ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Гасне по време на движение и на място-защо?

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)
Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Гасне по време на движение и на място-защо?

Мнение от wolfen » 29 юни 2018, 20:49

Здравейте,имам проблем с колата който се появи наскоро -около месец , и който за сега не мога да отстраня аз и 2 сервиза.
Първо сменените части по електрониката:
Стъпков мотор,Мап сензор,Бобина,Свещи,кабели


Та колата е Xsara 1,8 8в 90 кс и прави следните магарии: Ще опиша ситуации в които гасне .:
Първо в горещо време започна да гасне по време на движение.
Приближавайки светофар ,отпускайки газта и оставащ по инерция автомобила ми гасне .
Стоейки на светофар или дори тръгвайки от такъв светва лампа K и или гасне директно или оборотите падат и педала на газта спира да реагира.
По време на движение дори и с висока скорост лампа K може и да не светне но колата започва да придърпва сякаш гасне.
Карана на ниски обороти и предавка в града светва за малко лапма K и отново гасне.
Прави го произволно пъти и понякога 50 км върви без проблем друг път за 10 км ми къса нерви и гасне 5 пъти за 10 км градско..
Забелязах че ползването на климатика стимулира проблема да се яви по често.
Също и карането на една предавка с постоянна скорост.Тогава започва да придърпва

Оставена да работи на място колата гасне също.Отново забелязах че ако пусна климатик гасне в рамките на 10 мин работа.
Този проблем го правеше докато времето е горещо,днес гаснеше също докато навън е 14 градуса .Предполагам проблема се усложнява .
Перки за охлаждане забелязах че включват нормално ,като пусна климатик започват моментално дори и да не е загряла колата .
Температурата като загрее колата стои между 90 градуса и следващата черта.Прилагам снимка за да е ясно до къде стига.
Снимката е на друг колега но при мен също достига до там.



При диагностика с лексия показа грешки в МАП сензор (сменен е ) и датчик за температура на течност.Предполагам това е някакъв датчик за антифриз.
Възможно ли е ако този датчик е повреден да прави тези магарии?
Някой срещал ли е такъв проблем и как да го отстраня?
Благодаря !
Прикачени файлове
21633-781fb371ebc54b705ac66be6b03ffb9a.jpg

Потребителски аватар

marian1
 
 
Мнения: 1402
Регистриран: 02 яну 2008, 22:58
Кара: Xsara 1.6 exclusive- ГИ Кар газ ORGA-8633
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от marian1 » 29 юни 2018, 21:20

Не мога да ти помогна за проблема, нооо искам да ти кажа: Тая стрелка, толкова високо не и е там мястото. Имам подобна ксара 1.6, но стрелката седи до 90.... възможно е, само гадая, да и става мн топло и да се изключва сама ....за да се охлади.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4407
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 29 юни 2018, 21:46

И аз имам подобен проблем, но много по-лек. След рязко отпускане на газта се опитва да загасне. Понякога успява, въднъж/два пъти месечно. Също само една грешка в мап сензора. Смених го, оригинален Бош, и като че ли спря да го прави по едно време. В грешката има записано "Rear supplay system richness status: value incorrect", което все още нищо не ми говори. Също забелязах впоследствие, като гледах запазените параметри на еку-то на спокойствие: Air inlet: Throttle status: Value incorrect. Ще видя другата седмица дали означава това което си мисля и дали не се е оправило.

ПП. Всъщност това "Rear supplay system richness status:value incorrect" просто означава че втората лабда още е студена. Нищо впечатляващо.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1901
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 29 юни 2018, 22:02

viewtopic.php?f=20&t=69336-това е моят проблем преди време за загряването и температурата.Оказаха се две релета на перката изгоряли и перката не работеше коректно.След смяната им всичко си дойде по местата.0895 27 57 21-Жоро-това ми е телефона ,познаваме се от времето когато работеше на Шела,карам светлосиня ксара комби-до 1час още няма да лягам обади се ,ако не звънни утре да обсъдим проблема.

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 30 юни 2018, 01:25

marian1 написа:
29 юни 2018, 21:20
възможно е, само гадая, да и става мн топло и да се изключва сама ....за да се охлади.
И аз си го мислех,В началото забелязах че гасне когато е жега навън...
ноо днес беше студено и градусите по табло бяха около 90 ..въпреки това гасна 3-4 пъти в най големия дъжд в София.

Колата си държи такива градуси в жегите от както я имам -5 години вече..-не съм имал проблеми от това.Стигне ли тази граница включва на макс мисля и се охлажда.

Главния проблем е че ГАСНЕ! Когато си иска..
Както написах по рано -показа при диагностика грешка в датчик за течност..
При проблем с него (ако подава грешна информация) може ли колата да гасне сама?

Жорка -ще се чуем утре-днес вече! :)


apollo11
 
 
Мнения: 1175
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 30 юни 2018, 17:50

Просто почисти или направо смени датчика на кол.вал - от него гасне така като загрее..
Иначе какво показва за грешка е едно а ръка,но трябва да се следят и другите параметри,че незнаеш къде ще забие грешка при поява на проблема!
Ако ти е датчика за температурата.на обл. Течност, просто го откачаш и ако колата не гасне, значи той ти бърка работите..

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 30 юни 2018, 21:31

Къде се намира този датчик? (на кол.вал)

Може ли да се смени лесно или си трябва сервиз?


ggergi
 
 
Мнения: 207
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 02 юли 2018, 01:11

Точно под бобината е, държи се на едно болтче 6 мм. Нямаш работа в сервиз.
Днес е вчерашното утре!

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 77
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 03 юли 2018, 17:26

ggergi написа:
02 юли 2018, 01:11
Точно под бобината е, държи се на едно болтче 6 мм. Нямаш работа в сервиз.
Сменен е вече~
За съжаление НИЩО проблема остава..!

Междувременно сменено реле зад акумулатор -Ето това
https://www.eurofrance.pl/Relay-Citroen ... 5-Original

И товва не реши проблема.. :eiii:

Отчаях се вече.. :ti ma prebi:

Върви 1 или 10 километра (колкото реши) и изведнъж светва чек и забива муцуната..Ако съм с ниска скорост направо гасне.. :eiii:

Грешка в компа не дава~ Вчера проверено за последно..


apollo11
 
 
Мнения: 1175
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 05 юли 2018, 17:51

Колега от форума имаше подобен проблем - първо мислехме че е датчика на маховика,почистихме го,замерихме го,мисля че го и смени даже, а накрая се оказа запушено средно гърне..

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2408
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 13 юли 2018, 23:56

- налягане на бензиновата помпа? ток до нея? Колко волта, колко остават по време на движение?
- бензинов филтър нов/стар?
- спукан маркуч на вакума до регулатора за бензиново налягане към рейката? Самият регулатор е сигурно че не изпуска?
- тази кола не е ли с дроселче за празен ход не със стъпково?
- както и колегата каза - по изпускателната система нещо сменяно - Да / Не, все още с оригинален резонатор.. (едва ли е катализатор)
- компа надявам се не е Саджем..
- датчика за позиция на дроселовата клапа работи - да/не? Какъв обхват имаш в омове и плавно ли се променя или на подскоци или дори с липсващи позиции?
- датчика за температура на охлаждащата течност към компа е - добре/зле? (вероятно са три) За проба, откача се буксата и се тества с потенциометър от 10кОма. Ако той не отчита(работи правилно) колата няма да запали, постоянно ще гасне на празен ход, ще придръпва
- алтернатора зарежда ли добре, върти ли се леко, имаш ли пикове на тока?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост