ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Филтър твърди частици

Производство: (2006-)

Автор на темата
LZ1YQ
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 12 сеп 2014, 16:18
Пол: мъж
Кара: C4 PICASSO 1.6 HDI
Местоположение: ПЛОВДИВ

Филтър твърди частици

Мнение от LZ1YQ » 04 яну 2018, 09:20

Здравейте, става дума за Ц4 Пикасо 1.6хди 2017г, от известно време при минимално подаване на газ излиза аларма за фап филтъра, след известно време отзад започва да пуши и надписа после изчезва. Ходих до сервиз в който закачиха софтуера за да се види какъв е проблема. Намира грешката за запушен ФАП, но диаграмата показва че след самопочистването филтъра е чист на 92%, в същия момент в течността е на 85%. Не забелязвам промяна в ускорението на двигателя или повишен разход на гориво. Някакви предложения за проблема ако някой се е зблъсквал с него. Вчера четох за цялостно почистване на двигателя и ФАП филтъра чрез " ТераКлиин ", цената е доста висока но ако има ефект бих го направил.

Потребителски аватар

stamenov1
 
 
Мнения: 1763
Регистриран: 15 авг 2006, 11:37
Пол: мъж
Кара: Ситроен C5 1.6 HDI 2006 г., Ксантия 1.6 газ "star gas" без екстри+економайзер, климатроник, вече и ксенон 5000 к., 95 г. вече не Рено Рапид 1.1 газ-бензин
Местоположение: Плевен - Ралево
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Мнение от stamenov1 » 04 яну 2018, 11:04

Лексията доколкото си спомням показва колко е запушен филтъра. Тъй че 92% е доста запушен филтър. Изкарай я някъде на магистрала или хубав път и покарай на по ниска предавка 10-15 мин с над 3000 об. Но е резервоара да е пълен над половината. Другия вариант на място с обороти над 3500 об. пак същото време, преди това загряла, най-добре извън града.
Другия вариант е миене с водоструйка и меглио. Във форума имаше описано как става. Демонтира се фапа от колата , кисне се и се мие ( има клипове в нета доста), но това пак е по-добре да го направиш след направена регенерация на филтъра от колата.
ХОРА КАРАЙТЕ РАЗУМНО! УМНИЯТ ОТСТЪПВА !!!
ПРАВЕТЕ ДОБРО, ЗАЩОТО ЗЛОТО В СВЕТА И БЕЗ ТОВА Е МНОГО!!!
КАРТА №228
Продавам очила за нощно шофиране и мъгла


Автор на темата
LZ1YQ
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 12 сеп 2014, 16:18
Пол: мъж
Кара: C4 PICASSO 1.6 HDI
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от LZ1YQ » 04 яну 2018, 11:35

Не съм сигурен че са ползвали Лексия, просто показваше 92% изчистен а не запушен филтър.


Автор на темата
LZ1YQ
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 12 сеп 2014, 16:18
Пол: мъж
Кара: C4 PICASSO 1.6 HDI
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от LZ1YQ » 30 мар 2018, 09:23

Здравейте, след няколко опита най после е ясно защо се включва тази аларма. Ходих до сервиз на АМК, човека каза интересни неща: всички компютри се настройват със зададени стойности за изминали километри / 180 000км /, след изминаване на тези километри при най малкото настъпване на газта компа отчита запушване. След като ми изчисти грешките и изчисти зададените километри направи принудителна РЕКООПЕРАЦИЯ чрез софтуера и после на два пъти в движение с около 90км на 4 предавка за около 10м . След тези процедури всички стойности показани от софтуера си бяха в норма и вече няколко дена нямам никакви забележки.


Liskov
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 14 апр 2017, 03:40
Пол: мъж
Кара: C4 picasso 1.6HDI
Местоположение: Стамболийски

Мнение от Liskov » 01 апр 2018, 21:24

Здравейте,при мен проблема е следния.При нормално каране в града или извън него,разхода се вдига около 3 пъти леко прехълцва но няма проблем с вървенето и започва да пуши.След изминаване на около 10 км.всичко се нормализира.На 1 резервоар гориво това ми се случва около 3 пъти.Най вероятно това е регенерация на филтъра,но искам да попитам нормално ли е толкова често да се случва? Колата е C4 PiCASSO 2009г.

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1743
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Мнение от KnowHow » 02 апр 2018, 11:05

С българската нафта е нормално да се случва често. Това е така, защото момента на регенерация се определя от момента на запушване на филтъра. Щом стойността на диференциалното налягане във ДПФ достигне праговата стойност, компютърът на двигателя, при първа възможност пуска регенерацията. Нашата нафта образува много сажди при изгарянето си, заради химическия си състав. От там и по-честото запушване и регенериране на филтъра.
KnowHow


Liskov
Новак
Мнения: 2
Регистриран: 14 апр 2017, 03:40
Пол: мъж
Кара: C4 picasso 1.6HDI
Местоположение: Стамболийски

Мнение от Liskov » 02 апр 2018, 12:44

Искам да добавя ,че само един път ми е излизала аларма за запушен филтър.При всички други случаи регенерецията се получава без съобщение за запушен филтър.Карам с нафта на Ромпетрол и добавка Bardahi 1гр.на литър.Ако някой има добри впечатления от друга бензионстанция нека сподели.Благодаря предварително.


Автор на темата
LZ1YQ
Редовен
Мнения: 70
Регистриран: 12 сеп 2014, 16:18
Пол: мъж
Кара: C4 PICASSO 1.6 HDI
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от LZ1YQ » 04 апр 2018, 08:50

На мен за първи път ми се случи извън България, след зареждане на ОМВ в Сърбия, след това вече по често и в Унгария , винаги съм зареждал на ОМВ, след тези запушвания започнах да сменям бензиностанциите но без резултат.

Потребителски аватар

KnowHow
 
 
Мнения: 1743
Регистриран: 23 яну 2011, 20:07
Пол: мъж
Кара: C4 Picasso 1,6 HDi; C3 1,6i
Местоположение: Пазарджик

Мнение от KnowHow » 06 апр 2018, 21:42

По принцип замисълът е регенерацията да става незабележимо за водача и пътниците в колата, затова и няма никаква индикация на таблото за процеса. Ако имате съобщение за запушен филтър или предстоящо запушване, това означава, че или регенерациите са неуспешни или филтърът просто е отработил своя ресурс и е за смяна.
KnowHow


ivovik
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 09 май 2011, 19:50
Пол: мъж
Кара: BX14, BX16, BX17,Xsara 1.6, Xsara Picasso2,0, С5 II
Местоположение: Sweden
Контакти:

Мнение от ivovik » 02 сеп 2018, 10:55

Здравейте,
След изписване на грешка за ниско ниво на еолис посетих сервиз, доляха течност и занулиха грешката но колата е като скопена.
Трудно набира , няма мощност,
Има ли някакво време за само регенериране .
Карах я 15мин. На 4000 оборота но никакви пушеци и подобрение.
Благодаря


ivovik
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 09 май 2011, 19:50
Пол: мъж
Кара: BX14, BX16, BX17,Xsara 1.6, Xsara Picasso2,0, С5 II
Местоположение: Sweden
Контакти:

Мнение от ivovik » 02 сеп 2018, 19:15

Направихме и принудителна регенерация с комп. и пак нищо.
Набира горе долу добре до 2000 оборота 1,2,3, от 3 до 4 вдига 4000 оборота и после мъка.
Автомат с 6 скорости е.
Все едно няма турбо.
Идеи????

Добавено от автора след 1 минута 22 секунди:
Направихме и принудителна регенерация с комп. и пак нищо.
Набира горе долу добре до 2000 оборота 1,2,3, от 3 до 4 вдига 4000 оборота и после мъка.
Автомат с 6 скорости е.
Все едно няма турбо.
Идеи????

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2918
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 02 сеп 2018, 20:51

А ресетнаха ли брояча на еолиса - да не си мисли все още колата, че няма еолис и да стои в limp mode?
Ego = 1 / knowledge


ivovik
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 09 май 2011, 19:50
Пол: мъж
Кара: BX14, BX16, BX17,Xsara 1.6, Xsara Picasso2,0, С5 II
Местоположение: Sweden
Контакти:

Мнение от ivovik » 03 сеп 2018, 19:30

Преди доливането излизаше съобщение за ниско ниво на еолис,
след като ми щ изкараха от сервиза на ситроен вече не излиза съобщение, и се надявам , че са занулили грешката.
Или трябва още нещо??

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2918
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 03 сеп 2018, 20:20

Като изчистиш грешката трябва да "кажеш" на компа, че си долял еолис (и колко) за да си сметне километрите които може да измине с новото долято количество. Поне някакъв такъв спомен имам.
Ego = 1 / knowledge


ivovik
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 09 май 2011, 19:50
Пол: мъж
Кара: BX14, BX16, BX17,Xsara 1.6, Xsara Picasso2,0, С5 II
Местоположение: Sweden
Контакти:

Мнение от ivovik » 03 сеп 2018, 21:02

Утре ще звънна в сервиза да ги попитам(подсетя) какво са правили.
Дано се окаже решение, че вече страдам по любимата марка...


ivovik
Нов потребител
Мнения: 30
Регистриран: 09 май 2011, 19:50
Пол: мъж
Кара: BX14, BX16, BX17,Xsara 1.6, Xsara Picasso2,0, С5 II
Местоположение: Sweden
Контакти:

Мнение от ivovik » 16 сеп 2018, 19:30

Понеже писах и в тази тема
Да споделя,
след доливане на Еолис, регенерация, чистене на грешки и неколкократно изледване с компютри ,програми и собственоръчно, точно преди да пристъпя към демонтажи на датчици, турбо , филтри и т.н. най накрая случайно открих разкачено маркуче към вакум системата.Точно от пред на двигателя има един пластмасов тройник който някога е бил счупен, в последствие е сложено някакво маркуче което се беше сцепило и разкачило,а втория край на тройника също беше почти излязъл от щуцера. Смених ги и колата литна. Олекнах с около 600лв. за Еолис и др. но сега ми е леко на душата , че сам се оправих с проблема и не оставих колата в сервиз за по нататъшно изследване, щото дори ми предложиха смяна на филтър за твъди частици, турбо, и няколко датчика, сензории т.н.
Благодаря на колегите озовали се и безаварийни километри.


varaderos
Новак
Мнения: 4
Регистриран: 10 окт 2018, 08:43
Пол: мъж
Кара: C4 Grand Picasso

Мнение от varaderos » 10 окт 2018, 08:47

Здравейте
При всяко запалване на колата ми излиза съобщение че има риск от запушване на филтъра за твърди частици след това изчезва и не се появява повече до ново запалване на колата. Някой срещал ли е този проблем, да и даде малко повече инфо как да се избавя от него
c4 grand picasso 1.6 hdi ръчни ск.
Благодаря лек ден :drink:


lubo_uni
Четящ
Мнения: 4
Регистриран: 22 май 2018, 02:33
Пол: мъж
Кара: Grand C4 Picasso 2.0 HDi / 136hp

Мнение от lubo_uni » 01 ное 2018, 10:29

От както взех колата ми излиза съобщение, че е ниско нивото на течноста при всяко запалване на двигателя. От време на време ми излиза грешка на филтъра за твърди частици, при следващото палене изчезва. И при грешката и без нея, поведението на колата е еднакво и е много-добро. В сервиза на ситроен ми казаха, че за моя двигател 2.0 HDI (138), течноста Еолис се впръсква във резервоара с горивото, а при други двигатели се впръсква директно във гърнето / филтъра за твърди частици. В моя случай не смятам изобщо да плащам тези луди пари да доливам Еолис, просто веднъж месечно карам на по-високи обороти за 10-15 мин. и всичко е наред.


pvalchev
 
 
Мнения: 104
Регистриран: 03 дек 2004, 16:47
Кара: C4P

Мнение от pvalchev » 01 ное 2018, 23:42

lubo_uni написа:
01 ное 2018, 10:29
От както взех колата ми излиза съобщение, че е ниско нивото на течноста при всяко запалване на двигателя. От време на време ми излиза грешка на филтъра за твърди частици, при следващото палене изчезва. И при грешката и без нея, поведението на колата е еднакво и е много-добро. В сервиза на ситроен ми казаха, че за моя двигател 2.0 HDI (138), течноста Еолис се впръсква във резервоара с горивото, а при други двигатели се впръсква директно във гърнето / филтъра за твърди частици. В моя случай не смятам изобщо да плащам тези луди пари да доливам Еолис, просто веднъж месечно карам на по-високи обороти за 10-15 мин. и всичко е наред.
Колата дава съобщение, че нивото на Еолис намалява. Двигателят ще работи нормално може би в следващите 2000 км и след това ДПФ ще престане да регенерира. След още 1000 км ще четем тук какво се прави при съобщение "risk of particle filter blocking" защото идеята да не се дават луди пари и веднъж месечно да се кара на по-високи обороти няма да заработи.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C4 Picasso”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта