ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Газова уредба на С5

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
Guliat-i
Новак
Мнения: 1
Регистриран: 12 окт 2018, 16:08
Пол: мъж
Кара: C 5 benzin/gaz

Газова уредба на С5

Мнение от Guliat-i » 12 окт 2018, 17:09

Здравейте колеги,
Управлявам С5 -II бензин 2000 куб..; 2005 год. вече 6 година. Както винаги когато си закупувам кола, по най-бързия начин я оборудвах с газова уредба. Да ама на С5 се оказа /по твърдение на специалистите/, че имало система, която се самоубочавала, според навиците на шофиране, а тя от своя старана влизала в конфлит с газовата уредба. Това се проличава най-вече когато двигателя е студен. То не е прекъсване, тресене на двигателя, глъхнене и гаснене. Слава Богу, след като позагрее двигателя и след като прехвърли на газ проблема изчезва, но е много досаден и изнервящ. Да не говорим и за погледите на другите "Каква ще да е тази каруца"? Ужас! Така или иначе ходих при няколко майстора, уж установили проблема, но така и никой не го разреши. Чудя се дали проблема е само в моя автомобил или това е така и с другите С5-II, които са се оборудвали с газови уредби?
Моля, ако някой може да ми препоръча доказан специалист, който да не се оправдава с газовата уредба или с диагностика или с произхода на автомобила ;-) Предварително ви благодаря


Vandan
 
 
Мнения: 681
Регистриран: 02 юли 2013, 12:19
Пол: мъж
Кара: C5 ІІ 2.0i 16V 2005г.
Местоположение: Плевен

Мнение от Vandan » 12 окт 2018, 20:58

Много теми има по този въпрос във форума. Разгледай раздел примерно С5 и ще намериш

Потребителски аватар

stargate
 
 
Мнения: 316
Регистриран: 10 апр 2012, 20:45
Пол: мъж
Кара: C5-II 2.0i 16V 2005г. ГИ BRC
Местоположение: Плевен

Мнение от stargate » 12 окт 2018, 21:30

Колега Guliat-i, аз съм със същия модел, същата година, същия мотор, вече 7ма година, със същите проблеми като твоите, но те са и преди да сложа газовата (всъщност добре че е тя да разбера как трябва да върви тази кола) и това ме обърква много какъв е точно проблема и за това си я карам така вече 70 000 км. :)

Потребителски аватар

ivo_nik
Четящ
Мнения: 7
Регистриран: 25 окт 2008, 15:40
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 1,8 petrol. 2003 year

Мнение от ivo_nik » 13 окт 2018, 07:31

Аз карам c5 2003година, 1,8 бензин. От две години съм с газова, НЕадаптивно Ловато. Колата си е ок, върви си като на бензин. По въпроса с паленето, може да се каже, че се получава проблем, когато пътувам на дълго. На следващата сутрин пали от трети-четвърти път. Но това е само първото, сутрешно палене. После през целия ден си пали от раз. Като се прибера, е пак така около седмица и после се самооправя и си пали от първи път. Няма тресене. Ако реша да я ръчкам първата минута след палене, естествено забива леко муцуна, ама то май си обичаен проблем. Карам си я по-лекичко минута-две и всичко си е ок. Да си призная, съжалявам, че не сложих по скъпото Ловато, не защото не съм доволен от това, а защото щеше да е още по-добре. Хората, дето ми слагаха уредбата, се занимават с други услуги, а газовите са им допълнение. Няма наплив за желаещи газ, и затова все още са много старателни. Ходил съм два пъти за донастройка, и от тогава само за филтри ходя. Убеждавам се, че най-важен е газаджията, а не газовата. Е ако сложиш някой боклук, най-нисък клас, ще береш ядове.
Поздрави


komstiza
Нов потребител
Мнения: 32
Регистриран: 29 мар 2010, 22:59
Кара: С5 1,8 2011г
Местоположение: Годеч

Мнение от komstiza » 04 дек 2018, 18:36

Ето и една моя тема от братския форумhttps://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=43&t=123195.Навъртял съм доста километри на газ при различни автомобили.Надявам се да има полезна информация за някого в темата.
Аз след две пежа се качих на една С5 и не съжалявам.Е преди това имах и саксо но го карах около 20 км и ме размазаха.

Потребителски аватар

Stuman
 
 
Мнения: 1791
Регистриран: 04 дек 2007, 00:12
Кара: Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson; Xsara TD Exclusive

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Stuman » 04 дек 2018, 20:19

Колега, всичко е до настройка. Ако сложиш адаптовен ГИ по ОБД, и базовата му настройка е коректна, т.е. да се настрои, така че дългите тримове да са (почти)като на бензин, тя от там нататък започва да копира адаптациите на бензиновото ECU.
Ако базовата настойка не е ОК, и като караш на газ, колата ти работи много богато, тогава бензиновия ECU се стреми да компенсира (ама колата работи на газ) и набива негатвни тримове извън нормата +/-10. В следствие на което, като я запалиш студена тя пали на бензин и започва да следва запаметените отрицателни тримове, защото си мисли че е богата (ама тя всъщност не е) и поради тази причина не пали.
Ако я покараш 1-2 на бензин и се оправи, значи ГИ шашка ECUто на колата и трябва прецизна настройка.
Можеш да познаеш, че бензиновата горивна система след като караш колата на бензин и дългите тримове са/или много близо до 0. Това трянва да е отправната точка преди насторйката на ГИ.

От къде знам това? От ходене по мъките, разбира се!
Колата ми е с адаптивно ECU и неадптовен ГИ! Дългите тримове ми бяха -15/-20. Трудно палеше сутрин, гасеше цилиндри, тресеше и т.н.
След правилна настройка от компетентни лица, дългите тримове дойдова в границите +/- 5 и колата си пали и работи ОК....и разхода леко падна :)

Sent from my PLK-L01 using Tapatalk



l.petrovv
 
 
Мнения: 255
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 07 дек 2018, 11:12

Аз лично имах проблем с ГИ с адаптации по ОБД. Шашкаше кутията, изключваше ESP и рн. Проблемите идваха от комуникацията на ГИ по CAN шината. Мъчихме се да настройваме прецизно в движение, но не бяха ок нещата. Колата си палеше без проблем, но на края вече редовно светваше чека. След 3-4 пъти настройки в движение, нещата не се нормализираха съвсем и тогава реших проблема със замяна на ГИ с такъв адаптивен, но с възможност за свързване на ламбда сондите към ГИ. След тази интервенция колата е различна. Става въпрос 3.0V6.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта