ВАЖНО!
Във връзка с прилагането на Регламент /ЕС/ 2016/679, СНЦ „Клуб Ситроен - България“ ще предприеме промяна в политиката за обработване на личните данни. Ще бъдете информирани какви данни се събират и с каква цел, след което ще е необходимо Вашето съгласие. В случай, че не желаете да предоставите лични данни, профилът Ви във форума ще бъде деактивиран

Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Производство: (2000-2017)

Модератори: bateborko, glorious

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Re: Автоматичната скоростна кутия Aisin Warner TF-80SC

Мнение от Avgusta Trayana » 16 апр 2018, 20:03

Здравейте колеги ,
Поздравления за изключително добре развитата тема :wink:
Четейки всичките над двадесет страници на човек някак си му се изяснява функционирането и обслужванвето на автоматичната скоростна кутия на Айсин в нашите автомобили.
Ако ми позволите бих искал да попитам следното :
Освен закупуването на ново клапанно тяло , същото има ли вариант да бъде рециклирано?
Въпросът ми е провокиран от факта , че и при мен предстои ремонт и имам оферта за ново клапанно тяло за 960 лева от МиД Авто Варна без гаранция, и рециклиране на старото клапанно тяло на цена от 400 до 600 лева от Софтелектроник с 6 мес. гаранция пак от Варна.
Предварително благодаря за отговорите!


kin_69
 
 
Мнения: 522
Регистриран: 22 окт 2004, 12:39
Пол: мъж
Кара: C5 X7 Tourer 2.2 HDI 150 kW, а преди BX 16 TRS, BX 16 TZI, Xantia 2.0 16V и C5 II 2.2 HDI BiTurbo само 125kW - засега. Клубна карта № 176.
Местоположение: гр. Попово

Мнение от kin_69 » 17 апр 2018, 12:39

Avgusta Trayana написа:
16 апр 2018, 20:03
Здравейте колеги ,
Поздравления за изключително добре развитата тема :wink:
Четейки всичките над двадесет страници на човек някак си му се изяснява функционирането и обслужванвето на автоматичната скоростна кутия на Айсин в нашите автомобили.
Ако ми позволите бих искал да попитам следното :
Освен закупуването на ново клапанно тяло , същото има ли вариант да бъде рециклирано?
Въпросът ми е провокиран от факта , че и при мен предстои ремонт и имам оферта за ново клапанно тяло за 960 лева от МиД Авто Варна без гаранция, и рециклиране на старото клапанно тяло на цена от 400 до 600 лева от Софтелектроник с 6 мес. гаранция пак от Варна.
Предварително благодаря за отговорите!
960 лв за ново май са прекалено малко.


Автор на темата
JazzMaster
 
 
Мнения: 394
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Мнение от JazzMaster » 17 апр 2018, 12:51

Sharo написа:
15 юли 2015, 12:16
... Колкото до рециклирането - на запад го правят и изкарва доста, тук нямам идея дали е качествен ремонта.
Sharo написа:
15 юли 2015, 13:52
Рециклирането на блока е най-общо - смяна на износени плунжери, често се налага разпробиване на мозъка и слагане на втулки. Ето за TF80SC:
http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... F-80SC.pdf

Инструмента: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... 1-TL22.jpg
Стойката: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... IX_alt.jpg
Втулката: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... _combo.jpg

И това се прави само за 1-2 плунжера, иначе цената става повече от нов блок.
МиД също ремонтират, но имам "спомен от нета", че при повечко канали имащи нужда от ремонт направо отказват заради цената на ново. Софтелектроник сефте ги чувам(е), но и в МиД никой от форума не се е похвалил да е ремонтирал.

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 17 апр 2018, 13:02

kin_69 написа:
17 апр 2018, 12:39
Avgusta Trayana написа:
16 апр 2018, 20:03
Здравейте колеги ,
Поздравления за изключително добре развитата тема :wink:
Четейки всичките над двадесет страници на човек някак си му се изяснява функционирането и обслужванвето на автоматичната скоростна кутия на Айсин в нашите автомобили.
Ако ми позволите бих искал да попитам следното :
Освен закупуването на ново клапанно тяло , същото има ли вариант да бъде рециклирано?
Въпросът ми е провокиран от факта , че и при мен предстои ремонт и имам оферта за ново клапанно тяло за 960 лева от МиД Авто Варна без гаранция, и рециклиране на старото клапанно тяло на цена от 400 до 600 лева от Софтелектроник с 6 мес. гаранция пак от Варна.
Предварително благодаря за отговорите!
960 лв за ново май са прекалено малко.
Предвид цената в Англия беше крайно време и в България да я свалят.
Заповядай :wink: :
28279017_2081399715428987_6684695880863230860_n.jpg

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 17 апр 2018, 13:04

JazzMaster написа:
17 апр 2018, 12:51
Sharo написа:
15 юли 2015, 12:16
... Колкото до рециклирането - на запад го правят и изкарва доста, тук нямам идея дали е качествен ремонта.
Sharo написа:
15 юли 2015, 13:52
Рециклирането на блока е най-общо - смяна на износени плунжери, често се налага разпробиване на мозъка и слагане на втулки. Ето за TF80SC:
http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... F-80SC.pdf

Инструмента: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... 1-TL22.jpg
Стойката: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... IX_alt.jpg
Втулката: http://s3.amazonaws.com/sonnax-dev/uplo ... _combo.jpg

И това се прави само за 1-2 плунжера, иначе цената става повече от нов блок.
Благодаря!
Прочетох го това , но не знаех дали се прави успешно в България.
Поздрави!

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 17 апр 2018, 15:17

JazzMaster ,
На мен от Мид Авто ми казаха същото , т.е. по-добре ново тяло , отколкото рециклиране на старото , предвид че цената може да стигне и надмине цената на новото.
Тези от другата фирма ме озадачиха с цена и гаранция. Четох из форуми за мнения и има доста добри думи за тях.
В началото на месец май трябва да взимам решение и тъй като в "нашия" форум (http://peugeotclub.info/forum/index.php) темата за АСК не е изобщо развита , се регистрирах тук след като прочетох тази толкова подробна тема.


Автор на темата
JazzMaster
 
 
Мнения: 394
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Мнение от JazzMaster » 17 апр 2018, 15:35

То в тая тема обсъждаме предимно смяна с ново, предвид неяснотите. Допускам разбира се съвестен ремонт (ако изобщо си заслужава), кой знае.., никой обаче не се е похвалил с ремонт. А тая цена на мозъка 960 лв от МиД е примамлива, само че пишат ...SN-1 накрая, такава не виждам да съществува изобщо :hmm:

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 17 апр 2018, 15:39

Това означение с цифрата едно според тях е за първа генерация. Означението за втората генерация завършва с цифрата две. Явно това са техни вътрешни обозначения.
Това от снимката би трябвало да е същото клапанно тяло , което ми трябва на мен.


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 17 апр 2018, 15:53

За 200-300 лв. мисля, че не си заслужава да се рискува с рециклиране. Аз поне не бих.
Днес пежото е за трансплантация при Стеф, ще пиша как е минала. :)


Автор на темата
JazzMaster
 
 
Мнения: 394
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Мнение от JazzMaster » 17 апр 2018, 15:58

Трасплантацията е елементарна, като не го знаех това в началото ми се струваше сложна операция.....

Потребителски аватар

Avgusta Trayana
Нов потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2018, 19:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407SW 2.0 hdi BVA6 , бивши Visa 17RD , Xantia 1.9TD
Местоположение: Стара Загора

Мнение от Avgusta Trayana » 17 апр 2018, 16:37

terlikaa ,
Разликата в цената при рециклиране и закупуване на ново клапанно тяло е между 350 до 550 лева. При разлика от около 500 лева ( при това с гаранция ) си е доста сериозна дилема :ochki: . От друга страна при поставяне на нов елемент няма да се чудя кога отново ще се скофти работата и да се ослушвам по светофарите дали няма да приплъзне и да се изфорсира между предавките.
При въпросният Стеф колко лева ще струва смяната?


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 17 апр 2018, 16:41

Именно това имах предвид и аз - и 500 лв да са, и цената на рециклирането не е малка. Плюс това, при рециклиране се сменя плунжер (?), а дали месец след смяната няма да се прецака и друг и цената да надхвърли тази на ново тяло?
Относно цена за смяна при Стеф, беше ми казал между 150 и 180 лв. Ще кажа довечера като я взема.

Изпратено от моят LG-H850 с помощта на Tapatalk

Добавено от автора след 4 часа 49 минути 2 секунди:
Да докладвам - за труд Стеф ми взе 170 лв. Успях да я тествам за няколко километра от Горубляне до Изток, като не знам колко е показателно за тва малко разстояние, но вече няма леките удари при дауншифт при рязко намаляне, както и приплъзването и ударите при умерено ускорение (до сега при много плавно ускорение и при газ до ламарината нямаше проблем, само при по-интензивно ускорение, но не с пълна газ). Ще я наблюдавам в следващите дни, но засега ми се струва, че проблемите са изчезнали. :)

Изпратено от моят LG-H850 с помощта на Tapatalk


terlikaa
Нов потребител
Мнения: 22
Регистриран: 21 дек 2017, 21:42
Пол: мъж
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнение от terlikaa » 17 апр 2018, 21:30

Да докладвам - за труд Стеф ми взе 170 лв. Успях да я тествам за няколко километра от Горубляне до Изток, като не знам колко е показателно за тва малко разстояние, но вече няма леките удари при дауншифт при рязко намаляне, както и приплъзването и ударите при умерено ускорение (до сега при много плавно ускорение и при газ до ламарината нямаше проблем, само при по-интензивно ускорение, но не с пълна газ). Ще я наблюдавам в следващите дни, но засега ми се струва, че проблемите са изчезнали. :)

Изпратено от моят LG-H850 с помощта на Tapatalk



DimitarN
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 25 яну 2017, 23:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 i
Местоположение: Blagoevgrad

Мнение от DimitarN » 18 апр 2018, 11:52

Здравейте,
Преди около десет дни се появи следният проблем:
След известно градско каране 5-6 км. и последващо паркиране при преминаване от задна към първа има “ритане”.
Проблема продължи два или три дни, през които съм минал 100-120 км (70 извънградско), след което изчезна.
В събота карах колата за обслужване в АМК Божурище (смяна на масла, филтри и дискове, и накладки) и споделих за проблема. Казаха, че ще направят диагностика. След интервенцията и диагностиката, казаха че няма никакви грешки и кутията работи нормално, но е добре да направят частична смяна на маслото.
Вчера след като съпругата ми кара колата проблема пак се появи, а днес изчезна.
Някой от вас имал ли е подобен проблем и какво бихте препоръчали -частична смяна или пълна (във форума на Волво има хора, които абсолютно отхвърлят пълната смяна и твърдят, че за 2000-3000 км “мозъка” заминав) и къде е най-добре да направя интервенцията за смяна?

Колата е Ситроен С5 III RD 2.2 HDI 150 kw.

Благодаря предварително!


Sent from my iPhone using Tapatalk


Автор на темата
JazzMaster
 
 
Мнения: 394
Регистриран: 17 дек 2007, 15:46
Кара: C5 (II) HDi 2.0 16v автоматик с шест топки.
Местоположение: София

Мнение от JazzMaster » 18 апр 2018, 12:30

С уговорката, че не съм спец, а прочетеното вече почти съм забравил...
Както го описваш това се е случило на загрято масло в кутията, симптома е същия като "мотане докато се създаде нужното налягане в съответния канал" за конкретната предавка, обаче казваш "след 2-3 дни изчезна", което пък не звучи като постоянен проблем. Диагностиката в АМК няма как да покаже "хардуерното" състояние на кутията, електрониката отговаря/не отговаря и "всичко точно". Колегата humer имаше същия проблем, свържете се...може да го е диагностицирал успешно. Възможно е някакъв контакт със соленоида, отговарящ за първа предавка да не работи добре, или самия соленоид да се ебава, иначе не мога да си обясня как така в еднакви условия "ту го има/ту го няма". Колега от пежо-форума преди време взе от мен точно соленоида за първа предавка, защото беше установил някак си, че неговия не е в ред, обаче по дяволите нито помня точно проблема му, нито си пазя съобщенията... После се чухме с него след смяната, каза че проблема му е изчезнал.
Относно пълната смяна на маслото, минал съм много повече от 2-3х.км. и проблеми нямам, кутията се държи добре. Аз лично не съм фен на половинчатите работи. Къде да я направиш, ти избираш, аз първи и няколко хора в темата след мен сменяхме тук

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 331
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 18 апр 2018, 18:41

Колега DimitarN,при мен също е появи такъв проблем една събота.Жена ми излезна с колата и се обади по телефона.,че колата при преминаване от D1 към R сменяла с удър.Прибра се и слезнах да видя какво става.Действително превключваше с "ритане".Пробвах няколко пъти R-D1,D1-R и превключването се изчисти.От тогава към месец няма нищо-превключва плавно.Нямаше записани грешки при диагностика.От тогава досега над 2000км никакви подобни симптоми.Не съм сменял масло и т.н.


DimitarN
Нов потребител
Мнения: 19
Регистриран: 25 яну 2017, 23:12
Пол: мъж
Кара: Citroen C5 3.0 i
Местоположение: Blagoevgrad

Мнение от DimitarN » 18 апр 2018, 18:44

bubsy написа:Колега DimitarN,при мен също е появи такъв проблем една събота.Жена ми излезна с колата и се обади по телефона.,че колата при преминаване от D1 към R сменяла с удър.Прибра се и слезнах да видя какво става.Действително превключваше с "ритане".Пробвах няколко пъти R-D1,D1-R и превключването се изчисти.От тогава към месец няма нищо-превключва плавно.Нямаше записани грешки при диагностика.От тогава досега над 2000км никакви подобни симптоми.Не съм сменял масло и т.н.
Странно е че и при мен след каране на колата от жена ми се случи и двата пъти...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Потребителски аватар

Swartalf
 
 
Мнения: 2818
Регистриран: 05 сеп 2007, 12:41
Пол: мъж
Кара: дъщеря си да се смее в Citroen C5 2.2 автоматик
Местоположение: София
Контакти:

Мнение от Swartalf » 18 апр 2018, 18:56

Да не споделяте една и съща жена без да знаете :wtf:
Ego = 1 / knowledge

Потребителски аватар

bubsy
 
 
Мнения: 331
Регистриран: 07 ное 2007, 21:41
Кара: Xsara 1,4I,99г.,C5,2.2HDI,204hp,2011
Местоположение: София

Мнение от bubsy » 18 апр 2018, 19:15

Swartalf написа:
18 апр 2018, 18:56
Да не споделяте една и съща жена без да знаете :wtf:
:lol: Едва ли има някаква връзка с карането от жена тези автомобили но го отдавам на някакво(надявам се)временно объркване на колата.Иначе смятам да сменям маслото скоро.


l.petrovv
 
 
Мнения: 225
Регистриран: 14 ное 2013, 11:15
Кара: Citroen C5 II 3.0 V6, Преди това Citroen C5 II 2.0 HDI
Местоположение: Варна

Мнение от l.petrovv » 19 апр 2018, 20:33

Стила на каране на жените е обикновено по-различен, а нали кутията е адаптивна. Дали не е това?

Отговори Предишна темаСледваща тема

Върни се в “C5”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта