ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

смяна на подгряващи свещи на C5 2.2 hdi biturbo 170 hp

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Автор на темата
ggergi
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

смяна на подгряващи свещи на C5 2.2 hdi biturbo 170 hp

Мнение от ggergi » 13 сеп 2018, 22:50

Здравейте, не намерих нищо в търсачката а и за този мотор малко са данните. Реших да споделя макар и без снимки (телефона не ми беше под ръка) ще се постарая да бъда изчерпателен. Свещите са под всмукателния колектор и на пръв поглед няма достъп. Налага се малко разглобяване, но да караме подред. Първо ще ни трябва дълбока вложка 8 мм от най малкото гедоре (1/4 ich ако не се лъжа) с удължител поне около 30 см. Второто и още по важно нещо е като пинцети с г-образен връх дълги пак над 30 см, за откачане и закачане на кабелите към свещите. Като се погледне свеща на първия цилиндър (гледано отпред, отдясно наляво) може да се прецени как да се откачи и закачи кабела към свеща. Как да проверим за изгорели свещи- сваля се капака зад акумулатора (за C5-2), под него е компютъра и под него е подряващото реле. Ще го познаете по куплунга и кабелите към него. Откача се куплунга и се мери с омметър- при мене и 4-те свещи бяха дали фира. Кабелния сноп от релето отива в друг куплунг под всмукателния колектор близо до 2-ри цилиндър и оттам към всеки цилиндър. Сега самата смяна, аз започнах от 4-ти цилиндър. Откачаме акумулатора, сваляме въздуховода до въздушния филтър. Демонтира се горивния филтър и опората му. Открива се достъпа до 4-цилиндър. При мен всички свещи се развиха лесно. На 3-ти цилиндър пречи маркуч- просто се избутва. На втория пречи преобразувателя на налягане- държи се на 2 болта, също се измества. 1-ви цилиндър е безпроблемен. Не е кой знае какво , но за този който го е правил. Аз 5 месеца се канех.
Днес е вчерашното утре!


cholev
 
 
Мнения: 2389
Регистриран: 28 сеп 2005, 09:45
Пол: мъж
Кара: BX1.9d (не кара вече) XM 2.5 TD Exclusive 1995г (La Route Maitrisee) (не кара вече) и Сексо 1.1 2000г. (Сребриста мълния) (чат пат кара) и С5 II 2.2 2005 (Арабски жребец)
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнение от cholev » 13 сеп 2018, 22:59

Похвално. :bravo:
Майстора каза: няма да сменяме и аз се съгласих. (хди136 2.2, но предполага същото)
Е аз за друго пиша, че ми реже очите 8мм не е 1/4инч. 1/4инч е 6.35мм.
Във френска кола ме може да има нищо инчово (предполагам и в другите европейски) :bravo:
Citroen XM - The Ride Of Your Life.
http://www.dvol.bg/ivancholev/


Автор на темата
ggergi
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 13 сеп 2018, 23:13

8 мм е размера на камъка, вложката. Обаче имаме гедорета за дребни работи, големи,по големи и още по големи. Има гедоре 1/4, 3/8,1/2 1 и кой знае колко инчове и всичките да са с 8 мм вложка, камък.
Днес е вчерашното утре!

Потребителски аватар

Светослав Стефанов
 
 
Мнения: 1643
Регистриран: 01 ное 2004, 16:09
Кара: C5 2.0i 2005, а жена му C5 2.2 HDI 2005 Exclusive+ автоматик 4HP20
Местоположение: Ботевград

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Светослав Стефанов » 14 сеп 2018, 09:04

cholev написа:
13 сеп 2018, 22:59
Похвално. :bravo:
Майстора каза: няма да сменяме и аз се съгласих. (хди136 2.2, но предполага същото)
Е аз за друго пиша, че ми реже очите 8мм не е 1/4инч. 1/4инч е 6.35мм.
Във френска кола ме може да има нищо инчово (предполагам и в другите европейски) :bravo:
Ванка, на твоя (и моя) мотор изобщо не е същото. Свещите са отзад между двигателя и купето и заради едната се сваля и топлообменника на ЕГР-а. Голям хой е.
Няма значение колко пълен е животът ви, винаги ще се намери
място и за две бири.


Автор на темата
ggergi
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 17 сеп 2018, 21:21

А де ви е турбото бре, щото пък моето е навряно баш между купето и двигателя?
Днес е вчерашното утре!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2870
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 18 сеп 2018, 06:06

Пак там. То май само на 1.6 е отпред, щото е консуматив и да се сменя лесно :D
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1185
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 18 сеп 2018, 09:08

И на 1.4 хди е отпред охлюва
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1045
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 18 сеп 2018, 11:12

Не е консуматив, Добриле. Консуматив е за този, който не си е премахнал цедките на тръбичката за подвеждане на масло към лагера на турбината. Тия цедки са причината да се подава по-малко масло към този лагер и съответно той остане без охлаждане и смазване. PSA са се усетили и на следващата генерация двигатели тази тръбичка се монтира серийно без цедки.
Онзи вторник на техническата на Хит-а го разбрах това..... ;)

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2870
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 18 сеп 2018, 11:24

Да бре, и аз съм го чел това и го знам. Просто се бъзикам :) Иначе двигателчето май хич не е лошо (1.6).
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1185
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 18 сеп 2018, 15:37

От работещ в СФА знам,че като купиш кола втора ръка с 1.6 мотора първата работа е да се махне цедката на турбото.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1827
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Мнение от mIRIx » 18 сеп 2018, 21:18

Бе хубаво е 1.6 ама да не ти е в къщата. Само цедката не помага. Четих бюлетин на ситроен за този мощен високотехнологичен мотор. Как на 4 смени на маслото се маха картера и се чисти цедката на маслената помпа. А как му се всдят инжекторите на този мотор... Приказка. Добриле не се смей и на твоя мотор така се вадят.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


Автор на темата
ggergi
 
 
Мнения: 228
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 18 сеп 2018, 23:13


Собствениците на 1.6 hdi да внимават много!
Днес е вчерашното утре!

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2870
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 19 сеп 2018, 06:28

mIRIx написа:
18 сеп 2018, 21:18
...
Те на моя не се вадят, неделима част от главата са - когато е произведена са сложени и точка. :D :D
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

crazyfen
 
 
Мнения: 148
Регистриран: 28 дек 2008, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 2.0 HDI
Местоположение: София

Мнение от crazyfen » 19 сеп 2018, 09:14

Ето защо всичките 1.6 хди в ЮК са с заминало турбо. Тези тръбички + супер гаражните майстори водят умрели цитронади.
Упомена! Одере! Сдържам! Учуден! ПрУжина! АкУмулатор! СемеринГ! АУспУх! КлапАн! РезервОар! ГаЗ! ФорУм! ОбрЪч! КУпувам! ВрЪЗка! БОбина! ЛосТче! КаРбУратор! ИталиАнски! ГрадУс!

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Archeand и 1 гост