ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Производство: (2000-2017)

Модератори: glorious, bateborko

Потребителски аватар

Fantomas ^
 
 
Мнения: 3113
Регистриран: 04 окт 2004, 17:18
Кара: ше - BX 14E '89 | ХМ 2.0 16v '95 BVA | C5II 2006 3,0 V6 Exclusive, BVA6 | C6 2,7 HDI 2007 Сега кара: C6 3.0 HDI '2010 | Suzuki Burgman 650 k7 Executive
Местоположение: София
Контакти:

Член на Клуб Ситроен-България

Re: Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Мнение от Fantomas ^ » 18 сеп 2018, 10:29

Момци, само да вметна на какво се натъкнах... явно не съм чел детайлите в тази тема , то вече е било споменато няколко пъти от колеги, но повторенето е майка на знанието! :mrgreen:

Онзи ден с чувство за дълг смених маслото на "новата" С6-та , като по навик си купих 10л mobil 3309 и с кеф оставих едни пари при момчетата в
https://airshox.eu/. Всичко точно, работата свършена и на мен ми е едно "хубаво за колата", че е с изцяло ново малсо на АСК, както бях напраивл и на предишната С6-та. :jako:
Обаче... незнам кой дявол ме накара да прочета след това нещо за тези кутии пак, и какво да видя! :ochki:
За 3.0HDI , която попада в EURO 5, вече се слага друго масло! А имено покриващо стандарта JWS 3324 (AW 1) и не бива да се слага 3309, това се потвърди и след консултация с Пепи.

Извода от всичко, което прочетох е че новото масло (3324) е с по-различен вискозитет и може би с различни фрикционни добавки, с цел по-ниско ниво на триене за постигане на по-добра икономия на гориво и тн.. euro5 :coffee:
Но независимо, че кутията е същата на пръв поглед, се предполага, че софуера е различен за да могат клапаните в мозъка да бачкат според този всикозитет и тн. Съвместимостта е само обратна, т.е. по-старите кутии могат с новото масло, но не и обратно :eiii:

https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=56346

Сега чакам нови 10л. Изображение и в четвъртък отново смяна. :amii:

just FYI. :merci:
Прикачени файлове
41786634_1827130424032434_1818463967438176256_n.png
Citroen е начин на живот.


doich
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 31 дек 2009, 14:08
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 (X7) Exclusive Tourer 2.0 HDI 163, BVA6; Citroen C5 II Break Exclusive 2.0 Hdi 136, BVA6;
Местоположение: София

Мнение от doich » 01 окт 2018, 21:38

Здравейте,

смених мозъка с поръчка от Англия през ибей, но след около 2000 км се прояви сериозен проблем. При превключване от неутрална към драйв има сериозно забавяне (около 2 сек), последвано от удар. При смяна на останалите предавки няма проблем, както и от Н към задна. Същото нещо го прави и на светофар както си е на драйв, като се отпусне педала на спирачката и има същото забавяне последвано от удар и чак тогава колата потегля леко. Маслото беше сменено при смяната на мозъка почти цялото :(
Колата е С5 фейслифт с шестстепенния айсин.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1069
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 01 окт 2018, 21:45

Почти или цялото. При мен на първата цяла смяна чак след 8-ия литър беше започнало да спира да мътнее. Аз затуй бях купил 10....
Ако не е било цялото, може да са се размърдали разни гадории и да са затлачили около соленоидите за първа предавка.....

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 160
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 01 окт 2018, 22:40

Рекламация там където са ти сменили клапанното тяло.

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 24
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 02 окт 2018, 16:57

Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?


doich
Нов потребител
Мнения: 49
Регистриран: 31 дек 2009, 14:08
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 (X7) Exclusive Tourer 2.0 HDI 163, BVA6; Citroen C5 II Break Exclusive 2.0 Hdi 136, BVA6;
Местоположение: София

Мнение от doich » 04 окт 2018, 11:34

Avgusta Trayana написа:
02 окт 2018, 16:57
Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?
На D смяната между предавките е нормална и няма проблеми. Също няма проблем от N>R. Проблемът е само от N>D. Преди смяната на хидроблока проблемът беше удар от 3-4та предавка, а текущия проблем го нямаше.
Абсолютно подкрепям, че няма защо да търся рекламация където е монтирано клапанното тяло, аз сам съм си го поръчвал от Англия.

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 160
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 04 окт 2018, 11:37

doich написа:
04 окт 2018, 11:34
Avgusta Trayana написа:
02 окт 2018, 16:57
Аз не виждам вариант някой да гарантира за част , която не е закупена от него. Откъде на къде сервиза ще има вина за част дошла от на ма...та си , че да поеме ремонта и разходите по него.
Ако частта е закупена от същият сервиз , тогава - ок. Но в случая където и да го монтират , едва ли някой ще гарантира нещо освен по самият монтаж.
Към колегата с проблема - пълна смяна на маслото е вариант да се пробва. Диагностика на кутията за записани грешки.Може и нивото на маслото да е малко и да иска доливане. На D прави ли някакви удари при смяна на предавките? Преди смяната на хидроблока какви бяха симптомите? Тогава имаше ли го този проблем?
На D смяната между предавките е нормална и няма проблеми. Също няма проблем от N>R. Проблемът е само от N>D. Преди смяната на хидроблока проблемът беше удар от 3-4та предавка, а текущия проблем го нямаше.
Ако проблемът е от ниско ниво на маслото в кутията, проблемът ще се утежнява или ще е по-видим когато колата е под наклон(например на баир).

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1069
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 04 окт 2018, 12:04

Възможно ли е да се е разместил някой щуцер на клапанното тяло т.е. да не е бил закрепен добре. Мини през сервиза да го погледнат. Щом проблема не е бил наличен цели 2000км след ремонта, мисля че вибрации могат да причинят такива симптоми.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 160
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 04 окт 2018, 14:57

При мен така биеше от N на D и като проверих се оказа, че в кутията има 0.6 литра масло по-малко от нормата. След като долях, сменя скоростите плавно и почти съвършено.

Потребителски аватар

CitroZ
 
 
Мнения: 1069
Регистриран: 19 окт 2005, 08:34
Кара: C5 2.0 Break Auto дизелянка
Местоположение: София, Сандански
Контакти:

Мнение от CitroZ » 04 окт 2018, 15:17

Значи е възможно да не е спазена процедурата за смяна на масло и условия като температура на скоростната кутия при смяната и т.н.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

00214
"The future has arrived.It's just not evenly distributed...yet" - William Gibson
Events can move from the impossible to the inevitable without ever stopping at the probable

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 160
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 11 окт 2018, 23:23

Ще използвам темата да споделя, че в АМК Варна ми казаха, че ск. ми кутия вие и ме пратиха в МиД Ауто, но след смяна на двата предни лагери на главината, виенето на кутията изчезна напълно. В мрежата има лагери главина на StarLine за под 30 лв. с датчик(ринг) за ABS. От едната страна се изръсих 120 лв. за SKF, но излишно.

Потребителски аватар

C5Varna
 
 
Мнения: 160
Регистриран: 18 май 2018, 23:52
Пол: мъж
Кара: C5 2.0 163

Мнение от C5Varna » 13 окт 2018, 10:54

Докато бях с 2 шумящи лагера, намерих доста собственици на C5 по света борещи шумове от автоматичната скоростна кутия. Вече е наложена легендата, че кутията има шумни лагери - в повечето случаи става дума за износени лагер главина, които не шумят повече в завой и диагностицирането на проблема е трудно. Не помага и фактът, че оригиналният лагер струва 180 лв./брой(само лагера, без да се сменя главина). Едно момче от Норвегия беше сменило кутията в гаранция и проблемът останал. Беше убеден, че всички кутии от този модел шумят, заради конструктивен дефект.

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост