ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Гасне по време на движение и на място-защо?

Производство: Mk I (1997-1999), Mk II (2000-2006)
Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Гасне по време на движение и на място-защо?

Мнение от wolfen » 29 юни 2018, 20:49

Здравейте,имам проблем с колата който се появи наскоро -около месец , и който за сега не мога да отстраня аз и 2 сервиза.
Първо сменените части по електрониката:
Стъпков мотор,Мап сензор,Бобина,Свещи,кабели


Та колата е Xsara 1,8 8в 90 кс и прави следните магарии: Ще опиша ситуации в които гасне .:
Първо в горещо време започна да гасне по време на движение.
Приближавайки светофар ,отпускайки газта и оставащ по инерция автомобила ми гасне .
Стоейки на светофар или дори тръгвайки от такъв светва лампа K и или гасне директно или оборотите падат и педала на газта спира да реагира.
По време на движение дори и с висока скорост лампа K може и да не светне но колата започва да придърпва сякаш гасне.
Карана на ниски обороти и предавка в града светва за малко лапма K и отново гасне.
Прави го произволно пъти и понякога 50 км върви без проблем друг път за 10 км ми къса нерви и гасне 5 пъти за 10 км градско..
Забелязах че ползването на климатика стимулира проблема да се яви по често.
Също и карането на една предавка с постоянна скорост.Тогава започва да придърпва

Оставена да работи на място колата гасне също.Отново забелязах че ако пусна климатик гасне в рамките на 10 мин работа.
Този проблем го правеше докато времето е горещо,днес гаснеше също докато навън е 14 градуса .Предполагам проблема се усложнява .
Перки за охлаждане забелязах че включват нормално ,като пусна климатик започват моментално дори и да не е загряла колата .
Температурата като загрее колата стои между 90 градуса и следващата черта.Прилагам снимка за да е ясно до къде стига.
Снимката е на друг колега но при мен също достига до там.



При диагностика с лексия показа грешки в МАП сензор (сменен е ) и датчик за температура на течност.Предполагам това е някакъв датчик за антифриз.
Възможно ли е ако този датчик е повреден да прави тези магарии?
Някой срещал ли е такъв проблем и как да го отстраня?
Благодаря !
Прикачени файлове
21633-781fb371ebc54b705ac66be6b03ffb9a.jpg

Потребителски аватар

marian1
 
 
Мнения: 1401
Регистриран: 02 яну 2008, 22:58
Кара: Xsara 1.6 exclusive- ГИ Кар газ ORGA-8633
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от marian1 » 29 юни 2018, 21:20

Не мога да ти помогна за проблема, нооо искам да ти кажа: Тая стрелка, толкова високо не и е там мястото. Имам подобна ксара 1.6, но стрелката седи до 90.... възможно е, само гадая, да и става мн топло и да се изключва сама ....за да се охлади.

Потребителски аватар

ivo-zx
 
 
Мнения: 4511
Регистриран: 06 апр 2010, 18:56
Пол: мъж
Кара: Xsara Picasso 1.6i 16V 110 коне 2006
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от ivo-zx » 29 юни 2018, 21:46

И аз имам подобен проблем, но много по-лек. След рязко отпускане на газта се опитва да загасне. Понякога успява, въднъж/два пъти месечно. Също само една грешка в мап сензора. Смених го, оригинален Бош, и като че ли спря да го прави по едно време. В грешката има записано "Rear supplay system richness status: value incorrect", което все още нищо не ми говори. Също забелязах впоследствие, като гледах запазените параметри на еку-то на спокойствие: Air inlet: Throttle status: Value incorrect. Ще видя другата седмица дали означава това което си мисля и дали не се е оправило.

ПП. Всъщност това "Rear supplay system richness status:value incorrect" просто означава че втората лабда още е студена. Нищо впечатляващо.
Каквото и да правиш, Пежо винаги ще има по-дълги фарове от теб!

Потребителски аватар

гмм
 
 
Мнения: 1935
Регистриран: 15 мар 2009, 20:10
Кара: xsara комби 1.6 16v бензин 108кс 01г
Местоположение: София

Мнение от гмм » 29 юни 2018, 22:02

viewtopic.php?f=20&t=69336-това е моят проблем преди време за загряването и температурата.Оказаха се две релета на перката изгоряли и перката не работеше коректно.След смяната им всичко си дойде по местата.0895 27 57 21-Жоро-това ми е телефона ,познаваме се от времето когато работеше на Шела,карам светлосиня ксара комби-до 1час още няма да лягам обади се ,ако не звънни утре да обсъдим проблема.

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 30 юни 2018, 01:25

marian1 написа:
29 юни 2018, 21:20
възможно е, само гадая, да и става мн топло и да се изключва сама ....за да се охлади.
И аз си го мислех,В началото забелязах че гасне когато е жега навън...
ноо днес беше студено и градусите по табло бяха около 90 ..въпреки това гасна 3-4 пъти в най големия дъжд в София.

Колата си държи такива градуси в жегите от както я имам -5 години вече..-не съм имал проблеми от това.Стигне ли тази граница включва на макс мисля и се охлажда.

Главния проблем е че ГАСНЕ! Когато си иска..
Както написах по рано -показа при диагностика грешка в датчик за течност..
При проблем с него (ако подава грешна информация) може ли колата да гасне сама?

Жорка -ще се чуем утре-днес вече! :)


apollo11
 
 
Мнения: 1206
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 30 юни 2018, 17:50

Просто почисти или направо смени датчика на кол.вал - от него гасне така като загрее..
Иначе какво показва за грешка е едно а ръка,но трябва да се следят и другите параметри,че незнаеш къде ще забие грешка при поява на проблема!
Ако ти е датчика за температурата.на обл. Течност, просто го откачаш и ако колата не гасне, значи той ти бърка работите..

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 30 юни 2018, 21:31

Къде се намира този датчик? (на кол.вал)

Може ли да се смени лесно или си трябва сервиз?


ggergi
 
 
Мнения: 272
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: c5
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 02 юли 2018, 01:11

Точно под бобината е, държи се на едно болтче 6 мм. Нямаш работа в сервиз.
Днес бе вчерашното утре!

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 03 юли 2018, 17:26

ggergi написа:
02 юли 2018, 01:11
Точно под бобината е, държи се на едно болтче 6 мм. Нямаш работа в сервиз.
Сменен е вече~
За съжаление НИЩО проблема остава..!

Междувременно сменено реле зад акумулатор -Ето това
https://www.eurofrance.pl/Relay-Citroen ... 5-Original

И товва не реши проблема.. :eiii:

Отчаях се вече.. :ti ma prebi:

Върви 1 или 10 километра (колкото реши) и изведнъж светва чек и забива муцуната..Ако съм с ниска скорост направо гасне.. :eiii:

Грешка в компа не дава~ Вчера проверено за последно..


apollo11
 
 
Мнения: 1206
Регистриран: 19 яну 2011, 22:14
Кара: xsara picasso NFZ 65kW+CNG;clio K9K;clio D7F
Местоположение: dobrich

Мнение от apollo11 » 05 юли 2018, 17:51

Колега от форума имаше подобен проблем - първо мислехме че е датчика на маховика,почистихме го,замерихме го,мисля че го и смени даже, а накрая се оказа запушено средно гърне..

Потребителски аватар

longgo
 
 
Мнения: 2433
Регистриран: 30 мар 2008, 13:48
Пол: мъж
Кара: внимателно, и Xantia MkII LFY
Местоположение: Upnorth
Контакти:

Мнение от longgo » 13 юли 2018, 23:56

- налягане на бензиновата помпа? ток до нея? Колко волта, колко остават по време на движение?
- бензинов филтър нов/стар?
- спукан маркуч на вакума до регулатора за бензиново налягане към рейката? Самият регулатор е сигурно че не изпуска?
- тази кола не е ли с дроселче за празен ход не със стъпково?
- както и колегата каза - по изпускателната система нещо сменяно - Да / Не, все още с оригинален резонатор.. (едва ли е катализатор)
- компа надявам се не е Саджем..
- датчика за позиция на дроселовата клапа работи - да/не? Какъв обхват имаш в омове и плавно ли се променя или на подскоци или дори с липсващи позиции?
- датчика за температура на охлаждащата течност към компа е - добре/зле? (вероятно са три) За проба, откача се буксата и се тества с потенциометър от 10кОма. Ако той не отчита(работи правилно) колата няма да запали, постоянно ще гасне на празен ход, ще придръпва
- алтернатора зарежда ли добре, върти ли се леко, имаш ли пикове на тока?

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 24 юли 2018, 15:58

Одисеята най сетне приключи :super:
След няколко месеца търсене на проблема е намерен и отстранен.
Оказа се компютър на двигателя.
Дали студени спойки или друго не знам но
изказвам благодарност на сервиза на Вальо Ковачев за
диагностиката и сервиз delservice.bg за ремонта по компютрите
които занесох.

С две думи занесох заместващ компютър който беше
пригоден за моята кола без да се убива имобилайзер
До колкото видях чипове от моя стар компютър са
сложени на мястото на чипове от заместващия компютър.
В момента колата работи безпроблемно с нов компютър
от друга кола. Не се е наложило обучение.
или нещо друго.

Безаварийни километри на всички :-)

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 383
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 24 юли 2018, 21:19

Хубаво.че си решил проблема.Преди години и аз сменях моя компютър но симптомите бяха други-трудно палене,форсираше се сама и въобще двг-то правеше каквото си поиска.Също преди година и половина пак започна да се форсира сама и тотално отказваше да запали.След смяна на свещите запали и докато е студена добре.Като загрее пак започваше да се форсира и след търсене се оказа неработещ датчик,който дава сигнал на ЕКУ-то за темп.на двигателя.Лъже го,че е студен и хвърля гориво като за V8.След смяната му всичко се оправи.

Потребителски аватар

Автор на темата
wolfen
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 03 юли 2006, 09:20
Кара: Xsara 1.8 8V 90 HP
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от wolfen » 25 юли 2018, 00:12

В началото и аз смятах че е датчик.
При диагностика с Лексия показа проблем с датчик
за антифриза. Симптом също беше че гасненето го имаше
след като загрее колата..
Дойде момента обаче да гасне когато си иска (студена-топла)и
идеята за проблем с датчик умря:-)

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Xsara”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост