ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Височина ( клиренс )

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko


Jovani
 
 
Мнения: 3430
Регистриран на: 08 Дек 2004, 17:07
Пол: мъж
Кара: C5-II 2006 2.0HDI16 с 138 кончета с ръчи юзди вече и с JR филтър и Ксара2 Ексклузив AL4
Местоположение: София
Обратна връзка:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от Jovani » 09 Фев 2019, 14:27

На моста отзад има едно защриховано правоъгълно поле за мерене. Мерят се центровете на колелата ляво/дясно и се взема средно аретметично на всеки мост и гумите да са според размера и налягане от лепенката на предна лява колонка.
Клубна карта 101
Звукът в моята кола
Не смятай всяко движение за действие
Изследване се нарича онова, което правя, когато не знам какво правя.
Изображение
Вози си Lexia/Proxia/PP2000 в багажника

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 29 Апр 2019, 16:49

През почивните ми остана време да си поиграя с електронните настройки за височина(на Х7) и от над 20 различни настройки за височина/клиренс, най-добра возия се постига при H=37-38 см на преден мост. И H=38 см. на заден(разстоянието от най-горната точка на калника до средата на централния отвор на джантата).

Вдигането на колата вдървява возията(C5 Crosstourer ми се струва е стандартен С5 вдигнат с 2 см. по-високо - оттам и твърдата возия), а свалянето я омекотява(но и скъсява хода на амортисьора и колелото). На моята кола тези стойности горе значително подобриха возията(не намерих информация Ситроен как ги "изписват" от завода, но едва ли са много различни).

Преди настройката, колата беше с Н=39 отпред(даже по-близо до 40) и Н=40 отзад.

Ползвам Лонч Диагън, но насторйката с Лексия няма да е по-различна. Бих казал(по субективно усещане из очуканите варненски пресечки), че вдигане на предницата и задницата с 2 см. вдървяват возията с да речем едни 30%.


simeca
 
 
Мнения: 114
Регистриран на: 28 Ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от simeca » 29 Апр 2019, 22:27

Стига си я подценявал тая Лексия. Ако я беше ползвал щеше да видиш, кои са точните места за мерене по мостовете.
C5 X7 Clierence.jpg

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 30 Апр 2019, 08:32

Няма я за Андроид. Аз паля Ситроена, оставям я да работи и излизам от колата и й настройвам височината с команди през телефона(блутут), облегнат на стената(в много широки граници, без да пипам датчиците на стаб. щанга). Става много бързо и замерването на височините и корекциите в реално време.
Имам много програми на лаптопа, но не са удобни за лайв данни(бавно тръгва лаптопът, трябва да гледаш седалката в движение или да има втори човек, или да пускаш запис, да го мъкнеш нагоре-надолу този лаптоп с кабелите....).
Предницата ми е на 155 мм., т.е. в границите определени от Ситроен. Задницата ми е на 120, днес ще я сваля с още 1 см.


Pinkov7
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран на: 20 Апр 2018, 13:30
Пол: мъж
Кара: C5 x7 2.7 HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от Pinkov7 » 30 Апр 2019, 09:21

C5Varna написа:Няма я за Андроид. Аз паля Ситроена, оставям я да работи и излизам от колата и й настройвам височината с команди през телефона(блутут), облегнат на стената(в много широки граници, без да пипам датчиците на стаб. щанга). Става много бързо и замерването на височините и корекциите в реално време.
Имам много програми на лаптопа, но не са удобни за лайв данни(бавно тръгва лаптопът, трябва да гледаш седалката в движение или да има втори човек, или да пускаш запис, да го мъкнеш нагоре-надолу този лаптоп с кабелите....).
Предницата ми е на 155 мм., т.е. в границите определени от Ситроен. Задницата ми е на 120, днес ще я сваля с още 1 см.
С каква програма го правиш през телефона?

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk


Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 30 Апр 2019, 10:19

Launch Diagun


simeca
 
 
Мнения: 114
Регистриран на: 28 Ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от simeca » 30 Апр 2019, 20:07

Забравих да сложа и това, ако някой има нужда.
C5 X7 Crierence 2.jpg
За тези, които са с 4 датчика:
R1 - Предно ляво
R2 - Предно дясно
R3 - Задно ляво
R4 - Задно дясно

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 01 Май 2019, 16:53

Проверих - Crosstourer-ът е с 15 мм. по-висок от стандартното комби. Ако някой реши да е офроуд, стандартните настройки са 175 мм. отпред и 121 мм. на задния мост. Самата насторойка(през телефон/таблет/лаптоп) отнема под 1 минута - почти колкото боравенето с бутоните нагоре-надолу в купето.
Вероятно такъв автомобил е много по-пригоден за нашата пътна мрежа, при все че ще развали комфорта.


simeca
 
 
Мнения: 114
Регистриран на: 28 Ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от simeca » 01 Май 2019, 20:22

Уточни обаче с 2 или с 4 датчика си, защото при тези с 4 не е баш така. Премерване на 4-те точки и после програмиране. Накрая ако мине програмирането почва процедура за потвържадавне, като програмата те кара да натиснеш първо предницата, следва потвърждаване и после задницата, пак потвърждаване. Едва тогава пак почва едно залягане и мерена на вече реалните височини, след което ако нещата не ни харесат всичко почва отначало. Та така може да откараш и половин ден. Аз като си играх с мойта не успях да направя еднакви двете предни оси. Предна дясна си остана с 5мм по ниска от лявата. Писах, променях, лъгах го как ли не и не става. Преди да се захвана имах клеясали кокалчета, които бяха покривили и планките на датчиците, та купувах нови и чак тогава програмирането мина успешно.

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 01 Май 2019, 20:36

С 2 датчика - двигателят е 2.0hdi.
Само въвеждам изчислените стойности в мм. в 2 прозореца, потвърждавам въведениете стойности с бутон progamming и колата тръгва да слиза или да се качва(няколко секунди). Много ценна функционалност са тези настройки на окачването.
Screenshot_20190428-163831_X-DIAG PRO3.jpg

Аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3245
Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от Citroenchev » 01 Май 2019, 23:26

Това с 4-те датчика го играх и аз ...

Колега, ти от къде си? Скоро ще сменям окачване (поомекнаха тампони отзад и се клати наляво надясна, а отпред вимам тръгнал лагер и шарнирите не са сменяни), та след това ще трябва пак клиренс ...

Дали би ударил едно рамо?
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995


simeca
 
 
Мнения: 114
Регистриран на: 28 Ное 2018, 22:18
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 X7 3.0i Exclusive; Peugeot 607 2.2HDI; Peugeot Ranch 2.0HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от simeca » 02 Май 2019, 00:02

От София съм. Пиши като си готов и ще го изиграем.

Аватар

Citroenchev
 
 
Мнения: 3245
Регистриран на: 22 Дек 2004, 15:24
Пол: мъж
Кара: Всичко, което доставя удоволствие
Местоположение: Горна Оряховица/София/Севлиево/Москва

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от Citroenchev » 02 Май 2019, 22:29

:bigsmile: супер
бивши Citroen-и и други:
C15D 1987
BX 17RD 1988
BX TurboD Pallas 1993
Xantia 2.1 TD SX Plus 1998
Xantia V6 24 Valve EXCLUSIVE automatic Hidro-Active 1999
VW Jetta Trendline 1.4TSI DSG 2012

Автомобил проект Citroen Xantia Activa V6 1999

сега Citroen C5 X7 V6 24 Valve petrol Exclusive 2009 и VW Passat B8 1.8TSI DSG Highline 2016

От време на време Xantia 1.9TurboD Estate 1995

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 01 Ное 2019, 12:59

Днес вдигнах колата с 15 мм. ала Crosstourer за зимния сезон. Отне ми 40 секунди с диганостиката.

Всеки с Лексия би трябвало да може.
20191101_120907.jpg

Аватар

liuben
 
 
Мнения: 1677
Регистриран на: 23 Фев 2005, 18:46
Пол: мъж
Кара: 2xCitroen C5 X7 2,0Hdi Aisin
Местоположение: София

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от liuben » 23 Ное 2019, 16:15

Преди малко и аз си поиграх с Лексията. Не е чак толкова трудно само трябва равна повърхност.


cadmium
Редовен
Мнения: 53
Регистриран на: 18 Яну 2009, 09:13
Пол: мъж
Кара: ше Xantia 1.9td, сега - Xsara 1.6i break exclusive, c4 1.4 petrol, Mazda3 1.4 масло пил, C5 2.0hdi exclusive
Местоположение: Слънчев Бряг, Димитровград

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от cadmium » 16 Яну 2020, 12:46

Здрасти,
И аз искам малко да сваля предницата- стои по-високо, от колкото ми харесва. След опити с лексия установих, че сваля до едно ниво и повече не може! Както е сега, стига до средно високо положение с бутоните от купето. Вдига се малко над него, но не индицира достигане до най-горното. Предполагам е точно защото е по-висока в нормално положение. Поради липса на канал съм с идеята да ползвам малки рампички, на които се качва предницата и осигуряват достъп отдолу. Така дали ще стане или трябва непременно да е на канал? Има ли лесен достъп до това потенциометърче и какво друго трябва да се свали за да стигна до него? Развъртане, нагласяне на око, затягане, оглед на равен терен - това ли е процедурата? Отворена предна врата и контакт - това наистина ли трябва да се спази? Капачката на резервоара за хидравлична течност свалена ли да е или не? Може ли нещо да се обърка?
Ако времето позволи ще има опити в неделя. Всички съвети и описания ще са полезни и мерси предварително!

Аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 436
Регистриран на: 18 Май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от C5Varna » 18 Яну 2020, 14:24

С Лексия трябва да можеш да я сваляш почти до опиране на гумите в корите на калниците. Но, от един момент нататък, возията става толкова мека, че липсва амортизация и боли глава от вертикалните амплитуди. Затова заводските настройки са с горна и долна граница(плюс минус 6 мм, ако не ме лъже паметта).

Аватар

mIRIx
 
 
Мнения: 1803
Регистриран на: 25 Юли 2007, 22:53
Пол: мъж
Кара: Citroen Секси 1.5 D - 2001 без тунинг елементи, Citroen C5ко 2.0 HDi 138 2004 на края exclusive без топлене на дупарата.
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от mIRIx » 24 Яну 2020, 22:27

C5Varna, може да я свалиш при декомпресиране до дупка, иначе само милиметри, да коригираш стъпките, ама пак със замерване и сметки...
По спомен , колега чел по руските форуми, от арката до центъра на главината отпред трябва да е 39 см. Отзад 38.
Не се сърдете, че пиша грешно! на тъмно и с телефон, особено лоша комбинация. Ако някой се дразни много да ми пише на ЛС да си поправя грешките!
Няма нищо по хубаво от домашната бира и 5 ++ цилиндров двигател
||| \~/ - Скара Бира
Изображение пот на 100 м. с таз ръчна количка

Аватар

tribiri
Новак
Мнения: 2
Регистриран на: 19 Авг 2019, 09:27
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 HDI

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от tribiri » 14 Фев 2020, 17:17

Здравейте,

имам ситроен С5 и вчера му смених дискове, накладки, тампони... все такива работи. Правили са му и реглаж в сервиза. Казаха, че са направили реглажа в нормално положение на височината на колата. Обаче, като го взех ми изглежда клекнал, особено предницата. Според мен има разлика във височината на колата преди и сега. Не виждам голям смисъл да ги занимавам в сервиза, ще си загубя времето, дори и да ги накарам да ми я оправят... някакси? Ще гледам да се оправям сам и виждам тука темата, явно трябва нещо с което да комуникирам с колата и да и обясня колко нагоре-надолу да стои. Нямам лексия или каквото и да е обурудване. Някой може ли да каже, как да процедирам оттук нататък, че да си оправя колата?

Аватар

ludvig
 
 
Мнения: 634
Регистриран на: 08 Май 2007, 16:59
Кара: С 5 3V6 2001 автомат
Местоположение: София

Re: Височина ( клиренс )

Мнение от ludvig » 15 Фев 2020, 09:29

Механично, на канал. Отваряш шофьорската врата и влизаш в канала. Използваш жокера " помощ от приятел, който мери с рулетка разстоянието от центъра на гумата до свода на калника. Нежно и внимателно нагласяш регулаторите на нужната височина. Задължително трябва канал, дори за Лехия.
Автомобила е бърз тогава,когато сутрин застанете до него и се страхувате да го отключите!

Публикувай отговор Предишна темаСледваща тема

Обратно към “C5”

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта