ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Палене С5 2.0ХДИ 138

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Salih Kurtov
 
 
Мнения: 250
Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
Местоположение: Bulgaria

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Salih Kurtov » 14 яну 2019, 10:52

daniel cvetkof написа:
14 яну 2019, 10:35
На моя Ситроен имах подобни признаци-свещи изправни,АБ в кондиция,мехурчета -нет.
След третиране с добавка на Бардал за почистване на дюзи нещата си дойдоха на място.
Какво значи АБ ?
И след Бардал-а започна да пали ли ?
Извинявай колега, ама не си описал случката много разбираемо :skratch: .

Потребителски аватар

Автор на темата
daniel cvetkof
 
 
Мнения: 1343
Регистриран: 05 дек 2008, 14:42
Пол: мъж
Кара: С Crosser 2.2hdi,207 1.6hdi
Местоположение: Русе,зад Олимпа

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от daniel cvetkof » 14 яну 2019, 10:58

Ами тя темата е за палене на 2.0 хди 138,та ставаше въпрос за по тежко палене и изпушване на сив пушек първоначално.
АБ-акумулаторна батерия.
АБ е оригинална от АМК в гаранция.
Колата е на 166 000 реални.
Колкото повече,толкова повече!
Мечо Пух

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1350
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Mitko64 » 14 яну 2019, 21:37

Jovani написа:
13 яну 2019, 22:43
Значи имам наблюдения от моята когато беше до 5 години - палеше по всяко време и на всякакви температури, след това започна едно замислене и тропане и пушеци и т.н. И с нов и със стар акумулатор . просто докато има мехурчета във прозрачната тръба м/у филтъра и помпата няма нормално палене и равномерна работа. Не е проблен само на Сименс-а и БОШ със въздух е така, но на 2,2 примерно има подкачваща помпа и не се усеща
Ванка,на Ксантията ми 2,1TD докато беше при мен 11г. ВИНАГИ е имало балончета м/у филтъра и помпата. И преди палене ако напомпам с крушата и да не помпам, по време на работа на двигателя балончетата си "тичаха" по маркуча. Нямам обяснение,но това е факт. :amii:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


Zygot
Нов потребител
Мнения: 29
Регистриран: 29 яну 2018, 11:40
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 2.0HDI Gen1 2008

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Zygot » 16 фев 2019, 01:22

Zygot написа:
09 яну 2019, 10:18
Моя С5 2.0hdi започна да пали по подобен начин. При -5°С върти 5-6 пъти преди да запали при двойно подгряване.
Отворих капака и напомпих крушата, но няма никакъв ефект балончета не се виждат.
Подгревните свети ще проверя, но ме съмняват оригиналните са ,а колата е на 40к км.
Пробвах отваряне на капачката на резервоара.
Свещите според АМК Варна са ок.
Помпенето на крушата не дава видим резултат.

Всички опити съм ги правил при ниски температури и не облекчават паленето.
За сравнение в подземния гараж на работа е 14*С и пали на втори оборот.

Да припомня при положителна температура не пали при 2ро или 3то развъратане на мотора, а при 5то-7мо.


Salih Kurtov
 
 
Мнения: 250
Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
Местоположение: Bulgaria

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Salih Kurtov » 16 фев 2019, 21:28

Когато е студена колата и отида на бензиностанцията, която е на километър разстояние и отворя резервоара се чува точно това клокотене, та явно и тези тръбички трябва да се видят.
Аз като напомпя с крушата и се усеща разликата и колата пали лесно.
При теб е друг проблема според мен, щом при положителни температури не иска да пали.
Виж си дюзите, датчик колянов вал, датчик разпределителен вал.
Една диагностика от човек, който знае какво прави.

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1953
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от mIRIx » 16 фев 2019, 22:09

И като знае какво прави? Да вкара едни 1500 лв за помпи дюзи и .... Така си палят сименсите. Аз обвинявам пиезодюзите. Моята пали , не тресе изкава облак бял ушек и миризма на сурова нафта... Дори и на топло. На топло върти 2-3 сек. на студено 4-5. това е
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


Jovani
 
 
Мнения: 3567
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Jovani » 17 фев 2019, 11:59

По миналата седмица свалях и правих Сименсите. Пред и да ги звадя изгорих един Winn's Diesel System Purge и ефект на работа имаше , но на паленето никакъв. По 80 на брой като си ги извадих. Две не пускаха нафта на ниски, една едвам едвам и една горе долу. Ей тука има малко снимки и лист със тестовите резултати https://photos.app.goo.gl/LpV5o6BC1wJX8VaS7
Сътворих и симулатор на дюза за мерене на компресията (310000 км 20/19/19/18 при допуск 20+/-2) през дюзите и мерене на височината на буталата. Резултата - пали като нова, а преди това при топъл двигател се налагаше въртене по 3-5 минути. Нещата рязко се влошиха за една седмица ето така палеше
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1953
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от mIRIx » 17 фев 2019, 18:30

Ванка, то като двутактов трактор в началото. Какво са им правили, разпръсквачи ли смяна и реглаж.
и двата листа които си качил са еднакви :)
Последна промяна от mIRIx на 17 фев 2019, 21:33, променено общо 1 път.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка


Jovani
 
 
Мнения: 3567
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Jovani » 17 фев 2019, 18:35

Не знам какво, но в рамките на седмица се получи това. Разглабяни са, нещо вътре е дало фура, разпръсквчите са като нови. И калибровка им е правена, виждат се данните на разпечатката. Аз седмица преди това смених регулатора на помпата( без да е нужно се оказа) покрай термостата. Сега си имам един. На ред е веригата м/у валовете и гумичките на клапаните :)
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1953
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от mIRIx » 17 фев 2019, 18:58

Аз толкова се бях специализирал по помпа и регулатори, че на място го сменях. С другия няма палене и го накиснах в газ в едно бурканче и си го возя. Вече 2 години,щ. Че моя понякога забива аварийка.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Потребителски аватар

Mitko64
 
 
Мнения: 1350
Регистриран: 20 окт 2008, 17:14
Пол: мъж
Кара: С5 ІІ 2,0 HDI EXCLUSIVE 138 кс.
Местоположение: Козлодуй

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Mitko64 » 17 фев 2019, 21:04


Ванката пали С5-ко. :wink:
Футболът е на живот и смърт за мен? Не,нещо повече!
Бил Шенкли


Jovani
 
 
Мнения: 3567
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Jovani » 17 фев 2019, 21:31

Тоя малко въртя, направо ич :oops:
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1953
Регистриран: 25 юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от mIRIx » 17 фев 2019, 21:33

А какви са тези армирани маркучи които се видят на заден фон?
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2971
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Мачка
Местоположение: София
Контакти:

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Swartalf » 18 фев 2019, 06:37

Тоя запали на третото врътване, направо е перфе! :D
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1158
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от CitroZ » 19 фев 2019, 16:33

Днес реших да пробвам номера с крушата. Пална по-бързо от обикновено. Значи и аз съм за клапан. Пушенето обаче си го има. Неравномерната работа е малко по-късо като време.
Не знам от какво е тоя пушек, навремето писах една тема за него, но задоволителен отговор не намерихме.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk


00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Salih Kurtov
 
 
Мнения: 250
Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
Местоположение: Bulgaria

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Salih Kurtov » 19 фев 2019, 17:06

CitroZ написа:
19 фев 2019, 16:33
Днес реших да пробвам номера с крушата. Пална по-бързо от обикновено. Значи и аз съм за клапан. Пушенето обаче си го има. Неравномерната работа е малко по-късо като време.
Не знам от какво е тоя пушек, навремето писах една тема за него, но задоволителен отговор не намерихме.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Филтър за твърди частици имаш ли ?
Аз не виждам никакъв пушек, но сигурно е, заради ФАП филтъра.

Добавено от автора след 3 минути 14 секунди:
Jovani написа:
17 фев 2019, 11:59
По миналата седмица свалях и правих Сименсите. Пред и да ги звадя изгорих един Winn's Diesel System Purge и ефект на работа имаше , но на паленето никакъв. По 80 на брой като си ги извадих. Две не пускаха нафта на ниски, една едвам едвам и една горе долу. Ей тука има малко снимки и лист със тестовите резултати https://photos.app.goo.gl/LpV5o6BC1wJX8VaS7
Сътворих и симулатор на дюза за мерене на компресията (310000 км 20/19/19/18 при допуск 20+/-2) през дюзите и мерене на височината на буталата. Резултата - пали като нова, а преди това при топъл двигател се налагаше въртене по 3-5 минути. Нещата рязко се влошиха за една седмица ето така палеше
Колега, на Лексията не излизаха ли големи разлики в процентите на дюзите ?
Имам спомен от предишни теми, че слагаше двутактово масло в дизела, та сега май се оказва, че и от него няма смисъл. Редовно ли си слагал двутактово и продължаваш ли да слагаш ?

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1158
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от CitroZ » 19 фев 2019, 17:16

Има FAP, има и Еолис. Не е от него. Пушенето го има винаги при палене под 10°

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable


Jovani
 
 
Мнения: 3567
Регистриран: 08 дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Jovani » 19 фев 2019, 18:08

Ако погледнем теорията (добре че ми я разясниха някои хора, че не ми е точно това образованието и колкото да се самообразоваш, друго е някой да ти тикне с пръст къде да гледаш) дизеловото гориво се пали от температурата на въздуха при сгъстяването му и трябва да е около 300 градуса. До тук добре, но поради разни причини (най-вече екологични) съвременните дизели са с по ниска степен на сгъстяване и компресия (конкретно за този двигател дават компресия 20+/-2 Атм.) от старите дизели където достика 30-40-50 атм. и ще не ще ще се достигне температурата, а при нас малко да избяга комресията и вече е на границата. Някой ще рече нали има подгревни свещи - да има но по алгоритъм:
5. Pre-postheating
The times for pre-heating and post-heating are determined by the engine ECU as a function of the temperature of the engine coolant fluid at idling speed and at altitude.
5.1. Pre-heating operation
- - Pre-heating
Engine coolant temperature Pre-heating time Idling speed Altitude exceeding 1000 m Altitude exceeding 1500 m Altitude exceeding 2000 m
80 °C 0 seconds 750 rpm 0 seconds 0 seconds 0 seconds
20 °C 0 seconds 800 rpm 0,5 seconds 2 seconds 3 seconds
0 °C 0,5 seconds 890 rpm 1 seconds 5 seconds 5 seconds
- 10 °C 5 seconds 950 rpm 5,5 seconds 9,5 seconds 9,5 seconds
- 20 °C 5 seconds 1050 rpm 5,5 seconds 9,5 seconds 9,5 seconds
- 25 °C 10 seconds 1075 rpm 10,5 seconds 12,5 seconds 12,5 seconds
- 30 °C 15 seconds 1100 rpm 15 seconds 15 seconds 15 seconds
5.2. Postheating operation
The postheating extends the operating of the pre-heater plugs after the starting phase.
The post-heating enables the emission of pollutants in the first few minutes after starting to be reduced.
The post-heating reduces the emissions of blue smoke including at altitude.
Engine coolant temperature Pre-heating time Idling speed Post heating
80 °C 0 seconds 750 rpm 0 seconds
20 °C 0 seconds 800 rpm 0,5 seconds
0 °C 0,5 seconds 890 rpm 180 seconds
- 10 °C 5 seconds 950 rpm 180 seconds
- 20 °C 5 seconds 1050 rpm 180 seconds
- 25 °C 10 seconds 1075 rpm 180 seconds
- 30 °C 15 seconds 1100 rpm 180 seconds
Parameters which could interrupt post-heating :
Coolant temperature above 65°C
Injected fuel flow exceeding 30 mm3 (between 1200 and 1500 rpm)
Injected fuel flow exceeding 10 mm3 (2500 rpm)
Injected fuel flow exceeding 5 mm3 (330 rpm)
Engine speed above 3500 rpm
Battery voltage less than 7,5 volts
И на живо нова спрямо стара свещ и това е при стайна температура, а като се е окостила във студената глава...

Сложете и въздуха по горивопроводите, замърсените или в моя случай направо не работещи дюзи и ефекта е на лице.
А за маслото - спрях отдавна да слагам , но човека който ми оправи дюзите ме посъветва да почна да сипвам и точно това мисля направя
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2971
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: Мачка
Местоположение: София
Контакти:

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Swartalf » 19 фев 2019, 18:43

Маслото прави нагар по разпръсквачите - дори бездимното двутактово.

Имаше една тема в която бяха направили изследвания, а онзи ден като извадих единия инжектор открих точно такъв нагар по разпръсквачите - доста трудно го изчоплих с нокът.

Тогава не го снимах понеже си бях зарязал телефона, но като сваля останалите три ще ги снимам да покажа какво имам предвид.
Ego = 1 / knowledge


Salih Kurtov
 
 
Мнения: 250
Регистриран: 29 яну 2015, 16:14
Пол: мъж
Кара: Citroen c5 2.0 HDI 100kw FAP
Местоположение: Bulgaria

Re: Палене С5 2.0ХДИ 138

Мнение от Salih Kurtov » 19 фев 2019, 20:26

Swartalf написа:
19 фев 2019, 18:43
Маслото прави нагар по разпръсквачите - дори бездимното двутактово.

Имаше една тема в която бяха направили изследвания, а онзи ден като извадих единия инжектор открих точно такъв нагар по разпръсквачите - доста трудно го изчоплих с нокът.

Тогава не го снимах понеже си бях зарязал телефона, но като сваля останалите три ще ги снимам да покажа какво имам предвид.
Какво масло слагаш ?
Бездимно 2т ли ?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост