ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Една тъжна годишнина!

Всичко относно автомобилите

Модератор: Dass

Потребителски аватар

Автор на темата
hristoxm
 
 
Мнения: 5691
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Една тъжна годишнина!

Мнение от hristoxm » 13 юни 2018, 23:13

Да си спомним колеги! Преди една година, през този месец PSA, прекрати производството на автомобили с хидропневматично окачване. Според мен , а и много други почитатели на хидравликата, това е един лош момент от историята на Ситроен, но какво да се прави, такъв е животът. Едно клипче за да си припомним славните моменти от историята на хидравликата:

Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

citroen
 
 
Мнения: 1306
Регистриран: 05 окт 2005, 17:09
Пол: мъж
Кара: Citroën C5 2.0 Hdi + Citroën Xm 2.5 TD + Citroën C5 2.2 HDi
Местоположение: с.Бързия / гр.Монтана
Контакти:

Мнение от citroen » 02 юли 2018, 19:32

Единствено се надявам Ситроен да се отдели от скапаните пежа... тия нещастници освен да съсипват друго нищо не могат, никога няма да имат славната история на Ситроен .. Фалит пежо дано!

Изпратено от моят Huawei P10 с помощта на Tapatalk

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3088
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | Сега кара: C6 2,7 V6 '07 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 03 юли 2018, 17:38

Що за детинщина? Пежо е компания с богата история и много хубави автомобили (мотопеди и велосипеди също). И ако не си рабрал, нито нито ВХ, нито Ксантия, ХМ, С5,С6 щяха да са налични без Пежо. Просто нямаше да има Ситроен изобщо :mrgreen:
Въпросът не е в Пежо изобщо... т.е. хейта към тях не помага с нищо.
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

Автор на темата
hristoxm
 
 
Мнения: 5691
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Мнение от hristoxm » 03 юли 2018, 18:34

Те, семейство Пежо, отдавна нямат думата. Мисля акциите които притежават от ПСА, са по малко от една трета. Разбира се, за "смъртта" на хидравликата, има много причини. Консуматорите в западните държави не ги вълнува дали са на сфери или на пружини, те гледат броя капхолдери, глезотийки, светодиодчета, фантифлюшки и никой няма да си купи Ситроен, заради това, че е с хидравлика. Това е напълно разбираемо, след като пътищата там са като огледало! Предимствата на хидравликата може да се оценят единствено, по нашите пътища, това мога да го гарантирам. Все пак 11 години карах в Италия.
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

citroen
 
 
Мнения: 1306
Регистриран: 05 окт 2005, 17:09
Пол: мъж
Кара: Citroën C5 2.0 Hdi + Citroën Xm 2.5 TD + Citroën C5 2.2 HDi
Местоположение: с.Бързия / гр.Монтана
Контакти:

Мнение от citroen » 03 юли 2018, 20:11

фантомас всеки си има право на мнение, не ме интересува моторчета, колелета и кво там друго правят.... знам, че от както са обединени, Ситроен не върви на където трябва! Отделиха Дс като самостоятелен бранд и сега моделите на Ситроен се свеждат до ц3, Ц4 кактус и тва е :X, даже в официален клип на Ситроен липсват моделите Ds и Sm... f*ck!
Е аз модел под Ц5 не мисля да карам... е какво следва?
А замяна за пежо няма да стане поне не в тоя живот!По-добре пеШа!!!!

Изпратено от моят Huawei P10 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3088
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | Сега кара: C6 2,7 V6 '07 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 04 юли 2018, 11:02

Исках да кажа, че след 1974 Ситроен изобщо можеше да не съществува... но ти вижаш повтрхността и прословутата хидравлика!
бате Ицо го каза, на никой който има пари за нова кола - не му пука за нея. Ние се радваме като маймунки тук на ХМ-и, С5-ци и тн.. но на старо, от което фирмата пари не изкарава. Ти ако иамш фирма и не изкарваш пари, какво ще правиш? Нека позная - каквто се търси и ако може по-евтино да ти излезе. Толкова е просто. Никой не оспорва индивудулизма и прогресивните технически решения преди ерата ПСА. Най-малкото аз :mrgreen: Същата съдба имат и не-малко "яки" марки коли... потънали са в историята, без никой да ги спаси.
@ може да хейтиш най-вече Мишлен и правителството на Франция, като се опитали да спасят марката, когато може би не си бил роден (незнам- не го приемей лично, и аз не съм бил )
:drink:
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1168
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 04 юли 2018, 12:47

Колегата Фантомас е абсолютно прав-а плюенето по Пежо е просто по смешно и лишено от здрав разум.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

Автор на темата
hristoxm
 
 
Мнения: 5691
Регистриран: 28 юли 2008, 04:50
Пол: мъж
Кара: ше:Visa 1.1+Visa 1.1, BX 1.4 Leader, XM exclusiveDK5ATE сега XM exclusive Y4 DK5ATE 95Kw
Местоположение: Велико Търново България

Мнение от hristoxm » 04 юли 2018, 13:11

Тогава(1974), когато Ситроен затъва, след неудачната сделка с придобиването на Мазерати, френското правителство взема решение, Ситроен да бъде поставен под шапката на Пежо! Тогава това е била нужна хирургическа операция.
P.S. Пак ще повторя, не обвинявайте никой субект за края на хидравликата, виновен е единствено Пазарът, с главно П! Ако търсим някаква вина в ПСА, то това е малкият срок на поддръжка на своите модели след като спре производството им! Аз ли не знам от опит, за моят ХМ вече всичко е НФП. При другите производители не така. Ако потърся части за 40 годишен Mecedes, няма да имам проблем. Но какво да се прави, това е положението. :po tikvata:
Фирмата PSA, а преди това и Citroen, никога не са произвеждала автомобили с обозначение TDI !!!!!
Чудя се от къде ги купувате тогава?
Е, вече не се чудя и аз си купих такъв,TDi!(така пишеше в обявата) ORGA 8170, произведен на 23 март 1999 г.

Потребителски аватар

citroen
 
 
Мнения: 1306
Регистриран: 05 окт 2005, 17:09
Пол: мъж
Кара: Citroën C5 2.0 Hdi + Citroën Xm 2.5 TD + Citroën C5 2.2 HDi
Местоположение: с.Бързия / гр.Монтана
Контакти:

Мнение от citroen » 04 юли 2018, 14:02

Не става въпрос само за хидравликата, а за цяло моделите на Ситроен, къде отидоха по-високите класове Ц5 и Ц6... на кой бе нужно отделяне на Дс като самостоятелен бранд и набиване на пари за нови шоуруми... и това доведе до осъкатяване на моделната гама на Ситроен... и после няма да ги хейтя!!!За 5 години си смениха политиката 6 пъти :Х

Изпратено от моят Huawei P10 с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3088
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | Сега кара: C6 2,7 V6 '07 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 05 юли 2018, 15:47

citroen написа:
04 юли 2018, 14:02
..къде отидоха по-високите класове Ц5 и Ц6... на кой бе нужно отделяне на Дс като самостоятелен бранд и набиване на пари за нови шоуруми... и това доведе до осъкатяване на моделната гама на Ситроен....
Щом казваш, така е. :)
Само да питам , знаеш ли колко продажби има(ше) С6? С5 беше доста по-успешен, и вероятно ще има наследник скоро... но за С6 питам?
Последна промяна от Fantomas ^ на 05 юли 2018, 17:29, променено общо 1 път.
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

wbgenetic
 
 
Мнения: 671
Регистриран: 18 юли 2016, 22:49
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.2, Estate, 2005, ZF 4HP20 (проект "Корабът майка") || VF7RE4HXE76666728
Местоположение: София/Перник

Мнение от wbgenetic » 05 юли 2018, 17:12

23,384 😁

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1168
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 05 юли 2018, 17:51

Което е направо смешно и го прави съответно "бутиков" автомобил.
Мен лично никога не ми е харесвал,не е автомобила след който ще се обърна.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух


ggergi
 
 
Мнения: 219
Регистриран: 20 фев 2014, 23:35
Пол: мъж
Кара: Ситроен Ксантия+С5-2.2 битурбо
Местоположение: Стара Загора

Мнение от ggergi » 05 юли 2018, 20:58

Обаче на мен ми хваща окото! Между другото кой модел на Пежо е в същия клас!??? Питам за сравнение.

Добавено от автора след :
Обаче на мен ми хваща окото! Между другото кой модел на Пежо е в същия клас!??? Питам за сравнение.
Днес е вчерашното утре!

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3088
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | Сега кара: C6 2,7 V6 '07 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 05 юли 2018, 23:39

C6 и 607 делят една платформа, точно както ХМ и 605.
Двигатели, скорости.. ходова част, екстри и т.н.
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

ivailo_p.s
 
 
Мнения: 411
Регистриран: 21 авг 2008, 03:04
Кара: Citroen C4 1.6i VTR Pack и Xsara Picasso 2.0HDI
Местоположение: Врачанско

Мнение от ivailo_p.s » 06 юли 2018, 03:02

Хидравликата можеше да си съществува и проблемът не е, че пътищата на запад са на огледало или пък е скъпа. Проблемът е, че маркетингът на PSA е гола вода и тя не беше рекламирана като нещо полезно и уникално. Болшинството е чувало думите quattro, tiptronic, xdrive, airmatic, 4matic и др. без тези наименувания да значат, че в колата има нещо уникално, обаче всички искат quattro щото било мн. яко. Но колко са чували "хидроактив" първите ги пише на всеки багажник или решетка, а кога видяхте на Ситроен да пише, че е на хидравлика. Не може да продаваш нещо, за което никой не знае. Другият проблем са Пежо, който натискат марката надолу за да може да вървят техните продажби, което отново е необяснимо след като парите отиват на едно място.
Клубна карта №262

Потребителски аватар

daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1168
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Кара: С Crosser 2.2hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Мнение от daniel cvetkof » 06 юли 2018, 09:20

ivailo_p.s написа:
06 юли 2018, 03:02
Другият проблем са Пежо, който натискат марката надолу за да може да вървят техните продажби, което отново е необяснимо след като парите отиват на едно място.
Ти като имаш две деца делиш ли ги?
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

ivailo_p.s
 
 
Мнения: 411
Регистриран: 21 авг 2008, 03:04
Кара: Citroen C4 1.6i VTR Pack и Xsara Picasso 2.0HDI
Местоположение: Врачанско

Мнение от ivailo_p.s » 06 юли 2018, 10:37

Не, разбира се, но тук примерите са много. С6 беше забавен с години за да може да се продава 607, сега спряха С5 за да се продава новото 508, направиха 308GTI и 208GTI а няма аналози при Ситроен, нямаше и комби С4 пак за да върви Пежо. VW развива всичките си марки и едвали ще си кажат, че Шкода се продава добре а това им вреди.
Клубна карта №262

Потребителски аватар

PIT
just married
just married
Мнения: 4953
Регистриран: 09 мар 2007, 11:12
Пол: мъж
Кара: C6 2.7 HDI, '06 C5 2.0 HDI 16v АСК
Местоположение: София

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от PIT » 06 юли 2018, 11:46

Fantomas ^ написа:
05 юли 2018, 23:39
C6 и 607 делят една платформа, точно както ХМ и 605.
Двигатели, скорости.. ходова част, екстри и т.н.
В един клас са с 607, но не са с толкова общи неща. 607 e дизайн и платформа от 90-те. Ходовата няма нищо общо.
С6 е на платформата използвана при 407. Ходовата част е 1:1 (без хидравликата естествено).
Двигателите частично се припокриват, но 607 има и доста малки мотори, като 2.0 HDI 110, стария 2.2 HDI, 2.0 16V бензин и няма 3.0 дизел, но това е заради спирането му от производство малко след като мотора започва да се слага в С6.
Всички мотори на С6 се слагат на 407. То не че С6 има много мотори де :mrgreen: - цели 4
06C6V6 :cool:

Бившите:
'98 Xantia ACTIVA 2.0 HDI
'94 Xantia 1.9TD

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3088
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | Сега кара: C6 2,7 V6 '07 | Suzuki Bugrman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от Fantomas ^ » 06 юли 2018, 15:32

Да грешката е моя, вярно че с 407 са братя :mrgreen:

Иначе съм напълно съгласен с ivailo_p.s , за маркетинга. Ако на С6-та ми пишеше v6 biturbo и hyrdractiv3+ щеше да е кич, но пък с годините може би щеше да прави впечатление лека полека, да вдъхне лек респект на драгият потребител каращ друга марка.
Аз също вярвам, че такива малки неща имат влияние.. отделно сайтове, реклами и тн. за технологията с която толкова се гордеехме и обичаме всички. Че е по-скъпа за прозводство е факт, но можеха да я оставят за най-големият си модел... О, жалко то няма такъв след С5 :mrgreen:
Пазара е нещо много динамично, и почти всички марки се отказват от т.н. премиум сегмент завалядян вече от познатите ни немски марки.

С6 е последният опит, за сега на Ситроен да има нещо в тн. вис. среден клас - биснес, то е било към края на 90-те (изобщо не става дума за кола от най-виск клас... освен може би DS за времето си. Но това понятие силно се промени през 80-те, когато S class, A8 и 7 ма серия започнаха да се развиват активно.) ХМ (330 000 бр.) и С6 (23 000!!?) са били на тотална загуба.
Да, било е за престиж, но са се надявали на поне 50 000 годишно (За С6). Рено също нямат голяма кола вече (и за това ли са виновни от Пежо?) Опел също.. Волво също.. Фиат (направо закри уникална марка като Ланча!), СААБ... примерите са безкрайни!
Аз съм на мнение, че не Пежо са виновни, а липсата на визия за марката... което явно е етап от развитието на всяка компания.Сменят се директори, МК специалисти, дизйанери.

А и не е тайна, че Ситроен печели от продажбои най-вече в лекотоварната гама и малките коли. Всеки който е пътувал малко из Европа е забаелязал, че по пътищата има много повече малки Ситроени от колкото малки БМВ,АУДИ иле МБ (не че те имат много малки модели де).
Сега може да има перид на спад в авангардизма и липса на по-луксозен модел, но дружно се надяваме на нещо ново и пак отличаващо се. Аз бих се изкефил на голям седан (ала концепта Metropols) даже и с HPC окачването. (бррррр само да не беше това УЖАСНО китайско изчадие - наречено С6, че там вече ме боли много :rip: )
Отделно хода с марката DS, не е чак толкова лош според мен. Нисан и Тойота го доказаха, с пазарен успех на техните луксозни марки. Всички знем, че това е Ситроен (друг е въпорса дали точно DS e правилното име, но все пак). Просто в момента сме малко в дупка. :(
Citroen е начин на живот.

Потребителски аватар

hydrometalique
 
 
Мнения: 1976
Регистриран: 01 апр 2009, 20:16
Кара: Xantia 2.0 16v SW ; ; CX 25 Turbo Prestige; DSuper ; BX Sport
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от hydrometalique » 06 юли 2018, 17:04

Абе, на всеки е ясно, че хидро окачването си остава екзотика, така че трупайте хидравлични Ситроени, че утре стойността им ще се вдига :bigsmile:
Тянко е много прав. От години PSA се намести комфортно в сегмента с бусовете и баничарките и си им харесва. Това, че феновете роптаят и гледат завистливо немските и други там марки, не означава, че на хората от групата им дреме. Напротив, ако имат добри продажби в този сегмент, ще си кесат там дълго и няма да се пънат да правят топ модели безсмислено.
Това с DS можеше да има смисъл, ако имаше поне малка приемственост спрямо легендата. Има достатъчно успешни примери, особено американски, но те почти винаги имат като пряка основа именитият флагман . А тук нещата добиха наистина комичен характер - Анти ретро :eiii: - наистина трябва да си тотален олигофрен, за да стартираш бранд с такъв слоган. А и новият DS наистина няма никаква допирна точка с легендата. Което само по себе си обрича каузата. Колите от новия бранд може да си имат своите достойнства - това няма как да бъд загърбено, но функцията на легендарността и особено на приемствеността просто не съвпада с този нов имидж.
http://www.dsclub-bg.com/

Do you realise, this world is totally fugazi

Where are the prophets, where are the visionaries, where are the poets
To breach the dawn of the sentimental mercenary

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “Главен форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост