше 6 щеше да е една идея по-тиха колата :)

Хидравличното окачване +/-
: Със комфортни сфери или добре подбрани от Ксантия (за да са по-евтини за поддръжка после) вози както трябва. Иначе не е най-добре возещият ситроен (Xantia, CX, BX, XM, C6 etc..) . НО на фона на останалия автопарк е супер. Като поддръжка според мен си е съвсем окей и спрямо амортисьори бих го предпочел със сигурност.

Електроника +/-
: фРренско е :) Клишето е неслучайно. Като пример: Завиващите фарове работят в момента (явно на студено им е хубаво), иначе работят малко, после спират, после пак работят след изкл/вкл. на колата ... Такива ми ти забавления :)

Разход на гориво
: 8.2 ми е смесен за последните 2000км. Извънградско падам до 5.5 спокойно с моето каране (масовият шофьор по-скоро ще гони 6+). Градско лятото 10-11, зимата 12-13+ (София). Sky is the limit :D Харчи си колата, ама за 1.8 тона, автомат е съвсем ОК.
Последните 700км са ми 11/100. Ама средната скорост е 28, което си е предимно (да не кажа основно) градско ...

Колата с ДПФ ли е. Ако има проблемен ли е?
: Не мога да кажа, всичко беше резнато още като я взех ... Ама знам, че май ги мият и съживяват нещо...

Като цяло хубав избор на кола. Доста широка, има приятни гъделчета. Поддръжката не е баснословна и спрямо премиум марките е по-скоро доста надолу. Особено за това поколение става дума.

// Първоначални разходи - според състоянието ... :)


Автор на темата
tenatais
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 03 ное 2018, 22:19
Кара: Renault

Мнение от tenatais » 05 ное 2018, 19:33

Благодаря за инфото, ако спазарим и цената ще го отнеса.
Все пак ще ми е първа дизелова кола и за това питам как е мотора.
Аз съм от Пловдив и се чуда къде да и направя преглед, в оторизирания
сервиз на Ситроен или някъде по-добро място в Пловдив.

Ако ме насочите към сервиз ще ми е много от полза.

Поздрави


Автор на темата
tenatais
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 03 ное 2018, 22:19
Кара: Renault

Мнение от tenatais » 06 ное 2018, 10:42

това е и VIN на колата:

VF7RC4HXE 76628362

Ако може допълнително инфо за колата ако има от къде да се вземе.

Потребителски аватар

disorder
непукист
Мнения: 3244
Регистриран: 11 апр 2008, 11:49
Кара: ше - Xsara 1.8 16V Exclusive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от disorder » 06 ное 2018, 10:55

Ето малко информация, не знам колко ще ти свърши работа.

http://pp2000.ru/vin/VF7RC4HXE76628362
.

:card:

Всеки ваш пост или мнение може да се използва срещу вас.
Изображение Защо да отиваш във флота, ако можеш да бъдеш пират?

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 750
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 06 ное 2018, 12:44

Аз бих избягвал алкантарата. Много бързо се скапва/ако не се е скапала вече (като е на повече Км) и после е мега грозно :D
Иначе ако е здраво, е може би (поне според мен) топ материал. Пази топло зимата, хладно лятото + е леко мекичко :) Нещо средно между кожа и плюш :) Ама не съм видял читава на Ц5, дето да не е на топчета, провлачена, изтъняла етс....


Автор на темата
tenatais
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 03 ное 2018, 22:19
Кара: Renault

Мнение от tenatais » 06 ное 2018, 12:51

Ами салона е добре, няма протрито на седалките.
Дано някой се включи от Пловдив, за да ме насочи към сервиз за оглед.

Потребителски аватар

haiasko
 
 
Мнения: 379
Регистриран: 31 окт 2006, 15:44
Пол: мъж
Кара: в момента нищо
Местоположение: plovdiv, burgas
Контакти:

Мнение от haiasko » 06 ное 2018, 20:15

Бих препоръчал сервиза на Петко Танев, има тема за него в отдел Сервизи. Трябва обаче първо да си уговориш час, за пари не знам колко ще вземе.
Kогато ми дойде мерак за работа, сядам и чакам да ми мине.


Автор на темата
tenatais
Четящ
Мнения: 5
Регистриран: 03 ное 2018, 22:19
Кара: Renault

Мнение от tenatais » 08 ное 2018, 13:08

Благодаря за инфото колеги. Определено в събота ще отида да и направя един по-обстоен преглед, независимо че салона е на познат.
Ще гледам да пробвам абсолютно всичко дали работи, копчета, функции и т.н.. Антифриза да ли е читав, а не да я някаква кал :)
Но все пак ако споделите на кое да наблегна ще ми е от полза.
Например: показанието за налягането на маслото на окачването, къде трябва да е стрелката и т.н.?

Поздрави


kin_69
 
 
Мнения: 563
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 08 ное 2018, 13:58

tenatais написа:
08 ное 2018, 13:08
Но все пак ако споделите на кое да наблегна ще ми е от полза.
Например: показанието за налягането на маслото на окачването, къде трябва да е стрелката и т.н.?

Поздрави
Гледаш всичко, като за стандартен дизелов амтомобил с АСК +

1. Правиш й гимнастиката нагоре-надолу с копчето, като гледаш дали се вдига и смъква равномерно и еднакво от двете страни. Това на запален двигател разбира се.
2. Течове около маншоните на предни и задни хидроцилиндри. Не, че са чак такъв проблем в повечето случаи.
3. Нехарактерен шум от хидравличната помпа - под казанчето зад левия фар.
4. Показание за налягането на маслото на окачването няма къде да видиш, но дали има масло и какъв е цвета му - можеш. При най-ниско положение отваряш казанчето и, ако не се вижда масло (а не трябва да се вижда или само да мокри дъното на входа), бръкни през процепа с нещо, като прозрачно маркуче и да се напълни донякъде.

Това е действай и най-хубаво е с някой познат с диагностика.

Потребителски аватар

dzwer
 
 
Мнения: 599
Регистриран: 18 юли 2007, 18:37
Пол: мъж
Кара: ше Citroen Xantia 2,0i 16V 1996г., сега Xsara Picasso 1,8i 16V 2004г.
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от dzwer » 10 ное 2018, 19:17

При най-ниско ниво на окачването, казанчето не трябва ли да е пълно?
А като се вдигне най-горе колата, тогава да е почти празно?
Nothing moves you like a hydropneumatic Citroen...
Мои записи на български групи: Youtube


Vandan
 
 
Мнения: 674
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 10 ное 2018, 21:18

Не.

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3387
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 10 ное 2018, 22:58

Ниво но LDS или LHM (зависи кое поколение е колата) се мери само при напълно вдигната кола.
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

На линия
Потребителски аватар

liuliu
 
 
Мнения: 4371
Регистриран: 08 мар 2006, 19:01
Пол: мъж
Кара: C5-I V6 с ръчка с ГИ STAG 300 и домашно лъвче 306 1,9 D
Местоположение: София-Фондови жилища

Мнение от liuliu » 11 ное 2018, 00:03

Двигателят е двигател, когато е дизел.
"Единственото нещо, което можеш да направиш преди мач с Барселона, е да отидеш на църква и да се помолиш" - Гордън Стракън.


cholev
 
 
Мнения: 2401
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 11 ное 2018, 15:55

Citroenchev написа:
10 ное 2018, 22:58
Ниво но LDS или LHM (зависи кое поколение е колата) се мери само при напълно вдигната кола.
Ситроенчев- ти ни утепа всичките. :D Това да не е ВХ. ЛДС-а само в положение 'най долу' :-P
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/

Потребителски аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3387
Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Citroenchev » 11 ное 2018, 16:08

Да бе нещо съм пил май :aaaaaa:
Не ми е по сърце С5-та и това е ... помня си аз ВХ и Хantia-та и това е. Вярно че при С5-та трябва и да се изпусне налягането даже.
Не ме приемайте насериозно събота и неделя ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Искам да си купя / Купих си - Citroen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: liuliu и 1 гост