ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран
Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Модератори: glorious, bateborko
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Здравейте от 4 дена съм собственик на Ситроен Ц5. Мотора е 2.7, кутията автоматична. Мисля, че е екскузив изпълнение.
За хубавото- хубава е, и вътре и вън и вози и пр всичко е точно. Но това вие по-добре си го знаете.
Малко предистория - купих я от човек, който я е крал 3 години в бг, като е поддържана изцяло в Ситроен сервиз Ст. Загора. Това много наклони везните давзема точно нея. Видях го говорихме, изглеждаше ми светстен човек, а и ми извади фактури за последните 3г. И реших да не ходя по автокъщи, дето да ме къпят и сапонисват, та не мислих много и я взех. Това са последните 100 000км, преди това нищо не е ясно. Колата изглежда и отвътре и отвън като нова - нацяло е пребоядисана по каско 2017г.
Ще карам от най-лекото, че нататък ми е страшно.
1) Имам леки съмнения относно хидравликата. Волана се върти супер леко и при по-бърза скорост втърдява - ок, но:
На място като въртя се чува типичният шум "врът-брът", като от недостиг на масло.
Маслото е до цедката. Хидрвличната помпа е сменяна съвсем скоро ( 660лв са му взели за нея). Може ли да не е добре обезвъздушена?
2) АСК- прочетох цялата 26стр тема и пак ще питам. Сменено е частично 3л масло преди 80К км. Няма удари, тласъци, чудения да сменя или не и като че ли всичко става плавно и сравнително леко при високите скорости и при качване и сваляне.
Единствените ми съмнения са при потегляне на 1-ва. Като че ли буксува и много бавно става всичко. На 2-ра пак ми е леко мудна, от там насетне със същото подаване на газ колата "изхвърча".
И ако трябва от място да тръгна на стоп под 90 градуса ъгъл и наклон нагоре направо ми е трудно. Това го пиша и във връзка с първа точка- хидравликата
3) Най-голямата ми мъка от вчера. На 1-вият ден погледнах нивото на маслото. Спирам на място с лек към мотора наклон- беше на средата на щеката. След 2 дена каране общо 120км, вчера ми изписа некоректно ниво на маслото. Проверих щеката и да нямаше! На същото място където и първият ден. Купих от същото масло - бардал май беше 28лв/л. Сипах 500мл и отиде пак на средата. Оставих я 24ч и днес го погледнах беше си пак там на 1/2.
Покарах 30км и я спрях пред работа, където е идеално равно. 3ч по-късно отидох да го проверя и е 3-4мм под средното ниво. Долях още 300гр, за да го докарам пак до средата. Имам чувството, че нивото не мръдна въобще, но бяха и минали само 10мин след като я палих.
И утре пак на същото място ще спра и ще гледам къде е.
Не е под колата, не е в охладителната система - гледах антифриза, не виждам никак да пуши, но ми казаха, че като е с фап ф-р няма да личи. Къде отива - за 24ч съм сипал 800гр масло!?
Не ми се ще да я карам в същият сервиз- Ситроен там я карах на диагностика преди да я купя. Имам чувсвото, че са приятели с бившият собственик и ми казах, че е най-поддържаната Ц 5-ца. А и всичко там са го правили. Ще ми се да я видят и някъде другаде.
В Пежо сервиза, който ми е и много удобен, дали ги познават напълно ситроените? Нали са "едно" вече. Или другаде в Ст. Загора?
Чакам съвети и предложения
А и някой от Ст. Загора, ако има с познания или с такъв модел и иска да дойде да я покара ще ми е от полза.
За хубавото- хубава е, и вътре и вън и вози и пр всичко е точно. Но това вие по-добре си го знаете.
Малко предистория - купих я от човек, който я е крал 3 години в бг, като е поддържана изцяло в Ситроен сервиз Ст. Загора. Това много наклони везните давзема точно нея. Видях го говорихме, изглеждаше ми светстен човек, а и ми извади фактури за последните 3г. И реших да не ходя по автокъщи, дето да ме къпят и сапонисват, та не мислих много и я взех. Това са последните 100 000км, преди това нищо не е ясно. Колата изглежда и отвътре и отвън като нова - нацяло е пребоядисана по каско 2017г.
Ще карам от най-лекото, че нататък ми е страшно.
1) Имам леки съмнения относно хидравликата. Волана се върти супер леко и при по-бърза скорост втърдява - ок, но:
На място като въртя се чува типичният шум "врът-брът", като от недостиг на масло.
Маслото е до цедката. Хидрвличната помпа е сменяна съвсем скоро ( 660лв са му взели за нея). Може ли да не е добре обезвъздушена?
2) АСК- прочетох цялата 26стр тема и пак ще питам. Сменено е частично 3л масло преди 80К км. Няма удари, тласъци, чудения да сменя или не и като че ли всичко става плавно и сравнително леко при високите скорости и при качване и сваляне.
Единствените ми съмнения са при потегляне на 1-ва. Като че ли буксува и много бавно става всичко. На 2-ра пак ми е леко мудна, от там насетне със същото подаване на газ колата "изхвърча".
И ако трябва от място да тръгна на стоп под 90 градуса ъгъл и наклон нагоре направо ми е трудно. Това го пиша и във връзка с първа точка- хидравликата
3) Най-голямата ми мъка от вчера. На 1-вият ден погледнах нивото на маслото. Спирам на място с лек към мотора наклон- беше на средата на щеката. След 2 дена каране общо 120км, вчера ми изписа некоректно ниво на маслото. Проверих щеката и да нямаше! На същото място където и първият ден. Купих от същото масло - бардал май беше 28лв/л. Сипах 500мл и отиде пак на средата. Оставих я 24ч и днес го погледнах беше си пак там на 1/2.
Покарах 30км и я спрях пред работа, където е идеално равно. 3ч по-късно отидох да го проверя и е 3-4мм под средното ниво. Долях още 300гр, за да го докарам пак до средата. Имам чувството, че нивото не мръдна въобще, но бяха и минали само 10мин след като я палих.
И утре пак на същото място ще спра и ще гледам къде е.
Не е под колата, не е в охладителната система - гледах антифриза, не виждам никак да пуши, но ми казаха, че като е с фап ф-р няма да личи. Къде отива - за 24ч съм сипал 800гр масло!?
Не ми се ще да я карам в същият сервиз- Ситроен там я карах на диагностика преди да я купя. Имам чувсвото, че са приятели с бившият собственик и ми казах, че е най-поддържаната Ц 5-ца. А и всичко там са го правили. Ще ми се да я видят и някъде другаде.
В Пежо сервиза, който ми е и много удобен, дали ги познават напълно ситроените? Нали са "едно" вече. Или другаде в Ст. Загора?
Чакам съвети и предложения
А и някой от Ст. Загора, ако има с познания или с такъв модел и иска да дойде да я покара ще ми е от полза.
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Здравей колега! Честито с покупката и много безаварийни километри.
1. Хидравликата на тези модели е слабо място - виж я на канал дали тече масло. Звучи като повредена помпа - не трябва да се чува никакъв шум, но не е болка за умиране - гледам, че струват 200 лв. в Англия . https://m.autodoc.co.uk/trw/7280613
2. Скоростната кутия не трябва да сменя по-бавно на 1ва и 2ра. Карал съм повече от 10ина такива(аз моята я избирах близо 2 години). На първо време провери най-баналното - нивото на маслото и дали не е изтекло(оставя следи).
3. Докато колата има дпф, няма как да се разбере дали гори масло като печка, нито дали изобщо работи добре, понеже филтърът събира пушека(освен, ако не е тотално запушен и претърпял термичен разпад в самия край на жизнения си цикъл - процеп в елемента). В повечето случаи на горене на масло става дума за износено турбо(300-500 лв. за 2ра употреба и около 600 лв за ремонтирано и около 1200 лв за ново).
Тези коли, като повечето нови модели, са много по-сложното устроени от колите от 90-те години и системите им излизат от строя доста по-често(особено на тази възраст) - виж и при теб къде са оплакванията - автоматична кутия, хидравлика, турбо въртящо се с 200 000 оборота(при 80 000 едно време).
1. Хидравликата на тези модели е слабо място - виж я на канал дали тече масло. Звучи като повредена помпа - не трябва да се чува никакъв шум, но не е болка за умиране - гледам, че струват 200 лв. в Англия . https://m.autodoc.co.uk/trw/7280613
2. Скоростната кутия не трябва да сменя по-бавно на 1ва и 2ра. Карал съм повече от 10ина такива(аз моята я избирах близо 2 години). На първо време провери най-баналното - нивото на маслото и дали не е изтекло(оставя следи).
3. Докато колата има дпф, няма как да се разбере дали гори масло като печка, нито дали изобщо работи добре, понеже филтърът събира пушека(освен, ако не е тотално запушен и претърпял термичен разпад в самия край на жизнения си цикъл - процеп в елемента). В повечето случаи на горене на масло става дума за износено турбо(300-500 лв. за 2ра употреба и около 600 лв за ремонтирано и около 1200 лв за ново).
Тези коли, като повечето нови модели, са много по-сложното устроени от колите от 90-те години и системите им излизат от строя доста по-често(особено на тази възраст) - виж и при теб къде са оплакванията - автоматична кутия, хидравлика, турбо въртящо се с 200 000 оборота(при 80 000 едно време).
-
-
- Мнения: 3441
- Регистриран: 22 дек 2004, 15:24
- Пол: мъж
- Кара: Всичко, което доставя удоволствие
- Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
За точка 2 - ако не се лъжа на 2,7 и 3,0 HDI картата е направена така, че на 1-ва и 2-ра двигателя да не развива максимален момент.
Разход на масло, вероятно е свързан с турбините ... съвет, направи това максимално скоро. Тези мотори са добри, но при проблем с мазането стават тотална щета, а ниско ниво на маслото е ...
Разход на масло, вероятно е свързан с турбините ... съвет, направи това максимално скоро. Тези мотори са добри, но при проблем с мазането стават тотална щета, а ниско ниво на маслото е ...
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012
Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999
сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016
От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Мерси за пожеланията и отговора.
По 1) за хидравликата както съм писал преди по-малко от 1г са сменени - помпа сервоволан -180лв, смяна помпа серводирекция - 660лв?! Това 2 различни неща ли са или нещо не схващам писането на тая фактура. И дали тази цена от 660лв не сборна за всички операции надолу. Не вярвам за 25К км да се с е скапала
Маслото е на ниво, даже като я вдигаха на подемниците изтече около 150мл. Казаха, че е било вповече. Няма никъде никакви течове.
При тръгване или с малка скорост на завой, както писах има някакво съпротивление - чува се триене и че нещо я блокира. Може и това да е проблема за 1-2-ра скорост, а не самата аск. Дали не е полуоска нещо?
3) Маслото ще го гледам днес пак - дано да е на ниво, че не ми се мисли. От вчерашното добавяне съм минал 4км. То не върви и да го изгаря. Този преди мен е карал по 30К/г, трябва да е сипвал през ден масло! От турбото не се чува нищо, ама и не претендирам да съм чувал виещо турбо, та да знам как звучи. За ф-ра на диагностиката ми казаха, че е на зле и сигурно ще има проблем. Регенерирал е преди 300км, но пак е с някаква стойност от 103%, което не схванах какво означва
Утре- вдругиден отива в сервиз, различен от официалният, където е поддържана до сега
По 1) за хидравликата както съм писал преди по-малко от 1г са сменени - помпа сервоволан -180лв, смяна помпа серводирекция - 660лв?! Това 2 различни неща ли са или нещо не схващам писането на тая фактура. И дали тази цена от 660лв не сборна за всички операции надолу. Не вярвам за 25К км да се с е скапала
Маслото е на ниво, даже като я вдигаха на подемниците изтече около 150мл. Казаха, че е било вповече. Няма никъде никакви течове.
При тръгване или с малка скорост на завой, както писах има някакво съпротивление - чува се триене и че нещо я блокира. Може и това да е проблема за 1-2-ра скорост, а не самата аск. Дали не е полуоска нещо?
3) Маслото ще го гледам днес пак - дано да е на ниво, че не ми се мисли. От вчерашното добавяне съм минал 4км. То не върви и да го изгаря. Този преди мен е карал по 30К/г, трябва да е сипвал през ден масло! От турбото не се чува нищо, ама и не претендирам да съм чувал виещо турбо, та да знам как звучи. За ф-ра на диагностиката ми казаха, че е на зле и сигурно ще има проблем. Регенерирал е преди 300км, но пак е с някаква стойност от 103%, което не схванах какво означва
Утре- вдругиден отива в сервиз, различен от официалният, където е поддържана до сега
-
-
- Мнения: 204
- Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
- Пол: мъж
- Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
- Местоположение: Bulgaria
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Мери нивото на маслото само на едно и също място.
-
-
- Мнения: 470
- Регистриран: 11 мар 2010, 00:06
- Кара: Citroen C5 X7 HDI 140 Tourer 2008 ML6/CL
- Местоположение: София/Хасково
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Щом хидравличната помпа е сменяна скоро, то трябва да е още в гаранция - отиди в сервиза с фактурата и настоявай за гаранционен ремонт. Коя помпа са сменяли - на хидравликата на волана или на окачването? Питам, за да не стане някакво объркване.
Истинските магьосници знаят от какво е направена хубавата бира и затова пият джин с тоник!
Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997
Предишни Ситроени:
Citroen C5 2.2 HDI Break Exclusive 2003 ML/5
Citroen C5 V6 3.0i 2001 limousine BVA 4HP20
Citroen Xantia 1.8i 8v Break 1997
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Много кофти това мненията на новите да излизат един ден след като са написани
Искрено се надявам всичките ми съмнения да са плода на параноята, която наляга всеки закупил си нов стар автомобил
Докато не го погледант в друг сервиз и не покарам по-дълго няма да разбере до колко да съм сигурен в автомобила.
Други питания:
1) Прави ми впечатление, че мотора загрява сранително бързо, дори и при външна темп около 22C. И после много бавно изстива..сигурно след 5-6 часа. Това нормално ли е? Дано да е така и зимата, че досега с всчиките си коли съм мръзнал яко, доакто стигна до работа - това са 5км. Иначе стигат барчетата / индикацията за темп. до средата и от там не мърдат нагоре. И тук гледам е сменен охладител/ перка за скромната сума от 550лв!
2) Може ли да се направят огледалта да не се прибират при всяко заключване, а само както е примерно със стъклата?
Когато искам да се свият да си задържа бутона на дистанционното за дълго и да се прибират тогава.
3) Емблемата - всичко в тоя автомпбил ми изглежда на топ ниво. Отнсно вътрешното оформление, а Емблемата е не като от евтин автомобил, а като нещо от битака за 2лв. Има ли алтернативи, може ли да се смени с някаква с по-сериозна изработка, тук или от ибея
Искрено се надявам всичките ми съмнения да са плода на параноята, която наляга всеки закупил си нов стар автомобил
Докато не го погледант в друг сервиз и не покарам по-дълго няма да разбере до колко да съм сигурен в автомобила.
Други питания:
1) Прави ми впечатление, че мотора загрява сранително бързо, дори и при външна темп около 22C. И после много бавно изстива..сигурно след 5-6 часа. Това нормално ли е? Дано да е така и зимата, че досега с всчиките си коли съм мръзнал яко, доакто стигна до работа - това са 5км. Иначе стигат барчетата / индикацията за темп. до средата и от там не мърдат нагоре. И тук гледам е сменен охладител/ перка за скромната сума от 550лв!
2) Може ли да се направят огледалта да не се прибират при всяко заключване, а само както е примерно със стъклата?
Когато искам да се свият да си задържа бутона на дистанционното за дълго и да се прибират тогава.
3) Емблемата - всичко в тоя автомпбил ми изглежда на топ ниво. Отнсно вътрешното оформление, а Емблемата е не като от евтин автомобил, а като нещо от битака за 2лв. Има ли алтернативи, може ли да се смени с някаква с по-сериозна изработка, тук или от ибея
-
-
- Мнения: 2957
- Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
- Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Колега, недей да се филмираш излизшно. Да ти е честита колата и да си я караш с кеф!
@ един съвет от мен за този мотор - НЕ му сипвай повече масло.. трябва да седи на 1/2 на щеката. Турбо моторите не обичат много масло.
@ един съвет от мен за този мотор - НЕ му сипвай повече масло.. трябва да седи на 1/2 на щеката. Турбо моторите не обичат много масло.
Citroen е начин на живот.
-
-
- Мнения: 4795
- Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
- Пол: мъж
- Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
- Местоположение: София
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Загряват бързо заради еко нормите. Пуска си някои консуматори дори и да не искаш, само и само да натовари мотора и да стопли бързо, за да е по-екологичен.
06C6V6
Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD
-
- Нов потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 29 окт 2014, 14:13
- Кара: мотор
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
На 3 ситроена с 2.2 и 2.7 забелязвам че Бардал маслото го гори! А с Тотал нямат такъв проблем.
Следващия път като смениш маслото си сложи Тотал 5-30 или 5-40
Следващия път като смениш маслото си сложи Тотал 5-30 или 5-40
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Вярно ли е това!? Пък, че и скъпо 28лв/л е. ( Аз на предната - Нисан примера 2003г 2.2 тди все с тотал 5-30 карах и капка не съм доливал.)
И от какво зависи при условие, че вискозитета е един и същ. То в момента е на 10 000км, но е сменяно преди 5 месеца
А от вчера ми излиза и прословутата грешка depolution system falty. Ходих в ситроен сервиз, излезе дебитомер. Изчистиха я и след 24ч пак се появи. Днес ги свалих и 2-та дебитомера, напъсках ги с контактен спрей, прегледах ф-ра - като нов е. Изчистих грешката с откачане на а-ра. И да видим, дали утре пак ще излезе
И от какво зависи при условие, че вискозитета е един и същ. То в момента е на 10 000км, но е сменяно преди 5 месеца
А от вчера ми излиза и прословутата грешка depolution system falty. Ходих в ситроен сервиз, излезе дебитомер. Изчистиха я и след 24ч пак се появи. Днес ги свалих и 2-та дебитомера, напъсках ги с контактен спрей, прегледах ф-ра - като нов е. Изчистих грешката с откачане на а-ра. И да видим, дали утре пак ще излезе
-
-
- Мнения: 565
- Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
- Пол: мъж
- Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
- Местоположение: гр. Попово
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Кое напръска с контактен спрей. Ако е буксата добре, но виж и клемичките вътре и ги надигни с нещо остро да правят по-добър контакт. Дано не си пръскал сензорите вътре - там спрея е по специален. Някои контактни спрейове оствят маслен филм върху повърхността.
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
А пръсках наред и клеми и сензори 
Поизтече леко черно от вътре, ама мисля от самото пвц, а не сензорите

Поизтече леко черно от вътре, ама мисля от самото пвц, а не сензорите
-
- Нов потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 29 окт 2014, 14:13
- Кара: мотор
- Местоположение: България
- Контакти:
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Явно мотора не понася маслото, или по вероятната причина е да е пълно менте.
-
-
- Мнения: 402
- Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
- Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
- Местоположение: София
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Аз карам само с Тотал 5W30 ineo ecs(low saps)и не доливам от смяна до смяна.Това масло си го препоръчват за Ситроен и Пежо с Фап филтри.Колега,честита придобивка.Да не вкарва масло в интеркулера през турбото?
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Преди 2-3 дена последно го гледах маслото и си беше на средата. Съответно се успокоих. Днес запалих и тръгнах нормално и след 10мин както си бях спрял, запалих и видях "да проверя маслото". Изгасих и при даване на контакт ми изписа "некоректно ниво"!
Беше на 4--5мм от долният край на щеката. На равно място бях спрял. Добавих колкото имаше в тубата ( към 500мл) и веднага отидох и го смених с тотал 5W30 ...каквото си е по спецификация. Сипаха ми 5,3л и сега както съм прд нас, където си наклонено е на почти до върха на щеката - 5мм от максимлното и ниво. Не събира ли 5,5л тоя мотор. Чак толкова да ми е наклона..?
Сега пак трябва да вдигам щеката всеки ден, като на заска.
Много инцидентно се изгубва това масло. Или си губи свойствата при 10-11К км, или само при каране на по-високи обороти турбото го гори ( вчера катерих 15-20км баир на по-висока скорост)
Беше на 4--5мм от долният край на щеката. На равно място бях спрял. Добавих колкото имаше в тубата ( към 500мл) и веднага отидох и го смених с тотал 5W30 ...каквото си е по спецификация. Сипаха ми 5,3л и сега както съм прд нас, където си наклонено е на почти до върха на щеката - 5мм от максимлното и ниво. Не събира ли 5,5л тоя мотор. Чак толкова да ми е наклона..?
Сега пак трябва да вдигам щеката всеки ден, като на заска.
Много инцидентно се изгубва това масло. Или си губи свойствата при 10-11К км, или само при каране на по-високи обороти турбото го гори ( вчера катерих 15-20км баир на по-висока скорост)
-
-
- Мнения: 201
- Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
- Пол: мъж
- Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
- Местоположение: София
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
На колко км. е? То не е гаранция де,че е на толкова
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!
-
- Нов потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
- Пол: мъж
- Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Карай известно време с новото масло и евентуално ако и то се губи , тогава отиди в сервиза на Мариян в АПК. Също така можеш да се консултираш с колегата Vato , който кара същата кола , но е с 3.0 HDI.
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Тоя двигател, ако гори такива количества масло трябва да е оплискан от масло(и по всмукателния колектор) и по изпускателния(преди дпф-а). Такова рекордно количество остава много следи.
-
Автор на темата - Редовен
- Мнения: 52
- Регистриран: 15 сеп 2018, 17:25
- Пол: мъж
- Кара: C5 2.7 Exclusive
- Местоположение: Ст. Загора
Re: Въпроси от нов собственик C5 2.7 2008Г
Относно маслото ще пиша след 2-3 дена, да понавъртя още малко км.
От 2 дена съм пак с грешка деполюшън систем ерър/фолт...
Вчера свалих пак 2-та дебитомера. Пак ги пръснах с обезмаслител, а клемите с контактен спрей. Изчистих грешката с откачане на акумулатора. 100км всичко си беше ок и без грешка, ама днес пак се появи
Поне хванах кога и при какви обстоятелства го прави:
При продължително каране на обороти м/у 1600/1800, колата попридърпва 5-6 пъти и изписва тая грешка и светва жълтия знак за мотора.
По никакъв наин обаче не се отразява на вървенето на колата- даваш газ и заминава.
И при никакви други обороти не ми придърпва, освен при тези 1600-1800.
Предният път като го направи ходих в ситроен за диагностика и ми казаха "дебитомер"
Далио е за смяна или някакво по специално почистване искат?
От 2 дена съм пак с грешка деполюшън систем ерър/фолт...
Вчера свалих пак 2-та дебитомера. Пак ги пръснах с обезмаслител, а клемите с контактен спрей. Изчистих грешката с откачане на акумулатора. 100км всичко си беше ок и без грешка, ама днес пак се появи
Поне хванах кога и при какви обстоятелства го прави:
При продължително каране на обороти м/у 1600/1800, колата попридърпва 5-6 пъти и изписва тая грешка и светва жълтия знак за мотора.
По никакъв наин обаче не се отразява на вървенето на колата- даваш газ и заминава.
И при никакви други обороти не ми придърпва, освен при тези 1600-1800.

Предният път като го направи ходих в ситроен за диагностика и ми казаха "дебитомер"
Далио е за смяна или някакво по специално почистване искат?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ivo-zx и 0 госта